Stránka 10 z 11

Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 10.3.2014 16:29:16
od Vizi
Standa píše:Akorát, že ti zelení magoři (nevím, proč tzv. ;) ) to hlásili o trase Praha - Berlín
To sice ano, ale nikoliv v trase I/7 - B174, podle jejich představy se měla dálnice u Postoloprt stočit směrem na Most, hranici překročit kdesi u Hory Sv. Kateřiny a přestavěnou B101 se měla napojit na A4 a A14.
Takže vlastně úseku R7 o kterém je toto vlákno se tenhle návrh netýkal ;)

Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 10.3.2014 17:59:56
od adi88
Vizi píše:To sice ano, ale nikoliv v trase I/7 - B174, podle jejich představy se měla dálnice u Postoloprt stočit směrem na Most, hranici překročit kdesi u Hory Sv. Kateřiny a přestavěnou B101 se měla napojit na A4 a A14.
Takže vlastně úseku R7 o kterém je toto vlákno se tenhle návrh netýkal ;)
No jo vlastně, to byla plánovaná R28 o níž se psalo na Lennyho stránkách, měla vést přes hraniční přechod Mníšek. Když se tak dívám na mapu, beztak měl tento návrh ekologů vyřešit dvě mouchy jednou ranou, neboť trasa by zákonitě musela jít někudy kolem Horního Jiřetína, čímž by s největší pravděpodobností byla vyřešena otázka (ne)prolomení limitů těžby ;)

Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 12.3.2014 8:31:39
od Standa
Vizi, adi88: To je pravda, ale nějaké úvahy ve smyslu, jak psal Jonáš, se snad taky vedly. Pokud by se realizovala D7+A74, asi by to sloužilo i pro cesty do Berlína, protože tu D28 už by potom asi nikdo nedělal. Jinak varianta D7+D28+napojení na A14 u Drážďan je pro tranzit do Porůří a Beneluxu snad úplně nejhorší (Pražáka hned napadne výraz "chalupoida" :) ). Samozřejmě je otázkou, nakolik byly tyhle "alternativy" reálné a nakolik jen zdržovací taktikou.

Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 15.3.2014 12:30:32
od Lenny
Pěkný nový úsek. Větev Klášterec - Louny na MÚK Chomutov se nedá projet ve větší rychlosti díky dvěma protisměrným obloukům. Ukončení připojovacího pruhu bílou čárou je nezvyklé a není plynule. Proč je tam omezení na 80 km/h jsem nepochopil, to nešlo řešit doporučenou 80 km/h.
Kde vůbec na R7 budou odpočívky?

Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 18.3.2014 16:41:19
od Mikulik
Nepochopil jsem to ani já, rozhodně 90 km/h by to určitě sneslo. Víc jsem tam zatím nejel.

Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 22.3.2014 0:22:32
od Fox Mulder
To je vždycky takovej zvyk, dimenzovat maximální povolenou rychlost na případy zhoršené sjízdnosti, zhoršené viditelnosti, nebo vozidla ve špatném technickém stavu. Pokud je výborná sjízdnost, výborná viditelnost a auto je v pořádku, dá se jet skoro vždycky tak o 30 km/h více. ;)

Co já vidim na novém úseku problematické, je na 82. km na MÚK s I/13, konkrétně napojení větve ze směru Chomutov –> Praha, kdy do té doby plynulý oblouk se ke konci jakoby zlomí a zprudka se napojí na I/7 vedoucí od Německa. Člověk, který to tasm nezná a nečeká to, musí náhle dupnout na brzdu a prudce stočit směr doprava, aby nevjel vozidlům jedoucí od Německa přímo do cesty. Místo je dobře patrné i na Mapy.cz.

Také jsem si všiml, že ve směru na Německo na 75. km na sjezdu na Droužkovice a Chomutov již od zprovoznění chybí dopravní značka Z4C, která rozděluje průběžný směr a sjezd z dálnice, takže jízda v noci je tam docela nepříjemná, protože není dost přesně vidět kde odpojovací pruh přechází ve sjezd a vybočení z průběžného směru.

Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 1.9.2014 21:34:03
od balance
Konečně jsem měl možnost si "novostavbu" projet a jsem spokojen ... snad nebude trpět neúdržbou jako ostatní eRka ...

Video průjezd od Vysočan až ke Křimovu a zpět ...



Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 2.9.2014 22:50:31
od HK44
S křížkem po funuse k diskuzi o Praha-Německo. Pokud si dobře pamatuju, tak Němci dělali vyhledávací studii na optimální přechod Krušných hor v několika variantách od Chomutova až snad někam po Liberec. Jako nejvhodnější vyšla právě "D28", tj. trasa Most-Freiberg, naopak "D7" (Chomutov-Chemnitz) nic moc a D8 (Ústí-Pirna) už vůbec ne (je tam NaturPark a dost umělých staveb - mosty, tunely). Němce nakonec přesvědčila česká strana až v době, kdy D8 vedla už skoro do Lovosic.
To bylo al etrochu mimo téma. R7 jako alternativa pro cesty do Evropy není úplně marná a přes kopce by stačila ve třípruhu, přes 15000 aut/den by se tu objevilo jedině při uzavřeí D8 nebo D5...

Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 3.9.2014 5:34:59
od pp21
HK44 píše:Pokud si dobře pamatuju, tak Němci dělali vyhledávací studii na optimální přechod Krušných hor v několika variantách od Chomutova až snad někam po Liberec. Jako nejvhodnější vyšla právě "D28", tj. trasa Most-Freiberg...
To je zajímavé, já si to pamatuju přesně naopak. D28 nechtěli. Dokonce si u Drážďan odhlasovali A17 blíže městu aby sloužila i místním a ne jen tranzitu...

Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 3.9.2014 8:14:50
od siesa
HK44 píše:Jako nejvhodnější vyšla právě "D28", tj. trasa Most-Freiberg
Opravdu?? Trochu zapatrejte a dejte nejakou mapku...
To trasovani me opravdu zajima. V techto mistech je totiz krusnohorsky svah neprikrejsi a nedovedu si dost dobre predstavit, kudy by dalnice vystoupala o 500 vyskovych metru....

Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 3.9.2014 18:30:21
od Hanes
Zjištoval jsem tady v Bavorsku, jak je to s dálnicemi do Čech a říkal týpek, co se o to trošku zajímá, tak plánované už byly A94 (Passau - Strážný), A92 (Deggendorf - Železná Ruda), A70 (Bayreuth - Cheb, nebo kratší varianta od Marktredwitz) ale nedošlo k dohodě s Českou stranou. Jediné, co je trošku otevřené je ten Cheb ale dokud nebude na druhé straně hranice R6 od hranic až do Prahy, tak se nebude nic dít jako tehdá u D5/A6. Pak až němci dostaví spojení na jejich dálniční síť.

K věci napojení Saska se vyjádřil asi takto: Dederoni neví přesně co by chtěli, jednou měla být dálnice do Mostu, pak do Chebu a nakonec ji udělali do Ústí.

Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 3.9.2014 21:05:41
od HK44
O přechodu Krušných hor je něcomálo tady:
http://www.ssi-heft.de/16/22_strassenverbindung.htm
Tady se zmiňuje srivnávací studie:
http://dopravniklub.ecn.cz/texty_alter.shtml
citace:
V Sasku byla se stejnou představou zpracována v letech 1991-1992 vyhledávací studie tras nové dálnice do Čech, která navrhla celkem pět základních variant. Těm odpovídaly čtyři přeshraniční koridory Saská Kamenice (Chemnitz) - Chomutov, Freiberg - Teplice, Drážďany - Ústí nad Labem a Budyšín (Bautzen) - Liberec, které byly na území Saska podrobně vyhodnoceny. Jako nejvýhodnější byly označeny koridory freibergský a budyšínský, zatímco nejvíce konfliktů bylo zjištěno v koridoru drážďanském.
Studii se mi na webu zatím nepovedlo najít, pokud o ní někdo ví, tak bych si početl.
Přechod krušných hor počítám bude řešen podobně jako ten nakonec zrealizovaný, tj. bez tunelu(ů) a mostů by to asi nešlo.

Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 4.9.2014 10:59:07
od siesa
No a ja si zase dal tu praci, ze jsem si alespon od oka promitl na mapu tu variantu Hnuti Duha a musim rict, ze mi z toho vysly nasleduji informace:

1/ trasa je vedena kolem obce Horni Jiretin - zde lze spatrovat pokus o zabiti much dvou much jednou ranou (zamezeni D8 pres Ceske stredohori a absolutni stopstav na tezebni limity)....

2/ pro prechod hrany Krusnych hor byla zvolena oblast s tou snad nejhorsi morfologii po cele delse krusnohorskeho svahu, kde je nejvyssi prevyseni na nejkratsi vzdalenost. I reseni v podobe stoupajiciho tunelu je nepripustne, nebot stoupani by bylo odhadem nekde kolem 10%

(Upozornuji, ze jak je u teto organizace dobrym zvykem, veskere jejich navrhy postradaji jakoukoliv hloubku detailu, takze presnejsi trasovani neni mozne dohledat - tedy alespon me se to nepodarilo. Berte tedy prilozenou mapku pouze jako hrube informativni...)

Jinak co se koridoru Freiberg-Teplice tyce, na mysli se melo asi stavajici protazeni pres Teplice a Dubi v trase soucasne I/8, kde by se v miste ostre serpentiny tesne pred Cinovcem pokracovalo rovne tunelem (to mi dava nejvetsi smysl). Nasvedcuji tomu i mosty pres I/8 mezi Dubim a Teplicemi, ktere jsou pripraveny na vedeni 2+2 a "uzemni rezerva" na prutahu Dubim. Tahle varianta je ale take velice nestastna (ackoliv mela dlouhou dobu naskok pred vsemi ostatnimi), nebot prutah centrem Teplic je opravdu brutalni a to stejne by cekalo Dubi. Co by ovsem bylo technicky jen spatne zvladatelne, je parametrova optimalizace soucasne I/8 nad Dubim (nova trasa tudy +/- 10 km neprichazi v uvahu).

Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 26.1.2016 17:26:05
od Pavel Q
Znáte někdo důvody, že úsek Spořice-Chomutov není D?

Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 26.1.2016 17:32:00
od dvs
Co jsem pochopil, tak nemá parametry na to být dálnicí.

Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 26.1.2016 17:45:31
od Pavel Q
a proč ji tak nepostavili, když se stavěla současně s navazujícím úsekem?

Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 26.1.2016 23:28:22
od Fox Mulder
Usmysleli se, že by 130 km/h byla moc, že je tam moc ostrých zatáček za sebou a že by byla lepší raději klasická 90 km/h jako na silnici I. třídy. Parametry to nesplňuje proto, že dálnice vede v úzkém pásu mezi železnicí a Spořicemi, takže to tam jinak postavit nešlo. Samozřejmě by to šlo nějakou obří estakádou udělat méně zakroucené ve velkých obloucích, ale stálo by to výrazně více peněz bez velkého efektu, navíc při nízkých intezitách, které tam jsou. Kuriózní je, že do jedné zatáčky je DOPORUČENÁ rychlost 90 km/h, což je současně v daném úseku i NEJVYŠŠÍ POVOLENÁ rychlost. :)

Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 26.1.2016 23:31:10
od kot
Takže vlastně zbytečná značka - peníze v kanále...

Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 28.1.2016 17:37:39
od Mike
ona značka tam je jistě déle než nynější povolení

Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 28.1.2016 21:10:55
od Honey72
Za deště jsem se tam bál projet i tou devadesátkou :D .

Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 28.1.2016 22:21:58
od Fox Mulder
Tak jsem tam dneska jel a je to trochu jinak! Ve směru od Prahy není dálnice ukončená značkou "konec dálnice", ale značkou "silnice pro motorová vozidla"! Takže od Spořic na déčko volně navazuje Rko, ale nějak jsem si nevšiml kde končí. Předpokládám, že někde u sjezdu na Chomutov. Z druhého směru jsem se nekoukal, kde začíná autíčko.. Příště se podívám lépe. :)

Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 28.1.2016 22:23:35
od Fox Mulder
Honey72 píše:Za deště jsem se tam bál projet i tou devadesátkou :D .
Já za sucha jezdím 130 v obou směrech. 8-) Chce to pořádný gumy, když vám to za mokra klouže! ;)

Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 28.1.2016 23:00:51
od dvs
Fox Mulder píše:Takže od Spořic na déčko volně navazuje Rko, ale nějak jsem si nevšiml kde končí. Předpokládám, že někde u sjezdu na Chomutov.
Nekončí náhodou až na kopci? ;)

Tady dokonce psali toto:
denik píše:Stodesítkou mohou nově jet řidiči i ze Spořic u Chomutova směrem do Německa až po křižovatku se silnicí do Nebovazů. Dál směrem na Horu Sv. Šebestiána už ale budou muset zpomalit na 90 kilometrů v hodině, i když stále pojedou po silnici pro motorová vozidla.http://www.denik.cz/liberecky-kraj/zmen ... -a8dp.html
Chtělo by to někým okouknout.

Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 29.1.2016 7:42:57
od Fox Mulder
Aha. Tak je to možné, já tam nikde tu značku neviděl! :) Ale když jsem jen před pár dny zeshora z hor, tak jsem si všiml značky těsně před odbočkou na Chomutov "Silnice pro motorová vozidla" s dodatkem "1900 m". To jsem ale pochopil, že je to dnešní začátek dálnice, že je to značka ještě z minula. Jestli je autíčko i nahoře na horách jsem si nevšiml (tím neříkám, že tam není, jen že nevím, jestli tam je).

Re: R7 MÚK Vysočany - MUK N. Spořice

Napsal: 1.2.2016 16:00:42
od Mikulik
Není. Nic se nikde nezměnilo. Stav je přesně takový,jaký píšete. Na druhé straně jsem si všiml, že nahoře na ukončení čtyřpruhu je obrovská blbost a to, že ze spoda je levy odbočovací pruh někam do háje, protože asi 20 metrů za křižovatkou jsou balíky slámy. Takže v tom případě je ten odbočovák na nic. Tedy dvě řešení. Zrušit jej a mít dva pruhy I přes křižovatku a nebo průběžný pruh vést, tam kde je odbočovací rovně a ze současného průběžného udělat odbočovací vpravo a připojovací pruh ze staré sedmičky. Ono když jedete po staré a chcete se na této křižovatce napojit a je mlha jak prase, tak se docela I bojíte pořádně napojit,když nevíte, co se přižene.