[D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Praha – Slaný – Chomutov
Odpovědět
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

[D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od martini »

Vkládám sem téma, které je také určitě k ožehavé diskusi a týká se budoucího uspořádání oblasti, kde R1 517 dnes plynule navazuje čtyřpruhovou na I/7, která dále pokračuje jako R7. Celá tato oblast bude v budoucnu značně změněna a to pravděpodobně v době kdy se bude stavět R1 518 nebo po jejím dokončení.

Problém se jmenuje jednoduše: Na úseku 2,5 km se odehrává velké množství budoucích dopravních vztahů. Jedná se ve směru od R1 517 o připojení Evropské, budoucí začátek R7 MÚK se SOKP, odbočka na letiště.

Z důvodů velmi krátkých mezikřižovatkových vzdáleností je nutné tento uzel udělat dostatečně kapacitní nejen v přímém směru R1 (plán třípruh), ale vytvořit zde i dostatečnou kapacitu pro napojení radiální dopravy z Evropské (která funkci radiály bude plnit částečně vždy) a napojení R7 a letiště, kde interzita dopravy bude také velmi strmě narůstat.

Zase jsem si trochu hrál a nakreslil jsem dle mě ideálně funkční uspořádání tohoto uzlu
Obrázek

Co je však smutné a co jsem zjistil po včerejší návštěvě výstavy Vize pro dopravu je, že čtyři pruhy, které vzniknou na R7 připojením dvoupruhové rampy od letiště nejdou tak, že by následně vytvořily dvoupruhové napojení na R1 517 a zbylé dva pruhy, které přišli jako R7 by vytvořili dvoupruhovou rampu na R1 518 (tedy tak jak je výše zakresleno), ale mezi těmito připojeními stejně zůstává kousek, který je pouze dvoupruhový, což mě přijde zcela nekoncepční a doufám, že se jenom mýlí autor vizualizace!

Pět pruhů na R1 mezi Evropskou a R7 je možná také zdá se megalomanské a mohli by stačit i čtyři, tzn. nechat rampu z Evropské jednopruhovou jako je teď a vytvořit tam u R1 jenom čtvrtý pruh.

Nemáte někdo informace, jaký je zde cílový stav?

Na Kladno se výhledově s třípruhem také určitě počítá, stejně jako s přestavbou MÚK Letiště.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Fox Mulder
Příspěvky: 749
Registrován: 15.3.2009 1:28:45
Bydliště: Most

Re: Rozšíření R7 v úseku SOKP - Exit Kladno

Příspěvek od Fox Mulder »

Hmm, zajímavé téma.. Váš návrh mi přijde v pořádku a určitě odpovídá realitě. Intenzity jsou na příchozích silnicích opravdu vysoké (sám to znám) a když se to nasčítá v tom jednom místě (letiště-R1-Evropská), tak to opravdu vychází tak, jak jste to nakreslil. Krom toho se intenzity ještě více zvýší dostavbou R1 směrem k D8 a dále k R10 a D11 (nepamatuju si čísla úseků). Byl bych pro, aby se to postavilo podle vašeho návrhu, na druhou stranu jsem ještě neviděl oficiální návrh. Máte ho někde?
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Rozšíření R7 v úseku SOKP - Exit Kladno

Příspěvek od martini »

Záleží co myslíte oficiálním návrhem :-)
Doma určitě nějaké materiály k R1 518 mám a bohužel si něco pamatuji i z DÚR, kterou ovšem papírově ani elektornicky bohužel nemám :-(

Situace vypadá bohužel ve srovnání s mým obrázkem naprosto tristně :-(
Připojení Evropské je zachováno v současném stavu. Začíná stavba R1 518 v uspořádání 3pruh. Těsně třed MÚK s R7 se odděluje jeden! pruh - viz. obr.

Obrázek

Dovoluji si upozornit, že tento jeden odbočovací pruh by měl na sebe převzít veškerou zátěž z Evropské a R1 517 ve směru R7 (Kladno + letiště), což nikdy nemůže pobrat!

Ne zcela jednoznačná situace co počtu pruhů týká je na dalším obrázku, to jenom pro představu, jak je křížení pravděpodobně navrženo.

Obrázek

Na dalším obrázku je pak fatální nesmysl, který je dle té vizualizace navržen po připojení dvoupruhové rampy od letiště na R7, kdy sice mám z počátku 4 pruhy, ale ty mě následně jdou do dvou, aby se po 300 metrech zase započali nové rampy na R1. Chce se mě brečet:

Obrázek
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Fox Mulder
Příspěvky: 749
Registrován: 15.3.2009 1:28:45
Bydliště: Most

Re: Rozšíření R7 v úseku SOKP - Exit Kladno

Příspěvek od Fox Mulder »

Promiňte na začátek malé OT: vzpomněl jsem si teďka, jak současný ministr dopravy Petr Bendl někde v televizi vykládal, že jsou některé plánované MÚK příliš naddimenzované. ;) :D

No souhlasím s vašimi výtkami ohledně výjezdu z R1 na R7. Jeden pruh pro silnici o 40.000 autech mi přijde směšný. Také i to pruhové uspořádání, kdy je nejprve 4 pruhy, pak 2 a pak hned zase 4 pruhy. Z dopravního hlediska to nedává moc smysl.

Čekám nějak až sem přijdou fundovanější lidi než já, který k tomu řeknou víc. ;)
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Rozšíření R7 v úseku SOKP - Exit Kladno

Příspěvek od Standa »

Z jiného vlákna:
Fox Mulder píše:Kolegové diskutující, kdyžtak se koukněte i sem http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=82&t=184, tady je také zajímavé téma o R7 a ještě jste se k němu ani jeden nevyjádřili. ;)
No ono tady k tomu není moc co dodat. Jako laik (nic moc fundovaného ode mne nečekejte :) ) s Martiniho řešením naprosto souhlasím, přijde mi zcela logické. Zároveň bych navrhoval i rekonstrukci R7 na 3+3 (s normálními připojovacími a odbočovacími pruhy) až k exitu 7, ovšem počkal bych na vyhodnocení vlivu nově otevřené R6 - možná část Kladeňáků bude jezdit tudy a provoz na R7 se zklidní natolik, že bude od letiště stačit "normalizace připojováků".
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Rozšíření R7 v úseku SOKP - Exit Kladno

Příspěvek od martini »

Situace na R7 od Kladna se skutečně trochu vylepšila, ale i tak je tato silnice ojedinělá v jejím špičkovém vytížení ráno, kdy ten přesun z Kladna do Prahy je fakt enormní. Během dne už je to pak ok. Výhledově to třípruh chtít určitě bude. Normalizace připojovacích pruhů by také potřebovala stejně pravděpodobně nová ÚR, takže to už to radši připravit dokumentaci kompletně na třípruh a zrealizovat zatím třeba jen ty připojováky. Ale není to priorita. Potřebujeme teď dostavět síť, až pak upgradovat...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Rozšíření R7 v úseku SOKP - Exit Kladno

Příspěvek od Bobek »

Spíš než do rozšiřování R7 bych zatím investoval do obchvatu Přítočen.
Království a půl princezny za 511.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Rozšíření R7 v úseku SOKP - Exit Kladno

Příspěvek od martini »

Samozřejmě, tím by se celá trasa na R6 ještě více zatraktivnila. Škoda, že to nebylo pojato jako doprovodná stavba R6...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Rozšíření R7 v úseku SOKP - Exit Kladno

Příspěvek od siesa »

Jestli by spis, nez vymyslet obri dopravni uzly o deseti jizdnich pruzich, nepomohlo rozdelit dopravu do vice proudu primo na letisti (protoze intenzity k nemu a od nej se zdaji byt problemem).
Zajimave by bylo vytvorit kapacitni spojku Evropska - terminal 3 - Aviaticka ul.; samozrejme zplnohodnotit MUK Evropska x R1, tj. bez semaforu a lepsi pripojovaci a odbocovaci pruhy..
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Rozšíření R7 v úseku SOKP - Exit Kladno

Příspěvek od Standa »

siesa píše:Jestli by spis, nez vymyslet obri dopravni uzly o deseti jizdnich pruzich, nepomohlo rozdelit dopravu do vice proudu primo na letisti (protoze intenzity k nemu a od nej se zdaji byt problemem).
Zajimave by bylo vytvorit kapacitni spojku Evropska - terminal 3 - Aviaticka ul.; samozrejme zplnohodnotit MUK Evropska x R1, tj. bez semaforu a lepsi pripojovaci a odbocovaci pruhy..
To by asi bylo dost komplikované, tam někde má být druhá runway, ke všemu zrovna ta její část, kde mají letadla přistávat. Dělat nějaký složitý tunel (tunely pod pojezdovými drahami jsou běžné, ale tohle se mi zdá trochu složitější - no, nejsem stavař) mi přijde dražší, než udělat dostatečně kapacitní každopádně budované MÚK (kde navíc je dost místa, nemýlím-li se).

Navíc by to mohlo být kontraproduktivní, víc dopravy z letiště by asi skončilo na Evropské. Příklad: pojedu-li z letiště do východní části Prahy (třeba na Jarov) klasicky po R7, nejspíš to vezmu po R1 přes Suchdol, po Prosecké radiále a Libeňské spojce (nebo taky po R1 až na Štěrboholskou radiálu), nebo po R1 na druhou stranu a po Břevnovské radiále na MO, zatímco, pojedu-li po Aviatické, střihnu to pak po Evropské rovnou na MO.
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Rozšíření R7 v úseku SOKP - Exit Kladno

Příspěvek od siesa »

..někde má být druhá runway..
No ta ranvej... Na tu jsem uplne zapomnel. :roll: Ale tunylek pod ni by nebyl nijak narocny.
A s tim napojenim na Evropskou.. Dvojity pripojovak na R1 smer D5 by to resil nadherne.
No ale uzemni plan nam asi rika asi neco jineho, takze tahle predstava je spis fantasmagorie.. Ale co uz no.. :ugeek:
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Rozšíření R7 v úseku SOKP - Exit Kladno

Příspěvek od pp21 »

Ne že bych vám nějak chtěl zasahovat do vaší diskuze, ale zkuste si pohledat na internetu vizualizaci nové ranveje + nějaké info k tomu. Zjistíte že tam dva tunely povedou - jeden pro uzavřenou obslužnou konumikace letiště a druhý pro neveřejné spojení starého a nového letiště.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Rozšíření R7 v úseku SOKP - Exit Kladno

Příspěvek od Standa »

Petr Pokorný píše:Ne že bych vám nějak chtěl zasahovat do vaší diskuze, ale zkuste si pohledat na internetu vizualizaci nové ranveje + nějaké info k tomu. Zjistíte že tam dva tunely povedou - jeden pro uzavřenou obslužnou konumikace letiště a druhý pro neveřejné spojení starého a nového letiště.
Tu vizualizaci jsem samozřejmě viděl, odkaz na ní byl tady na fóru (díky za něj). Bohužel ho ale teď nemůžu najít, kdyby ho někdo měl třeba v oblíbených a mohl ho sem dát, bylo by to super - je tam krásně vidět, jak by na plánované MÚK R1/R7 a R7/letiště pasovalo to Martiniho rozšíření. Stejně si ale myslím, že je rozdíl nacpat pod runway neveřejné obslužné komunikace a veřejný přivaděč 2+2, který by potenciálně mohl převzít většinu dopravy na letiště. Navíc tam někde ještě povede metro a rychlodráha (ta byla myslím vidět i v té vizualizaci), takže těch tunelů tam bude i bez přivaděče celkem dost. A ještě jsme nezmínili bezpečnostní hledisko - jeden veřejný přivaděč se snadněji kontroluje nebo v případě potřeby uzavírá a prodloužení Aviatické zajíždí příliš hluboko do technické části letiště (předpokládám, že po vybudování druhé runwaye bude celá tato zóna neveřejná).
banjo
Příspěvky: 219
Registrován: 14.3.2009 16:06:15

Re: Rozšíření R7 v úseku SOKP - Exit Kladno

Příspěvek od banjo »

me prijde neprilis rozumne, ze MUK letiste je na R7 a nikoliv na SOKP. tak vyznamnej cil by si zaslouzil odboceni primo z okruhu, i kdyz by bla MUK o dost komplikovanejsi a neobeslo by se to bez kolektoru, par zarezu, naspu a mostu.

ale pokud ma byt ta krizovatka na letiste opravdu na R7, pak mi martiniho reseni prijde jako velmi kvalitni. pokud to ale dopadne podle vizualizace, tak to bude vrchol diletantismu.

ad evropska x R1 - tuhle krizovatku semaforu nezbavite, dokud tam bdue ustit drnovska. osobne s ni nemam problem. pokud jedete do dejvic, na semaforech si stejne jeste parkrat postojite :-) a pri ceste na chomutov pusti svetla na divoke sarce jen tolik aut, ze se to v useku k R1 srovna a odbocit neni az takovy problem.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Rozšíření R7 v úseku SOKP - Exit Kladno

Příspěvek od Standa »

Jenže té Drnovské se tam nezbavíte, jinak ji napojit asi ani nejde. Navíc mám u této MÚK pocit, že do budoucna má řidiče spíše odrazovat od jejího používání a všechny postrkovat na Břevnovskou radiálu. Docela to chápu, Evropská není radiála i když tuto funkci momentálně (jistě k velké radosti okolo žijících obyvatel) částečně plní. Jinak jsem objevil záměnu názvů ulic ve svých předchozích příspěvcích: samozřejmě jsem měl na mysli ulici K Letišti a ne Aviatickou. Napojení Aviatické přímo na R1 by možná šlo, ale přijde mi to zbytečné (na rozdíl od Martiniho rozšíření), navíc bych nepodceňoval směr z letiště na R7 na Kladno - spoustu zaměstnanců letiště a aerolinií si pořídilo bydlení v této oblasti a dojíždějí auty.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Rozšíření R7 v úseku SOKP - Exit Kladno

Příspěvek od michal »

banjo píše:me prijde neprilis rozumne, ze MUK letiste je na R7 a nikoliv na SOKP. tak vyznamnej cil by si zaslouzil odboceni primo z okruhu, i kdyz by bla MUK o dost komplikovanejsi a neobeslo by se to bez kolektoru, par zarezu, naspu a mostu.
nebojte, až bude jednou k velké škodě všech realizována varianta Ss, tak bude i přímý sjezd na letiště z SOKP... :?
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Rozšíření R7 v úseku SOKP - Exit Kladno

Příspěvek od martini »

To video s vizualizací nové ranveje včetně okolních staveb je zde: http://ekonomika.idnes.cz/video-podivej ... oprava_vem, bohužel ne v moc kvalitním rozlišení :-(

Současná komunikace mezi starým a novým letištěm má být rozšířena na 2+2 pruhy a bude podcházet novou ranvej. Otázka je, zda-li nebude i veřejná, čímž by se podstatně snížila zátěž na MÚK s R7 samozřejmě. Řešení dopravy na letišti je problém, protože je očekáván poměrně velký rozvoj (otázka jak rychle se letecká doprava teď zvedne, ale...). Zkrátka individuální automobilová doprava na letiště nemůže být řešena jen MÚK s R7 tak jak je plánována (resp tato samotná je plánována dobře, ale ne už tak její provázanost na MÚK R7xR1, viz. výše.

V delším časovém horizontu se plánuje na Ruzyni i výstavba dalšího velkého terminálu umístěného zde. To nároky na silniční napojení ještě zvýší a bez veřejného přístupu na propojovací komunikaci mezi starým a novým letištěm to stejně výhledově nepůjde. Myslím, že si budeme muset hlavně zvyknout na to, že na letiště se jezdí vlakem (až ho tam konečně jednou dostaneme). Stanice současné rychlodráhy bude pod parkovišti vedle estakády vedoucí k terminálu 2. Je dostatečně hluboko, aby trať mohla pokračovat pod ním a vést pod terminál 3 (v současnosti je terminál 3 stará Ruzyň, ale to bude asi změněno). Pod novým terminálem 3 má být též další stanice vlaku s napojením i na dálkovou dopravu. Čili výsledné řešení kolejové dopravy na letišti bude vypadat takto s napojenením v uzlu Jeneček jak na Rudenskou trať, tak na trať Semmeringu, o jejichž modernizaci a elektrifikaci se také výhledově uvažuje.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Rozšíření R7 v úseku SOKP - Exit Kladno

Příspěvek od mapman »

martini píše:
Současná komunikace mezi starým a novým letištěm má být rozšířena na 2+2 pruhy a bude podcházet novou ranvej. Otázka je, zda-li nebude i veřejná, čímž by se podstatně snížila zátěž na MÚK s R7 samozřejmě.
Ono to tak vypada, budou tam dvě vozovky vedle sebe, nicméně v reálu to bude tak, že ta blíž k letišti bude čistě služební pro letiště, oddělená od té východnější vozovky plotem, která by měla být ale zato veřejná, doufejme že úplně.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Rozšíření R7 v úseku SOKP - Exit Kladno

Příspěvek od Standa »

mapman píše:
martini píše:
Současná komunikace mezi starým a novým letištěm má být rozšířena na 2+2 pruhy a bude podcházet novou ranvej. Otázka je, zda-li nebude i veřejná, čímž by se podstatně snížila zátěž na MÚK s R7 samozřejmě.
Ono to tak vypada, budou tam dvě vozovky vedle sebe, nicméně v reálu to bude tak, že ta blíž k letišti bude čistě služební pro letiště, oddělená od té východnější vozovky plotem, která by měla být ale zato veřejná, doufejme že úplně.
Skoro bych se vsadil, že tato komunikace veřejná nebude, maximálně bude sloužit autobusům MHD (předpokládám, že i po dokončení rychlodráhy a metra zde nějaké zbydou). Aviatická (už to píšu správně) má pro potřeby letiště dostatečnou kapacitu (důležitější je, aby se přijíždějící auta na letišti nějak poskládala a neucpávalo se to tam), MÚK s R7 také vypadá celkem slušně, jen to chce udělat R7 a přilehlou část R1 také dostatečně kapacitní. Pokud by se realizovala varianta Ss na 518/519 (ne vždy musí zvítězit zdravý rozum :( ), bylo by třeba obdobně zkapacitnit R1 (alespoň 4+4 od Evropské po MÚK s R7 někde za MÚK letiště).
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Rozšíření R7 v úseku SOKP - Exit Kladno

Příspěvek od mapman »

Ta spojovací komunikace by měla být už jen z logiky věci samé veřejná proto, že spojení přes R1/R7 bude spojení přes rychlostní silnici a jako takové vyžaduje doprovodnou komunikaci. Čili ideálně pomocí této komunikace, všechno ostatní je už hodně mimo mísu...
HonzaC
Příspěvky: 30
Registrován: 15.3.2009 18:05:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozšíření R7 v úseku SOKP - Exit Kladno

Příspěvek od HonzaC »

s nejakym velkym narustem se mozna ani nemusi v nejblizsich letech pocitat, za dva-tri roky se otevre vodochodske letiste a podle majitele prebere hned ze zacatku par milionu pasazeru rozne, takze pocet pasazeru na ruzyni by mel teoreticky spise stagnovat
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Rozšíření R7 v úseku SOKP - Exit Kladno

Příspěvek od martini »

Ano, Martin Kačur (ředitel letiště) si hodně fandí, otázka, jak to s Vodochody dopadne, ale má to být především low cost letiště, takže velkého odlivu z Ruzyně bych se neobával a natož ne poklesu IAD.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

R7 MÚK Aviatická

Příspěvek od martini »

Jedná se o tu "křižovatku na letiště"
Prozatím oznámení na EIA.
http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v ... &id=MZP275
Prostuduji, až bude čas a budu pravděpodobně opět nemilosrdně kritický (předpoklad bez toho že bych to zatím viděl :-))
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: MÚK Aviatická

Příspěvek od mapman »

Myslím že se ti to bude líbit :)

4 pruhy v každém směru od Aviatické až k okruhu, řekl bych že velmi pokrokové řešení připojováků a odpojováků, dopravní modely a zdůvodnění počtu pruhů atd atd... Je tam i situačka, podrobná, doporučuju ke stažení.
Sopko
Příspěvky: 149
Registrován: 26.3.2009 6:59:03

Re: MÚK Aviatická

Příspěvek od Sopko »

Mě se ten návrh celkem líbí, vypadá to dostatečně kapacitní pro hlavní potřebné směry. Zajímal by mě event. možný časový harmonogram, je to zatím jenom fikce dalších + 10 let nebo by se mohlo začít dříve? Nevím, jestli se musí čekat na definitivní umístění 518+519.
Odpovědět

Zpět na „D7“