[D7] Louny, zkapacitnění
Re: R7 Louny, zkapacitnění
Kolik taky myslíte, že to bude dělat lidí? Dva bagry a dva náklaďáky.
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
Není to asi jenom rozšíření, je tam 148 000 m3 výkopů a 160 000 m3 násypů. Určitě celá kanalizace, protihlukovky atd. Asi něco jako rozšíření Lubenec Bochov.
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
S tím si dovoluji nesouhlasit, Lubenec - Bochov byla likvidace stávajícího obchvatu a výstavba zcela nové dálnice v jeho stopě. Obchvat Loun je již z větší části pro čtyřpruh vybudován, na většině úseku jednoduše řečeno stačí jen dodělat vlastní vozovku bez větších objemů zemních prací, to je ostatně zmíněno i v letáku, z větších prací je potřeba postavit tři mosty a přestavět polovinu MÚK.Sosa píše:Asi něco jako rozšíření Lubenec Bochov.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
Patří to k celé D7, ale explicitně se tam nejvíc píše o obchvatu Loun:
http://usti.idnes.cz/dostavba-silnice-d ... pravy_vac2
http://usti.idnes.cz/dostavba-silnice-d ... pravy_vac2
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
Tahle stavba je klasickej priklad, jak ma stat celou vystavbu dalnic nekde.... Zcela pripravena, naprosto jednoducha stavba bez jakychkoliv komplikaci, vsechny pozemky patri statu atd... A kolik let uz poslouchame, ze neni co stavet, ze neni na co cerpat dotace...??
A pritom intenzity vysoke, nehodovost znacna.... Prijde mi to jako ukazka naproste nekompetentnosti kohokoliv, kdo se na tom podili.
A pritom intenzity vysoke, nehodovost znacna.... Prijde mi to jako ukazka naproste nekompetentnosti kohokoliv, kdo se na tom podili.
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
To je sice pravda, ale bohužel zde není platná EIA.
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
EIA byla platná až do letošního roku. A vyřídit novou EIA je krátkodobá záležitost, která netrvá roky.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
Krátkodobá záležitost to sice je, ale jen když se na tom dělá (když na tom má kdo dělat). Když najednou skončila platnost stovkám EIA, tak nastal kritický nedostatek odborníků, co na to mají papíry a knowhow.
Leda že by šlo recyklovat starou EIA ke které se jen něco doplní, ale jak jsem pochopil, tak kvůli dementním pravidlům to nejde a musí se dělat vše znova.
Leda že by šlo recyklovat starou EIA ke které se jen něco doplní, ale jak jsem pochopil, tak kvůli dementním pravidlům to nejde a musí se dělat vše znova.
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
Pánové, koukněte na to z druhé strany.Stavět se má UŽ za rok. A výběr zhotovitele je téměř za dveřmi. Takže spíše pohled optimistický.
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
Jak rikam, jedna z nejlepsich ukazek, jak se stat stavi k cele problematice vystavby dalnicni a silnicni site...
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
toto není problém státu, ale politiků bych řekl, když ty nelogická pravidla (že se pořád začíná znova) dají do zákonů ...
Rozpočet SFDI 2017 píše: D7 Louny zkapacitnění obchvatu
Stav projektové přípravy: aktualizace DSP jako podklad pro opakovaný proces EIA a výkupy
Výkupy:75,00%
Stav EIA: 244/1992 Sb., bude zadáno zpracování nové EIA vč. sousedního úseku D7.
realizace od 2018
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
A na to jste přišel jak?Lenny píše:EIA byla platná až do letošního roku. A vyřídit novou EIA je krátkodobá záležitost, která netrvá roky.
To si v této republice myslí snad jen ministr Brabec.
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
Např. stavby I/27 Šlovice - Přeštice, I/9 Dubice - Dolní Libchava a I/16 Slaný - Velvary už jsou posouzeny znova, u všech se závěrem: Záměr nebude dále posuzován.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
To, co jste vyjmenoval, jsou silnice první třídy. Ty vyžadují zjišťovací řízení, které může skončit závěrem "Záměr nebude dále posuzován."Lenny píše:Např. stavby I/27 Šlovice - Přeštice, I/9 Dubice - Dolní Libchava a I/16 Slaný - Velvary už jsou posouzeny znova, u všech se závěrem: Záměr nebude dále posuzován.
Zde stavíte dálnici, ta musí být posouzena ze zákona vždy.
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
Díky za upozornění, ale to nic nemění na faktu, že mohli být už ve fázi závěry zjišťovacího řízení.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
Tak ono se pochopitelně z původní EIA při zpracování nové vychází, ale musí se zjistit, zda se od zpracování původní něco podstatného v území nezměnilo, zajistit nová stanoviska dotčených obcí a úřadů, aktualizovat biologický průzkum a vyhodnotit některé vlivy, které se dříve hodnotit nemusely.P_V píše:Krátkodobá záležitost to sice je, ale jen když se na tom dělá (když na tom má kdo dělat). Když najednou skončila platnost stovkám EIA, tak nastal kritický nedostatek odborníků, co na to mají papíry a knowhow.
Leda že by šlo recyklovat starou EIA ke které se jen něco doplní, ale jak jsem pochopil, tak kvůli dementním pravidlům to nejde a musí se dělat vše znova.
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
To vsechno ohledne EIA je sice moc zajimave, ovsem odkdy se datuji problemy stara vs. nova EIA? To za prve...
A zadruhe, je pravdu nove EIA potreba pri zkapacitneni (dostavbe druhe poloviny) jiz existujici dalnice?
At je to, jak chce, obchvat Loun mohl stat uz leta....
A zadruhe, je pravdu nove EIA potreba pri zkapacitneni (dostavbe druhe poloviny) jiz existujici dalnice?
At je to, jak chce, obchvat Loun mohl stat uz leta....
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
Ale to se netýká POUZE obchvatu Loun, ale řady jiných silničních staveb...
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
Čili se dá beze změny zkopírovat jen historie území a vliv na krajinný ráz. A to ještě kdoví jestli, pokud se nepodařilo zadat novou EIA původnímu zpracovateli, zda ten nový zpracovatel smí opisovat.Jarda Š. píše:Tak ono se pochopitelně z původní EIA při zpracování nové vychází, ale musí se zjistit, zda se od zpracování původní něco podstatného v území nezměnilo, zajistit nová stanoviska dotčených obcí a úřadů, aktualizovat biologický průzkum a vyhodnotit některé vlivy, které se dříve hodnotit nemusely.
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
Pánové, ale rozsah stran "staré" a "nové" je poněkud nesrovnatelný...
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
A nejen to.
Opravdu tady někdo věří, že EIA z roku 1994 (!) je dnes využitelná?
http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_YLN202
Pokud vůbec ještě fyzicky existuje.
EIA samozřejmě i na zkapacitnění potřeba je. Viz příloha k zákonu. Kdyby nebyla, už by D11 u Prahy měla šest pruhů, SOKP 510 by měl šest pruhů, Děti Země by nepodávaly na každý modernizovaný úsek D1 rozklad (protože podle nich je i rozšíření krajnice o 0,75 m zkapacitnění ve smyslu zákona).
A k té rychlosti. Podívejte se sem:
http://portal.cenia.cz/eiasea/osoby/osoby
kolik je v ČR oprávněných osob. Pak se podívejte, kolik z nich je vůbec profesně aktivních, v produktivním věku atd., pak se podívejte, kolik z nich někdy v životě udělalo nějakou EIA na dopravní stavbu. K jakému číslu se dostanete? A pak se podívejte, jak EIA na běžnou dopravní stavbu vypadá, kolik má stran a odhadněte, jak dlouho asi může trvat zpracování jedné.
Opravdu tady někdo věří, že EIA z roku 1994 (!) je dnes využitelná?
http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_YLN202
Pokud vůbec ještě fyzicky existuje.
EIA samozřejmě i na zkapacitnění potřeba je. Viz příloha k zákonu. Kdyby nebyla, už by D11 u Prahy měla šest pruhů, SOKP 510 by měl šest pruhů, Děti Země by nepodávaly na každý modernizovaný úsek D1 rozklad (protože podle nich je i rozšíření krajnice o 0,75 m zkapacitnění ve smyslu zákona).
A k té rychlosti. Podívejte se sem:
http://portal.cenia.cz/eiasea/osoby/osoby
kolik je v ČR oprávněných osob. Pak se podívejte, kolik z nich je vůbec profesně aktivních, v produktivním věku atd., pak se podívejte, kolik z nich někdy v životě udělalo nějakou EIA na dopravní stavbu. K jakému číslu se dostanete? A pak se podívejte, jak EIA na běžnou dopravní stavbu vypadá, kolik má stran a odhadněte, jak dlouho asi může trvat zpracování jedné.
Re: [D7] Louny, zkapacitnění
A počítejte i EIA, které se dělají na jiné stavby (třeba lanovky) a ono těch osob není zase tak moc.