[D7] Louny, zkapacitnění
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
Češi si zvykli mít nájezd na dálnici na každém rohu. Počítejte s tím, že po zprovoznění plného profilu budou chtít výjimku zpoplatnění.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
A kolik má aglomerace Veselí nad L? Když jsou ty dva sjezdy na D3 vzdálené 3,8km? To nechci obhajovat nutnost toho nájezdu, ale když už je vlastně vybudovány, tak proč ho zavírat?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
Jenže 3,8 není jeden dva kilometry. Osobně bych tam také ten střed raději nechal a propojil sjezdy pruhem.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
U té MÚK Smolnice, čert jí vem. Ta nevede v podstatě nikam, jen do té Smolnice. Ta byla opravdu zbytečná.
Ale MÚK Louny-centrum je křižovatka I/7 (D7) s II/229, tedy hlavní spojnice Louny – Rakovník. Tedy lidi z Mostecka co jedou na Rakovnicko nebo Křivoklátsko jedou právě přes tuto křižovatku. Užívaná je velmi hodně a to jak ve směru na jih (Cítoliby), tak i ve směru na sever (Louny). Pokud vím, tak i autobusy meziměstské dopravy.
Nyní je tedy spojnice I/28 –> I/7 –> II/229, tedy spojení z I/28 na II/229 peáží přes I/7 bez vjíždění do jakékoli obce.
V budoucnu tedy budou buď varianty:
a) I/28 –> Dobroměřice –> Louny-centrum –> II/229 (Cítoliby)
b) I/28 –> Louny-západ –> Louny-centrum –> II/229 (Cítoliby)
c) I/28 –> II/225 –> Jimlín (silnice III. třídy) –> II/229 (Jimlín)
d) I/28 –> II/225 –> Jimlín –> Zbrašín (silnice III. třídy) –> II/229 (Senkov)
Co se týče kvality silnice II/229 je velmi dobrá, svižná silnice s pěkným povrchem. Pokud jedu na jih od Loun a není to na Prahu, vždy volím tuto silnici.
Mimo to, pokud dojde ke zrušení, tak se domnívám, že dojde ke zvýšení dopravy v centru Loun a pak se začne znovu mluvit o tom, že by se měla tato křižovatka znovu zprovoznit, aby se ulevilo v centru Loun.
Podle mě je chybou zrušit tuto křižovatku, má svůj dopravní význam.
Ale MÚK Louny-centrum je křižovatka I/7 (D7) s II/229, tedy hlavní spojnice Louny – Rakovník. Tedy lidi z Mostecka co jedou na Rakovnicko nebo Křivoklátsko jedou právě přes tuto křižovatku. Užívaná je velmi hodně a to jak ve směru na jih (Cítoliby), tak i ve směru na sever (Louny). Pokud vím, tak i autobusy meziměstské dopravy.
Nyní je tedy spojnice I/28 –> I/7 –> II/229, tedy spojení z I/28 na II/229 peáží přes I/7 bez vjíždění do jakékoli obce.
V budoucnu tedy budou buď varianty:
a) I/28 –> Dobroměřice –> Louny-centrum –> II/229 (Cítoliby)
b) I/28 –> Louny-západ –> Louny-centrum –> II/229 (Cítoliby)
c) I/28 –> II/225 –> Jimlín (silnice III. třídy) –> II/229 (Jimlín)
d) I/28 –> II/225 –> Jimlín –> Zbrašín (silnice III. třídy) –> II/229 (Senkov)
Co se týče kvality silnice II/229 je velmi dobrá, svižná silnice s pěkným povrchem. Pokud jedu na jih od Loun a není to na Prahu, vždy volím tuto silnici.
Mimo to, pokud dojde ke zrušení, tak se domnívám, že dojde ke zvýšení dopravy v centru Loun a pak se začne znovu mluvit o tom, že by se měla tato křižovatka znovu zprovoznit, aby se ulevilo v centru Loun.
Podle mě je chybou zrušit tuto křižovatku, má svůj dopravní význam.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
kdyby se to dělalo na zelené louce, tak já bych byl poslední, kdo by volal po třech múk u loun, ale tato situace je přece jiná, tady se řeší, že kvůli normám se zruší křižovatka, která už existuje. minimální vzdálenost křižovatek v normě by měla mít maximálně doporučující charakter. použiju oblíbený příměr mého známého v oboru - křižovatky D1xD2 a D1xI/52 - jsou asi kilometr od sebe což samo o sobě nečiní žádný problém (problém je nízká kapacita mezilehlého úseku). kdyby se to stavělo dnes, tak jaké by bylo řešení? vypustila by se křižovatka D1xI/52?? nebo by se to postavilo a tvářili bychom se, že to je jedna velká křižovatka?
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
Souhlasím!
1. už je to postavené
2. všechny 3 exity mají svůj dopravní význam
Louny-východ: výpadovka z Loun na Prahu a příjezd k průmyslové zóně.
Louny-centrum: rychlá výpadovka ze středu Loun přímo na D7 a připojení II/229 na Rakovník
Louny-západ: připojení I/28 na Most, Bílinu a Litvínov a II/225 na Žatec.
Ono je to taky dopravně nesmyslné, protože zde chybí nějaká doprovodná komunikace. Starou I/7 skrz celé Louny neberu jako doprovodnou komunikaci!
Je dopravně nesmyslné vypustit jakoukoli křižovatku z těchto tří. Argument o tom, že jsou blízko nechápu. Pochopil bych, kdyby "blízko" znamenalo 300 m po sobě, že by se tam ty směry nějak chaoticky pletly, ale 2-3 km od sebe? Když máte klasickou MÚK typu čtyřlístek, tak se vám střídají dva sjezdy po asi 50 m. To problém není. A tady vadí 2 km? To přece nedává smysl.
Co takhle na severojižní magistrále v Praze? Tam neudělají sjezdy každé 4 km?
1. už je to postavené
2. všechny 3 exity mají svůj dopravní význam
Louny-východ: výpadovka z Loun na Prahu a příjezd k průmyslové zóně.
Louny-centrum: rychlá výpadovka ze středu Loun přímo na D7 a připojení II/229 na Rakovník
Louny-západ: připojení I/28 na Most, Bílinu a Litvínov a II/225 na Žatec.
Ono je to taky dopravně nesmyslné, protože zde chybí nějaká doprovodná komunikace. Starou I/7 skrz celé Louny neberu jako doprovodnou komunikaci!
Je dopravně nesmyslné vypustit jakoukoli křižovatku z těchto tří. Argument o tom, že jsou blízko nechápu. Pochopil bych, kdyby "blízko" znamenalo 300 m po sobě, že by se tam ty směry nějak chaoticky pletly, ale 2-3 km od sebe? Když máte klasickou MÚK typu čtyřlístek, tak se vám střídají dva sjezdy po asi 50 m. To problém není. A tady vadí 2 km? To přece nedává smysl.
Co takhle na severojižní magistrále v Praze? Tam neudělají sjezdy každé 4 km?
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
Já bych to zase nedramatizoval, Louny by se bez ní obešly úplně v klidu (tam je to maximálně o 300 metrů), z druhé strany je to pravda horší. Spíš je vtipné, že tady se mává minimálními čtyřmi kilometry, a když nenápadně loupnu okem západním směrem, bác ho, Louny-západ - 3 km - Březno (Březno! asi L-s mají smůlu, že tam není pumpa). Jako jasně, 3 kilometry nejsou 1,5 (resp. 500 metrů mezi připojovacím a odpojovacím pruhem).
Čistě teoreticky: řekněme jako S s falešným kolektorem (prostě spojit připojovací a odpojovací pruhy) by to postavit nešlo? Ale zase už vidím, jak vyskakujou čertíci z krabiček, kdyby tam kvůli tomu viselo omezení rychlosti.
Čistě teoreticky: řekněme jako S s falešným kolektorem (prostě spojit připojovací a odpojovací pruhy) by to postavit nešlo? Ale zase už vidím, jak vyskakujou čertíci z krabiček, kdyby tam kvůli tomu viselo omezení rychlosti.
Království a půl princezny za 511.
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
A že by tam určitě viselo !
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
prostě praxe ukazuje, že blízké exity nejsou na závadu. je to i na nových úsecích, ale pro demonstraci opět použiju D56 - exity po kilometru, navíc parametry některých odbočovacích a připojovacích pruhů dost mizerné (v šířce zpevněné krajnice - jen 2,5 m, s minimálními poloměry na vjezdu a výjezdu) a žádný problém to nečiní.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
V praxi se ukazuje, ze prave dost casto jsou. Treba na D10 (39-40), tam uz jsem taky videl par zajimavych veci.
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
No tak ona na prvni pohled se naopak jevi jako zbytecna ta MUK Louny-vychod....
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
Mohli by jí nechat alespoň jako služební sjezd. A do budoucna třeba přibude kolektor.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
MÚK Louny-východ připojuje průmyslovou zónu a je historickou výpadovkou z Loun na Prahu hlavní komunikace v Lounech vyúsťují v tomto směru. Navíc MÚK Louny-východ připojuje obce východně od Loun, kterých není málo. MÚK Louny-východ je prostě také hodně užívaná a frekventovaná a její zrušení by byl problém.
Pokud se dostaví II/607 ve směru z Loun na Postoloprty, tak by se MÚK Březno mohla klidně zrušit podobně jako MÚK Smolnice, protože těm pár vesničkám by postačovalo připojení na D7 přes II/607 a II/225.
Když už teda zrušit MÚK Louny-centrum, tak současně s tím i vybudovat východní obchvat Cítolib silnice II/229 tak, aby nová II/229 vedla na MÚK Louny-východ. Tuto MÚK by pak bylo vhodné přestavět z trubky na kosodélník. Tohle řešení by se mi líbilo a pak by mi už zrušení MÚK Louny-centrum nevadilo.
Pokud se dostaví II/607 ve směru z Loun na Postoloprty, tak by se MÚK Březno mohla klidně zrušit podobně jako MÚK Smolnice, protože těm pár vesničkám by postačovalo připojení na D7 přes II/607 a II/225.
Když už teda zrušit MÚK Louny-centrum, tak současně s tím i vybudovat východní obchvat Cítolib silnice II/229 tak, aby nová II/229 vedla na MÚK Louny-východ. Tuto MÚK by pak bylo vhodné přestavět z trubky na kosodélník. Tohle řešení by se mi líbilo a pak by mi už zrušení MÚK Louny-centrum nevadilo.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
Podle záborového elaborátu z DSP 12/2010 je potřeba vykoupit několik pozemků u MÚK Louny-západ. V k.ú. Louny je to 15 pozemků o výměře 10 625 m2 a v k.ú. Březno u Loun pak 1 pozemek o 90 m2.
Trvalý zábor obchvatu Loun je 264 360 m2.
Když vidím, že na hlavní trasu nechybí ani jeden pozemek, o to více mrzí, že ještě nebylo vydáno SP a musí se opakovat proces EIA.
Trvalý zábor obchvatu Loun je 264 360 m2.
Když vidím, že na hlavní trasu nechybí ani jeden pozemek, o to více mrzí, že ještě nebylo vydáno SP a musí se opakovat proces EIA.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
Pokud mohu skromně přispět, tak je též nutné dodat, že Louny investovali kvůli této křižovatce, jako nejkratší spojnici k autobusovému nádraží. Jim hodně záleželo na tom, aby se jim autobusy neloudaly po celé délce Loun od východu až na západ. To jak to funguje teď je nejideálnější řešení. Škoda takového plýtvání již vynaloženými prostředky. Městskými i celostátními. Ale co očekávat od pomahačů a ochránců. No zdravý rozum rozhodně né. Někdy je lepší nic nedělat a tím zároveň nic ne(z)kazit. Tady si zas nějakej pomahač a ochránce pouze připsal čárku. Na městě zdá se sedí lidé chytřejší a než to dál prodlužovat, tak boj za křižovatku vzdali. Jen aby se začalo stavět co nejdříve.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
Tak to se nyní budou muset Louny snažit, aby nějaká komunikace přes průmyslovou zónu propojila oba sjezdy. Centrum a východ. Místo a rezerva tam je.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
Tak tu máme nový leták na obchvat Loun.
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553c ... 691420.pdf
Nejpřipravenější z celé ČR. Půl/profil hotov. Nechápu na co potřebují 4 roky na otevření. Toho se nedožije ještě ani vláda, která vzejde z příštích voleb. To si zaslouží pouze palec dolů.
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553c ... 691420.pdf
Nejpřipravenější z celé ČR. Půl/profil hotov. Nechápu na co potřebují 4 roky na otevření. Toho se nedožije ještě ani vláda, která vzejde z příštích voleb. To si zaslouží pouze palec dolů.
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
Třeba proto?
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_OV4164
Nedá se žádat o stavební povolení, nedá se stavět.
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_OV4164
Nedá se žádat o stavební povolení, nedá se stavět.
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
MŽP vydalo souhlasné závazné stanovisko na daný úsek. příprava může dále pokračovat
https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... ryStan.pdf
https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... ryStan.pdf
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
K tomu vyšel nový leták:
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553c ... 047857.pdf
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553c ... 047857.pdf
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
No podle posledního letáku stále platí zahájení 7/2019.1975 píše:A Louny ve 2019 jen výběr zhotovitele? už ne 7/2019 zahájení?
Podle čeho usuzujete v 2019 pouze výběr zhotovitele?
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
Podle vyjádření Jana Kroupy ze včera:
„Zprovozněním tohoto úseku výstavba dálnice D7 v žádném případě nekončí. V současné době probíhá intenzivní příprava všech zbylých úseků dálnice. Již v příštím roce chceme zahájit realizaci úseku Panenský Týnec a u úseků Louny a Chlumčany zahájíme výběrové řízení na zhotovitele stavby“, přiblížil postup dostavby dálnice D7 generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
Poslal jsem ještě dotaz na ŘSD, jestli to není jen nepřesnost ve formulaci. I když se spíše obávám, že to znamená posun.
„Zprovozněním tohoto úseku výstavba dálnice D7 v žádném případě nekončí. V současné době probíhá intenzivní příprava všech zbylých úseků dálnice. Již v příštím roce chceme zahájit realizaci úseku Panenský Týnec a u úseků Louny a Chlumčany zahájíme výběrové řízení na zhotovitele stavby“, přiblížil postup dostavby dálnice D7 generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
Poslal jsem ještě dotaz na ŘSD, jestli to není jen nepřesnost ve formulaci. I když se spíše obávám, že to znamená posun.
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
Aha, rozumím, díky.
No já už něco tušil, když termín zahájení u Loun někdy z jara 2019 posunuli na 7/2019.
Ale též si myslím, že to souvisí s vedlejším úsekem Chlumčany.
Kdysi tyto dva úseky chtěli jakýmsi způsobem při výstavbě koordinovat.
No já už něco tušil, když termín zahájení u Loun někdy z jara 2019 posunuli na 7/2019.
Ale též si myslím, že to souvisí s vedlejším úsekem Chlumčany.
Kdysi tyto dva úseky chtěli jakýmsi způsobem při výstavbě koordinovat.