[D7] Louny, zkapacitnění

Praha – Slaný – Chomutov
Odpovědět
dvori19
Příspěvky: 78
Registrován: 3.2.2019 9:42:28

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od dvori19 »

Jojo, zdá se, že tyto dva úseky jsou zakleté. Mělo se stavět už na podzim, resp. konec 2018, což byl blud.

Tak doufejme, že to vyjde alespoň do konce letošního roku.

Co se týče těch Loun, vypadá to, že se stejně ještě na něco čeká (vytaženo z letáku):

"Je uzavřena smlouva na VD-ZDS/AD, práce na PDSP byly zahájeny v 07/2018. Koncept PDPS byl odevzdán 19. 11. 2018 a dne 4. 1. 2019 proběhlo projednání připomínek ke konceptu. V 09/2018 byly podány žádosti o vydání SP a žádost o vydání ÚR pro nové objekty. "

Mimochodem na tomto konkrétním případu je vidět tristnost naší státní správy. Ty záležitosti se řeší od 9/2018 a po devíti, spíše deseti měsících pořád nic!!!
ada031
Příspěvky: 2388
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od ada031 »

Posun č. 6 na 26. 7. 2019
Vikingkiller
Příspěvky: 652
Registrován: 22.2.2019 0:23:28
Bydliště: na konci D7

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Vikingkiller »

Tak úsek u Loun se nejspíš nechce nechat zahanbit Panenským Týncem :| Tam těch 15 posunů (slovy PATNÁCT !!!) je snad rekord.

Nebo je to obvyklý průběh i u jiných dálnic ??? (netuším :?: :?: )

Možná je to jen "poplatek" za to, že dálnice Praha - Chomutov má možnost mít šťastné číslo 7 :D
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Sauce »

u D3 obchvat ČB bylo posunů snad 26 či tak nějak
ada031
Příspěvky: 2388
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od ada031 »

Posun č. 7 na 16. 8. 2019
dvori19
Příspěvky: 78
Registrován: 3.2.2019 9:42:28

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od dvori19 »

Jojo, u D3 kolem Budějovic trval výběr dodavatele snad dohromady 2 roky, nebo tak nějak.

Ohledně těch posunů je také zvláštní, že některé jsou jen o několik málo dní a některé, třeba ten č. 7 u této stavby o celé 3 týdny.

Co to způsobuje? Složitost dotazu?
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Bobek »

Zadavatel musí dát dostatečný prostor na aktualizaci nabídek, tedy upřesňující informace s větším předpokládaným dopadem do kalkulací generují příslušně větší prodloužení lhůty.
(Taky by ještě teoreticky ten, kdo to má na starosti, mohl mít dovolenou. :))
Království a půl princezny za 511.
lukas-kasza
Příspěvky: 3
Registrován: 3.7.2019 22:30:53
Kontaktovat uživatele:

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od lukas-kasza »

dvori19 píše:Jojo, u D3 kolem Budějovic trval výběr dodavatele snad dohromady 2 roky, nebo tak nějak.

Ohledně těch posunů je také zvláštní, že některé jsou jen o několik málo dní a některé, třeba ten č. 7 u této stavby o celé 3 týdny.

Co to způsobuje? Složitost dotazu?
Ceny také rostou. To nutí změnu nabídky a prodlužuje řízení.
Jezdím pravidelně na českých dálnicích, protože provozuji doručovací společnost kuchyňské příbory.
ada031
Příspěvky: 2388
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od ada031 »

Posun č. 8 na 18. 9. 2019
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od 1975 »

lukas-kasza píše:
dvori19 píše:Jojo, u D3 kolem Budějovic trval výběr dodavatele snad dohromady 2 roky, nebo tak nějak.

Ohledně těch posunů je také zvláštní, že některé jsou jen o několik málo dní a některé, třeba ten č. 7 u této stavby o celé 3 týdny.

Co to způsobuje? Složitost dotazu?
Ceny také rostou. To nutí změnu nabídky a prodlužuje řízení.
Lukáši, ze které firmy ve výběrku jste? :o)
Jako že když se posune o týden, že se během něj zvednou ceny? A co je zadavateli do toho?
Jasně, zhotovitelé to můžou kvůli spekulacím natahovat, ale právě proto by bylo dobré mít pravidlo "tři kola dotazů" a dost.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od 1975 »

ada031 píše:Posun č. 8 na 18. 9. 2019
Sakra. Ado031, ví se něco o tom, co je záminkou tentokrát, a proč o celý měsíc???
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Majkii »

Milý čtyřiačtyřicátníku, Tenderarenu přece znáš a tam to všechno je :)
wazer.cz
Pište česky, prosím!
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od 1975 »

....ještě čtyřiačtyřicet ne:o))
OK, dotazy tam jsou (celkem 5, jetsli počítám správně a nepočítám duplicity). A to mi chceš říct, že na železobetonou troubu přišli až teď a potřebují na to dalších 23 dní? :o)

V tomto objektu jsou navrženy protlaky pod železniční vlečkou. Je navrženo protlačovat ŽB trouby DN 800. Je možné použít místo železobetonových trub trouby ocelové?
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Majkii »

Já jsem tedy taky jenom laik, ale kvůli tomuhle dotazu se nejspíš neprodlužovalo. To je poznačeno u jiných:
Toto vysvětlení zadávací dokumentace představuje změnu zadávací dokumentace ve smyslu čl. 12 zadávací dokumentace.
Navíc se dá kvůli tomuhle čekat, že to není naposledy:
Posune zadavatel termín pro podání nabídek o dobu, kdy nebyla na profilu zadavatele zveřejněna aktuální a kompletní zadávací dokumentace včetně všech příloh?
Informace poskytnutá zadavatelem:
Zadavatel zveřejní konsolidované znění soupisu prací a projektové dokumentace nejpozději v průběhu 33. týdne 2019.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od 1975 »

...škoda, že nemaj čísl ona Andreje, ten by to s nima vyřidil obratem...

No, pak to ještě opravdu chvíli potrvá..
Na druhou stranu, co bychom za tyhle chvilky na 511 dali:o)
ada031
Příspěvky: 2388
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od ada031 »

Posun č. 9 na 23. 9. 2019
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od 1975 »

..tak jediná aspoň trochu dobrá zpráva je, že už tam dodali to "konsolidované znění", a to během týdne 31, zatímco původně to měli v plánu v týdnu 33.o)

Zadavatel poskytuje s tímto Vysvětlením, změnou nebo doplněním zadávací dokumentace č. 10 konsolidované znění Soupisu prací a Projektovou dokumentaci. Tyto dokumenty zahrnují zodpovězené dotazy z Vysvětlení, změn nebo doplnění zadávací dokumentace č. 1 – 8.
ada031
Příspěvky: 2388
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od ada031 »

Posun č. 10 na 2. 10. 2019
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od 1975 »

Fakt nekonečný....přibyly tam tři dotazy, z nich jeden je tedy vícedotazový.... nicméně, jako laikovi mi to přijde jako zcela základní dotazy, které se přeci musely řešit u všech ostatních VZ, kde se kritériem stala i délka opravy... (za mě tedy maličko potvrzení, že zlaté kritérium "jen cena":o)



70 Zadavatel stanovil v rámci hodnocení nabídek jako jedno z hodnotících kritérií délku záruční doby v měsících s tím, že nejvyšší počet bodů (100 bodů) je za nabídnutou délku záruční doby 120, případně více měsíců. Záruční doba 120 měsíců, kterou zadavatel hodnotí nejvyšším počtem bodů, je však výrazně delší oproti doporučeným délkám záručních dob pro jednotlivé technologie uvedených v odst. 3.1. přílohy č. 7 TKP – Kapitoly 1 Všeobecně.
V případě hutněných asfaltových vrstev je navíc v bodě 7.8.3. Kapitoly 7 TKP stanoveno, že délka záruční doby musí být v relaci s předpokládanou dobou životnosti úpravy, tj. dobou, po kterou úprava umožňuje bezpečný, plynulý, hospodárný a pohodlný provoz vozidel s omezeným dopadem na životní prostředí.
Dodavatel tedy tímto žádá o zodpovězení následujících dotazů:
1.1 Je dle zadavatele u hutněných asfaltových vrstev délka záruční doby v trvání 120 měsíců v souladu s předpokládanou dobou životnosti, s ohledem na životnost na trhu aktuálně dostupných materiálů předepsaných pro plnění předmětu této Veřejné zakázky a při očekávaném dopravním zatížení? Anebo je nutno předpokládat, že během záruční doby 120 měsíců, kterou zadavatel hodnotí nejvyšším počtem bodů, bude nutné provést kompletní výměnu obrusné vrstvy a v pomalém jízdním pruhu zřejmě i ložné vrstvy?
1.2 Potvrdí Zadavatel své stanovisko z minulosti, kdy v souvislosti s výše uvedeným opakovaně konstatoval, že předmětem záruky jsou vady díla a záruční doba se nevztahuje na běžné opotřebení stavby provozem, tj. například adekvátní ztrátu asfaltového tmele obrusné vrstvy vozovky specifikovanou ve smyslu TP 82? Pokud ano, žádá Dodavatel zadavatele o sdělení všech dalších parametrů běžného opotřebení stavby provozem, na které se záruční doba nevztahuje.
Bez tohoto sdělení nelze ze strany jednotlivých účastníků správně stanovit nabídkovou cenu (a potažmo i nabízenou délku záruky) tak, aby zahrnovala veškeré náklady Dodavatele kalkulované na odstranění případných vad díla v záruční době. To může vést ke vzájemné neporovnatelnosti nabídek jednotlivých účastníků, což je stav Zákonem nepřípustný.
1.3 Potvrdí Zadavatel své stanovisko z minulosti, kdy v souvislosti s výše uvedeným opakovaně konstatoval, že parametr protismykových vlastností vyhodnotí po konci základní záruční doby (tj. 60 měsíců), když hodnocení protismykových vlastností vozovky po 60 měsících je plně v souladu s ČSN 73 6177. Pokud ano, žádá Dodavatel zadavatele o sdělení všech dalších parametrů, které budou hodnoceny již po konci základní záruční doby 60 měsíců, a nikoliv po uplynutí celé délky záruční doby nabídnuté Dodavatelem.
Bez tohoto sdělení nelze ze strany jednotlivých účastníků správně stanovit nabídkovou cenu (a potažmo i nabízenou délku záruky) tak, aby zahrnovala veškeré náklady Dodavatele kalkulované na odstranění případných vad díla v záruční době. To může vést ke vzájemné neporovnatelnosti nabídek jednotlivých účastníků, což je stav Zákonem nepřípustný.
Pro případ, že zadavatel připouští, aby účastníci nabídli délku záruční doby přesahující u některých plnění jejich životnost a Dodavatele k podání takových nabídek dokonce motivuje stanoveným způsobem hodnocení, je nezbytné vyjasnit si práva a povinnosti zhotovitele ohledně takových plnění po uplynutí jejich životnosti. Bez vyjasnění těchto skutečností by došlo k vzájemné neporovnatelnosti nabídek a narušení zásady transparentnosti zadávacího řízení.
1.4. Je dle zadavatele délka záruční doby v trvání 120 měsíců u objektů, na které se bude vztahovat prodloužená záruční doba, v souladu s předpokládanou dobou jejich životnosti podle platných norem?
1.4.1 Pokud ne, změní zadavatel délku záruční doby, za kterou v rámci hodnocení nabídek bude nejvyšší počet bodů tak, aby byla v relaci s předpokládanou dobou životnosti?
1.4.2 Pokud ne, vyjme zadavatel z plnění, ohledně kterých má Dodavatel nabídnout délku záruční doby, asfaltové hutněné vrstvy a stanoví pro ně délku záruční doby v relaci s jejich předpokládanou dobou životnosti?
1.5 S jakým dopravním zatížením má Dodavatel ve své nabídce počítat?
1.6 Vznikne-li v průběhu záruční doby v délce 120 měsíců potřeba provést shora uvedenou kompletní výměnu obrusné vrstvy a v pomalém jízdním pruhu zřejmě i ložné vrstvy, bude taková oprava zadavatelem zadána v rámci další samostatné veřejné zakázky?
1.7 Pokud má být taková oprava provedena zhotovitelem v rámci této Veřejné zakázky, žádáme zadavatele o sdělení:
1.7.1 Jaká je přesná specifikace těchto plnění a ve kterých položkách má toto plnění Dodavatel ocenit?
1.7.2 K provedení oprav bude navíc potřeba uzavírat dálnici v daných úsecích. Za jakých podmínek bude zhotoviteli poskytnuta součinnost pro uzavření úseku dálnice pro provedení daných oprav?

Informace poskytnutá zadavatelem
Ad 1.1 Životnost materiálů dostupných na trhu je v relaci se záruční doby dle Pod-článku 1.1.3.7 Přílohy k nabídce.
Ad. 1.2 Zadavatel potvrzuje své stanovisko z minulosti, kde sdělil, že předmětem záruky jsou vady díla a záruční doba se nevztahuje na běžné opotřebení stavby provozem. Pro dodavatelem uváděnou „adekvátní ztrátu asfaltového tmele obrusné vrstvy vozovky“ není v platných technických předpisech stanovena konkrétní hranice (konkrétní parametr). Zadavatel však pro vyloučení případných pochybností uvádí, že pokud by v průběhu dodavatelem nabídnuté záruční doby došlo ke ztrátě asfaltového tmele obrusné vrstvy vozovky, bude tuto skutečnost považovat Objednatel za vadu v případě, kdy současně se ztrátou asfaltového tmele bude docházek ke korozi povrchu, případně až k počínajícímu výtluku (vit TP 87). Způsob opravy takovéto případné vady bude dohodnut mezi Objednatelem a Zhotovitele s ohledem na charakter poškození. Za vady budou považovány technické stavy materiálů, konstrukcí, které nesplní požadavky zadávací dokumentace.
Ad. 1.3 Další parametry stanovují příslušné české státní normy a další platné, účinné předpisy Objednatele, kterým jsou například technické kvalitativní podmínky staveb pozemních komunikací. Jako příklad Zadavatel uvádí ČSN 73 6175 pro měření a hodnocení nerovnosti povrchů vozovek.
Zadavatel potvrzuje, že Objednatel bude požadovat splnění předepsaných protismykových vlastností hutněných asfaltových vozovek dle ČSN 73 6177 na konci základní záruční doby, to je po uplynutí 60 měsíců, nikoliv až po uplynutí prodloužené záruční doby, pokud bude uchazečem nabídnuta.
Ostatní proměnné parametry vozovky (např. IRI, příčné nerovnosti, hloubku vody v koleji) bude Objednatel vyhodnocovat až na konci dodavatelem nabídnuté Záruční doby dle Pod-článku 1.1.2.7 Přílohy k nabídce.
Ad. 1.4 Ano, dle zadavatele je délka záruční doby v relaci s předpokládanou dobou životnosti.

Ad 1.5 TDZ I, tomu odpovídá 7500 TNVk

Ad. 1.6 Zadavatel předpokládá, že kvalifikovaný dodavatel, který podá nejvýhodnější nabídku, realizuje předmět plnění bez významných vad. Pokud by však k dodavatelem uváděné skutečnosti došlo a v průběhu záruční doby vznikla na díle vada (potřeba provést kompletní výměnu obrusné vrstvy a v pomalém jízdním pruhu zřejmě i ložné vrstvy), která nebude způsobena běžným užíváním díla, bude tato problematiku uplatněna v souladu se smlouvou.
Ad. 1.7.1 V případě, že na díle vznikne vada, kterou bude Objednatel v souladu se smlouvou reklamovat, je povinností dodavatele, aby vadu opravil. Oprava bude spočívat v odstranění vady, aby stavba plnila požadavky objednatele v souladu se smlouvuo.
Ad. 1.7.2 Případné uzavření úseku dálnice pro provedení oprav zajistí zhotovitel. Harmonogram případné opravy je nutné v dostatečném předstihu (min. jeden měsíc) odsouhlasit objednatelem a majetkovým správcem stavby.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Hra o čas, nic jiného.
R48 -> D48 se podařilo!
dvori19
Příspěvky: 78
Registrován: 3.2.2019 9:42:28

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od dvori19 »

Ale to jsme zase u toho samého. Příprava stavem je obecně při současné legislativě zatraceně složitá a pokud se někdo rozhodne ji systematicky blokovat, prakticky nemožná.

A do toho vstupuje další proměnná, kdy v rámci "rádoby" boje proti korupci se vytvoří takové podmínky, kdy se i tak triviální záležitost, člověk by řekl třešnička na dortu v celém šíleném procesu přípravy stavby, stává noční můrou. Dodavatelé si z nás mohou beztrestně dělat prdel, vyloučit je nemůžeš, nastavit drsné kvalifikační předpoklady také ne, budou se odvolávat k ÚOHS, takže musíš pošlapávat po špičkách a doufat, že to nakonec klapne a nikdo se neodvolá. Protože pak až po dlouhých měsících padne rozhodnutí, odmítnou podepsat, protože v mezidobí vzrostly ceny vstupů.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od 1975 »

...ale jak píšou kluci z Respektu, stavět je lehké (jenom to neumíme) a každou dálnici postavíte v 6 krocích:o)
dvori19
Příspěvky: 78
Registrován: 3.2.2019 9:42:28

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od dvori19 »

1975 píše:...ale jak píšou kluci z Respektu, stavět je lehké (jenom to neumíme) a každou dálnici postavíte v 6 krocích:o)
Co k tomu říct? Však vidíme v soft podobě třeba na příkladu Prahy, jak by vypadal svět podle představ těchto lidí...
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od 1975 »

kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Příspěvek od kot »

Z říjnového termínu je jasné, že letos neproběhne ani šutr klep, natož reálné ZS. Škoda.
Odpovědět

Zpět na „D7“