R7 a OPD
R7 a OPD
Co sakra má znamenat tento článek? Přijde mě, že už i mluvčí ŘSD Vápeníková se v té situaci, tak jak je dynamická, přestává orientovat. Nechápu, proč by měly být úseky vyřazeny z OPD? To, že bohužel nejsme schopni pokrýt národní spolufinancování a stavby nemůžou být momentálně zahájeny je jiná věc, ale proč by se to sakra mělo vyřazovat z programu?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R7 a OPD
U mnoha staveb v CZ opravdu došlo k jejich vyřazení z OPD, dokonce snad šlo o přehodnocení ze strany EU... Ale je to zpráva typu JPP..
Re: R7 a OPD
na jake konkretni stavby teda penize z OPD pujdou misto tech vyrazenych? nebo se celkove snizi rozpocet OPD? proc se k tomu RSD nebo MD nevyjadri na svem webu s presnym seznamem staveb, kterych se zmeny tykaji?
Re: R7 a OPD
Terpve před pár dny upravilo MMR snad už konečnou verzi monitorovacího systému na dotace EU a tak by čerpání a schvalování staveb na úrovni EK mělo fungovat lépe než tomu bylo dosud. Doteť bylo hlavním problémem, že neběželo postupné čerpání peněz z OPD a šlo to jen ze záloh... Je to fakt poměrně složité, ale nevidím důvod, proč by se měly vyřazovat stavby, které jsou připravené a stejně z 85% financované z toho OPD. Něco se o tom pokusím zjistit.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R7 a OPD
Anebo jiný pohled. Odkud byl předminulý ministr a odkud je současný?
Ja se kloním k tomu, že nějakým úředníkům, kdesi v Bruselu, kteří ani nevědí, že existuje nějaká Česká republika, rozhodli, že tyto stavby mají utrum.
Ja se kloním k tomu, že nějakým úředníkům, kdesi v Bruselu, kteří ani nevědí, že existuje nějaká Česká republika, rozhodli, že tyto stavby mají utrum.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R7 a OPD
Samozřejmě, ale málo jiných staveb v takovém stádiu přípravy... Motivace pro zařazení celé R7 do OPD je jasná...Lenny píše:Anebo jiný pohled. Odkud byl předminulý ministr a odkud je současný?
Ja se kloním k tomu, že nějakým úředníkům, kdesi v Bruselu, kteří ani nevědí, že existuje nějaká Česká republika, rozhodli, že tyto stavby mají utrum.
Snad se alespoň dočkáme znovuzařazení D3 Tábor - Bošilec... mimo jiné.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R7 a OPD
R7 není zařazena do evropské sítě ani to není přeshraniční propojení, tak se jim v Bruselu moc nechce to schválit do OPD.
Re: R7 a OPD
Zjistil jsem, že oba dva úseky Vysočany - Droužkovice a Droužkovice - Nové Spořice se budou předkládat do OPD jako jeden, čili se pravděpodobně bude dělat celých těch 16 km najednou, byť asi různí zhotovitelé, což je super. Přijde mi totiž, že EK raději vidí kompletní projekt, který řeší spojení něčeho významného co už existuje (v tomto případě dva existující kusy R7, resp. I/7) a přinese větší užitek než to nesmyslné kouskování.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R7 a OPD
Podle Nahlížení do katastru to vypadá tak, že všechny pozemky, co jsem náhodně zkusil, jsou již vykoupené na obě stavby.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R7 a OPD
A po půl roce tu máme stejné téma znovamartini píše:Co sakra má znamenat tento článek? Přijde mě, že už i mluvčí ŘSD Vápeníková se v té situaci, tak jak je dynamická, přestává orientovat. Nechápu, proč by měly být úseky vyřazeny z OPD? To, že bohužel nejsme schopni pokrýt národní spolufinancování a stavby nemůžou být momentálně zahájeny je jiná věc, ale proč by se to sakra mělo vyřazovat z programu?
Přestavba silnice na Lounsku je v ohrožení
Re: R7 a OPD
jo R7, nejjednodussi na postaveni, nejmene nakladna, vyznamna pro ekonomiku. Misto toho aby se rychle postavila a zacala laicky "vydelavat penize", tak se tu porad neco kombinuje. Ach jo
Re: R7 a OPD
Da se to brat taky jinak, krom Lotouše už na trase není jediná obec, je tam poměrně komfortní dvoupruh v celé délce až na pár výjimek, poslední obce před Chomutovem tu R7 dostanou co nevidět. Vliv dopravní špičky je tu sice značný ale raději se vléct 30 kilometrů v koloně za kamionem konstatně 80 km/h než cukat přes obce a semafory v pomalu popojíždějících kolonách, to je totiž holá realita mnoha potřebnějších spojení v republice.
R7 by potřebovala tak ještě jeden 4pruh mezi Slaným a Sulcem, aby se dalo dobře předjet, nejlépe tak, že se obchvat Lotouše postaví přednostně, pak by se to dalo ještě pár let "snášet".
Kdyby byly prachy, tak R7 je první stavba do které bych je vrazil, připravená, smysluplná, nekonfliktní... Prachy ale teď nejsou...
R7 by potřebovala tak ještě jeden 4pruh mezi Slaným a Sulcem, aby se dalo dobře předjet, nejlépe tak, že se obchvat Lotouše postaví přednostně, pak by se to dalo ještě pár let "snášet".
Kdyby byly prachy, tak R7 je první stavba do které bych je vrazil, připravená, smysluplná, nekonfliktní... Prachy ale teď nejsou...
Re: R7 a OPD
Z OPD byly vyřazeny úseky R7 (celkem 5), které vzhledem ke stavu přípravy nebude možno zahájit před rokem 2013 (OPD je pro roky 2007-2013). Na druhou stranu do OPD byla zařazena stavba R7 "MÚK Droužkovice – MÚK Nové Spořice".