[D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Myslím, že ty posuny zadavateli v podstatě vyhovují. Jednak mají úředníci víc času všechno zpracovat, protože státní zpráva je tragicky nevýkonná a hlavně...
Podle nového letáku (https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/114 ... -tynec.pdf) pořád zbývá k výkupu 5 pozemků. Za posledních mnoho měsíců se podařilo vykoupit jen 4 pozemky. Takže i pokud by již byl dodavatel vysoutěžený, stejně se nebude moc začít stavět.
To je tradiční příběh přípravy staveb v ČR. A to se do toho nepletou žádní ekologičtí, ani jiní aktivisté. Víte, tohle bych dokázal překousnout, ale proč si z nás dělá ŘSD doslova srandu s prezentovanými termíny? Mělo se stavět již na podzim 2018. Nyní, když to stihneme do konce 2019, bude to úspěch. S ohledem na kapacity stavebních firem a vzhledem k množství posunů a stížností zájemců se dá předpokládat, že stejně dojde k napadení k ÚOHS. Takže ten konec 2019 je možná hodně optimistický.
Podle nového letáku (https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/114 ... -tynec.pdf) pořád zbývá k výkupu 5 pozemků. Za posledních mnoho měsíců se podařilo vykoupit jen 4 pozemky. Takže i pokud by již byl dodavatel vysoutěžený, stejně se nebude moc začít stavět.
To je tradiční příběh přípravy staveb v ČR. A to se do toho nepletou žádní ekologičtí, ani jiní aktivisté. Víte, tohle bych dokázal překousnout, ale proč si z nás dělá ŘSD doslova srandu s prezentovanými termíny? Mělo se stavět již na podzim 2018. Nyní, když to stihneme do konce 2019, bude to úspěch. S ohledem na kapacity stavebních firem a vzhledem k množství posunů a stížností zájemců se dá předpokládat, že stejně dojde k napadení k ÚOHS. Takže ten konec 2019 je možná hodně optimistický.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
...je fakt, že 15 posunů je masakr.... chtělo by to nějaký strop, například "3x a dost".
aspoň že ta Bitýška se zatím neposunula a zítra (snad) bude, u Havlíčkova Brodu a Frýdku nezbývá než se modlit:o)
aspoň že ta Bitýška se zatím neposunula a zítra (snad) bude, u Havlíčkova Brodu a Frýdku nezbývá než se modlit:o)
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Termín po posunu č.15 zatím na pátek drží, ale pro zajímavost, co způsobilo ten poslední...
Dotaz:Vyhláška č. 130/2019 Sb., která vstoupila v platnost dne 1. 6. 2019 stanoví,
že podmínkou, aby se znovuzískaná (vyfrézovaná) asfaltová směs nestala
odpadem je, že obsah PAU (polycyklických aromatických uhlovodíků) musí
být do limitu 25 mg/kg.
Žádáme Zadavatele o doložení kvality těch asfaltových směsí, které jsou
předmětem povinného odkupu Zhotovitelem, rozborem na obsah PAU.
Informace poskytnutá zadavatelem
Zadavatel poskytuje toto vysvětlení zadávací dokumentace i přes to, že byla
žádost doručena až po lhůtě stanovené § 98 odst. 3 ZZVZ.
2
Pokud zadavatel dovozuje správně, tak žádost o vysvětlení směřuje k ověření
přítomnosti dehtu v bouraných asfaltových vozovkách (PAU jsou mimo jiné
obsaženy ve výrobcích z černouhelného dehtu).
Čl. 2.1.5 TP 150 ukládá správci pozemní komunikace povinnost prověřit
případnou přítomnost dehtu v případě, že riziko takové přítomnosti je
pravděpodobné. Riziko přítomnosti dehtu v asfaltových hutněných vrstvách
stávající silnice I/7 je vysoce nepravděpodobné, proto v souladu s TP 150
nebyly rozbory na přítomnost dehtu prováděny.
Nad rámec výše uvedeného zadavatel uvádí, že případné změny, které
vyplynou z legislativy, která vešla v účinnost po Základním datu dle Podčlánku 1.1.3.1, budou řešeny v souladu se Smlouvou.
Proč se odpovídá, a posouvá, když už lhůta na dotazy uplynula???
Chápu zdržování ze strany soutěžících, ale proč ze strany ŘSD? Obava z napadení po vyhlášení výsledků?
Dotaz:Vyhláška č. 130/2019 Sb., která vstoupila v platnost dne 1. 6. 2019 stanoví,
že podmínkou, aby se znovuzískaná (vyfrézovaná) asfaltová směs nestala
odpadem je, že obsah PAU (polycyklických aromatických uhlovodíků) musí
být do limitu 25 mg/kg.
Žádáme Zadavatele o doložení kvality těch asfaltových směsí, které jsou
předmětem povinného odkupu Zhotovitelem, rozborem na obsah PAU.
Informace poskytnutá zadavatelem
Zadavatel poskytuje toto vysvětlení zadávací dokumentace i přes to, že byla
žádost doručena až po lhůtě stanovené § 98 odst. 3 ZZVZ.
2
Pokud zadavatel dovozuje správně, tak žádost o vysvětlení směřuje k ověření
přítomnosti dehtu v bouraných asfaltových vozovkách (PAU jsou mimo jiné
obsaženy ve výrobcích z černouhelného dehtu).
Čl. 2.1.5 TP 150 ukládá správci pozemní komunikace povinnost prověřit
případnou přítomnost dehtu v případě, že riziko takové přítomnosti je
pravděpodobné. Riziko přítomnosti dehtu v asfaltových hutněných vrstvách
stávající silnice I/7 je vysoce nepravděpodobné, proto v souladu s TP 150
nebyly rozbory na přítomnost dehtu prováděny.
Nad rámec výše uvedeného zadavatel uvádí, že případné změny, které
vyplynou z legislativy, která vešla v účinnost po Základním datu dle Podčlánku 1.1.3.1, budou řešeny v souladu se Smlouvou.
Proč se odpovídá, a posouvá, když už lhůta na dotazy uplynula???
Chápu zdržování ze strany soutěžících, ale proč ze strany ŘSD? Obava z napadení po vyhlášení výsledků?
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Díky za info!
Obávám se, že výsledek soutěže stejně bude napadený. Vycházím z toho, co jsem si o dotazech účastníků a o vývoji celé soutěže zde přečetl. Byl bych (mile) překvapený, kdyby to dopadlo jinak. Tím se výsledek minimálně o půl roku posune.
Co se týče ŘSD, tam jsem zase přesvědčený, že důvod spočívá v nepřipravenosti předat staveniště. Člověk se dočte jen informace v letáku, ale podle něj chybí k výkupu ještě 5 pozemků. Za posledních možná více než půl roku se (dle letáků) podařilo vykoupit jen 4 pozemky. Jestli si dobře pamatuji, četl jsem před pár měsíci o nějakém složitém vyvlastnění, které komplikuje dědické řízení. Kdo ví, jaká další razítka ještě k zahájení stavby chybí.
No a konečně. Jednak je tu problém s naplněností kapacit dodavatelských firem, ale ještě horší problém můžeme dle mého čekat s dostupností peněž z rozpočtu. Na jednu stranu pořád čteme, jak jsou investice do dopravní infrastruktury prioritou, byť reálně se pro to dělá jen opravdu velmi málo, na druhou stranu při diskusích o tom, kde ušetřit, se drze zmiňují právě investice do silnic a dálnic
V minulých letech jsme byli svědky výrazně lépe se vyvíjejících rozpočtů oproti plánu. V detailech jsme se ale dočetli, že se v některých letech nevyčerpaly v oblasti dopravy až desítky miliard. Důvod? Nepřipravenost staveb. Obávám se, že opačně to fungovat nebude. V horizontu dejme tomu jednoho až pěti let, by se při troše štěstí mělo zahájit mnoho staveb, jejichž příprava se neúměrně protáhla. Mnoho z nich se mělo již dávno stavět. Obávám se prostě, že omezovat budeme i z důvodu chybějících financí.
Obávám se, že výsledek soutěže stejně bude napadený. Vycházím z toho, co jsem si o dotazech účastníků a o vývoji celé soutěže zde přečetl. Byl bych (mile) překvapený, kdyby to dopadlo jinak. Tím se výsledek minimálně o půl roku posune.
Co se týče ŘSD, tam jsem zase přesvědčený, že důvod spočívá v nepřipravenosti předat staveniště. Člověk se dočte jen informace v letáku, ale podle něj chybí k výkupu ještě 5 pozemků. Za posledních možná více než půl roku se (dle letáků) podařilo vykoupit jen 4 pozemky. Jestli si dobře pamatuji, četl jsem před pár měsíci o nějakém složitém vyvlastnění, které komplikuje dědické řízení. Kdo ví, jaká další razítka ještě k zahájení stavby chybí.
No a konečně. Jednak je tu problém s naplněností kapacit dodavatelských firem, ale ještě horší problém můžeme dle mého čekat s dostupností peněž z rozpočtu. Na jednu stranu pořád čteme, jak jsou investice do dopravní infrastruktury prioritou, byť reálně se pro to dělá jen opravdu velmi málo, na druhou stranu při diskusích o tom, kde ušetřit, se drze zmiňují právě investice do silnic a dálnic
V minulých letech jsme byli svědky výrazně lépe se vyvíjejících rozpočtů oproti plánu. V detailech jsme se ale dočetli, že se v některých letech nevyčerpaly v oblasti dopravy až desítky miliard. Důvod? Nepřipravenost staveb. Obávám se, že opačně to fungovat nebude. V horizontu dejme tomu jednoho až pěti let, by se při troše štěstí mělo zahájit mnoho staveb, jejichž příprava se neúměrně protáhla. Mnoho z nich se mělo již dávno stavět. Obávám se prostě, že omezovat budeme i z důvodu chybějících financí.
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Tak že by dnes?
-
- Příspěvky: 657
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Posun č.16 na 21. 6.dvori19 píše:Tak že by dnes?
Prý dotaz uchazeče na to, jestli tu dálnici chce ŘSD opravdu postavit
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Tak tohle mě naprosto rozsekalo .Vikingkiller píše: Prý dotaz uchazeče na to, jestli tu dálnici chce ŘSD opravdu postavit
Jestli to chápu správně, tak se uchazeč o zakázku zeptal, jestli tu zakázku investor vůbec chce? Normálně bych jim za tohle napařil mega pokutu.
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Tak byť jsem co se týče výstavby dálnic pesimista, tohle jsem už fakt nečekal .
-
- Příspěvky: 657
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Tak dřív, než se rozšíří poplašná zpráva, tak ten posun byl pouze nejapný vtipdvori19 píše:Tak byť jsem co se týče výstavby dálnic pesimista, tohle jsem už fakt nečekal .
Tzn. čekám na příspěvek ŘSD na FB, kde se pochlubí nabídkami
Nicméně dostavbu D7 sleduji dlouhodobě a je to opravdu smutný příběh
Velká část trasy je postavená v půl-profilu. Tzn. odpadají dohady o tom, kudy dálnice povede. Navíc trasa je vedena "zemí nikoho" a tak nejsou aktuální ani útoky ekoteroristů a křečkoochránců ani politiky místních vesniček, kteří mají potřebu se zviditelnit. Nehrozí snad ani geologicky nestabilní území ala D8. Přesto všechno se příprava neskutečně vleče.
Snad by stálo zato požádat o pomoc Korejce z Nexenu. Věřím tomu, že by zbývající úseky naprojektovali, úředně povolili a postavily do 4 let
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Tak alespoň nějaká dobrá zpráva... myslel jsem, že nadsázka je ten dotaz od uchazeče, že podal nějaký ze série nesmyslných dotazů pro prodloužení. Jen mi bylo divné, že by k tomu došlo poslední možný den a proč zrovna o týden .
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Pokud tam budou dostatecne siroke odstavne pruhy, tak snad RSD i chce. Na foru o D5 jsem se totiz dozvedel zajimavou (tragikomickou) vec. V useku Plzen-Rozvadov nejaky intelligent vymyslel zruseni stoupacich pruhu, protoze je to pro sluzbu udrzby malo bezpecne a komforntni. Vzhledem k alibismu RSD by u dalnic pod kategorii D28 mohlo dojit k zajimavemu sebezacykleni systemu, kdy jedni 'experti' spocitaji dle norem, ze to ekonomicky vyjde na R21.5 nebo R25.5 a dalsi 'experti' spocitaji, ze to neni bezpecne pro udrzbu. Otazkou je, jestli by se of stavby jako takove upustilo, nebo by byl jen 1 jizdni pruh a k tomu megasiroky odstavny
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Ha ha, jsme se zasmáli. Nešiřte prosím své polopravdy do témat, kterých se to netýká.
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Nabídky jsou na Tenderareně:
Doprastav, a.s. + Doprastav CZ, s.r.o.
Nabídková cena v Kč bez DPH 685 227 425,34 Kč
Délka záruční doby v měsících 120 měsíců
Metrostav a.s. + EUROVIA CS, a.s.
Nabídková cena v Kč bez DPH 851 206 920,14 Kč
Délka záruční doby v měsících 120 měsíců
BERGİZ İNSAAT A.S.
Nabídková cena v Kč bez DPH 1 024 912 915,18 Kč
Délka záruční doby v měsících 120 měsíců
STRABAG a.s.
Nabídková cena v Kč bez DPH 792 340 351,44 Kč
Délka záruční doby v měsících 120 měsíců
Skanska a.s.
Nabídková cena v Kč bez DPH 774 287 655,22 Kč
Délka záruční doby v měsících 120 měsíců
SILNICE GROUP a.s. + EKOSTAVBY Louny s.r.o.
Nabídková cena v Kč bez DPH 692 835 522,08 Kč
Délka záruční doby v měsících 120 měsíců
IMOS Brno, a.s. + Froněk, spol. s r.o.
Nabídková cena v Kč bez DPH 824 847 847,00 Kč
Délka záruční doby v měsících 120 měsíců
Doprastav, a.s. + Doprastav CZ, s.r.o.
Nabídková cena v Kč bez DPH 685 227 425,34 Kč
Délka záruční doby v měsících 120 měsíců
Metrostav a.s. + EUROVIA CS, a.s.
Nabídková cena v Kč bez DPH 851 206 920,14 Kč
Délka záruční doby v měsících 120 měsíců
BERGİZ İNSAAT A.S.
Nabídková cena v Kč bez DPH 1 024 912 915,18 Kč
Délka záruční doby v měsících 120 měsíců
STRABAG a.s.
Nabídková cena v Kč bez DPH 792 340 351,44 Kč
Délka záruční doby v měsících 120 měsíců
Skanska a.s.
Nabídková cena v Kč bez DPH 774 287 655,22 Kč
Délka záruční doby v měsících 120 měsíců
SILNICE GROUP a.s. + EKOSTAVBY Louny s.r.o.
Nabídková cena v Kč bez DPH 692 835 522,08 Kč
Délka záruční doby v měsících 120 měsíců
IMOS Brno, a.s. + Froněk, spol. s r.o.
Nabídková cena v Kč bez DPH 824 847 847,00 Kč
Délka záruční doby v měsících 120 měsíců
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Tak jen 2 nabidky pod predpokladanou cenou. Cekal jsem ze vyhraji lokalni SILNICE a EKOSTAVBY, ale Doprastav prekvapil. Toz uvidime, zda bude nejake odvolani.
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Turci to spočetli jako komplet plný profil, ne?
Království a půl princezny za 511.
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Snad to nezní moc nacionalisticky - ale díky bohu za to, že Turci jsou s cenou jinde....
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
U té nejvýhodnější nabídky jsou vedoucím sdružení Vodohospodářské stavby, Doprastav je pouze společníkem.
Vodohospodářské stavby, s.r.o. + Doprastav, a.s. + Doprastav CZ, s.r.o.
Nabídková cena v Kč bez DPH 685 227 425,34 Kč
Délka záruční doby v měsících 120 měsíců
Vodohospodářské stavby, s.r.o. + Doprastav, a.s. + Doprastav CZ, s.r.o.
Nabídková cena v Kč bez DPH 685 227 425,34 Kč
Délka záruční doby v měsících 120 měsíců
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Já bych řekl, že je to i trochu logické, že to na D7 moc nejede. Od Slaného dál tady jezdí (teda v roce 2016) cca 10 000 vozidel a méně. Navíc je ta silnice jak říkáte, vedena mimo obce a v polovičním profilu, čili má parametry na velké rychlosti a tudíž větší plynulost. Čili bych řekl, že tahle dálnice se momentálně po kousíčkách staví jen proto, že je "hodně" peněz v posledních letech, jinak je tahle dálnice nejspíš na posledním místě potřebnosti, byť jsem rád, že se staví alespoň trochuVikingkiller píše:Tak dřív, než se rozšíří poplašná zpráva, tak ten posun byl pouze nejapný vtipdvori19 píše:Tak byť jsem co se týče výstavby dálnic pesimista, tohle jsem už fakt nečekal .
Tzn. čekám na příspěvek ŘSD na FB, kde se pochlubí nabídkami
Nicméně dostavbu D7 sleduji dlouhodobě a je to opravdu smutný příběh
Velká část trasy je postavená v půl-profilu. Tzn. odpadají dohady o tom, kudy dálnice povede. Navíc trasa je vedena "zemí nikoho" a tak nejsou aktuální ani útoky ekoteroristů a křečkoochránců ani politiky místních vesniček, kteří mají potřebu se zviditelnit. Nehrozí snad ani geologicky nestabilní území ala D8. Přesto všechno se příprava neskutečně vleče.
Snad by stálo zato požádat o pomoc Korejce z Nexenu. Věřím tomu, že by zbývající úseky naprojektovali, úředně povolili a postavily do 4 let
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Je vidět, že jsi tam nikdy nejel. Od Slaného jsem jel v koloně až po začátek dálnice. Hustý provoz a k tomu dvojitá plná čára se zákazy předjíždění udělá svoje. Silnice je plynulá a rychlá a z toho plyne, že je i velmi nebezpečná, kvůli zběsilému předjíždění a možnosti čelních střetů.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
tak tak
když to jde, je třeba využít plný výkon a nějaký rychlostní limit je utopíí
a děje se tak v obou směrech, čili předpoklad čelní srážky v rychlostech 100+ je značný
protože míst na předjíždění je málo a jediný vložený 4pruh, kde by to bezpečně šlo, je s 90kmh a pod pravidelnou kontrolou výběrčích
čili reálně se dá předjíždět až když zjistíte, že pod pilířem mostu není ukryt PaCH - ve směru Ch
ve směru Pha naopak musíte manévr dokončit před horizontem, aby na vrcholu bylo bezpečných 93kmh....
když to jde, je třeba využít plný výkon a nějaký rychlostní limit je utopíí
a děje se tak v obou směrech, čili předpoklad čelní srážky v rychlostech 100+ je značný
protože míst na předjíždění je málo a jediný vložený 4pruh, kde by to bezpečně šlo, je s 90kmh a pod pravidelnou kontrolou výběrčích
čili reálně se dá předjíždět až když zjistíte, že pod pilířem mostu není ukryt PaCH - ve směru Ch
ve směru Pha naopak musíte manévr dokončit před horizontem, aby na vrcholu bylo bezpečných 93kmh....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Jel jsem tím místem před naposled pár lety, to přiznávám. Tyhle argumenty jsou, promiň mi to, ale ohrané a mimo. Pokud je ta silnice taková, že jde jet plynule 80-100 a jsou tam nehody, tak to není o tom, že nemá 4-pruhy, ale že tam jezdí blbci, pro které je 100 málo nebo jiné chyby řidičů. Tenhle argument bys jinak mohl totiž použít na polovinu silnic první třídy u nás, že by měly být 4-pruhy.Lenny píše:Je vidět, že jsi tam nikdy nejel. Od Slaného jsem jel v koloně až po začátek dálnice. Hustý provoz a k tomu dvojitá plná čára se zákazy předjíždění udělá svoje. Silnice je plynulá a rychlá a z toho plyne, že je i velmi nebezpečná, kvůli zběsilému předjíždění a možnosti čelních střetů.
Já jen říkám, že 10 000 vozidel není intenzita na to, aby se muselo se stavbou nějak extra spěchat a dávat ji nějakou prioritu. Právě kór když vede všude mimo obce a umožňuje "všude" plnou rychlost 90-100 km/h.
Jel jsi v koloně ve smyslu štrůdl aut rychlost 80-100 nebo v koloně typu štrůdl rychlost 50 a méně ? To je dost podstatný rozdíl.
Když by se uvažovalo tak jak píšeš, proč se tedy staví hromada silnic první třídy (obchvaty a přeložky) jako S11,5, na kterých jezdí cca 10-12 000 vozidel ? Tam bude jízda také plynulá a tudíž nebezpečná a rychlá ...
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Já vás rozsoudím: - postavte to všechno, už ať to je
jsem rád, že se to alespoň trochu hýbe.
Ad nacenění. Je zajímavé, jak to ti Tuurci počítají. Někde jim to vyjde bezkonkurenčně nejvíc , jinde zase bezkonkorunečně nejmíň a všude jsou tak něják mimo Skoro to vypadá, jako když ty ceny střílejí vysloveně jen tak od boku.
jsem rád, že se to alespoň trochu hýbe.
Ad nacenění. Je zajímavé, jak to ti Tuurci počítají. Někde jim to vyjde bezkonkurenčně nejvíc , jinde zase bezkonkorunečně nejmíň a všude jsou tak něják mimo Skoro to vypadá, jako když ty ceny střílejí vysloveně jen tak od boku.
-
- Příspěvky: 657
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Dokdy může reálně rozhodnout hodnotící komise a "poradit" ŘSD, s kým má uzavřít smlouvu ?
Blíží se totiž termín na podání nabídek na další úsek D7 u Loun (zatím 11.7.) a myslím si, že cenové nabídky budou ovlivněny tím, kdo bude vybrán u Panenského Týnce a bude zde stavět.
Blíží se totiž termín na podání nabídek na další úsek D7 u Loun (zatím 11.7.) a myslím si, že cenové nabídky budou ovlivněny tím, kdo bude vybrán u Panenského Týnce a bude zde stavět.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Louny už podle všeho posun na 17.7.
Re: [D7] Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Já myslím, že to trvá řádově měsíce. Zhruba do 3 měsíců by mohlo být vybráno.