[D7] Louny, zkapacitnění

Praha – Slaný – Chomutov
Odpovědět
Mikulik
Příspěvky: 547
Registrován: 23.9.2009 10:29:37

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Mikulik »

Kolik taky myslíte, že to bude dělat lidí? Dva bagry a dva náklaďáky.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Sosa »

Není to asi jenom rozšíření, je tam 148 000 m3 výkopů a 160 000 m3 násypů. Určitě celá kanalizace, protihlukovky atd. Asi něco jako rozšíření Lubenec Bochov.
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Vizi »

Sosa píše:Asi něco jako rozšíření Lubenec Bochov.
S tím si dovoluji nesouhlasit, Lubenec - Bochov byla likvidace stávajícího obchvatu a výstavba zcela nové dálnice v jeho stopě. Obchvat Loun je již z větší části pro čtyřpruh vybudován, na většině úseku jednoduše řečeno stačí jen dodělat vlastní vozovku bez větších objemů zemních prací, to je ostatně zmíněno i v letáku, z větších prací je potřeba postavit tři mosty a přestavět polovinu MÚK.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Jirka L »

Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Standa »

Patří to k celé D7, ale explicitně se tam nejvíc píše o obchvatu Loun:

http://usti.idnes.cz/dostavba-silnice-d ... pravy_vac2
ada031
Příspěvky: 2388
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od ada031 »

ada031
Příspěvky: 2388
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od ada031 »

siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od siesa »

Tahle stavba je klasickej priklad, jak ma stat celou vystavbu dalnic nekde.... Zcela pripravena, naprosto jednoducha stavba bez jakychkoliv komplikaci, vsechny pozemky patri statu atd... A kolik let uz poslouchame, ze neni co stavet, ze neni na co cerpat dotace...??
A pritom intenzity vysoke, nehodovost znacna.... Prijde mi to jako ukazka naproste nekompetentnosti kohokoliv, kdo se na tom podili.
ada031
Příspěvky: 2388
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od ada031 »

To je sice pravda, ale bohužel zde není platná EIA.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Lenny »

EIA byla platná až do letošního roku. A vyřídit novou EIA je krátkodobá záležitost, která netrvá roky.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od P_V »

Krátkodobá záležitost to sice je, ale jen když se na tom dělá (když na tom má kdo dělat). Když najednou skončila platnost stovkám EIA, tak nastal kritický nedostatek odborníků, co na to mají papíry a knowhow.
Leda že by šlo recyklovat starou EIA ke které se jen něco doplní, ale jak jsem pochopil, tak kvůli dementním pravidlům to nejde a musí se dělat vše znova.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od kot »

Pánové, koukněte na to z druhé strany.Stavět se má UŽ za rok. A výběr zhotovitele je téměř za dveřmi. Takže spíše pohled optimistický.
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od siesa »

Jak rikam, jedna z nejlepsich ukazek, jak se stat stavi k cele problematice vystavby dalnicni a silnicni site... :ko:
hiob
Příspěvky: 783
Registrován: 15.3.2009 19:13:36

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od hiob »

toto není problém státu, ale politiků bych řekl, když ty nelogická pravidla (že se pořád začíná znova) dají do zákonů ...
Rozpočet SFDI 2017 píše: D7 Louny zkapacitnění obchvatu
Stav projektové přípravy: aktualizace DSP jako podklad pro opakovaný proces EIA a výkupy
Výkupy:75,00%
Stav EIA: 244/1992 Sb., bude zadáno zpracování nové EIA vč. sousedního úseku D7.
realizace od 2018
xman
Příspěvky: 134
Registrován: 13.3.2011 19:13:13

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od xman »

Lenny píše:EIA byla platná až do letošního roku. A vyřídit novou EIA je krátkodobá záležitost, která netrvá roky.
A na to jste přišel jak?
To si v této republice myslí snad jen ministr Brabec.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Lenny »

Např. stavby I/27 Šlovice - Přeštice, I/9 Dubice - Dolní Libchava a I/16 Slaný - Velvary už jsou posouzeny znova, u všech se závěrem: Záměr nebude dále posuzován.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
kubisek
Příspěvky: 56
Registrován: 11.4.2009 8:45:26

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od kubisek »

Lenny píše:Např. stavby I/27 Šlovice - Přeštice, I/9 Dubice - Dolní Libchava a I/16 Slaný - Velvary už jsou posouzeny znova, u všech se závěrem: Záměr nebude dále posuzován.
To, co jste vyjmenoval, jsou silnice první třídy. Ty vyžadují zjišťovací řízení, které může skončit závěrem "Záměr nebude dále posuzován."

Zde stavíte dálnici, ta musí být posouzena ze zákona vždy.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Lenny »

Díky za upozornění, ale to nic nemění na faktu, že mohli být už ve fázi závěry zjišťovacího řízení.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Jarda Š. »

P_V píše:Krátkodobá záležitost to sice je, ale jen když se na tom dělá (když na tom má kdo dělat). Když najednou skončila platnost stovkám EIA, tak nastal kritický nedostatek odborníků, co na to mají papíry a knowhow.
Leda že by šlo recyklovat starou EIA ke které se jen něco doplní, ale jak jsem pochopil, tak kvůli dementním pravidlům to nejde a musí se dělat vše znova.
Tak ono se pochopitelně z původní EIA při zpracování nové vychází, ale musí se zjistit, zda se od zpracování původní něco podstatného v území nezměnilo, zajistit nová stanoviska dotčených obcí a úřadů, aktualizovat biologický průzkum a vyhodnotit některé vlivy, které se dříve hodnotit nemusely.
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od siesa »

To vsechno ohledne EIA je sice moc zajimave, ovsem odkdy se datuji problemy stara vs. nova EIA? To za prve...
A zadruhe, je pravdu nove EIA potreba pri zkapacitneni (dostavbe druhe poloviny) jiz existujici dalnice?

At je to, jak chce, obchvat Loun mohl stat uz leta....
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od kot »

Ale to se netýká POUZE obchvatu Loun, ale řady jiných silničních staveb...
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od P_V »

Jarda Š. píše:Tak ono se pochopitelně z původní EIA při zpracování nové vychází, ale musí se zjistit, zda se od zpracování původní něco podstatného v území nezměnilo, zajistit nová stanoviska dotčených obcí a úřadů, aktualizovat biologický průzkum a vyhodnotit některé vlivy, které se dříve hodnotit nemusely.
Čili se dá beze změny zkopírovat jen historie území a vliv na krajinný ráz. :) A to ještě kdoví jestli, pokud se nepodařilo zadat novou EIA původnímu zpracovateli, zda ten nový zpracovatel smí opisovat.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od kot »

Pánové, ale rozsah stran "staré" a "nové" je poněkud nesrovnatelný...
xman
Příspěvky: 134
Registrován: 13.3.2011 19:13:13

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od xman »

A nejen to.
Opravdu tady někdo věří, že EIA z roku 1994 (!) je dnes využitelná?
http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_YLN202
Pokud vůbec ještě fyzicky existuje.

EIA samozřejmě i na zkapacitnění potřeba je. Viz příloha k zákonu. Kdyby nebyla, už by D11 u Prahy měla šest pruhů, SOKP 510 by měl šest pruhů, Děti Země by nepodávaly na každý modernizovaný úsek D1 rozklad (protože podle nich je i rozšíření krajnice o 0,75 m zkapacitnění ve smyslu zákona).

A k té rychlosti. Podívejte se sem:
http://portal.cenia.cz/eiasea/osoby/osoby
kolik je v ČR oprávněných osob. Pak se podívejte, kolik z nich je vůbec profesně aktivních, v produktivním věku atd., pak se podívejte, kolik z nich někdy v životě udělalo nějakou EIA na dopravní stavbu. K jakému číslu se dostanete? A pak se podívejte, jak EIA na běžnou dopravní stavbu vypadá, kolik má stran a odhadněte, jak dlouho asi může trvat zpracování jedné.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Sosa »

A počítejte i EIA, které se dělají na jiné stavby (třeba lanovky) a ono těch osob není zase tak moc.
Odpovědět

Zpět na „D7“