R7 Letiště Praha - MÚK s I/61 na Kladno (opravy a úpravy)
R7 Letiště Praha - MÚK s I/61 na Kladno (opravy a úpravy)
Oprava silnice R7 v úseku Praha - Knovíz, km 2,672 - 18,988 pravá i levá strana za 228.223.000 Kč.
http://www.isvzus.cz/usisvz/usisvz01005 ... 3536102001
Je to nějaký divoký. Směr do Prahy v úseku Kladno - Kneževes dostal novou obrusnou vrstvu nedávno, je to tak 3 roky zpátky. Pravda, koleje už tam jsou znova, ale to oprava za tyto peníze nemá šanci vyřešit...
http://www.isvzus.cz/usisvz/usisvz01005 ... 3536102001
Je to nějaký divoký. Směr do Prahy v úseku Kladno - Kneževes dostal novou obrusnou vrstvu nedávno, je to tak 3 roky zpátky. Pravda, koleje už tam jsou znova, ale to oprava za tyto peníze nemá šanci vyřešit...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Opravy R7
kdyby za ty peníze radši dostavěli/upravili u MÚK v tomto úseku připojovací a odpojovací pruhy...
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Opravy R7
Souhlasim, ty (ne)připojovací pruhy jsou tragédie.. MÚKy na R7 moc neznám, já obvykle jedu Most-Praha, takže, nikde neodbočuju. I když jo, znám MÚK u letiště a ta je opravdu brutální. Ale ta se bude (naštěstí!!) velkoryse přestavovat, takže ta bude přímo ukázková.Lukasek píše:kdyby za ty peníze radši dostavěli/upravili u MÚK v tomto úseku připojovací a odpojovací pruhy...
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: Opravy R7
tak si nejsem jist, zda vubec existuje nejaka koncepce v postupu vystavby R7. velkorysa oprava spis nasvedcuje tomu, ze penize jsou, ale najednou se zjisti, ze neni projekt, kde by je bylo mozno utratit(si myslim). Napriklad usek Postoloprty-MUK Bitozeves ma odhad nakladu na cca 514 000 000,- Kc. Takze oprava tvori temer polovinu nakladu vystavby 3.7 km noveho useku.
Re: Opravy R7
Povrch vozovky bude v opravovaném místě od km 2,672 po km 18,988 vyfrézován do 50 mm s reprofilací včetně odvozu recyklátu, po očištění bude proveden spojovací postřik modifikovaný TAC-PE a na takto provedený podklad bude nově položena obrusná vrstva modifikovaná SMA 11 S tl. 50 mm. Následně bude provedeno nové vodorovné dopravní značení stříkaným plastem, V4 v šířce 0,250 mm, V2a šířky 0,125 mm.
Nehodová místa a jízdní pás s porušenou ložnou vrstvou, vykazující projeté koleje budou provedeny následovně: dojde k odstranění živičných vrstev frézováním do 120 mm s odvozem recykláži, následovat bude technologie recyklace za studena na místě (SROSM) podle TP 162 v tloušťce do 200 mm, na takto upravený podklad bude proveden spojovací postřik. Jako ložná vrstva bude položen ACL 16 S tl. 50mm a jako obrusná vrstva bude použit opět SMA 11 s tl. 50 mm. Vodorovné dopravní značení bude stejné jako v předchozím případě. Pracovní spáry budou prořezány a zality modifikovanou zálivkou.
Nehodová místa a jízdní pás s porušenou ložnou vrstvou, vykazující projeté koleje budou provedeny následovně: dojde k odstranění živičných vrstev frézováním do 120 mm s odvozem recykláži, následovat bude technologie recyklace za studena na místě (SROSM) podle TP 162 v tloušťce do 200 mm, na takto upravený podklad bude proveden spojovací postřik. Jako ložná vrstva bude položen ACL 16 S tl. 50mm a jako obrusná vrstva bude použit opět SMA 11 s tl. 50 mm. Vodorovné dopravní značení bude stejné jako v předchozím případě. Pracovní spáry budou prořezány a zality modifikovanou zálivkou.
Re: Opravy R7
Jeden pohled za západní hranice na to, jak může v roce 2009 vypadat rekonstruovaná dálnice v Německu - konkrétně A11 Berlín - Štětín:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1149
Všimněte si hlavně šířky trasy, mostů a toho jak vypadají připojováky a odpojováky, R7 tím pádem pak nevypadá zas jako taková super výjimka
P.S. jen porovnávám, rozhodně ji neobhajuju
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1149
Všimněte si hlavně šířky trasy, mostů a toho jak vypadají připojováky a odpojováky, R7 tím pádem pak nevypadá zas jako taková super výjimka
P.S. jen porovnávám, rozhodně ji neobhajuju
Re: Opravy R7
Ty sjezdy a připojováky jsou za trest. Docela se bojím jet od pumpy směr Praha. Zlatý letiště.
Re: Doprovodná komunikace
Ještě by to chtělo rejpnout do připojováků u Středokluk a Tuchoměřic (jelikož 100% půjdou překopat ty u letiště), protože ty stopky (ku Praze) jsou hodně drsné. Ale to by šlo udělat při nějaké pořádné reko R7.
Re: Doprovodná komunikace
Hlavně mě totálně nas...lo, že když se cca před 5 lety (možná je to už víc...) předělávali mosty v těchto MÚK, že se rovnou neudělali širší pro možnost tam ty připojováky udělat. Teď už k tomu v následujících několika pětiletkách nedojde, bohužel. Opravdu to tam není dobré, ale silnici používají většinou pravidelní uživatelé, takže "vědí" a dávají pozor. Nehodovost tam není nějak extrémně vysoká.kalanis píše:Ještě by to chtělo rejpnout do připojováků u Středokluk a Tuchoměřic (jelikož 100% půjdou překopat ty u letiště), protože ty stopky (ku Praze) jsou hodně drsné. Ale to by šlo udělat při nějaké pořádné reko R7.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Opravy R7
Tato rychlostní silnice je zrálá komplet na generální rekonstrukci. Je to rychlostní silnice s nejhorším povrchem. K tomu ještě nedostatečné připojovací pruhy. Když vidím krásnou I/27 u Šlovic nebo I/35 u Liberce, tak mi je smutno .
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Opravy R7
Největší průšvih je, že se oprava mostů v MÚK Středokluky a MÚK Kněževes provedla v minulých letech bez rozšíření pro možnost vybudování těch připojováků. Někde jsem to už psal celkem nedávno.
Po snížení intenzit mezi Kladnem a Prahou způsobených dostavbou R6 jsem však nemám zcela jasno ohledně nutnosti rekonstrukce, resp. kompletní přestavby R7 mezi letištěm a Kladnem na 3+3 pruhy. Ty nové mosty teď také nikdo rozšiřovat nebude. Čili já doufám, se nám podaří dosáhnout komplet výměny povrchu a co se týče těch připojení, tak bych tam na hlavní trasu dal omezení na 110 km/h a značku o napojení bez připojováku a tím bych to asi "dočasně" skončil.
Alternativní možností je vybudování doprovodné komunikace takto(pouhých 2,6 km) a komplet uzavření obou těch MÚK, to by bylo nejbezpečnější. U benzínky u Středokluk by stačilo jen prodloužit připojovák směrem na Slaný a půlka MÚK by asi mohla zůstat (po zkušenostech s GH a spol.).
Po snížení intenzit mezi Kladnem a Prahou způsobených dostavbou R6 jsem však nemám zcela jasno ohledně nutnosti rekonstrukce, resp. kompletní přestavby R7 mezi letištěm a Kladnem na 3+3 pruhy. Ty nové mosty teď také nikdo rozšiřovat nebude. Čili já doufám, se nám podaří dosáhnout komplet výměny povrchu a co se týče těch připojení, tak bych tam na hlavní trasu dal omezení na 110 km/h a značku o napojení bez připojováku a tím bych to asi "dočasně" skončil.
Alternativní možností je vybudování doprovodné komunikace takto(pouhých 2,6 km) a komplet uzavření obou těch MÚK, to by bylo nejbezpečnější. U benzínky u Středokluk by stačilo jen prodloužit připojovák směrem na Slaný a půlka MÚK by asi mohla zůstat (po zkušenostech s GH a spol.).
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R7 Letiště Praha - MÚK s I/61 na Kladno (opravy a úpravy)
V ÚP VÚC Pražský Region je plánována přestavba těchto křižovatek v souvislosti s vybudováním nové silnice mezi MÚK Tuchoměřice a MÚK Úžice na D8.
Re: R7 Letiště Praha - MÚK s I/61 na Kladno (opravy a úpravy)
Jestli je ten ÚP odtud http://www.wmap.cz/vucprazskyregion/, tak jsem klidný. Tam je víc nesmyslů
Re: R7 Letiště Praha - MÚK s I/61 na Kladno (opravy a úpravy)
V této souvislosti by se dalo spekulovat o tom, zda-li to kdy vznikne, ale MÚk by se na to mohly připravit. Otázka, jak by fungovaly bez navazujících staveb a jejich kompletní přestavba by asi také nebyla žádná láce, navíc by se už nutně muselo počítat s rozšířením na 3+3.Jarda Š. píše:V ÚP VÚC Pražský Region je plánována přestavba těchto křižovatek v souvislosti s vybudováním nové silnice mezi MÚK Tuchoměřice a MÚK Úžice na D8.
Dnes ráno jsem na to během jízdy koukal a trochu jsem to přehodnotil. Dalším možným "dočasným" řešením by mohla být pouze dostavba připojovacích a odpojovacích pruhů bez nutnosti předělávat znova mosty. Rampa v MÚK Středokluky ve směru na Prahu by mohla být vybudována takto. Prodloužení odpojováku od Kladna na Středokluky také nic fyzicky nebrání, stejně tak jako prodloužení připojováku od benzínky na Kladno. Krátký odpojovák od Prahy k benzíně a do MÚK, by asi mohl zůstat, případně ho lze dostavět identicky jako na druhé straně.
V MÚK Kněževes by řešení dtto také mohlo být prosaditelné, resp. fyzicky mu nic nebrání v realizaci.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!