České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

[D7] Louny, zkapacitnění
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=82&t=1889
Stránka 4 z 16

Autor:  siesa [ 4.1.2017 13:59:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

xman píše:
A nejen to.
Opravdu tady někdo věří, že EIA z roku 1994 (!) je dnes využitelná?
http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_YLN202
Pokud vůbec ještě fyzicky existuje.

EIA samozřejmě i na zkapacitnění potřeba je. Viz příloha k zákonu. Kdyby nebyla, už by D11 u Prahy měla šest pruhů, SOKP 510 by měl šest pruhů, Děti Země by nepodávaly na každý modernizovaný úsek D1 rozklad (protože podle nich je i rozšíření krajnice o 0,75 m zkapacitnění ve smyslu zákona).

A k té rychlosti. Podívejte se sem:
http://portal.cenia.cz/eiasea/osoby/osoby
kolik je v ČR oprávněných osob. Pak se podívejte, kolik z nich je vůbec profesně aktivních, v produktivním věku atd., pak se podívejte, kolik z nich někdy v životě udělalo nějakou EIA na dopravní stavbu. K jakému číslu se dostanete? A pak se podívejte, jak EIA na běžnou dopravní stavbu vypadá, kolik má stran a odhadněte, jak dlouho asi může trvat zpracování jedné.

Tim jako chcete rict (nebo snad omlouvat), ze stat nema dostatecne kapacity takove veci resit vcas, rychle a efektivne? To je trochu skandalni, ne?!

Autor:  xman [ 4.1.2017 21:06:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Nikoli. Tím chci jen říct, že když stát něco podělá (v tomto případě MŽP) a vyrobí umělou jednorázovou masivní potřebu zpracovat desítky dokumentací EIA, nemůže čekat, že dvacet let ustálená úzkoprofilová skupina lidí tuto vlnu zvládne vyřídit za pár měsíců. Lidské zdroje došly. Nic víc.
Ani nevíte, jak strašně mi vadí, do jaké situace se tato republika vinou postupu MŽP dostala. Čili principálně vlastně s Vámi souhlasím. Skandální to je strašně moc.

Autor:  Lenny [ 4.1.2017 21:41:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

xman píše:
A nejen to.
Opravdu tady někdo věří, že EIA z roku 1994 (!) je dnes využitelná?
http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_YLN202
Pokud vůbec ještě fyzicky existuje.

EIA samozřejmě i na zkapacitnění potřeba je. Viz příloha k zákonu. Kdyby nebyla, už by D11 u Prahy měla šest pruhů, SOKP 510 by měl šest pruhů, Děti Země by nepodávaly na každý modernizovaný úsek D1 rozklad (protože podle nich je i rozšíření krajnice o 0,75 m zkapacitnění ve smyslu zákona).

A k té rychlosti. Podívejte se sem:
http://portal.cenia.cz/eiasea/osoby/osoby
kolik je v ČR oprávněných osob. Pak se podívejte, kolik z nich je vůbec profesně aktivních, v produktivním věku atd., pak se podívejte, kolik z nich někdy v životě udělalo nějakou EIA na dopravní stavbu. K jakému číslu se dostanete? A pak se podívejte, jak EIA na běžnou dopravní stavbu vypadá, kolik má stran a odhadněte, jak dlouho asi může trvat zpracování jedné.

To je pravda, a podělali to 2x, podruhé teď a poprvé v roce 2001, kdy končila platnost starého zákona, houfně se podávali oznámení 21. 12. 2001, jen aby to bylo podle starého zákona (R35, R48 FM, I/11 Prodloužená Rudná atd.).

Autor:  Mike [ 4.1.2017 22:05:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

myslím, že tenkrát si i úřednictvo myslelo, že se to přeci musí stihnout ( za těch 10-15let )
dneska - když mají tu státní definitivu - už jsou parametry nastaveny jinak

Autor:  siesa [ 5.1.2017 9:28:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

xman píše:
Nikoli. Tím chci jen říct, že když stát něco podělá (v tomto případě MŽP) a vyrobí umělou jednorázovou masivní potřebu zpracovat desítky dokumentací EIA, nemůže čekat, že dvacet let ustálená úzkoprofilová skupina lidí tuto vlnu zvládne vyřídit za pár měsíců. Lidské zdroje došly. Nic víc.
Ani nevíte, jak strašně mi vadí, do jaké situace se tato republika vinou postupu MŽP dostala. Čili principálně vlastně s Vámi souhlasím. Skandální to je strašně moc.

Vsak jo. Jsem zacal tohle narikani pred par prispevky prave s ohledem na to, ze stat (ministerstva a jine urady) se chova nezodpovedne. Chapu, ze jeden urad/skupina lidi nemuze vse zvladnout hned naraz. Ovsem to, ze problem je/bude se vedelo dlouho a nikdo ze zodpovednych nic nekonal. To je ten zasadni problem...
Lidi, kteri nyni otroci na tom, aby se vsechny EIA dodelaly co nejdrive, si vazim a drzim jim palce, aby se vse povedlo.

Btw. jedna hypoteticka otazka: Dalo se problemu s proslou EIA v pripade nekterych staveb predejit treba tim, ze by se v nejakem minimalnim rezimu rozestaveli jeste pred vyprsenim?

Autor:  Sosa [ 5.1.2017 10:58:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Spíš mě na přípravě fascinuje jedna věc, v roce 2001 se dělá EIA, ale v roce 2016, tj. o 15 let později není ještě stavební povolení. prostě to byli v roce 2001 vyhozené peníze. Chápu, že se někde příprava může zadrhnout, ale ne v tolika případech. Přijde mi, že není kontinuita přípravy, prostě se v určitém období staví, tak se zarazí příprava a pak se začne připravovat moc úseků najednou.

Autor:  Lenny [ 5.1.2017 12:42:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Ona se udělal v 1994 jako podklad pro územní řízení a následnou výstavbu obchvatu Loun v polovičním profilu.

Autor:  Mike [ 5.1.2017 21:41:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

a pak se změnily parametry nájezdů-sjezdů a plný profil z toho nešel udělat
eianeeia

Autor:  geo76 [ 6.1.2017 13:03:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Sosa píše:
Spíš mě na přípravě fascinuje jedna věc, v roce 2001 se dělá EIA, ale v roce 2016, tj. o 15 let později není ještě stavební povolení. prostě to byli v roce 2001 vyhozené peníze. Chápu, že se někde příprava může zadrhnout, ale ne v tolika případech. Přijde mi, že není kontinuita přípravy, prostě se v určitém období staví, tak se zarazí příprava a pak se začne připravovat moc úseků najednou.


Kontinuita není žádná. Také proto máme kus "salámu" D7 u Chomutova, kousek kolem Sulce a kousek u Prahy. Na druhou stranu i krátký salámek na cestě dovede řidiče potěšit a umožní mu bezpečně předjet. Třeba se jednou dožijeme celého "salámu" :-)
Já mám už léta pocit, že ŘSD vždy připraví najednou balík úseků, a rovnou počítá s tím, že se bude stavět jen část (jenom to, kde se neodvolají žabičkáři). Buďme rádi, že ten 1/2 profilový obchvat Loun je postaven tak, jak je, protože všechny mosty apod. jsou připravené na ten druhý pás dálnice. Docela by mě ale zajímalo, jestli někdo někdy zkusil vypočítat, kolik stojí výstavba 1/2 profilu + jeho dostavba později, a kolik stojí plná dálnice postavit najednou. Samozřejmě v cenách očištěných od průběžné inflace. Zrovna tyhle dostavby obchvatů na D7 bych typoval, že vyjdou hrůzostrašně :-)

Autor:  jozka [ 6.1.2017 13:19:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

To bude nejspis taky souviset s "nekontinualnim" pridelem penez na stavbu. Cas od casu jde rozpoctu z tlustejch do tenkejch nebo se tam objevi exot co zaveli "koncime s pismenkama, lejeme kulky" a nez se vse vrati do puvodnich koleji, je puvodni prace k prdu.

Autor:  Mike [ 9.1.2017 11:39:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

geo76 píše:
Buďme rádi, že ten 1/2 profilový obchvat Loun

ale to je právě to, jistě lepší než jezdit městem, ale proč tam už tenkrát proboha nenalili beton i na tu druhou půlku
a od bezpečného předjíždění, třeba u toho Sulce vám radi pomohou a ostatní ochrání PČR

Autor:  geo76 [ 10.1.2017 12:12:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Mike píše:
geo76 píše:
Buďme rádi, že ten 1/2 profilový obchvat Loun

ale to je právě to, jistě lepší než jezdit městem, ale proč tam už tenkrát proboha nenalili beton i na tu druhou půlku
a od bezpečného předjíždění, třeba u toho Sulce vám radi pomohou a ostatní ochrání PČR


Hm, to je pravda. Na celé I/7 - D7 striktně dodržuji povolenou rychlost vlastně pouze u Sulce. Tam je to dobrá kasička :lol:

Autor:  Fox Mulder [ 10.1.2017 22:24:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Fakt? :) Já na I/7 policii ještě nepotkal. Na obchvatu Sulce naopak doháním čas. 8-)

Autor:  Bobek [ 11.1.2017 8:41:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

(tam se toho musí dohnat, možná i půlminuta! :mrgreen: )

Autor:  Vilouch [ 11.1.2017 10:20:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

geo76 píše:
Sosa píše:
Spíš mě na přípravě fascinuje jedna věc, v roce 2001 se dělá EIA, ale v roce 2016, tj. o 15 let později není ještě stavební povolení. prostě to byli v roce 2001 vyhozené peníze. Chápu, že se někde příprava může zadrhnout, ale ne v tolika případech. Přijde mi, že není kontinuita přípravy, prostě se v určitém období staví, tak se zarazí příprava a pak se začne připravovat moc úseků najednou.


Kontinuita není žádná. Také proto máme kus "salámu" D7 u Chomutova, kousek kolem Sulce a kousek u Prahy. Na druhou stranu i krátký salámek na cestě dovede řidiče potěšit a umožní mu bezpečně předjet. Třeba se jednou dožijeme celého "salámu" :-)
Já mám už léta pocit, že ŘSD vždy připraví najednou balík úseků, a rovnou počítá s tím, že se bude stavět jen část (jenom to, kde se neodvolají žabičkáři). Buďme rádi, že ten 1/2 profilový obchvat Loun je postaven tak, jak je, protože všechny mosty apod. jsou připravené na ten druhý pás dálnice. Docela by mě ale zajímalo, jestli někdo někdy zkusil vypočítat, kolik stojí výstavba 1/2 profilu + jeho dostavba později, a kolik stojí plná dálnice postavit najednou. Samozřejmě v cenách očištěných od průběžné inflace. Zrovna tyhle dostavby obchvatů na D7 bych typoval, že vyjdou hrůzostrašně :-)


Asi lepší salám než nic. K vaší poznámce, jak by to nakonec vyšlo porovnané cenově - stavba plný profil vs. půlprofil a půlprofil za 20 let, také by mě to zajímalo. Někde jsem četl, že samotný půlprofil vychází na 75 % nákladů plného profilu. Asi to tak bude: Projednávání, pozemky, mosty, pronájem mechanizace, vše běží jak kdyby na plný profil. Jediné v čem se vlastně ušetří, jsou násypy / výkopy, konstrukční vrstvy vlastní vozovky a čas strávený prací na tom druhém profilu.
Když se po 20 - 30 letech má rozjet stavba zbylé části, je to bez pozemků v podstatě znova.
Asi by to byly hodně zajímavé počty. Myslím, že často k budování půlprofilu s výhledem na 4pruh vedla touha ušetřit. A teď jak moc vlastně ušetřím, když pak zaplatím třeba 1,3 nebo 1,5 násobek původní částky (+inflace)?
A to nepočítám společenské ztráty za dopravní nehody se všemi dalšími vlivy (škody, zranění atd.), které se zrovna silnici I/7 bohužel dějí.

Autor:  Honey72 [ 11.1.2017 10:56:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Poloviční profily se většinou vůbec nestavějí kvůli tomu, že to je trošku levnější, ale hlavně kvůli následným úsporám při údržbě. Když denní limit vozidel bude v daném úseku ještě v dalekém horizontu nízký, bylo by zbytečné udržovat třeba 20 let i více plný profil. Podobné krátké úseky jsou v Evropě časté hlavně v pohraničí. U nás např. na D6 (zatím jako I/6) z Chebu k Pomezí. S polovičním profilem se uvažovalo i u R11 z Trutnova k hranicím a u R3. Stále se o něm uvažuje u příhraniční D49. Ale existují i země, které touto poloviční metodou budují či budovaly celé dálnice, např. na Balkáně.

R7 se stavěla v 90. letech, kdy jsme ještě neměli tolik zkušeností a hlavně financí, takže jsme byli rádi za každý nový obchvat, třeba okolo Slaného. Když se budoval obchvat Loun, bylo všem jasné, že by měl být dokončen již čtyřpruhový, ale plány byly z doby podle té staré metody. Takže něco nebo nic.

Autor:  Vilouch [ 11.1.2017 11:29:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Ta údržba to mě nenapadlo, to je pravda. Díky za poučení. :ok:

Autor:  Gejza [ 11.1.2017 14:14:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

xman píše:
Nikoli. Tím chci jen říct, že když stát něco podělá (v tomto případě MŽP) a vyrobí umělou jednorázovou masivní potřebu zpracovat desítky dokumentací EIA, nemůže čekat, že dvacet let ustálená úzkoprofilová skupina lidí tuto vlnu zvládne vyřídit za pár měsíců. Lidské zdroje došly. Nic víc.
Ani nevíte, jak strašně mi vadí, do jaké situace se tato republika vinou postupu MŽP dostala. Čili principálně vlastně s Vámi souhlasím. Skandální to je strašně moc.


To je pravda. Zpracovatelé EIA jsou v podstatě něco jako cech, který si velmi dobře hlídá, aby jich nebylo moc a ceny nešly moc dolu. Kamarád tam dělal zkoušky a ve všem vyhověl podle požadavků, ale vymysleli si nějaký banální důvod (v jeho případě, že prý neumí mluvit před lidmi) a osvědčení mu nedali.
Na druhou stranu se jim nedivím, když vím, jaká je situace třeba u projektantů menších staveb, kde se bojuje o holé přežití.

Autor:  Vizi [ 11.1.2017 20:24:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Ono u obchvatu Loun je ovšem zvláštní, že je poloviční jen v zářezech, skoro mi to přijde jako by se to dělalo kvůli materiálu do náspů, nikoliv kvůli plánovanému brzkému rozšíření. Obchvat Loun se stavěl ve stejné době jako II. a III.etapa obchvatu Slaného a tyhle stavby jsou s výjimkou MÚK jen poloviční bez přípravy na rozšíření.

Autor:  Lenny [ 11.1.2017 20:58:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Ale připravoval ji jiný investorský útvar, SIÚ Liberec proti SIÚ Praha.

Autor:  Mike [ 12.1.2017 20:16:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Fox Mulder píše:
Fakt? :) Já na I/7 policii ještě nepotkal. Na obchvatu Sulce naopak doháním čas. 8-)

to jsi klikař
směrem na Chomutov stojí schován vedle pilíře mostu a vybírají to dole u zúžení
nahoru to samé, resp už jsem je viděl měřit i na konci, kde je nějaké omezení, snad až na 60, takže se tam reálně dá přijít o papíry
vybírali na nějaké zastávce nebo co to je proti ČS
já tam tedy nikdy neplatil, ale "do kopce" to bylo o fous
z kopce předjíždím až když okouknu, že je pod mostem volno ;)

Autor:  Fox Mulder [ 13.1.2017 1:25:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Aha, to jsem nevěděl. Ano, ve směru od Panenského Týnce je tam 80-90-50, ve směru od Loun je tam 50-90-60. Samozřejmě se tam dá dosáhnout dvojnásobných hodnot. ;)

Autor:  Kuba [ 1.3.2017 12:27:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

MÚK Louny střed a Smolnice se vypouštějí. Nebyla udělena vyjímka. Už se zde řešilo.
http://zatecky.denik.cz/zpravy_region/obchvat_louny_dalnice_d7_20170301.html

Autor:  evilcleaner [ 1.3.2017 12:33:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

velmi zavádějící titulek, v rámci zkapacitnění totiž dojde k zrušení existující křižovatky Louny, střed (dnes tam je a po dostavbě na plný profil nebude).

zdravý rozum vs. normy - 0:1

Autor:  jozka [ 1.3.2017 13:54:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: [D7] Louny, zkapacitnění

Proc? Kdo jede na Chomutov, vyuzije zapad (cca 2km), kdo na Prahu, vyuzije Louny (cca 1km). Rekl bych ze mit u mesta velikosti Loun (nic ve zlem) tri sjezdy na trech kilometrech je docela luxus a trochu jde proti principu dalnic.

Stránka 4 z 16 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/