[D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Přednostní realizace tohoto úseku je dle mého možná, např. pro fixaci celého územního rozhodnutí. Avšak doufám, že až se 518/519 podaří povolit, tak že se peníze najdou i za cenu např. dalších účelových dluhopisů. Bude to dle mého tak cca rok 2017+ a i kdyby bylo OPD II dost objemné co do celkové dotace, tak EU tuto stavbu v J variantě nikdy nepodpoří (a SS je nerealizovatelná).
V PPP asi nemá u nás cenu doufat a už vůbec ne v takto problematickém a rizikovém projektu. Zajímavé by však bylo oslovit trh s touto nabídkou na realizaci 518/519 formou tradiční koncesní dálnice s mýtným
V PPP asi nemá u nás cenu doufat a už vůbec ne v takto problematickém a rizikovém projektu. Zajímavé by však bylo oslovit trh s touto nabídkou na realizaci 518/519 formou tradiční koncesní dálnice s mýtným
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Dělat okruh kolem města s plným mýtným mi přijde značně kontraproduktivní. Účelem obchvatů by mělo být vyhnat dopravu mimo město. Jejich zpoplatnění tomu moc nepomáhá.martini píše:V PPP asi nemá u nás cenu doufat a už vůbec ne v takto problematickém a rizikovém projektu. Zajímavé by však bylo oslovit trh s touto nabídkou na realizaci 518/519 formou tradiční koncesní dálnice s mýtným
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Avšak když se jedná o zkratku, která se i za vyšší cenu vyplatí, tak proč ne?JirkaS píše:Dělat okruh kolem města s plným mýtným mi přijde značně kontraproduktivní. Účelem obchvatů by mělo být vyhnat dopravu mimo město. Jejich zpoplatnění tomu moc nepomáhá.martini píše:V PPP asi nemá u nás cenu doufat a už vůbec ne v takto problematickém a rizikovém projektu. Zajímavé by však bylo oslovit trh s touto nabídkou na realizaci 518/519 formou tradiční koncesní dálnice s mýtným
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Vyplatit by se mohla jen kamionům. Pro OA by při tržní ceně mýta bylo pořád výhodnější jet jihem R1, snad s výjimkou relace D8-D5, což není dominantní směr. Ale OA to vždy může vzít přes město a mýtu se vyhnout.martini píše:Avšak když se jedná o zkratku, která se i za vyšší cenu vyplatí, tak proč ne?
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Dnes byl v informačním systému EIA zveřejněn posudek záměru MÚK Aviatická.
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Subjektivně vytrženo z kontextu
Možná by stálo za zamyšlení úsporná etapa připojovací pruh od letiště a zrušení přechodu (most spojující ulici Do Horoměřic a Za teplárnou a rekonstrukci R7 tj. cca 900m budoucí R1 518). Takovýto návrh ale z EIA vyjít nemůže.posudek píše:(na začátku) Rozsah je proti oznámení rozšířen i o potřebnou úpravu napojení na MÚK Ruzyně se
SOKP stavbou 518. Přivaděč MÚK Ruzyně bude v délce 462 m rozšířen na osmipruh.
a dále na str59
Na základě výsledků kapacitních posudků a mikrosimulace dopravních proudů je
zohledněna nutnost výhledového rozšíření silnice R7 v úseku mezi MÚK Ruzyně
(součást SOKP) a MÚK Aviatická na 2 x 4 jízdní pruhy včetně vybudování kapacitních
ramp.
str 8 (vazba na 518)
Dokumentace uvádí, že by bylo logické realizovat záměr společně se stavbou SOKP
518, ale vzhledem k problémům při projednávání této stavby lze upravit záměr tak,
aby respektoval stávající stav a byl realizován pro zlepšení přístupu na letiště.
(str 9) V případě zpoždění výstavby stavby 518 umožňuje dočasné
napojení na stávající R7.
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Dne 24. 7. bylo v informačním systému EIA zveřejněno souhlasné stanovisko k záměru MÚK Aviatická.
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Dobrá zpráva: existuje studie na lávku přes Lipskou (R7). Špatná zpráva: další zprávy, že by ji chtěl někdo postavit nejsou:(
stopy:
Takto by mohl vypadat most v ulici Do Horoměřic
stopy:
zápis z Prahy 6 - komise pro strategiipolicie pro sfdi v 2012 píše: 1) Na silnici I/7 (ulice Lipská) cca 200m za křižovatkou s komunikací Do Horoměřic
ve směru z centra.
Jedná se o čtyřpruhovou směrově rozdělenou komunikaci v katastru Prahy označenou dopravními značkami jako úsek mimo obec, která je pokračováním Pražského okruhu mezi křižovatkami s Evropskou a Aviatickou, za níž začíná další úsek silnice pro motorová vozidla ve směru na Slaný. V obou směrech je zde postupně rychlost jízdy snížena na 50 km/hod
a přechod je řízen světelným signalizačním zařízením. V nedávné době zde bylo instalováno zařízení pro měření rychlosti jízdy v obou směrech a v současné době začíná být již používáno. V r. 2010 se zde stalo 5 dopravních nehod bez následků na zdraví, v r. 2011 stejný počet nehod s 1 usmrceným chodcem. V únoru 2012 se ODI OSDP vyjadřovalo ke studii návrhu variant lávky pro pěší v tomto prostoru.
zdroj
Pro doplnění http://www.airportpark.cz/ je developerský projekt administrativních budov u letiště.praha6 v 2012 píše:3. LÁVKA PŘES KOMUNIKACI LIPSKOU
KSR obdržela k posouzení variantní studii „Lávka přes komunikaci Lipskou“, která byla zadána TSK jako studie umístění a proveditelnosti variant nové lávky pro pěší. Předmětem studie je mimoúrovňové křížení přístupové a pěší trasy do lokality zástavby Na Padesátníku s komunikací Lipskou. V současné době je přechod přes komunikaci Lipskou zajištěn signalizovaným úrovňovým přechodem, který řidiči na komunikaci rychlostního typu neočekávají a v místě dochází k nehodám.
Po diskuzi nad předloženou studií a jejími variantami specifikovala komise tento závěr:
Městská část Praha 6 dlouhodobě požaduje mimoúrovňové propojení v trase varianty „C“, které by zároveň řešilo dopravu automobilovou, pěší i cyklistickou. S ohledem na zmíněné negativní skutečnosti stávajícího přechodu požaduje MČ Praha 6 řešení „Lávky přes komunikaci Lipskou“ ve variantě „C“ s tím, že požaduje realizaci řešit v co nejbližším časovém horizontu, bez vazby na SOKP. Zároveň s ohledem na skutečnost, že přemostění je různými zpracovateli navrhováno nejednotně, doporučuje Ing. arch. Beránkovi, vedoucímu OÚR svolat koordinační jednání na toto přemostění za účasti TSK, Pragoprojektu, SŽDC, a investora „Prague Airport Park“ , za účelem sjednocení návrhu
Hlasování o závěru: pro 12, proti 0, zdržel se 0 odkaz
Takto by mohl vypadat most v ulici Do Horoměřic
okruhprahy píše:přepis komentáře: Stavba 518 Ruzyně Suchdol začíná za MÚK Ruzyně jih tam se trassa dostává do dlouhého zářezu, který umožňuje nízké překlenutí nadjezdu silnice spojující staré letiště Ruzyně s Nebušicemi. zdroj
- Přílohy
-
- FotoMostu.jpg (28.16 KiB) Zobrazeno 16705 x
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
To asi bude hlavní problém, zahloubit hlavní tah, aby ten most vyšel podle územního plánu.okruhprahy píše:přepis komentáře: Stavba 518 Ruzyně Suchdol začíná za MÚK Ruzyně jih tam se trassa dostává do dlouhého zářezu, který umožňuje nízké překlenutí nadjezdu silnice spojující staré letiště Ruzyně s Nebušicemi. zdroj
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
A postavit za tím 7 patrové budovy asi jde. Vizualizace airportparkP_V píše:To asi bude hlavní problém, zahloubit hlavní tah, aby ten most vyšel podle územního plánu.okruhprahy píše:přepis komentáře: Stavba 518 Ruzyně Suchdol začíná za MÚK Ruzyně jih tam se trassa dostává do dlouhého zářezu, který umožňuje nízké překlenutí nadjezdu silnice spojující staré letiště Ruzyně s Nebušicemi. zdroj
- Přílohy
-
- AirPortPark_R7.jpg (61.55 KiB) Zobrazeno 16674 x
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Ještě doplním:
Dané území zanechalo stopu i v systému EIA (PHA542) pod názvem "Rozvojové území Ruzyně, Praha6".
Pokud jsem to dobře pochopil tak EIA skončila pouze oznámením a závěrem zjišťovaní (04.02.2009 ), kde je podstatná větička:
Na stránce http://www.azatrade.cz/ je info
Dané území zanechalo stopu i v systému EIA (PHA542) pod názvem "Rozvojové území Ruzyně, Praha6".
Pokud jsem to dobře pochopil tak EIA skončila pouze oznámením a závěrem zjišťovaní (04.02.2009 ), kde je podstatná větička:
A tip na další sledování:EIA píše:Z hlediska územního rozvoje požaduje MČ P6: 2) zajištění kapacitního dopravního napojení areálu, a to nejen ulicí K Letišti, ale i mostním propojením s katastrem Nebušic zdroj
Na stránce http://www.azatrade.cz/ je info
Hlavně, aby se ta podmínka z EIA dostala až do SP a někam do první etapy a ne až na konec výstavby za 10 let.azatrade píše: Prague Airport Park
8.4.2013
Pokračují intenzivní jednání se zástupci městské části Praha 6. Dokumentace je připravena na podání k ÚR.
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Je to docela velký projekt, který se v době krize nemusí vůbec uskutečnit. V projektu počítají s rychlodráhou nebo metrem a dalšími stavbami, které by tuto lokalitu zatraktivnili. Pochybuji o tom, že by v dohledné době našli nájemce... hlad po kancelářích pominul.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
To si také říkám, že tam ten přechod bude věčně. Přijde mi trochu zvláštní, jak Praha 6 přehazuje odpovědnost za odstranění toho přechodu na někoho jiného. Když se podívám na ty datumy, tak od EIA, kde si dali ten požadavek poprvé, uplynulo 5 let Za tu dobu tam už ten přechod nemusel být, kdyby lávku postavilo město.FlakY` píše:Je to docela velký projekt, který se v době krize nemusí vůbec uskutečnit. V projektu počítají s rychlodráhou nebo metrem a dalšími stavbami, které by tuto lokalitu zatraktivnili. Pochybuji o tom, že by v dohledné době našli nájemce... hlad po kancelářích pominul.
přidám ještě jednu stopu z prezentace dokumentace DUR na komisi územního rozvoje Prahy6
Když to čtu, tak přemostění silniční už tam není. Mluví se tam o pěším a cyklistické přemostění ulice Slánské, která je ale v ŘepíchKOMISE ÚZEMNÍHO ROZVOJE
Zápis z jednání č. 01/2013
Konaného dne: 22.01.2013 od 16,30 do 20,30 hodin
Po prezentaci a obsáhlé diskuzi přijala komise tyto závěry:
KÚR souhlasí s předloženým záměrem za těchto podmínek:
1. Požadujeme dimenzovat inženýrské sítě tak, aby bylo možno napojit infrastrukturou související území s jeho rozvojovými možnostmi.
2. Požadujeme finančně participovat na prodloužení tramvajové tratě k tomuto areálu
3. Požadujeme realizovat v rámci této stavby pěší a cyklistické propojení přes stávající komunikaci Slánskou.
4. Požadujeme doplnit DUR o návrh etapizace výstavby a to při sezávaznění první etapy v rozsahu komplexního řešení sítí a komunikací.
5. Požadujeme zajistit veřejnou prostupnost celého areálu a to minimálně ve směru Z – V od uvažované stanice železnice k terminálu JIH, volný přístup k veřejnému prostranství – náměstí a k celému prostoru z TT.
6. Požadujeme specifikovat v rámci územního řízení etapizaci realizace celého záměru.
7. Nelze připustit, aby technologie zaujímaly hmotu dalšího, byť ustoupeného podlaží. Případná technologie objektů nebude umístěna nad úrovní atiky. Nad touto rovinou připouštíme pouze nejnutnější vyústění technologií.
8. Vzhledem ke skutečnosti, že záměr klade požadavky na novou veřejnou dopravní a technickou infrastrukturu, požadujeme před vydáním územního rozhodnutí uzavřít plánovací smlouvu. Tato smlouva by měla, kromě jiného, řešit návrh režimu vlastnictví a správy jednotlivých veřejných prostor – komunikací (páteřních, ostatních pojížděných i pěších), prostoru TT včetně smyčky, náměstí, parkové plochy a územní rezervy před uvažovanou železniční zastávkou, případně pak jejich převod do jiného vlastnictví.
Hlasování pro závěr: pro 9 : proti 0 : zdržel se 1
zdroj
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Před lety jsme tu diskutovali, zda nezrealizovat par set metrů stavby 518 (hlavně most ulice Do Horoměřic) . Nestálo by to za oprášení?
Třeba by tento úsek mohl jít i z OPDII jako TEN-T (připojení letiště).
Lenny píše:Šlo by ho vyjmout ze stávajícího územního řízení a vydat na něj zvlášt ÚR, ale nikdo nezaručí, že to tak projde.
K tomu přidat ještě dokončení MÚK Aviatická.martini píše:Přednostní realizace tohoto úseku je dle mého možná, např. pro fixaci celého územního rozhodnutí.
Třeba by tento úsek mohl jít i z OPDII jako TEN-T (připojení letiště).
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Tam bude ale dost záležet při dostavbě, kudy povede a kde se bude napojovat ten nešťastnej severní okruh. Takže dokud to nebude neprůstřelně jasný, tak se nekopne.
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Zase tolik ne. Pokud by se stavěla jen část po budoucí MÚK s okruhem, tak je to jedno. případná severní varianta by jen vypustila tu MÚK a připojovala by se o kus dál.jonáš píše:Tam bude ale dost záležet při dostavbě, kudy povede a kde se bude napojovat ten nešťastnej severní okruh. Takže dokud to nebude neprůstřelně jasný, tak se nekopne.
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Přínos by to byl, o tom žádná. I psychologicky... Každý kousek salámu by byl super!
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Jonáš, JirkaS: Spíš bude záležet na vybudování paralelní dráhy, nová trasa (ať už část 518+R7 nebo jenom část 518) se jí bude muset vyhnout. Každopádně by tam měla zůstat nějaká rezerva do budoucna.
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Je reálné, aby tento úsek byl výhledově 4+4? (Hlavně kvůli průpletům, nejvíc by se mi líbilo 4+4 na R1 od Evropské po odbočení R7, R7 po Aviatickou pak jako 2+2+2+2.)
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
jonáš: Mne jde cca o 700m dnešní Lipské od připojení Evropské do míst, kde je přechod). Už dnes je jasné, že tento úsek je společný pro obě varianty viz příloha na tomto webu http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/r1-sever.pdf.
Paralelní dráha také tento úsek neovlivňuje.
V zásadě mi jde jen o zrušení toho přechodu a múk bez připojováku Do Horoměřic.
Paralelní dráha také tento úsek neovlivňuje.
V zásadě mi jde jen o zrušení toho přechodu a múk bez připojováku Do Horoměřic.
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
A jak se to tam napojí? Nedávno jme tu řešili, že tam bude nová vozovka o několik metrů níž. Viz vizualizace.dvs píše:jonáš: Mne jde cca o 700m dnešní Lipské od připojení Evropské do míst, kde je přechod). Už dnes je jasné, že tento úsek je společný pro obě varianty ...
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
A to brání postavit ten most v ulici Do Horoměřic už při stávající nivelitě? Musí být pravdu tak nízký (jak říkají ve vizulizaci , když vedle se budou možná stavět 5 patrové baráky?
A kdyby se opravdu dělal zářez no tak by tam mohlo být dočasně na věčné časy malé stoupání ve stávající trase od konce zástavby Na Padesátém směrem k MÚK Aviatická (furt lepší než současný stav). Na MÚK Modletice je provizorní rampa, na MÚK Satalice taky.
A kdyby se opravdu dělal zářez no tak by tam mohlo být dočasně na věčné časy malé stoupání ve stávající trase od konce zástavby Na Padesátém směrem k MÚK Aviatická (furt lepší než současný stav). Na MÚK Modletice je provizorní rampa, na MÚK Satalice taky.
Naposledy upravil(a) dvs dne 16.10.2014 14:31:11, celkem upraveno 1 x.
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Kvůli 700 metrům se to určitě rozhrabávat nebude. Počítá se tam aspoň s třípruhem, když je tam v obou variantách peáž okruhu? Nebo tam bude při blízkosti dvou MUK oddělenej dlouhej kolektor? To že je na mapě čára přibližně ve stejný poloze ještě neznamená totožný technický řešení.
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
S třípruhem se tam počítá. Celá 518 by měla být 3 pruh.
Když se to tedy nebude rozhrabávat, tak co s tím přechodem a nevyhovující MÚK?
Když se to tedy nebude rozhrabávat, tak co s tím přechodem a nevyhovující MÚK?
Re: R7 v úseku R1 - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)
Má to ještě konsekvence do nové VPD, která současnou trasu I/7 "přerušuje". V rámci koordinace bylo předjednáno, že VPD bude v případě nemožnosti přednostní realizace SOKP 518 (v rámci které bude i představba I/7 na R7 až po Aviatickou (včetně)) realizována dočasně zkrácená. Co se týče samotné předrealizace tohoto úseku, tak "nová R7" z pohledu Vašich úvah "bohužel" není v nivelitě současné I/7, jak už psal pp21... Celý úsek se teď bude znova řešit co do MÚK Aviatická i co do kapacity celého uspořádání od Evropské po Aviatickou (konečně máme ZÚR, čili podnět a možnost něco začít konkrétnějšího dělat). Existuje tam nějaká úvahapřednostní realizace části SOKP 518 mezi MÚK Evropská až po MÚK Aviatická, ale zatím skutečně úvahu, tento přístup bude teprve detailněji rozpracován. Je tam každopádně nesoulad s aktuálním ÚP Prahy a tak to ještě chvíli potrvá.
EDIT: Průpletové úseky se budeme snažit tlačit, ale je tam problém s MV...
EDIT: Průpletové úseky se budeme snažit tlačit, ale je tam problém s MV...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!