[D7] Louny, zkapacitnění

Praha – Slaný – Chomutov
Odpovědět
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od siesa »

Ja si ale stejne myslim, ze dostavba na plnej profil by nebyla nikterak narocna. Vzdyt ten usek je nove vedenej, zemni prace jsou vykonany i pro chybejici polovinu komunikace, mosty i MUK jsou pripraveny. Jde tam tedy opravdu pouze o to polozit podlozni vrstvy a zivicnou vozovku. Jedinou komplikaci jsou dva mosty pres zeleznicni trat a mysi dira pro polni cestu. At se na me nikdo nezlobi, ale dodelat tento 6 km dlouhy usek za planovych skoro 1,2 mld. Kc (s DPH) je prehnane predrazene.. Mozna by se v soucasne stavebni mizerii dala vysoutezit vyrazne nizsi cena.
Na druhou stranu chapu, ze je to financne spatny a nejsou proste prachy...Ja ale rikam, kdyby to stalo min, tak by se snad neco naslo...
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od FlakY` »

Pro nedostatek finančních prostředků na výkupy pozemků potřebných pro stavbu byla
její příprava pozastavena. Vydání stavebního povolení se proto předpokládá až v roce
2014.
Předpokládaná cena stavby:
959 000 000 Kč (bez DPH)

Kdyby chtěli, tak mohou začít příští rok... s takovou se neví jestli nebudou s výkupem pozemků problémy a celá stavba se může rázem odsunout o další roky.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Max »

Nemuzu si pomoct, ale taky mi ta cena dostavby prijde jako dost velka palka. Kouknul jsem do letaku ŘSD a pro srovnani napr. I/37 Hrobice-Ohrazenice pri dostavbe na 2+2 stala 588 milionu (bez DPH), obchvat Loun ma stat 960 milionu (bez DPH). Delka skoro stejna (6130m I/7 / 6400m I/37), kategorie taky hodne podobna (R 25,5 / S 24,5), na I/37 bylo sice relativne malo zemnich praci, ale tady, jak uz poukazoval siesa prede mnou, vetsina hotova. Podle me by se to dalo stihnout za i za 1 stavebni sezonu.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od FlakY` »

Třeba původní projekt počítal s R22,5 a teď se to změnilo na R25,5. Můžou s tím souviset větší stavební úpravy... Ruší se 1 Múk a u druhé se upravují větve.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Max »

Uprava nejvychodnejsi MÚK (trubka), kde se zvetsujou polomery, je pokud se nepletu, soucasti jine stavby (Chlumčany-zkapacitnění ... ale je pravda, ze by to radi delali spolecne). A u te zrusene MÚK bych bral teda jeji uplne fyzicke ruseni jako vyhazovani penez oknem, stacilo by podle me tam nenamalovat odpojovaky a hodit tam betony jako u R1-Písnice.

A jinak puvodni projekt opravdu pocital s R 22,5 ale i tak mi to navyseni neprijde adekvatni vzhledem k tomu, ze ty zemni prace jsou opravdu skoro vsechny hotove a zarez se urcite o 3 m rozsirovat nebude. Katastr se mi nechce na netu hledat, ale pochybuju, ze pozemky pod takhle pripravenou druhou polovinou nejsou v majetku statu (a tim tedy odpadaj naklady na vykupy).
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od siesa »

1/ To, ze se neco rusi, jeste nezanamena enormni naklady, ne??
2/ Podle letaku RSD http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/5A2B ... y-zkap.pdf jsou pozemky ve vlastnictvi statu...takze taky nechapu pohnutku o vykupech...
3/ V nove koncepci se s R7 i nadale pocita pouze jako s rychlostni silnici, nikoliv prevedenim na Dcko, takze prestavba na R25,5 je podle meho nazoru zbytecna...Soucasna kategorie by po dostavbe naprosto stacila...Nicmene chapu, ze tato kategorie je v soucasne dobe pase....Ovsem ani rozsireni na R25,5 neopodstatnuje ty obri naklady...
4/ Podle stranek dalnice-silnice.cz je cena stavby 504 mil. Kc. To se jako od doby psoledni aktualizace clanku o R7 na tomto webu cena zdvojnasobila??
MiKu
Příspěvky: 327
Registrován: 21.3.2009 21:01:00
Bydliště: u Kbelské, schovaný za PHS

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od MiKu »

Max píše:pochybuju, ze pozemky pod takhle pripravenou druhou polovinou nejsou v majetku statu (a tim tedy odpadaj naklady na vykupy).
Výkupy v té uvedené ceně normálně zahrnuty podle mě nejsou (nezávisle na tom, jestli se vykupovat bude nebo ne)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Lenny »

Nejsou hotové násypy, které se musí dosypat na čtyřpruh. Chybí násypový materiál, je potřeba ho odněkud vzít, proto by bylo vhodné, kdyby stavba probíhala současně se stavbou Chlumčany-obchvat, kde je pro změnu přebytek výkopů.

Ta cena u mě je hodně stará, rozhodně není akutální.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Mike »

a proč vlastně ruší tu MUK ?
vždyť by to zatím mohlo být jako obchvat Sulce, tedy neeR a pak jsou nějaké vzálenosti šumák
MUK zrušit až se bude moci jet od slaného až na čáru po Rku
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od siesa »

Mike píše: vždyť by to zatím mohlo být jako obchvat Sulce, tedy neeR a
Tahle situace by asi nejvice vyhovovala lounske dopravni policii. Jak je to davno, co se v novinach pysnili tim, ze na tom kousku u Sulce vybrali za par dni pres sto tisic korun za prekracovani nejvyssi povolene rychlosti?? Alespon by nemuseli jezdit tak daleko a mohli by sikanovat ridice pekne hnedka za humny 8-)
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Vizi »

Lenny píše:stavbou Chlumčany-obchvat, kde je pro změnu přebytek výkopů
Už nějakou dobu mi to vrtá hlavou - proč se u Chlumčan musí postavit obchvat obchvatu? Ta stávající komunikace (s tím idiotsky ukončeným stoupacím pruhem před koncem stoupání) je přece již obchvatem připraveným pro rozšíření. Je něco zásadního co tomu rozšíření a využití stávající komunikace brání (nedostatečná šířka zářezu, parametry stoupání) anebo to prostě "bodne" stavět novou komunikaci?
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od mapman »

U Chlumčan se postavil poloviční profil pro R 22,5 a pak se to přeprojektovalo na R 25,5 + se upravily normy z hlediska směrového a výškového vedení a rázem se trasa musela posunout, idiocie nejhrubšího zrna... já jen doufám, že se to opět vrátí zpátky do trasy a v nějaké rozumnější kategorii pro R7 - kompletní přestavba na R 25,5 je tam na těch 12 tisíc aut dost zbytečná, když by stačila původní R 22,5 (nově asi R 21,5)...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Lenny »

Křižovatku ruší s ohledem na minimální vzdálenost mezi dvěma MÚK.

Stoupání u Chlumčan je 6 %, což nevyhovuje normám, a pokud by tam chtěli dostat 4,5 %, byl by tam obrovský zářez anebo nově by se museli vybudovat železniční mosty, teď nevím, co z toho platí, ale asi oboje.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Jaroslav »

Lenny píše: Stoupání u Chlumčan je 6 %, což nevyhovuje normám,...
tak nějak nerozumím tomu, proč je tu pořád snaha o dogmatické dodržování norem. stálo by-li dodržení normy zbytečné stovky milionů navíc, tak ji prostě nedodržím a součástí materiálu bude vyjímka... triviální, jak facka ... nebo je snad používání mozku trestné?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Lenny »

Jenže k té výjimce se vyjadřuje nejen ŘSD, ale i MD, MV atd. a nemusejí vždy s tím souhlasit, což byl tento případ. Z hlediska nákladů vyšlo lépe postavit obchvat vedle než přestavovat původní trasu na dnešní normy.
Občas z těch norem taky moc moudrý nejsem.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od dvs »

Ad: Chlumčany obchvat obchvatů
Jenomže to se projektovalo před krizí. Co všechno by se muselo vyhodit do koše (ÚR, EIA), když by jsme se chtěli vrátit k původní variantě - pouhé rozšíření při zachování výškového profilu. Se stávajícím ÚR to asi nepůjde?

Kolik % mají stoupání na úseku mezi Slaným a Prahou, tam to asi taky nebude do 4,5%?
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Jaroslav »

Lenny píše:Jenže k té výjimce se vyjadřuje nejen ŘSD, ale i MD, MV atd. a nemusejí vždy s tím souhlasit, což byl tento případ. Z hlediska nákladů vyšlo lépe postavit obchvat vedle než přestavovat původní trasu na dnešní normy.
Občas z těch norem taky moc moudrý nejsem.
to jako, že peníze vyhazovat oknem jsou zvyklí nejenom na ŘSD, ale také na MD a MV? hmmmm zajímavé. Má některá z těch organizací nastaven motivační program úředníků na možné úspory? ;)

hloupá otázka OT... omlouvám se
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od dvs »

Fakt hloupá otázka :) Schvalují úředníci a ti nepotřebují být popotahování v mediích za to, že povolili silnici se značkou pozor klesání s omezením rychlosti pro kamióny. Pochopme, že toto se plánovalo cca v roce 2005 ...
Proto jsem se ptal co by znamenalo to přeprojektovat (PS: podle letáku ŘSD by bylo dobré na tomto úseku vykopat 200 000m3, aby bylo z čeho nasypávat u Loun).
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od jonáš »

No hlavně asi žádnýho ouředníka, ba ani šéfa resortu moc netrápí, že "budou vyhazovat" někde jinde.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Mike »

siesa píše:
Mike píše: vždyť by to zatím mohlo být jako obchvat Sulce, tedy neeR a
Tahle situace by asi nejvice vyhovovala lounske dopravni policii. Jak je to davno, co se v novinach pysnili tim, ze na tom kousku u Sulce vybrali za par dni pres sto tisic korun za prekracovani nejvyssi povolene rychlosti?? Alespon by nemuseli jezdit tak daleko a mohli by sikanovat ridice pekne hnedka za humny 8-)
však než to postaví, tak schválí pilotní projekt na I/37 a pak už by to mohlo jít všude
neboli vlk se nažere (normy) a kozy (řidiči) zůstanou celí
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od kalanis »

Na obchvatu jsou rozrýpány dva mostky (dilatace) a za nimi je delší úsek, kde se mění obrus. Směr Praha je položený, směr Chomutov jen zfrézovaný. Vypadalo to, že dělníci ráno zahajují směnu (!). Provoz upravují přenosné semafory.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Mike »

toho textu s % stoupání jsem si prve vůbec nevšiml
a fascinuje mě, že když se po silnicích pohybovala vozidla do max. výkonu 50kW, tak mohlo být 6%, dneska když libovolná nákupní taška má těch koní 100, tak musí být 4,5% :evil:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od siesa »

Mike píše:toho textu s % stoupání jsem si prve vůbec nevšiml
a fascinuje mě, že když se po silnicích pohybovala vozidla do max. výkonu 50kW, tak mohlo být 6%, dneska když libovolná nákupní taška má těch koní 100, tak musí být 4,5% :evil:
To neni az tak moc pravda. Znacna cast aut ma i dnes male motory s vykonem pod 60kW (majitele je preferuji z ruznych duvodu).
ada031
Příspěvky: 2391
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od ada031 »

1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: R7 Louny, zkapacitnění

Příspěvek od 1975 »

Jsem laik, ale opravdu je na tohle potřeba dva roky výstavby (2017-2019) - je to "jen" rozšíření, ne?
Odpovědět

Zpět na „D7“