Autor |
Zpráva |
alabastr
Příspěvky: 230 Bydliště: Praha
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
Moc dokončeně to tedy nepůsobí, ale ještě mají trochu času, díky za fotku!
|
8.8.2018 7:02:27 |
|
 |
jozka
Příspěvky: 1030
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
Tak to jsem zvedav, cestu tam mam 1.9. rano.
|
8.8.2018 7:40:42 |
|
 |
Sauce
Příspěvky: 164 Bydliště: Egerland
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
Tak jsem si to náhodou zrovna projel. Co to je jako za svodidla? Nic tenčího do středového pásu nenašli? I ty které jsou osazené na stranách jsem v životě ještě neviděl.
Jinak SOS budky jsou již osazeny a na 90% úseku ještě není hotový středový pás. VDZ samozřejmě zatím chybí.
|
10.8.2018 10:07:39 |
|
 |
balance
Příspěvky: 1821
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
|
13.8.2018 16:28:06 |
|
 |
kot
Příspěvky: 3736
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
Díky Mr.Balance za drone view. Perfektní jako vždy ! Na 16 dní je tam ještě dodělávek dost a dost...
|
13.8.2018 21:53:35 |
|
 |
alabastr
Příspěvky: 230 Bydliště: Praha
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
Super video, díky za něj. Působí to na mě jako dálnice min. 3 měsíce před dokončením..
|
15.8.2018 7:40:10 |
|
 |
Aegeus
Příspěvky: 14
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
Divam se divam na tento usek a napada me: proc se vlastne puvodni silnice I/7 v tomto useku pohrbila pod novou dalnici a doprovodka postavila vedle? Proc se proste dalnice nepostavila vedle stavajici silnice? V pripade jinych staveb: proc se stavi nove doprovodky podel dalnice, proc se vice nevyuzivaji jiné paralelni silnice, byt třeba vedou zajížďkou přes několik vesnic. Nikde není psano, ze doprovodka musí vest primo podel dalnice... ty naklady musí byt enormni...
|
20.8.2018 11:33:42 |
|
 |
jozka
Příspěvky: 1030
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
Projektant:"Dobry den, my vam oznacime silnici pres naves jako doprovodnou k dalnici DXY, muzem?" Samosprava: "Ale jiste, vsichni uz se tesime na to defile kamionu na nasi S7,5/50 az se tam neco stane a bude se muset objizdet".
Takhle nejak?
|
20.8.2018 11:46:07 |
|
 |
mapman
Autor
Příspěvky: 4355
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
Ale tak jistě, že by to někde a nějak šlo. Třeba u takové D3 mezi Ševětínem a Borkem se žádná nová doprovodka nestaví a použije se II/603 v trase původní jedničky. Ale tam je to tak, že se nahrazuje dálnicí silnice postavená v trase dálnice. Nicméně třeba ani v Lounech se nemůžou těšit na to, že při nahrazení obchvatu dálnicí se jim postaví souběžná doprovodka, takže tam taky II/607 povede přes město. A u Postoloprt to bude podobné - jízda přes střed obce po doprovodce, jen s tou výjimkou, že tam je nepoužitelný starý obloukový most přes Ohři a bude se muset postavit souběžka i kvůli nedaleké elektrárně (připojení II/255 do MÚK Březno).
|
20.8.2018 12:23:45 |
|
 |
Honey72
Příspěvky: 1948 Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
Doprovodné komunikace se stavějí pouze v případě, že trasa dálnice z nějakého důvodu zasahuje do trasy původní silnice, např. při výstavbě silnice se už počítalo s rozšířením nebo to jinudy vést nejde. Rovněž v případě, že stará silnice je i s příkopy a alejí poměrně široká, tudíž je ekonomicky i ekologicky lepší postavit dálnici v její stopě a postavit vedle jen úzkou doprovodnou komunikaci, než aby dálnice zabrala nový široký pás a stará silnice vedle byla téměř stejně široká. V normálních případech se doprovodná komunikace samozřejmě nikdy nestaví. Tedy zatím.
_________________ 80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018
|
20.8.2018 12:27:21 |
|
 |
Mroz
Příspěvky: 73
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
Zrovna na D7 mezi Postoloprty a Chomutovem me vyprojektovani te doprovodky taky prijde divne. Celkem dalnici 5x prechazi, nebo podchazi. Vzhledem k tomu, ze cele teleso je uprostred poli na rovine tak by to melo stacit jednou max. trikrat. Navic vsude kruhace. Jinak tretina useku uz je osazena svodidly a v tech dirach na videu od balance uz jsou sloupky na oploceni. Co me ale prekvapilo je, ze nezmenili po dobu vystavby prednost na teto krizovatce goo.gl/EUfCRm Na trojuhelniku se tam tvorila docela velka kolona od Prahy 
|
20.8.2018 12:48:27 |
|
 |
Aegeus
Příspěvky: 14
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
To jozka: Otazka je jak se definuje doprovodna komunikace. Pokud to ma pobrat všechno, tzn. i kamiony, pak by všude v soubehu s dalnici musela vest v podstate dokonala jednicka. Pokud to ma pobrat narazove, tzn. jednou za cas odklon dopravy kvůli totalsperre na dalnici s tim, ze nakladaky nad napr. 12 tun si na te dalnici par hodin pockaji nez ji zase zprovozni tak by nejake jemne upgradovani stavaji paralelni silnicky stacilo. Ale penez je asi dost takze nakonec proc se nerozmachnout…
|
20.8.2018 13:55:52 |
|
 |
Honey72
Příspěvky: 1948 Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
Doprovodné komunikace se ovšem nestaví kvůli náhlému uzavření dálnice, ale jen z důvodů, že podle zákona musí mít řidič i jinou alternativu než použít dálnici, či jet jen po placeném úseku. Takže buď má na výběr placenou dálnici, bezplatnou dálnici nebo původní "starou" silnici. Pokud se kvůli dálnici zbourá silnice, nesmí být řidič nucen kvůli tomu najednou objíždět půl okresu. To pak musí být vybudována doprovodná komunikace. Ta slouží i vozidlům, která by nedosáhla minimální předepsané rychlosti pro jízdu po dálnici nebo na dálnici nesmí (traktory, cyklisté). U původních rychlostních silnic být doprovodná komunikace zpočátku nemusela, protože se počítalo jaksi s tím, že nikdy nebudou placené a nebude se po nich jezdit 130  A už vůbec se nepočítalo s tím, že se z nich jednou přes noc stanou dálnice 
_________________ 80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018
|
20.8.2018 14:45:04 |
|
 |
Aegeus
Příspěvky: 14
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
"Pokud se kvůli dálnici zbourá silnice, nesmí být řidič nucen kvůli tomu najednou objíždět půl okresu." Tak presne takova definice doprovodky urcite neexistuje. Ve skutecnosti by to zrovna v pripade te D7 bylo pouhych par km navíc. Nakonec, když si někdo nechce koupit rocni znamku za nejakych smesnych 60 € a jede po te trase jednou za rok, nekolikakilometrova zajížďka ho nezabije. A pokud tudy pendluje denne do práce a z práce, tak za rok stejne najede tolik km, ze je nejaka klikata doprovodka vhodnym trestem za jeho vych*anost  ) No a stavet paralelni fungl novou doprovodku kvůli traktorum, multikaram a cyklistum - hm, tak tohle je sakra bohatej stat...
|
20.8.2018 15:08:36 |
|
 |
Vizi
Příspěvky: 399 Bydliště: Beroun nad Mží
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
Honey72 píše: Doprovodné komunikace se ovšem nestaví kvůli náhlému uzavření dálnice, ale jen z důvodů, že podle zákona musí mít řidič i jinou alternativu než použít dálnici, Můžete prosím dát odkaz na ten konkrétní zákon (či zákony)? Svého času jsem se to snažil najít, leč nebyl jsem úspěšný a docela mě to zajímá, díky.
_________________ Z denního tisku Průboj 18.12.1964 U Lovosic dali včera do užívání novou silnici. Motoristům umožní na trase Teplice—Praha jízdu mimo město Lovosice. Silnice, jež se v budoucnu stane levým pruhem dálnice Praha—Drážďany, vede západně od Lovosic...
|
20.8.2018 16:58:53 |
|
 |
Honey72
Příspěvky: 1948 Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
Neberte to tak doslova, pokud to není přímo v zákoně, tak je to norma nebo pravidlo, doporučení policie, požadavek či jen dohoda. Přesně jak se zmínil Jožka, nemůžete zbourat starou silnici a přemístit natrvalo tranzit na nějakou silničku v okolí. I když většina aut použije dálnici, starou silnici stejně musí nebo chce použít spousta aut. A jsou doprovodky a doprovodky. Jiné pro původní tranzit, jiné obyčejnější pro spojení s okolními obcemi a jiné ještě užší pro ty traktory - ty se stavějí i podél silnic první třídy.
Desítky let se dálnice u nás stavěly čistě jako náhrada staré silnice a obchvaty obcí, protože se předpokládalo, že veškerá doprava ze staré silnice tím zmizí. Dnes se to ukazuje jako omyl. Na starých silnicích opět narůstá doprava, což není jen kvůli šetřílkům za dálniční poplatek, ale i kvůli propojení dálnic se satelitními městečky, průmyslovými a nákupními zónami apod. Nakonec v některých místech tak narůstá doprava, že je nutné postavit další obchvat. Toto je často vidět v cizině, nejvíc v Itálii či Francii, kde jsou drahé dálnice a podél dálnice vedou i čtyřpruhové silnice s obchvaty měst. Dálnice tak slouží hlavně dálkové dopravě a nedegradují ji nájezdy ke kdejakému centru, což je dobře.
_________________ 80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018
|
21.8.2018 7:33:29 |
|
 |
jozka
Příspěvky: 1030
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
Presne tak, prectete si ty stesky na objizdnou trasu u Sevetina (?) a predstavte si to jako trvalou doprovodku.
|
21.8.2018 11:12:01 |
|
 |
Aegeus
Příspěvky: 14
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
No ja si vybavuju Milicin a nebo Olbramovice a taky tam s tim dokážou zit. A ne ze poradna doprovodka není v dohledu. Ona není v dohledu ta dalnice...
|
21.8.2018 12:34:58 |
|
 |
jozka
Příspěvky: 1030
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
Samozrejme. A protoze v samospravy vedi jak skvele se jim s tim v tom Milicine a Olbramovicich zije, tak neco takoveho u sebe nepripusti. A zadny projektant to ani zkouset nebude, protoze by to znamenalo trvale a zasadni vidle do projektu. Je to tak slozite na pochopeni?
Verte, ze kdyby problem v tech dvou zminovanych obcich (a spouste jinych vcetne te, kde ted ziju) nevznikal postupne narustem provozu, ale mel byt vytvoren najednou, tak by to neproslo ani tam.
Cimz nerikam, ze cesta po D7, kdy mam v absolutni rovine vedle dalnice dalsi silnici vlevo i vpravo nema jiste prvky komicnosti...
|
21.8.2018 13:11:45 |
|
 |
P_V
Příspěvky: 1448 Bydliště: Praha
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
Mně se na těch doprovodkách někdy nelíbí to, že dálnici stále křižují sem tam, čímž vytvářejí spousty zbytečných mostů. Zrovna odtud směrem k Chomutovu je to až extrémní.
|
21.8.2018 14:14:08 |
|
 |
Lynx
Příspěvky: 1858
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
Právě o tom je řeč - doprovodka nesmyslně klikatá, ze strany na stranu přes mosty a podjezdy a přitom by mohla vést rovně podél dálnice po jedné straně....... Tady je navíc absurdita ještě znásobena při vedení doprovodky kolem průmyslové zóny Žatec na místě bývalého vojenského letiště. Tam vede obslužná komunikace podél zóny a z druhé strany dálnice navíc doprovodka, každá z těch silnic v délce cca 4,5 kilometru, každá z nich celkem v luxusních parametrech. Přitom by samozřejmě stačila bohatě jen jedna z nich pro oba účely, provoz je tam minimální. Z jedné strany dálnice: https://mapy.cz/s/2YxA2A o 75 metrů vedle z druhé strany dálnice: https://mapy.cz/s/2YxAsAsi máme v tom našem Kocourkově spoustu zbytečných peněz
|
21.8.2018 14:24:17 |
|
 |
Honey72
Příspěvky: 1948 Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
Pánové, píšete o komunikacích pocházející budoucí průmyslovou zónou, kde se počítá s objekty po obou stranách dálnice. Holt komunikace jsou, ale výstavba objektů vázne  Jinak zkuste si někdy doprovodky podél dálnic v Německu či Rakousku, to je teprve zážitek. Co křižovatka to kruháč, projíždíte kdejakou náves, úzký mostek a také přejíždíte dálnice sem tam, že jsem už měl sto chuití koupit si na ten kus rakouské dálnice známku 
_________________ 80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018
|
21.8.2018 14:46:52 |
|
 |
Lynx
Příspěvky: 1858
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
Na sever od D7 se také něco plánuje ? To by byl zbytečný zábor zemědělské půdy, na ploše bývalého letiště je volného místa dost. Zatím to tam tedy vypadá, jako v "průmyslové zóně" Holešov. Tedy komunikace jsou hotové, ale průmysl přítomen není.
|
21.8.2018 15:30:18 |
|
 |
Hanes
Příspěvky: 922 Bydliště: Javorník/Waldkraiburg
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
Honey72 píše: Pánové, píšete o komunikacích pocházející budoucí průmyslovou zónou, kde se počítá s objekty po obou stranách dálnice. Holt komunikace jsou, ale výstavba objektů vázne  Jinak zkuste si někdy doprovodky podél dálnic v Německu či Rakousku, to je teprve zážitek. Co křižovatka to kruháč, projíždíte kdejakou náves, úzký mostek a také přejíždíte dálnice sem tam, že jsem už měl sto chuití koupit si na ten kus rakouské dálnice známku  A to je ta rakouská dálniční známka na 10 dnů cca o stovku levnější než ta česká.....
_________________ Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
|
21.8.2018 17:51:50 |
|
 |
Lenny
Autor
Příspěvky: 8825 Bydliště: na levém břehu Dunaje
|
 Re: [D7] Bítozeves - Postoloprty + zkapacitnění obchvatu
30. 8. v 11:00 na MÚK Postoloprty-západ se uskuteční slavnostní akt.
_________________ D47 už máme, teď ještě D48 Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
|
21.8.2018 19:31:36 |
|
|