[D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Praha – Slaný – Chomutov
Odpovědět
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Lenny »

Část vozovky větve MÚK Přední Kopanina bude při dostavbě křižovatky ubourána. Do té doby po ní bude veden provoz ve 3+3 pruzích.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od dvs »

No ja kouknul na tu mapku a me staci zrusit ten prechod.

Nanejvys at prodlouzi pripojovak od letiste.
Pokud si tam 'nekdo' chce postavit drahu at zaplati tunel nad D7.

Ta zatacka na rampe bude horsi zlo nez ten prechod.
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Aram96 »

Aha díky za objasnění. Už mi to dává smysl. Nebudou se realizovat konečné rampy Přední Kopaniny (stejně jako průchozí pruhy D0 křižovatkou), ale postaví se nový 6-pruh/7-pruh v místech budoucí křižovatky, kvůli nové dráze letiště.
Tudíž důvod krkolomné podoby MÚK Přední Kopanina je z velké části ústup nové dráze. Stejný důvod i pro zatočení D7.
Vysvětluje to i rampy od jihu D0. Rampu od severu to však ani za nic neobhajuje, ta je prostě zmršená špatnou myšlenkou či projektantem. Když už je D7 tak natočená k D0, tak se rovná plynulá rampa D7>D0 sever přímo nabízí. Snad ještě plány přehodnotí.
Každopádně budou mít motoristé v těchto místech radost - 6-pruh na D7 a najednou 60-ka a zatáčka jak blázen :mrgreen: Tohle nevymyslíš...
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Max »

Taky díky za objasnění.

Ad ta rychlost v zatáčce budoucí MÚK D0xD7: jasně, bude to poznat, ale myslim si, že od MÚK Aviatická k D0 stejně v budoucnu na tom osmipruhu 130 nebude, spíš 110 nebo 100.
Tomas 1975
Příspěvky: 707
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Tomas 1975 »

Pouze jako zajímavost. Řešení napojení letiště na tehdy plánovaný okruh a silnici na Chomutov... Rok 1939
Přílohy
letiště 1939.JPG
letiště 1939.JPG (267.67 KiB) Zobrazeno 6944 x
Mike
Příspěvky: 4994
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Mike »

přechod ať klidně nechaj, stačí sundat ty kamery ;)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Aram96 »

Max píše:Taky díky za objasnění.

Ad ta rychlost v zatáčce budoucí MÚK D0xD7: jasně, bude to poznat, ale myslim si, že od MÚK Aviatická k D0 stejně v budoucnu na tom osmipruhu 130 nebude, spíš 110 nebo 100.
Ano, myslím, že to je i logické tam mít třeba 110, to je jedno, každopádně ty rampy mi přijdou tak na 60 což je prostě na dálniční křižovatce málo. Kór když je na lepší místo a hlavně kór když ta dálnice tam ústí do jiné, čili nepokračuje, ale všechna auta jedou na D0.
A ta rampa, která má kvůli vzájemné poloze D7 a D0 nejlepší předpoklady pro rovnou rychlou rampu ala německo a rakousko, po které bude jezdit nejvíce aut (bude to ten vytíženější směr D7>D0 sever), tak ta vypadá zmršeně nejvíce :D
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Lenny »

A jak tady v tomto území s danými podmínkami ty rampy provedeme?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Aram96 »

Lenny píše:A jak tady v tomto území s danými podmínkami ty rampy provedeme?
V čem je tady problém ? Co jsou ty konkrétní podmínky ? Když jde rovně rampa D0>D7, tak proč by neměla jít rampa i v opačném směru ? :)
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od mapman »

Marku, já chápu, že ti ve 22ti letech přijde, že je všechno možné a ŘSD a projektanti jsou jen dilentanti, ale ono je to všechno trochu jinak. Některým projektům opravdu chybí trocha invence a snahy využít i už existující normy lépe a radostněji (to je skutečně problém některých staveb řízených regionálními pobočkami ŘSD), ale zrovna u této stavby je opravdu navrženo maximum možného. Místo tam není proto, že se celé křižovatka nachází v ochranném pásmu paralelní přistávací dráhy, která se má stavět a požadavkům letiště se MUSÍ přizpůsobit všechno ostatní. Tady se toho zkoušelo hodně, posuny, zahloubení a jiná řešení, ale vzhledem k tomu, že každá úprava má svoje další vícenáklady, které souvisejí např. s výstavbou megalomanských tunelů, s přečerpáváním dešťových vod, o odporu jakékoliv obytné lokality při sebemenším přiblížení jejich směrem, je navržené řešení MÚK D0×D7 ještě dostatečně komfortní. Smutné by to bylo jen v případě, že by výhledově došlo k zamítnutí trasy okruhu stavby 518 v současně stabilizované jižní trase a muselo by se pokračovat v peáži po D7 někam ke Středoklukům.
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Aram96 »

Chápu, o rampách od jihu D0 samozřejmě už nemluvím, protože jsem výše pochopil, že to je kvůli letišti, takže naprosto chápu. Proto ani nejde vést D7 rovněji k D0, beru. Ale teď opravdu konkrétně proč ta rampa D7>sever D0 nemůže vést rovněji, je prostě zatáčka doprava a o to větší potom zatáčka doleva.
Vedla by pořád "uvnitř" křižovatky, dokonce by zabranou plochu trochu snížila. Vedla by jakoby souběžně s rampou sever D0>D7, podešla rampu z jihu a mostem překonala D0. Víceméně tak jak je to teď akorát by křížení těch dvou ramp nebylo napravé straně od D0 ale na levé. Bohužel to nemohu namalovat, snad je to trochu pochopitelné.

https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/112 ... ruzyne.pdf

Pokud mě můžete ubezpečit i o tom, že se řsd či projektanti opravdu snažili i například pouze tuto rampu narovnat, aby byla komfortnější, tak to beru.
Ale dovedu si představit, že byly např. 4 návrhy podoby, 3 neprošly, prošel tento, komfortně třeba druhý, třetí nejlepší, ten se vybral a nechal se tak. Nebo jak to v praxi vypadá, je možné prostě poté ještě udělat úpravu třeba jen jedné rampy ?
ElWapp
Příspěvky: 1641
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od ElWapp »

Trošku z právního soudku. Aviatická ulice leží na pozemcích letiště, je to tedy předpokládám účelová, nikoliv místní komunikace. Na druhou stranu k Tuchoměřicím je to ještě veselejší, tam ty pozemky vůbec nejsou zapsané v LV. Kde bude v novém stavu hranice komunikací? Co vše bude patřit pod ŘSD v rámci dálnice, co pod letiště v rámci Aviatické a co bude s tou poslední větví někam do polí k outletu? Co to vůbec je za komunikaci a komu patří?

A jak to, že ŘSD staví mimoúrovňový sjezd (=nikoliv křižovatku) na dvě účelové komunikace?
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od mapman »

Aram96 píše:Ale teď opravdu konkrétně proč ta rampa D7>sever D0 nemůže vést rovněji, je prostě zatáčka doprava a o to větší potom zatáčka doleva.
Vedla by pořád "uvnitř" křižovatky, dokonce by zabranou plochu trochu snížila. Vedla by jakoby souběžně s rampou sever D0>D7, podešla rampu z jihu a mostem překonala D0. Víceméně tak jak je to teď akorát by křížení těch dvou ramp nebylo napravé straně od D0 ale na levé.
Ochranné pásmo přistávací dráhy je dáno vzdáleností od ranveje, a to jak horizontálně tak vertikálně, tj se vzrůstající vzdáleností od ranveje dolní hrana ochranného pásma dráhy stoupá vzhůru. Do takto definovaného OP je nutno vecpat dálniční křižovatku. Větev D7>D0 sever nemůže překročit větev D0 jih>D7, protože už by její průjezdní profil do OP zasahoval, proto musí uhnout doprava, vést po rovině, překročit D0 v zářezu a následně podjet rampu D0 jih>D7, která je jen na mírném náspu. Za tímto podjezdem je už rampa D7>D0 sever v zářezu, aby se mohla napojit na trasu D0 v zářezu. Jakékoliv zvednutí nivelety je s ohledem na OP letiště nereálné. Navíc v případě přímé rampy, která by stoupala, aby překonala D0 a větev směr D7, by údajně docházelo i k nežádoucímu oslňování přistávajících letadel a naopak.
ElWapp píše:Trošku z právního soudku. Aviatická ulice leží na pozemcích letiště, je to tedy předpokládám účelová, nikoliv místní komunikace. Na druhou stranu k Tuchoměřicím je to ještě veselejší, tam ty pozemky vůbec nejsou zapsané v LV. Kde bude v novém stavu hranice komunikací? Co vše bude patřit pod ŘSD v rámci dálnice, co pod letiště v rámci Aviatické a co bude s tou poslední větví někam do polí k outletu? Co to vůbec je za komunikaci a komu patří?

A jak to, že ŘSD staví mimoúrovňový sjezd (=nikoliv křižovatku) na dvě účelové komunikace?
Právně tu není problém, připojení veřejně přístupné účelové komunikace na dálnici ničím vyloučeno není. Navíc z druhé strany se připojuje budoucí silnice III. třídy, což už je bežný případ, který se připojuje na dálnici. Problém je zatím jen s majetkovým vypořádáním, které není dotaženo do konce, ona totiž i I/7 v tomto místě stále od začátku 90. let patří Praze a navíc hranice mezi Prahou a Středočeským krajem (vlastník silnic II. a III. třídy) prochází křižovatkou, takže z logiky zákona by silnice od Tuchoměřic měla patřit Stř.kraji, komunikace a most uvnitř křižovatky městu Praha, Aviatická ulice letišti a dálnice státu. Za těchto podmínek se Praze moc nechce vlastnit a udržovat jakýsi canc uprostřed ničeho... Pokud vím, tak to stále dořešené není.
ElWapp
Příspěvky: 1641
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od ElWapp »

Zajímavé, jak může I/7 patřit Praze, když zákon říká, že "§ 9 (1) Vlastníkem dálnic a silnic I. třídy je stát."?

Hranice mezi účelovou komunikací a silnicí III. třídy tedy bude na Aviatické někde před křižovatkou v místě začátku ramp?

Jak se vlastně řeší majetkové poměry ve stč. kraji, když pozemek není zapsán na LV? Soudem? Pozemky budou někomu přiděleny?
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od mapman »

Detaily k pozemkům neznám. Co se týče vlastnictví silnic I.třídy, zákon do roku 1997 umožňoval aby silnice vlastnily i obce, ze všech měst toho na začátku 90. let využila jen Praha. Po roce 1997 měst převedlo všechny silnice na území města do kategorie místních komunikací s výjimkou úseků, které jsou vně plánovaného Pražského okruhu, jejich převod zpět na stát se ale vždy na něčem zasekl. To platí kromě I/7 i pro I/8 u Březněvsi, R10 (dnes D10) Chlumecká - Radonice a I/4 Lahovičky - Baně.
ElWapp
Příspěvky: 1641
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od ElWapp »

Diky za zajimave informace. Jen nechapu, jak se prevod mohl zaseknout, leda ze by k tomu v zakone byla nejaka prechodna ustanoveni. Jinak bych to chapal tak, ze vlastnik je jednoznacne urcen citovanym paragrafem a Praha se muze tak maximalne soudit o nahradu za "zestatnenou" silnici. Zakon totiz pokud vim zadny prostor pro vyjimky nebo vyklad neponechava - vlastnikem je proste stat a hotovo.
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od mapman »

Ale zákon sám o sobě nemůže být právním titulem k vyvlastnění pokud tam není výslovně uveden postup a náhrada za vylastnění. Takže par.9 zákona o PK je i dle judikatury pouhým konstatováním pro budoucí změny ale nikoli titulem pro vyvlastnění.
ElWapp
Příspěvky: 1641
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od ElWapp »

Kde tedy mohu (jako napr. potencialni investor, stavebnik, projektant) zjistit, komu dana komunikace realne patri, a tedy koho oslovit v ramci projektove pripravy, kdyz par. 9 je jen orientacni? Nepoznam to podle katastru, nebot silnice mohou vest po cizich pozemcich, a nezjistim to tedy ani podle kategorie komunikace podle par. 9. A ted aby se v tom nekdo vyznal.
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od mapman »

V drtivé většině případů vlastnictví odpovídá § 9 ZoPK a lze jej poznat podle zatřídění komunikace, které je u dálnic a silnic dohledatelné v geoportálu ŘSD, stát není vlastníkem silnic I. třídy a dálnic pokud je mi známo opravdu jen v těchto čtyřech případech v Praze. Problém ale vzniká u místních a účelových komunikací. Tam se totiž musí jít na obec, která je povinna vést evidenci místních a účelových komunikací na svém území. Z jejího pasportu sepak dá zjistit zbytek. Existují však i jednotlivé výjimky (hlavně u mostů), kde se k vlastnictví nehlásí nikdo - ale to už je tady Off Topic.

V případě téhle stavby na D7 se prakticky počítá s tím, že nejdříve dojde k formálnímu převzetí stavby silnice a pozemků státem a teprve pak se začne stavět přeložka...
ElWapp
Příspěvky: 1641
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od ElWapp »

Diky. A na cem vlastne vazne jednani statu s Prahou? Neprijde mi, ze by z vlastnictvi silnic plynuly pro Prahu jakekoliv vyhody, spis naopak. Takze je to dohadovani o cene?
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Aram96 »

mapman píše:
Aram96 píše:Ale teď opravdu konkrétně proč ta rampa D7>sever D0 nemůže vést rovněji, je prostě zatáčka doprava a o to větší potom zatáčka doleva.
Vedla by pořád "uvnitř" křižovatky, dokonce by zabranou plochu trochu snížila. Vedla by jakoby souběžně s rampou sever D0>D7, podešla rampu z jihu a mostem překonala D0. Víceméně tak jak je to teď akorát by křížení těch dvou ramp nebylo napravé straně od D0 ale na levé.
Ochranné pásmo přistávací dráhy je dáno vzdáleností od ranveje, a to jak horizontálně tak vertikálně, tj se vzrůstající vzdáleností od ranveje dolní hrana ochranného pásma dráhy stoupá vzhůru. Do takto definovaného OP je nutno vecpat dálniční křižovatku. Větev D7>D0 sever nemůže překročit větev D0 jih>D7, protože už by její průjezdní profil do OP zasahoval, proto musí uhnout doprava, vést po rovině, překročit D0 v zářezu a následně podjet rampu D0 jih>D7, která je jen na mírném náspu. Za tímto podjezdem je už rampa D7>D0 sever v zářezu, aby se mohla napojit na trasu D0 v zářezu. Jakékoliv zvednutí nivelety je s ohledem na OP letiště nereálné. Navíc v případě přímé rampy, která by stoupala, aby překonala D0 a větev směr D7, by údajně docházelo i k nežádoucímu oslňování přistávajících letadel a naopak.
Rozumím, čili je právě potřeba ty dvě rampy vykřížit právě na pravo od D0, tak jak je to teď. Kdyby se křížení uskutečnilo na druhé straně, tak by už jedna nebo druhá zasahovala výškově do OP letiště. Moc díky za objasnění ! :) To s tím oslňováním, to bude asi více údajné, protože stejně už tam budou jezdit auta po rampě sever D0>D7 nebo po samotném D0. Ale to už je jedno
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Max »

Tak dnes šel ven leták se správnou mapou :)
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/112 ... ruzyne.pdf
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od P_V »

Teď v té mapě zase chybí MÚK Aviatická :)
Pokud tedy správně chápu, že leták se týká obou staveb, včetně termínů a nákladů.
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Aram96 »

úúú S41,5/100 - premiéra v ČR, pokud se nemýlím :mrgreen:

Jinak předpokládám, že na přestavbu MÚK Aviatická vznikne zvlášť leták co nevidět a bude se jmenovat čistě jen múk Aviatická.
Na tuto stavbu navazuje stavba MÚK Aviatická,
jejímž hlavním účelem je přestavba MÚK Letiště
.
Ale je pravda, že by potom jen tahle část stála nějak moc, pokud v tom není obsažena i ta přestavba.

Jinak se ještě zeptám - až se bude stavět 518, tak samotné rozplety na D0 jsou také myšleny jako 2+2 (z tří pruhů > 2 na D7 + 2 na D0) nebo křižovatkou budou procházet pořád 3 a odbočovací pruhy jsou myšleny dvoupruhové ? Asi první možnost, že ? Dle mě v pořádku, dostačující.
Sauce
Příspěvky: 615
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Sauce »

No tak to je nádhera koukat se na ten leták. Už jenom S41,5/100 by se dalo oslavovat. Ale víte co? Teoreticky se leták mohl zařadit pod D0 a mohl by se tak slavit i nový kus SOKP. :mrgreen:

Předpokládám, že po dostavbě 518 bude křižovatková větev směr D7->D0 Jih vypadat nějak takto, že?
Odpovědět

Zpět na „D7“