mts píše:V souvislosti s timto tematem jeden zasadni dotaz. Proc se v pripadech jake je tento stara silnice I.tridy prestavuje a rozsiruje o druhou polovinu profilu a vedle se stavi nova doprovodna komunikace? Nebylo by lepsi starou silnici nechat a novou R rovnou postavit vedle?
Protože zkrátka ta původní silnice je příliš luxusní na to, aby se z ní stala jen pouhá doprovodná komunikace (je dost široká). Také často vede v ideální stopě, tak proč vést pak rychlostnici/dálnici buhví kudy, někde možná s velkými zářezy nebo dokonce tunely, když tímto ne úplně vhodným terénem se může bez problémů vést doprovodná komunikace?
Také se musí brát v potaz to, jak vypadá a jak byl postaven sousední úsek, aby to na něj plynule navazovalo bez zbytečných mostů a zatáček. To je zrovna u R7 pro úsek Vysočany - Droužkovice.
Konkrétně u R7 je to tak, že dost velká část úseků je prostě už poloviční profil nové rychlostnice. Stačí tedy jen dobudovat druhý profil, mimoúrovňové křižovatky (MÚK) a je to kvalitní plnohodnotná rychlostnice! Bylo by tedy dost drahé toto nechat jen jako doprovodnou komunikaci a opodál stavět to samé znova..
Doprovodná komunikace má prostě úplně jiné požadavky (minimální provoz, téměř nulová kamionová doprava, šířka silnice, krajnice), než původní silnice I. třídy.
Ano, je to tak, jak píše Fox Mulder. I/7 je v kategorii S11,5 ( jako 1/2 profil R, tedy jízdní pruhy široké 3,5 m se zpevněnými krajnicemi o šíři 1,5 m, kde při přestavbě na polovinu R jí stačí opravit a přemalovat) kdežto doprovodná komunikace k R může být v kategorii S 7,5 (tj. s jízdními pruhy o šířce 3m, bez zpevněných krajnic).
U Chlumčan je taky kompletní přeložka, původně to sice bylo stavěno jako polovina R (je to vidět třeba na tom podjezdu pod železnicí) ale dnešním parametrům R 25,5 to nevyhovuje...
U Chlumčan se počítalo s tím, že jedna polovina bude využita, ale vzhledem ke změně normy a stoupání 6% bylo přistoupeno k výstavbě nového čtyřpruhu vedle. Změna byla před DÚR.
Tak je tam napsáno "vizualizace 2015" a v roce 2015 to opravdu bylo R7..
Re: [D7] Chlumčany, zkapacitnění
Napsal: 26.9.2016 13:26:03
od Gejza
Z letáku: "vlivem změny právních předpisů a norem, nebo na základě připomínek dotčených orgánů
došlo k několika technickým změnám (nejzávažnější je zrušení plánované MÚK Smolnice bez náhrady dle stanoviska MV ČR)"
Všiml jsem si, že se nějak rozmohl nešvar rušení MÚK z projektovaných staveb na základě stanoviska MV ČR. To znamená, že se MÚK nelíbí dopravní policii? To jako, že je bezpečnější jet dále po okreskách a býv. I. třídě na vzdálenější MÚK, než tam nechat MÚK, jejíž parametry se dopravákům nelíbí?
Já bych navrhoval v rámci zjednodušení přípravy staveb dopraváky vynechat. U nových staveb jsou papežštější než papež, u 110 km/h na čtyřpruhových jedničkách dělají obstrukce, ale hlavně že jim nevadí krátké (nebo žádné) připojovací pruhy na dálnicích, nebo donedávna 130 km/h na R35 z Hodkovic do Liberce
Re: [D7] Chlumčany, zkapacitnění
Napsal: 26.9.2016 16:45:18
od Vizi
Tak zrovna v tomhle konkrétním případě stanovisko MV ČR plně podporuji, MÚK Smolnice mi přišla naprosto zbytečná
Re: [D7] Chlumčany, zkapacitnění
Napsal: 26.9.2016 18:25:31
od Gejza
Vizi píše:Tak zrovna v tomhle konkrétním případě stanovisko MV ČR plně podporuji, MÚK Smolnice mi přišla naprosto zbytečná
Dobře, ale nemělo by to vyjít z CBA nebo nějakého jiného posudku? Trochu mě zaráží, že to jde zrovna z MV ČR...
No podle letáku z listopadu 2017 se mi zdá, že to už byla jasná věc. Sjednocení pro celý úsek. https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/117 ... itneni.pdf
I Vámi přiloženým dokument zmiňuje ... přepracování a doplnění..... kvůli formálním a věcným požadavkům.
Jaký to bude mít dopad časově těžko soudit. Otázka pro více zainteresovaného v problematice.
Dá se teoretický zahájit ještě v prosinci 2019??? Díky za odpovědi.