1975 píše:Blbé...když se crcali s námitkou, ta to asi potáhnou až přes UOHS, co?
Na druhou stranu, ŘSD argumentuje "precedensem" od UHOS, takže by to snad nemuselo být tak beznadějné. Resp. ŘSD může říct, tak se odvolej k někomu, podle koho jsme rozhodli...
Slovy klasika: "Komu tím prospějete, co ? Druhé straně ?"
1975 píše:Blbé...když se crcali s námitkou, ta to asi potáhnou až přes UOHS, co?
Podání k ÚOHS je zpoplatněno, jedná se tuším o 10 milionů. Jde tedy o to, proč podali tu námitku. Pokud se jedná o reference MI, tak by si to vzhledem k předchozímu rozhodnutí ÚOHS mohli ještě rozmyslet...
Nejde jen o reference MI... "Obdrželi jsme námitku od neúspěšného uchazeče o tuto zakázku, který napadá výběr společnosti Metrostav Infrastructure i propad zadávací lhůty. Ještě do vánoc tyto námitky vypořádáme. Neúspěšný uchazeč má právo se obrátit na Úřad pro hospodářskou soutěž, pokud se tak stane, hrozí, že se zahájení stavby o několik měsíců posune. Jasno bude na začátku ledna. Pokud se na zmíněný úřad neobrátí, jsme připraveni podepsat smlouvu s vítězným uchazečem a v lednu, únoru předat staveniště.
"
Jsem naplněn optimismem, hlad po zakázkách je pořád dost slušný. Těch 200 rozestavěných km kontinuálně každý rok není úplné sci-fi. A s 250 km to už bychom na tom byli skoro jak Poláci (pro porovnání).
Lidi to jsou jeden velký problém. A Ukrajinci tady z velké části dělají nelegálně, buď na polské pracovní víza, nebo turistické vízum. Takže stačí, aby stavbu navštívila cizinecká policie a stavba pak stojí. Toto taky nikdo neřeší. Dovolat se na ambasádu na Ukrajině a dohodnout si s nimi schůzku, kvůli pracovním vízům je jako volat do soutěže do radia. Prostě dostat sem legálně pracovníka z Ukrajiny je problém, a bez kontaktů to nejde.
Mě by se líbilo řešení, chceš pracovat v republice, pak pošli určitou částku, třeba 10 000 Kč a dostaneš automaticky na rok pracovní vízum. Odpadla by spousta problémů, ale toto nikdo neřeší.
A jestli si myslíš, že to vytrhnou Češi a Morávané, tak se zeptej kolik lidí chodí na obor zedník, tesař, pokrývač, klempíř a malíř. Např. na velké učiliště Průmyslových staveb Gotwaldov byly 3 třídy zedníků, třída malířů, třída tesařů a dnes? Třída zedníků se neotevřela, není zájem. Známého syn chodil na zedníka, a ve třídě byly pouze 2 a k tomu tam byly ještě tesaři, malíří atd. A to byla široko daleko jediná škola, co je vzala. Prostě není zájem, mladým se nechce dělat rukama.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny píše:Prostě dostat sem legálně pracovníka z Ukrajiny je problém, a bez kontaktů to nejde.
Řeší se to roky a pokrok žádný. Zprvu jsem v tom viděl kšefty mafií a spřátelených pracovníků vyslanectví. Ale zdálo se mi, že jsem na naše lidi přísný a hledal jsem jejich omluvu. Není to třeba obava z infiltrace ruskými agenty nebo aktuálně obava z šíření covidu? Není to neochota tančit tak, jak pískají kapitáni českého průmyslu, kteří dnes chtějí lidi, ale pak je "ze dne na den" vyhodí, protože se jim lidi nehodí (covid, recese)? Nebo je to způsobeno tím, že poslední roky mělo ČSSD ministerstvo zahraničí a MPO bylo v rukou ANO? Nebo je to jenom neschopnost?
UOHS shodil rozklad Eurovie kvůli uznání referencí MI na obchvatu Čebína. Vyjádření přišlo 2 měsíce od podání! Mohla by to být další munice na straně ŘSD ve vztahu k odvolání na tomto úseku. Otázkou však je, jak se vypořádat s otázkou "propadnutí zadávací lhůty".
Tohle by mohla poresit nejaka pekna krizicka... pamatuju jaky byl v letech 2007/2008 problem domluvit se na stavbe, protoze tam uz nebyli lidi z UA, ale Lotysi nebo Rumuni. O dva roky pozdeji jste si pokecali jak o tom, jak je na Morave...
Radek Mátl píše:
ŘSD uzavřelo smlouvu se spol. Metrostav Infrastructure a.s. na realizaci stavby “D7 Chlumčany, zkapacitnění” za nabídkovou cenu 1 178,6 mil. Kč. Na stavbu 4,4 km dlouhého dálničního úseku jsou vydána všechna SP v právní moci a zahájení stavby předpokládáme v únoru tohoto roku.