[D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Praha – Slaný – Chomutov
Odpovědět
mapman
Autor
Příspěvky: 5763
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od mapman »

Pokud mě paměť neklame, tak v souvislosti s výstavbou paralelní dráhy má být postavena i přeložka stávající ulice K Letišti s tím, že bude mít nově dvě vozovky, jednu interní pro letiště a venku za plotem veřejnou komunikaci pro běžný provoz. Není totiž možné, aby letiště bylo napojeno čistě jen na dálnici - musí být zachován i přístup pro vozidla, která na dálnici nesmějí - a ten by byl přestavbou úseku Ruzyně - Aviatická na dálnici výrazně omezen (muselo by se přes Přední Kopaninu nebo z Tuchoměřic).
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Standa »

Nepletu-li se, část stávající trasy ulice K Letišti má sice omezený vjezd, ale celá se nachází vně oplocení letiště. Předpokládám, že třeba autobusy MHD budou jezdit i po provedení přeložky po té vnější části.
Lynx
Příspěvky: 3695
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Lynx »

Standa píše:IMHO je to naprosto perfektní, jen už to mělo všechno dávno stát. Samozřejmě včetně MÚK Přední Kopanina i té paralelní dráhy - ta je samozřejmě pro další rozvoj letiště v Praze naprosto nezbytná.
Otázkou je, jestli je z hlediska veřejnosti nezbytný rozvoj letiště Ruzyně. Jak už jsem psal, pro veřejnost se situace zhorší. Navíc je v běhu otevření Letiště Vodochody pro veřejný provoz, na které jdou příletové tratě z podobného směru. Je to celé diskutabilkní z více hledisek.

Mimochodem, například Londýnské letiště Gatwick odbaví asi 40 mio cestujících ročně a má jen jednu dráhu. Zatímco Ruzyně odbavuje cca 15 mio. Takže o té nezbytnosti se dá s úspěchem pochybovat i z tohoto hlediska.
Japao Joe
Příspěvky: 1048
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Japao Joe »

A kde jste přišel na to že má jednu dráhu?

https://mapy.cz/zakladni?x=-0.1881110&y ... Gatwick%20
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Standa »

Lynx: Situace se zhorší pouze pro malou část veřejnosti, bydlící v přistávacím koridoru (chápu, že mezi ní patříte), zbytek na tom vydělá zlepšením časů dle potřeb cestujících (více slotů v požadovaných časech = větší konkurence = lepší ceny letenek). Počet cestujících není až tak důležitý, jde o počet vzletů a přistání a to zejména ve špičkových hodinách. Poslední dobou jsem několikrát zažil zpoždění kvůli přílišné koncentraci letadel - stačí pár minut na odletu z Prahy a prošvihnutím slotu v cílové destinaci máte hned zpoždění i půl hodiny. Co se týče Vodochod, přijde mi zbytečné, aby město velikosti Prahy mělo dvě letiště, to je snad lepší jedno pořádné
Japao Joe
Příspěvky: 1048
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Japao Joe »

Spíš než Vodochody jsou z časového hlediska lepší Pardubice. Díky malému vytížení a dobrému vlakovému spojení do centra Prahy je to rychlejší.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Standa »

Pokud jednou bude VRT Berlín - Praha - Vídeň, tak se nabízí ještě lepší možnosti ;) ! Není to až tak nereálné, i z Bruselu, kde mají jak dvě dráhy, tak i alternativní letiště (Charleroi asi 60 km), jezdí někteří cestující Thalysem do Amsterdamu nebo TGV do Paříže (přímo na CDG).
Lynx
Příspěvky: 3695
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Lynx »

Japao Joe píše:A kde jste přišel na to že má jednu dráhu?

https://mapy.cz/zakladni?x=-0.1881110&y ... Gatwick%20
Díval jsem se na to, četl o tom atd. Proto to vím. Tady jde totiž o počet zároveň použitelných drah. Tyhle dvě najednou používat nelze, paralelní dráhy musí být alespoň 1500 m od sebe a ta kratší navíc nevyhovuje z hlediska délky. Ruzyně má také dvě dráhy, vlastně dokonce 3, ale na jednu rezignovala úplně (krátká a ve špatné směru) a ty dvě nelze používat najednou. Podobně to mají například ve Vídni - dvě dráhy v různých směrech. Tam mají asi 25 mio cestujících a také fungují jako Ruzyně.
Naposledy upravil(a) Lynx dne 14.1.2019 11:20:15, celkem upraveno 1 x.
michal
Příspěvky: 4573
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od michal »

Letiště chce růst, další dráhu a nevím co všechno, a přitom lidi nemají už teď...
Anonym
Příspěvky: 818
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Anonym »

Japao Joe píše:A kde jste přišel na to že má jednu dráhu?
https://mapy.cz/zakladni?x=-0.1881110&y ... Gatwick%20
Letiště Gatwick má opravdu jen jednu použitelnou dráhu. Ta co vypadá jako druhá se používá pouze na čekání letadel https://www.google.com/maps/place/Leti% ... -0.1820629

Letěště Gatwick odbavilo v roce 2017 45,561,700 pasažérů, což je 3x více než odbaví Ruzyně. Jedním z důvodů ale je, že tam létají větší letadla.

Budoucnost letecké dopravy může ale ovlivnit spousta věcí. Pokud by se postavilo VRT, tak spousta lidí na kratší vzdálenosti raději pojede vlakem. Podobně pokud by se vymyslely autonomní vozy. Nesmí se ani zapomínat na neekologičnost letadel, spotřeba letadla na jednoho pasažéra je v rozmezí 3-4 litry kerosinu na 100 km. Letadla zatím neplatí spotřební daně na paliva.
Dále by Ruzyně mohla zvýhodňovat větší letadla, tím by se také zvýšila kapacita.

Jako další nízkonákladové letiště by rozhodně byly lepší Pardubice než Vodochody.
Japao Joe
Příspěvky: 1048
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Japao Joe »

Tato vzdálenost je daná pro smíšený provoz, Gatwick druhou dráhu (08L/26R) v období špiček (typicky prázdniny, vánoce) používá pro odlety (nemusí být tak dlouhá pauza za předchozím odlétajícím).
mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od mstitek »

Lynx píše:Tyhle dvě najednou používat nelze, paralelní dráhy musí být alespoň 1500 m od sebe a ta kratší navíc nevyhovuje z hlediska délky.
To nemusí být nutně pravda, viz mezinárodní letiště San Francisco. Ale moc často se to nevidí.
kyk
Příspěvky: 957
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od kyk »

Lynx píše: A přitom se to celé dělá kvůli dvěma stavbám, které jsou nejisté a to jak okruh přes Suchdol, tak paralelní ranvej. Takže nakonec tam zbyde jen to nějákým chorým mozkem vymyšlené esíčko a u něj zbyde jen doplnit ceduli "Vítejte v Kocourkově".
Takže postavíme něco, co budeme v budoucnosti celé překopávat?
Lynx
Příspěvky: 3695
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Lynx »

mstitek píše:
Lynx píše:Tyhle dvě najednou používat nelze, paralelní dráhy musí být alespoň 1500 m od sebe a ta kratší navíc nevyhovuje z hlediska délky.
To nemusí být nutně pravda, viz mezinárodní letiště San Francisco. Ale moc často se to nevidí.
Díky za upřesnění.
kyk píše:
Lynx píše: A přitom se to celé dělá kvůli dvěma stavbám, které jsou nejisté a to jak okruh přes Suchdol, tak paralelní ranvej. Takže nakonec tam zbyde jen to nějákým chorým mozkem vymyšlené esíčko a u něj zbyde jen doplnit ceduli "Vítejte v Kocourkově".
Takže postavíme něco, co budeme v budoucnosti celé překopávat?
Ne, proč ? Já k ničemu paralelní ranvej nepotřebuji, stejně jako 99 procent veřejnosti jí k ničemu nepotřebuje - není to veřejný zájem. A především odmítám, aby se kvůli ní dělaly takovéto paskvilní ústupky. Když už mermomocí chtějí ranvej, tak ať udělají silniční napojení plnohodnotné, rampy v blízkosti eventuální ranveje zatunelují a zaplatí to Letiště Havel.

Nevím proč by měla dálnice mít takovéto kocourkovské esíčko kvůliu ranveji jenom proto, že přímé rampy jsou o něco dražší ? To "dražší" jsou náklady na ranvej, kvůli té se to dělá, tak ať to zaplatí letiště a ne řidiči tím, že budou léta jezdit po debilně postavené silnici. Místo aby jeli rovně jako dnes, tak se budou vozit rychlostí 60 km/hod po esíčku. Někteří třeba každý všední den cestou do práce. A to všechno kvlli tomu, aby se letišti ušetřili peníze. To má být veřejný zájem ?
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od mbmat »

Lynx píše:Ne, proč ? Já k ničemu paralelní ranvej nepotřebuji, stejně jako 99 procent veřejnosti jí k ničemu nepotřebuje - není to veřejný zájem. A především odmítám, aby se kvůli ní dělaly takovéto paskvilní ústupky. Když už mermomocí chtějí ranvej, tak ať udělají silniční napojení plnohodnotné, rampy v blízkosti eventuální ranveje zatunelují a zaplatí to Letiště Havel.
No vidíte, a já třeba zas druhou ranvej chci, preferuji a potřebuji.
Z čeho usuzujete, že 99% veřejnosti jí nepotřebuje? Vyšel někde nějaký průzkum? Kdyžtak teda prosím odkaz, přečetl bych si o tom, děkuji.
A kdo tady určuje, co je veřejný zájem? Vy? My zde na fóru? Není to spíš třeba vláda/parlament, kam volíme své zástupce ve volbách? Jen se ptám, nechci vyvolávat nějaký hádky, navíc nejsme v příslušném fóru, za což se adminům omlouvám.
S podobným přístupem si mohli před 200 lety při průmyslové revoluci říct, že žádnou páru vlastně 99% lidí nepotřebuje, že jim stačí koňská síla, která doteď stačila. A kde bychom dnes byli.
Lynx
Příspěvky: 3695
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Lynx »

Mýlíte se. O tom co je veřejný zájem rozhoduje soud na základě obecného zákona. Pokusy definovat to speciálním zákonem platným pro konkrétní případy byly Ústavním soudem zavrženy jako protiústavní.

Z principu definice veřejného zájmu vyplývá, že veřejným zájmem může být leda osobní letecká doprava a pro tu stačí i současný dráhový systém. Takže můžete chtít co chcete, třeba deset dalších ranvejí, ale veřejný zájem to objektivně není. Je to pouze v zájmu jedné firmy a zvýšení jejich zisků. I kdyby vás fanoušků letecké dopravy byla spousta a přáli byste si třeba letiště na Václaváku, tak to definici veřejného zájmu nenaplňuje.

To o té páře, to už je úplně pustá demagogie a argumentační faul. Nikdo nezavrhuje letectví jako takové. Jde jen o to, zda je vhodné stavět další dráhu blíže centru města, která navíc není pro zajištění veřejného zájmu (osobní přepravy) nezbytná. Nákladní dopravu lze realizovat i na letištích vzdálenějších.

ALE HLAVNĚ K TOMUTO TÉMATU - diskuze je zde o tom, že aby se vyhovělo letišti, tak se omezují parametry dálnice. To je to s čím nesouhlasím a co patří do tohoto téma. Nechť zaplatí letiště plnohodnotné řešení dálnice, když chce další ranvej.
Lynx
Příspěvky: 3695
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Lynx »

Bohužel je to další z případů, kdy je řidič až na posledním místě. Tohle mi vadí principiálně.

Mocné zájmy letiště jsou přednější, než to jestli že bude někdo celý život zbytečně jezdit esíčekem šedesátkou, když by mohl jezdit normálně rovně. Jenže to by stálo více peněz a manažeři letiště by možná měli méně peněz na prémie.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od P_V »

Už jsem tu psal, že to esíčko i pravděpodobně snížená rychlost podle mě řeší nedostatečnou vzdálenost křižovatek. Sice ji neřeší normově, ale při přímém vedení by to byl nepoužitelný extrém.
Lynx
Příspěvky: 3695
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Lynx »

Mě naopak jako extrém přijde toto řešení. Jednoznačně bych zachoval přímý směr D7-D0 (směr jih) a naopak.

Ale to asi nemá smysl dál řešit, já vidím jako prioritu praktické použití, vy zase nějákou normu. Takže se nemáme šanci shodnout.
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Max »

Lynx píše:Mě naopak jako extrém přijde toto řešení. Jednoznačně bych zachoval přímý směr D7-D0 (směr jih) a naopak.

Ale to asi nemá smysl dál řešit, já vidím jako prioritu praktické použití, vy zase nějákou normu. Takže se nemáme šanci shodnout.
Už to tady obecně padlo, ale když zachováte přímý směr na jih ve stávající stopě, co potom budou dělat všichni ti, kteří budou chtít jet z letiště, resp. z celé MÚK Aviatická směrem na D0 518? Zbyl by tam extrémně krátký průplet (jako je např. na Barranďáku směrem na jih) takže kolektor od letiště na D0 by se stejně musel vést ve stejné trase jako je teď navržená hlavní trasa, navíc by ho hlavní trasa musela podejít nebo kolektor hl. trasu přemostit. A MÚK Přední Kopanina by nakonec vypadala stejně, max. by nějaká z větví nebyla tak kapacitní.
Lynx
Příspěvky: 3695
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Lynx »

Přímý směr D7-D0 (na jih) by mohl vést zcela bezkolizně v současné trase, tam není problém a je podle mě škoda, že není zachován. Máte ale pravdu, že opačný směr je značně komplikovanější, protože by se musel výškově vyhýbat rampám z 518 a hlavní trase, kvůli letišti zřejmě dolem. Bohužel je to všechno pasé.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od P_V »

Ale jde o vzdálenost mezi připojeními a odbočeními. Zde dochází k průpletu proudů těch, co pokračují rovně, a těch, co chtějí odbočit. Požadavek na minimální vzdálenost křižovatek není pro srandu králíkům. Aby se ty proudy nějak plynule urovnaly, nedocházelo ke zběsilému přejíždění z pruhu do pruhu a vzájemnému zdržování. Bezkolizní by to v přímém směru rozhodně nebylo.
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Aram96 »

Já si myslím, že by se také dálnice neměla takhle omezovat kvůli nějaké paralelní dráze. V Mnichově když postavili allianz arenu, tak se taky musela rozšiřovat dálnice o pruhy. Problém u Přední Kopaniny by se vyřešil zcela tím, kdyby budoucí rampy byly na rychlost cca 100 km/h. Tak jak má dálniční křižovatka v 21. století vypadat. Byl jsem seznámen s tím, že to kvůli dráze není možné. Kromě toho, že byť jsem to přijmul, se mi to nezdá ( možnosti např. pomocí tunelu tu myslím ještě jsou, jenže to by se to musel snažit někdo vymyslet a stálo by to o dost víc peněz ), bych ale řekl, že opravdu je to principiálně špatně z důvodu také toho, že dálnice se upravuje teď a jak další dráha tak hlavně pokračování okruhu je ve hvězdách. Naprosto ve hvězdách.

A pohled do budoucna tu rozhodně nejde použít jako argument, protože ve většině případů a staveb u nás pohled do budoucna spíše chybí. Navíc u Přerova tedy kvůli pár metrům posunu dálnice se poruší normy a hned tam bude nebezpečí smyku a já nevím co všechno zdejší přispěvatelé vymyslí, ale tady v takové neskutečné zatáčce je to vpohodě, protože to je provizorní. Těm mrtvým či zraněným bude ale asi jedno, jestli je to provizorium nebo hotová stavba nemyslíte ? :)

Edit: jinak souhlas, že minimální vzdálenosti mezi křižovatkami mají právě mezi MÚK Kopanina a múk Aviatická konečně nějaké pořádné opodstatnění, jelikož některá auta budou muset přejet přes 2 pruhy. V mnoha situacích mi tato norma přijde naprosto k ničemu, kolikrát tím vylučuje praktické řešení, kdy se nějaký nájezd napojí a připojovák pokračuje v další odpojovák, ale tady je potřeba co nejdelšího průpletu, souhlas.
Proto se ještě zeptám, nějaká možnost že by plánovaná D7 od Aviatické směrem k D0 se začala odklánět na sever mnohem dřív ? MÚK Přední Kopanina by tak mohla ležet severněji a dál od paralelní dráhy, nebo to není možné ? Díky tomuto by alespoň rampy sever D0-D7 mohly být komfortnější. Takhle je křižovatka ve 3/4 směrů nahovno.
Lynx
Příspěvky: 3695
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Lynx »

P_V píše:Požadavek na minimální vzdálenost křižovatek není pro srandu králíkům.

Ve skutečnosti je to na D7 od MÚK Aviatická po MÚK s D0 celé jedna velká křižovatka a různé její rampy a ne nějáká širá dálnice s hlavní trasou dálnice, kde se oprávněně řeší vzdálenost křižovatek. Tak jako tak, D7 tady končí a končí pochopitelně nenormově, protože hlavní směr nikam nepokračuje. Žádný není. Celé to končí rampami různých směrů a na žádné z nich to pravděpodobně nebude na 130 km/hod.

Takže požadavek na minimálální vzdálenost křižovatek je tady podle mě právě pouze a jen pro srandu králíkům.
P_V píše:Ale jde o vzdálenost mezi připojeními a odbočeními. Zde dochází k průpletu proudů těch, co pokračují rovně, a těch, co chtějí odbočit. .
Vzhledem k charakteru dálnice - tedy jejímu ukončení, je to snad řešitelné. Na 130 km/hod to ale nebude, to máte pravdu. To ale žádné řešení nebude a už vůbeec ne to "60" esíčko, jak je navržené.
P_V píše:Bezkolizní by to v přímém směru rozhodně nebylo.
Bezkolizní ve smyslu, že ten přímý směr nic nepodchází, ani nepřechází, ale plynule se odpojí z rozpletu D7 a zase plynule připojí na D0. S ničím se nekříží.
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: [D7] Pražský okruh (D0) - Letiště Ruzyně (MÚK Aviatická)

Příspěvek od Max »

Lynx píše: Bezkolizní ve smyslu, že ten přímý směr nic nepodchází, ani nepřechází, ale plynule se odpojí z rozpletu D7 a zase plynule připojí na D0. S ničím se nekříží.
Otázka je, jestli by pak nevzniklo nové kolizní místo přímo na D0 - směr na jih od D7 by se sice napojil v původní trase, ale po cca 600-800 m už by bylo zas odpojení na Evropskou.

Vzdálenost by to byla podobná jako mezi MÚK Aviatická a Přední Kopanina, takže by si to dost možná vyžádalo omezení rychlosti přímo na D0 - podobně jako na D0 510.
Odpovědět

Zpět na „D7“