[D7] Louny, zkapacitnění

Praha – Slaný – Chomutov
Odpovědět
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Lynx »

Děkuji uživateli Peda, že to tak pěkně vysvětluje. Přikláním se k jeho názoru a žádnou konspiraci ze strany firem bych za tím nehledal.

Dělat jakékoliv změny oproti zadávací dokumentaci je v posledních letech čím dál složitější. Protože jakákoliv vícepráce jsou doprovázeny možným podzřením z korupce a úmyslného umělého navyšování ceny. Tak se firmy přirozeně snaží, aby měli už v zadávací dokumentaci všechno definováno až "do šroubku" a nemuseli se pak dohadovat co je v ceně nabídky a co už ne.
Vikingkiller
Příspěvky: 657
Registrován: 22.2.2019 0:23:28
Bydliště: na konci D7

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Vikingkiller »

Výše popsané ohledně nedostatečně kvalitní přípravy VŘ chápu. Tady má určitě ŘSD (konkrétně chomutovská pobočka) máslo na hlavě. Také chápu tlak na to, aby nebyly vydávány změnové listy v rámci realizace a proto se uchazeči dotazují i na detaily.

Nicméně VŘ bylo vypsáno 2. května !!! Proč se tedy uchazeči s tak zásadními dotazy, které vyžadovaly změny v dokumentaci zpracovanou projektantem, ozvali až teď (konec října) ???

To si toho doteď nevšimli ?
jozka
Příspěvky: 2785
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od jozka »

Tipnu si... vyhlaseno 2. kvetna, do cervna dorazila dokumentace, polozila se na stul az na ni prijde rada, pak se letelo na Mallorku, po dovce se honily resty, v zari se to otevrelo, do rijna studovalo a konzultovalo a pak nejaky cas na ucesani dotazu a protlaceni firmou... no a mame listopad. Sak prace neni zajic, neutece, ne?
vondr
Příspěvky: 2919
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od vondr »

Posun č.19 na 21.11. 2019 10:00
dvori19
Příspěvky: 78
Registrován: 3.2.2019 9:42:28

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od dvori19 »

Tak pořád se drží 21.11.2019, ale viděl bych to dnes na další posun č. 20 :-). Vzhledem k tomu, že to bude jubilejní posun, můžeme uzavírat sázky, jestli nastane dnes, zítra, nebo do konce týdne :-D.
Vikingkiller
Příspěvky: 657
Registrován: 22.2.2019 0:23:28
Bydliště: na konci D7

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Vikingkiller »

dvori19 píše:Tak pořád se drží 21.11.2019, ale viděl bych to dnes na další posun č. 20 :-). Vzhledem k tomu, že to bude jubilejní posun, můžeme uzavírat sázky, jestli nastane dnes, zítra, nebo do konce týdne :-D.
Tak dle polohy Jupitera vůči Saturnu to vypadá následovně:

V pátek 15. 11. 2019 v 11:32 (t.j. 6 dní před plánovaným otevíráním obálek) se na Tenderareně objeví jubilejní posun č.20 na 28. 11. 2019. Důvodem bude dotaz jednoho z uchazečů, jestli bude možné přebytečnou odtěženou zeminu uskladnit na velkou hromadu v těsném okolí SO.46 a vytvořit tak nepřípustnou konkurenci pro kopce Českého středohoří (jmenovitě Oblík a Raná).
dvori19
Příspěvky: 78
Registrován: 3.2.2019 9:42:28

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od dvori19 »

Tak přece... posun do 27.11.2019.
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od 1975 »

bez komentáře:o)

128 Zpráva o posouzení podrobného geologického průzkumu, kterou vypracoval ARKADIS GEOTECHNIKA v listopadu 2009 několikrát ve svém textu doporučuje použít do násypů popílek. Tento materiál se na stavbě používal již v I. etapě a plně se osvědčil. Po více než 10 letech provozuje zřejmé, že tento násypový materiál v daných geologických a hydrogeologických poměrech je velmi vhodný (str. 8). Stejný materiál byl doporučen použít i pro rozšíření násypového tělesa pro další jízdní pruhy. V Technické zprávě SO 101 Hlavní trasa - druhá polovina vozovky na konečnou kategorii D25,2/100 v čl. 3.2 je bez dalšího vysvětlení uvedeno „Před zpracováním PDPS byla konstrukce násypů změněna podle požadavku investora. Násyp popílku byl nahrazen násypem z LKK“. Z jakého důvodu došlo k tomuto rozhodnutí, když se pravděpodobně nezměnily geologické podmínky v místě budoucího násypu?
Informace poskytnutá zadavatelem
Informace, že "násyp z popílku byl nahrazen násypem z LKK" byla překonána předchozími dodatečnými informacemi. Rozhodnutí citované tazatelem, které je uvedeno v technické zprávě SO 101, je tak po vydání předchozích dodatečných informací irelevantní.

129 Jaká je maximální povolená únosnost základové spáry?
Informace poskytnutá zadavatelem
Pokud je dotazem (v návaznosti na dotaz 128) myšlena základová spára pod násypovým tělesem, tak sdělujeme, že termín „základová spára“ není v tomto případě správný a žádná povolená únosnost základové spáry se nestanovuje. Jedná se o únosnost podloží, která je definována jeho geotechnickými charakteristikami. Ty je možné v případech nutnosti upravovat (hutněním, zlepšením, výměnou apod.) Zde navržena úprava dle vzorového příčného řezu. Základním kritériem únosnosti podloží násypů je především požadovaná míra zhutnění ve smyslu ČSN 72 1006.

130 V případě násypu navrženého z LKK je požadovaná únosnost základové spáry na maximální požadované hodnotě nebo je zde rezerva a jaká?
Informace poskytnutá zadavatelem
Viz reakce na dotaz č. 129.
jozka
Příspěvky: 2785
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od jozka »

Nemohu se zbavit dojmu, ze mi tahle situace neco pripomina... jo uz vim, strategii petileteho ditete v pripade, ze zazni povel "spat!"...
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od 1975 »

...jen tedy nechápu, když všechny tři dotazy de facto "zamítli", proč prodloužili lhůtu...
dvori19
Příspěvky: 78
Registrován: 3.2.2019 9:42:28

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od dvori19 »

Na té stavbě jsou ještě nedořešené majetkoprávní záležitosti, konkrétně nějaká vyvlastnění.

Nechci se opět pouštět do konspiračních teorií, ale je možné, že ty odklady vydávají z toho důvodu. Tedy že stavba stejně není připravená a nemůže se stavět. Bylo tam několik velmi dlouhých odkladů, ale je to samozřejmě moje spekulace...
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od 1975 »

V letáku se píše, že "Veškeré potřebné pozemky jsou v majetku ŘSD."

Máš tedy prosím jiné info? Díky.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Lenny »

Mohou to být věcná břemena.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od 1975 »

Mohou, anebo jsou? :o) V minulých letácích se myslím ta břemena uváděla, a pak se změnil text na ten "všechny pozemky jsou v majetku ŘSD", takže jsem to bral, že se dořešilo. Ale mám jen toto veřejné info, takže netvrdím, že je jediné správné...
dvori19
Příspěvky: 78
Registrován: 3.2.2019 9:42:28

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od dvori19 »

1975: Mně ta informace také dost zaskočila, protože jsem žil, stejně jako Ty, z toho, co je v letáku. Nicméně uvedl to Radek Mátl na TW po mém dotazu k příspěvku o uzavření smlouvy s hotovitelem na obchvat HB.
dvori19
Příspěvky: 78
Registrován: 3.2.2019 9:42:28

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od dvori19 »

Konkrétně Radek Mátl zmiňuje toto:

"Nyní je termín pro otvírání obálek s nabídkami 27.11.2019. Věřím, že už k dalšímu výraznějšímu posunu nedojde. Bohužel na stavbě je stále problém s vyvlastněním některých pozemků, takže zahájení stavby předpokládáme až z jara příštího roku.".

Explicitně zmiňuje problém s vyvlastněním některých pozemků. Konkrétně u Radka Mátla nepředpokládám ani v nejmenším, že by si to s něčím spletl, těžko by se k těmto věcem vyjadřoval větší odborník...

Tedy pokud TW spravuje opravdu Radek Mátl z masa a kostí, což si zrovna v tomto případě myslím, na rozdíl třeba od Kremlíka, že ano. Jsem o tom celkem přesvědčený, příspěvky jsou věcné, odborné, informované a zbavené idiotské PR grafiky a frází.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Lenny »

Co jsem se ptal, tak si ho RM píše sám.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od 1975 »

Píše si ho sám, a také reaguje - to Kremlík nejen, že kdo ví, kdo mu to píše, ale má to jen jako nástěnku:o)
Takže bych tomu věřil, jen to nemůžu za boha na tom TW najít.
Nejde jen o to, že ta vyvlastnění ještě běží a nejsou tam u konce všechny lhůty?
vondr
Příspěvky: 2919
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od vondr »

tak máme tu další posun. nyní do 2.12.
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od 1975 »

...a v hlavní roli opět "popílkový stabilizát"...

Uchazeč v této souvislosti chce upozornit zadavatele na úskalí, která vyplývají z připuštění této varianty, neboť dle jeho názoru je použití popílkového stabilizátu (PST) pro zadavatele značně rizikové.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Lenny »

Vždyť se tam při stavbě obchvatu Loun už jednou používal popílek z Počerad. Co je na tom špatného?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od 1975 »

cituji:o)

131
Už jen dodržení nastaveného parametru objemové hmotnosti na max. 11,5 kN/m3 je z tohoto pohledu na hraně možného použití, neboť objemová hmotnost čerstvě namíchaného „PSt“ je, z důvodu dostatečné vlhkosti pro zajištění chemické reakce, mezi 1,25-1,35 t/m3. Po vyschnutí má Pst v optimálních podmínkách objemovou hmotnost mezi 1,0-1,1 t/m3. Lze však předpokládat, že takové optimální podmínky nikdy nenastanou a výsledný parametr se tedy bude pohybovat spíše při horní hranici. Pokud budeme uvažovat s nutným bočním přísypem kvůli namrzání v mocnosti minimálně 1 m v objemové hmotnosti 1,5 t/m3 a s materiálem do AZ v předepsané objemové hmotnosti min. 1,6 kN/m3, lze zcela důvodně předpokládat, že výsledný parametr bude velmi obtížné splnit a jistota výsledného dodržení předepsaného parametru je pro zadavatele již předem velmi nízká. To už samo o sobě může v budoucnu způsobit zadavateli, v případě takového zjištění až na základě výsledků geotechnických měření hotového násypu, značné problémy.
Ani to však není z pohledu uchazeče hlavním problémem při použití tohoto materiálu. Tím je smluvní zajištění potřebného množství dodávek tohoto materiálu v čase. Uchazeč má poměrně dobře zmapovány možné dodavatele tohoto materiálu v dostupném okolí, včetně ověřených výsledků těchto materiálů, hlavně z pohledu jeho bobtnavosti, který je limitujícím faktorem pro jeho možné použití do násypu a který splňuje jen několik málo dostupných výrobců. V této souvislosti je pak zcela zásadní maximální celkový roční výkon jedné takovéto výrobny v závislosti na produkci popílků, který činí maximálně 40 tis. m3 „PSt“. Pokud dále vezmeme v úvahu, že každá taková výrobna má již na několik let dopředu předem smluvně zajištěný odběr v řádu cca 50% celé výrobní kapacity, je zcela nereálné při předpokladu celkového potřebného množství cca 120 tis. m3 zajistit dodávku takového množství v předepsané době výstavby 72 týdnů do zprovoznění této části, tedy v návaznosti na postupy výstavby v průběhu cca 12 měsíců.
Vzhledem k tomu, že zadavatel nijak nepožaduje doložení smluvního zajištění takové dodávky, může se stát, a je to s ohledem na zcela zásadní vliv této položky na výslednou nabídkovou cenu i vysoce pravděpodobné, že zadavatel bude nucen vybrat uchazeče, který nemá takovou dodávku nijak smluvně zajištěnou, neboť mu to podmínky ZD neukládaly. Následné řešení takové zjištěné skutečnosti pak může mít zcela zásadní vliv na výsledek a transparentnost celého zadávacího řízení a zadavatel bude nucen s ohledem na tyto okolnosti zadávací řízení zrušit.
Uchazeč se proto z těchto zmíněných důvodů táže zadavatele, zda s ohledem na uvedené skutečnosti a i ve vlastním zájmu, nedoplní ZD o povinnost uchazeče uvést ve své nabídce i jím zvolené technické řešení vylehčeného násypu a v případě použití „PSt“ i povinnost doložení smluvního zajištění takové dodávky v čase?
vondr
Příspěvky: 2919
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od vondr »

opět další posun. nově 3.12.2019
Olda S
Příspěvky: 76
Registrován: 3.7.2019 22:20:02
Bydliště: I/13

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Olda S »

V aktuálním letáku https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/116 ... itneni.pdf je uvedena kategorie D 25,5/100. To je nová kategorie dálnic, nebo jenom překlep? Ve starších letácích byla R 25,5/100.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Jarda Š. »

To je zřejmě speciální kategorie jen pro úseky dálnic, které byly vyprojektovány jako R 25,5/100 a prostým převodem vznikla tedy D 25,5/100.
Odpovědět

Zpět na „D7“