[D7] Chlumčany, zkapacitnění

Praha – Slaný – Chomutov
Odpovědět
Fox Mulder
Příspěvky: 749
Registrován: 15.3.2009 1:28:45
Bydliště: Most

[D7] Chlumčany, zkapacitnění

Příspěvek od Fox Mulder »

mts píše:V souvislosti s timto tematem jeden zasadni dotaz. Proc se v pripadech jake je tento stara silnice I.tridy prestavuje a rozsiruje o druhou polovinu profilu a vedle se stavi nova doprovodna komunikace? Nebylo by lepsi starou silnici nechat a novou R rovnou postavit vedle?
Protože zkrátka ta původní silnice je příliš luxusní na to, aby se z ní stala jen pouhá doprovodná komunikace (je dost široká). Také často vede v ideální stopě, tak proč vést pak rychlostnici/dálnici buhví kudy, někde možná s velkými zářezy nebo dokonce tunely, když tímto ne úplně vhodným terénem se může bez problémů vést doprovodná komunikace?

Také se musí brát v potaz to, jak vypadá a jak byl postaven sousední úsek, aby to na něj plynule navazovalo bez zbytečných mostů a zatáček. To je zrovna u R7 pro úsek Vysočany - Droužkovice.

Konkrétně u R7 je to tak, že dost velká část úseků je prostě už poloviční profil nové rychlostnice. Stačí tedy jen dobudovat druhý profil, mimoúrovňové křižovatky (MÚK) a je to kvalitní plnohodnotná rychlostnice! Bylo by tedy dost drahé toto nechat jen jako doprovodnou komunikaci a opodál stavět to samé znova..

Doprovodná komunikace má prostě úplně jiné požadavky (minimální provoz, téměř nulová kamionová doprava, šířka silnice, krajnice), než původní silnice I. třídy.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: R7: dostavba chybějících úseků (Slaný-Chomutov)

Příspěvek od Jarda Š. »

Ano, je to tak, jak píše Fox Mulder. I/7 je v kategorii S11,5 ( jako 1/2 profil R, tedy jízdní pruhy široké 3,5 m se zpevněnými krajnicemi o šíři 1,5 m, kde při přestavbě na polovinu R jí stačí opravit a přemalovat) kdežto doprovodná komunikace k R může být v kategorii S 7,5 (tj. s jízdními pruhy o šířce 3m, bez zpevněných krajnic).
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R7: dostavba chybějících úseků (Slaný-Chomutov)

Příspěvek od mapman »

U Chlumčan je taky kompletní přeložka, původně to sice bylo stavěno jako polovina R (je to vidět třeba na tom podjezdu pod železnicí) ale dnešním parametrům R 25,5 to nevyhovuje...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R7: dostavba chybějících úseků (Slaný-Chomutov)

Příspěvek od Lenny »

U Chlumčan se počítalo s tím, že jedna polovina bude využita, ale vzhledem ke změně normy a stoupání 6% bylo přistoupeno k výstavbě nového čtyřpruhu vedle. Změna byla před DÚR.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Fox Mulder
Příspěvky: 749
Registrován: 15.3.2009 1:28:45
Bydliště: Most

Re: R7: dostavba chybějících úseků (Slaný-Chomutov)

Příspěvek od Fox Mulder »

Takže vybočí to tedy, nebo ne? :)
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R7: dostavba chybějících úseků (Slaný-Chomutov)

Příspěvek od Lenny »

Ano bude postaven vedle, tak jak je to v letáku
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
ada031
Příspěvky: 2387
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: R7 Chlumčany, zkapacitnění

Příspěvek od ada031 »

Vydané souhlasné stanovisko k posouzení vlivu záměru na životní prostředí:

http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_ULK057
ada031
Příspěvky: 2387
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: R7 Chlumčany, zkapacitnění

Příspěvek od ada031 »

Adam108
Příspěvky: 199
Registrován: 10.7.2014 17:07:55
Bydliště: Praha

Re: [D7] Chlumčany, zkapacitnění

Příspěvek od Adam108 »

nová vizualizace

makr
Příspěvky: 132
Registrován: 19.3.2013 8:25:26

Re: [D7] Chlumčany, zkapacitnění

Příspěvek od makr »

Nové video a pořád "R"7?
Fox Mulder
Příspěvky: 749
Registrován: 15.3.2009 1:28:45
Bydliště: Most

Re: [D7] Chlumčany, zkapacitnění

Příspěvek od Fox Mulder »

makr píše:Nové video a pořád "R"7?
Tak je tam napsáno "vizualizace 2015" a v roce 2015 to opravdu bylo R7..
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: [D7] Chlumčany, zkapacitnění

Příspěvek od Gejza »

Z letáku: "vlivem změny právních předpisů a norem, nebo na základě připomínek dotčených orgánů
došlo k několika technickým změnám (nejzávažnější je zrušení plánované MÚK Smolnice bez náhrady dle stanoviska MV ČR)"
Všiml jsem si, že se nějak rozmohl nešvar rušení MÚK z projektovaných staveb na základě stanoviska MV ČR. To znamená, že se MÚK nelíbí dopravní policii? To jako, že je bezpečnější jet dále po okreskách a býv. I. třídě na vzdálenější MÚK, než tam nechat MÚK, jejíž parametry se dopravákům nelíbí?
Já bych navrhoval v rámci zjednodušení přípravy staveb dopraváky vynechat. U nových staveb jsou papežštější než papež, u 110 km/h na čtyřpruhových jedničkách dělají obstrukce, ale hlavně že jim nevadí krátké (nebo žádné) připojovací pruhy na dálnicích, nebo donedávna 130 km/h na R35 z Hodkovic do Liberce :(
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: [D7] Chlumčany, zkapacitnění

Příspěvek od Vizi »

Tak zrovna v tomhle konkrétním případě stanovisko MV ČR plně podporuji, MÚK Smolnice mi přišla naprosto zbytečná
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: [D7] Chlumčany, zkapacitnění

Příspěvek od Gejza »

Vizi píše:Tak zrovna v tomhle konkrétním případě stanovisko MV ČR plně podporuji, MÚK Smolnice mi přišla naprosto zbytečná
Dobře, ale nemělo by to vyjít z CBA nebo nějakého jiného posudku? Trochu mě zaráží, že to jde zrovna z MV ČR...
ada031
Příspěvky: 2387
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: [D7] Chlumčany, zkapacitnění

Příspěvek od ada031 »

mikeyb
Příspěvky: 151
Registrován: 31.8.2009 17:30:32

Re: [D7] Chlumčany, zkapacitnění

Příspěvek od mikeyb »

mikeyb
Příspěvky: 151
Registrován: 31.8.2009 17:30:32

Re: [D7] Chlumčany, zkapacitnění

Příspěvek od mikeyb »

Zásadní je změna původní MÚK na Smolnici. Již není v plánu.
Fox Mulder
Příspěvky: 749
Registrován: 15.3.2009 1:28:45
Bydliště: Most

Re: [D7] Chlumčany, zkapacitnění

Příspěvek od Fox Mulder »

No jo, fakt je pryč! :o :)
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
kubisek
Příspěvky: 56
Registrován: 11.4.2009 8:45:26

Re: [D7] Chlumčany, zkapacitnění

Příspěvek od kubisek »

Takže stavba "D7 Chlumčany, zkapacitnění obchvatu" přišla o EIU, musí být přepracována dle nového zákona. Takže to asi příští rok nezahájí....
https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... raceni.pdf
mikeyb
Příspěvky: 151
Registrován: 31.8.2009 17:30:32

Re: [D7] Chlumčany, zkapacitnění

Příspěvek od mikeyb »

kubisek píše:Takže stavba "D7 Chlumčany, zkapacitnění obchvatu" přišla o EIU, musí být přepracována dle nového zákona. Takže to asi příští rok nezahájí....
https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... raceni.pdf
No podle letáku z listopadu 2017 se mi zdá, že to už byla jasná věc. Sjednocení pro celý úsek.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/117 ... itneni.pdf
I Vámi přiloženým dokument zmiňuje ... přepracování a doplnění..... kvůli formálním a věcným požadavkům.
Jaký to bude mít dopad časově těžko soudit. Otázka pro více zainteresovaného v problematice.

Dá se teoretický zahájit ještě v prosinci 2019??? Díky za odpovědi.
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: [D7] Chlumčany, zkapacitnění

Příspěvek od Kuba »

1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D7] Chlumčany, zkapacitnění

Příspěvek od 1975 »

jestli koukám dobře, má stavba souhlas na EIU od 24.8.2018... je tak?


https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... ryStan.pdf
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D7] Chlumčany, zkapacitnění

Příspěvek od Lenny »

ano, je to tak.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Odpovědět

Zpět na „D7“