Bezesporu může vzniknout zajímavá diskuse. Pokud někdo dokážete sumarizovat připravované projekty v oblasti, hoďte to sem, ať můžeme navázat na konkrétno. Zatím díky.jonáš píše:Ono to pak vede k jevům jako R10 u Boleslavi, kde se prej jednou bude přistavovat 3. pruh a stejně tam furt bude stovka, protože skrze to motání lokální dopravy s tranzitem se to rychlejc nedá. Když během 3 km naroste intenzita na trojnásobek a u Kosmonos klesne zpátky na třetinu. Provoz musí bejt aspoň trochu homogenní, aby byla komunikace bezpečná.
Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
Co si představuješ pod pojmem něco konkrétního? Podle mě jedinou záchranou je od MÚK Bezděčín po MÚK Kosmonosy vybudovat 1) paralelní komunikaci nebo 2) kolektory v celé délce. Ještě je možnost 3) dobudovat třetí jízdní pás v každém směru, ale ani to se neobejde bez přestavby křižovatek a napojení benzinek a navíc neumožní zpoplatnit průjezd po R10 tak, aby se dalo projet po I/38 nebo I/16 bez poplatku. Pak je tu ještě var.0) nechat to tak jak to je, ta je bezpochyby nejhorší ale na příštích deset let naprosto samozřejmá
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
Žádné omezení rychlosti tam není, pokud si dobře pamatuji.
Připravuje se přeložka silnice I/16 Kosmonosy - Židněves. V ÚP VÚC Mladoboleslavsko je i návrh na propojení silnic I/16 a I/38 jižně od MÚK Bezděčín, asi to souvisí se zjednodušením MÚK Bezděčín.
Jak není možnost projet bez poplatku, ať jedou po staré cestě.
Připravuje se přeložka silnice I/16 Kosmonosy - Židněves. V ÚP VÚC Mladoboleslavsko je i návrh na propojení silnic I/16 a I/38 jižně od MÚK Bezděčín, asi to souvisí se zjednodušením MÚK Bezděčín.
Jak není možnost projet bez poplatku, ať jedou po staré cestě.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
před sjezdem Bezdečín - samozřejmě od Prahy - je 110kmh
myslím,že nájezdem to omezení končí - on tam defacto není připojovací pruh a sjezdxvýjezd jsou dost u sebe
myslím,že nájezdem to omezení končí - on tam defacto není připojovací pruh a sjezdxvýjezd jsou dost u sebe
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
to by se mi líbilo ale...mapman píše:kolektory v celé délce
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
Omezení je u Bezděčína je snad i ve směru do Prahy, instalaci protihlukovek se to tam náležitě "zpřehlednilo". Na hlavní MUK s Jičínskou teď nevim, možná aktuálně není, ale slušelo by .. omezuju tam samovolně, pokud neni brzo ráno nebo pozdě v noci.
Preferoval bych samostatný obchvat 16 a 38 východně od R10 .. nebo pro to využít stávající část R10 a budoucí D10 protáhnout východněji do města. Ale už je to tam ucpaný obchodní zónou .. než rozšíření 2x3 nebo kolektory 4x2 by možná stačilo přistavět třetí jízdní pás a mosty pro místní provoz (dvojpruh), jako je to jižně od Bezděčína, a nově vyřešit křižovatky.
Preferoval bych samostatný obchvat 16 a 38 východně od R10 .. nebo pro to využít stávající část R10 a budoucí D10 protáhnout východněji do města. Ale už je to tam ucpaný obchodní zónou .. než rozšíření 2x3 nebo kolektory 4x2 by možná stačilo přistavět třetí jízdní pás a mosty pro místní provoz (dvojpruh), jako je to jižně od Bezděčína, a nově vyřešit křižovatky.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 29.8.2009 10:25:18
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
Rychlostní omezení jsou na MÚK Bezděčín a MÚK s I/16 oba směry 110 km/h. Někde jsem četl, že v plánu je jen rozšíření na 3+3 a samozřejmě přestavba MÚK Bezděčín, protože to je fakt šílenost co se tam vybudovalo. Kolektory by byli vynikající řešení, Ale jsou tam dvě Benzinky a parkoviště obchoďáku co stojí v cestě rozšíření.
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
Nevim jak parkoviště, ale benzinky by se daly vzřešit jako v Barceloně na A7T.o.m.m.i. píše:Kolektory by byli vynikající řešení, Ale jsou tam dvě Benzinky a parkoviště obchoďáku co stojí v cestě rozšíření.
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
Daly, nebýt jedné "maličkosti": nejseme ve Španělsku, ale v Čechách.
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
Když nevíte, přepněte si aspoň na turistickou ať vidíte terén. Západem je to KO, ale východní spojka v souběhu s dálnicí by určitě prošla, jen by se musel udělat přes 16 do Jičína trochu delší most a nějak to zapojit do křižovatky.dd píše:co třeba udělat "okruh MB"
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
Jenomže jednička vedle dálnice toho moc nevyřeší. Většina lidí má známku a tak pojedou po dálnici, když to bude stejně daleko a rychleji.
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
Východně od R10 je částečně u ni přírodní park.
A proč vůbec se nevyužija stará I/10, resp. I/38?
A proč vůbec se nevyužija stará I/10, resp. I/38?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
Přírodní park neni zeď. Zvlášť bezprostředně za pankejtem dálnice .. trocha papírování, který teď nový ŘSD s novym ředitelem a pod Bártovym laskavym dohledem zvládne levou zadní do vánoc
Starou 10/38 myslíte hlavní městskou třídu? Dost neprůchodný, často i neprůjezdný víc jak krokem. Už to tvrdim dýl, že R/D nemůžou suplovat funkci obchvatů měst na jedničkách, tim se to celý zasekává. Ono jednou dojde i na ten Chlumec na 611 a Velemín na 608 nebo jak se ty trasy budou jmenovat. Nemluvě o tom, že budou regradovány a upgradovány zpět na jedničky .. pak se každej diví, že nejde půl dne dojet k Brnu při jednom ťuknutí na dálnici
Starou 10/38 myslíte hlavní městskou třídu? Dost neprůchodný, často i neprůjezdný víc jak krokem. Už to tvrdim dýl, že R/D nemůžou suplovat funkci obchvatů měst na jedničkách, tim se to celý zasekává. Ono jednou dojde i na ten Chlumec na 611 a Velemín na 608 nebo jak se ty trasy budou jmenovat. Nemluvě o tom, že budou regradovány a upgradovány zpět na jedničky .. pak se každej diví, že nejde půl dne dojet k Brnu při jednom ťuknutí na dálnici
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
V minulosti jsme se tu bavili hlavně o těch kolektorech. Přestože by se mi líbili nejvíc, přemýšlel jsem krátce o tom a vypadla mi z toho právě lépe, resp. ekonomicky přijatelněji, právě výstavba paralelní komunikace mezi exitem Bezděčín a Kosmonosy, tak jsem chtěl znát názory ostatních a mapman to "provaří" hned v první odpovědi
Jedinou chybkou toho řešení je překonání té obchodní zóny a trati + křižovatka v tomto místě. A toho přírodního parku jsem si tedy také nevšiml, to se přiznávám, ale kdo ví, kde přesně je hranice, teď se mi to nechce zjišťovat.
EDIT: A samozřejmě ještě ta spojka na Židněves, co mi ji Lenny potvrdil, protože o její přípravě jsem také již slyšel.
Jedinou chybkou toho řešení je překonání té obchodní zóny a trati + křižovatka v tomto místě. A toho přírodního parku jsem si tedy také nevšiml, to se přiznávám, ale kdo ví, kde přesně je hranice, teď se mi to nechce zjišťovat.
EDIT: A samozřejmě ještě ta spojka na Židněves, co mi ji Lenny potvrdil, protože o její přípravě jsem také již slyšel.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
Počínaje rokem 2011 se začíná ze SFDI předfinancovávat též akce "Severovýchodní tangenta v Mladé Boleslavi", jejímž faktickým investorem je kraj. Jedná se o tento úsek, který vytvoří obchvat centra města a měl by odvést dopravu z přetížených ulic Václava Klementa, T.G. Masaryka a Jičínská.
Nevíte někdo, v jakém stavu se ta akce nyní fakticky nachází?
Nevíte někdo, v jakém stavu se ta akce nyní fakticky nachází?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 29.8.2009 10:25:18
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
Kus Severovýchodní tangenty je postaven asi 300 metrů od tř. Václava Klementa kvůli napojení autobusového stanoviště a nákupního centrahttp://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=134204 ... 6576@z=16" jinak na zbytek se nešáhlo snad ještě křižovatka u Intersparuhttp://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=134251 ... 00464@z=16 Jsem rád, že už se to konečně bude stavět už to chvíli slibujou, že to postaví.Doprava tam bude stát dál dokud se neprodlouží 4 pruh I/16 aspoň k Řepovu a ze světelných se stanou MÚK a železniční křížení zmizí. Ale cestu městem to výrazně zkrátí mimo špičky Jinak všechno je připravený hned jak budou peníze začne se stavět.
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
K té spojce od Židněvsi by patřilo ještě přestavět MUK Kosmonosy (km 46) aby rozumně pobrala provoz od Jičína na Prahu. Aspoň vratnou rampu.
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
Nebylo by řešením vybudovat západní obchvat zhruba takto: http://www.mapy.cz/#mm=ZP@dm=134153856+ ... 00288@z=11 ?
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
Jako nejlepší (a bohužel nejdražší) řešení mi přijde vytvoření kolektorů mezi MÚK Kosmonosy a Bezděčín, s tím, že na MÚK Kosmonosy by šlo vjet/sjet jak na R10, tak do kolektoru. Zbylé MÚK pouze do kolektoru. A samozřejmě postavit onu přeložku Židněves-Kosmonosy + zjednodušení MÚK Bezděčín a MB-Střed. Pak si myslím, že západní obchvat by ani nebyl třeba.
Jistě levnější by byla doprovodná komunikace, jak píše martini, ale tam mi přijde relativně složité ji bezpečně začlenit do současných MÚK.
Rozšíření na 3+3 toho dle mého moc neřeší, pořád se to tam bude mlít
Jistě levnější by byla doprovodná komunikace, jak píše martini, ale tam mi přijde relativně složité ji bezpečně začlenit do současných MÚK.
Rozšíření na 3+3 toho dle mého moc neřeší, pořád se to tam bude mlít
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
Ministerstvo dopravy uvažuje, že by od 1.1.2011 zpoplatnilo doposud nezpoplatněné úseky dálnic a silnic pro motorová vozidla. Týkalo by se to samozřejmě i R10 v úseku Bezděčín (exit 39/40)- MB průmyslová zóna (exit 46). Magistrát MB s tímto nesouhlasí, přimejmenším do dostavby Severovýchodní tangenty (od Intersparu k Bondy).
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
MÚK Bezděčín má zajímavý tvar, vlastně jde o 2 křižovatky v těsné blízkosti, neznáte někdo důvody co k tomu vedly? Divné na tom celém je, že to šlo postavit daleko jednodušeji.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
A nemůže být jedním z důvodů křížení s žel. tratí MB- Nymburk? Toto řešení umožňuje mimoúrovňové křížení ze všech směrů.
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
Zeleznicni prejezd v Bezdecine je velmi neprehledny, takhle se mu muze doprava, zejmena nakladni, zcela vyhnout.
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi
On je to docela paskvil, protože pro oba jedničkové směry nutí auta najet na dálnici, i kdyby měla po chvíli zase sjet
podle mě jde o to, že se tím řešil úrovňový přejezd na původní I/38, který je dnes zrušen
koukněte na starou mapu sem http://kontaminace.cenia.cz/
ten přejezd, který je dnes v obci, byl původně na I/16
a zároveň bylo třeba napojit i I/16 (dnes II/610) v místě, kde vede železnice
tohle místo je kvůli extrémně krátkým připojovacím pruhům docela o hubu a zasloužilo by předělat podle současných norem
hlavně řešení nájezdu na směr na Turnov je ukázka vrholu nedomyšlenosti, ano, máme bezkomfliktní odpojení na I/38 jak ve směru od Nymburka, tak ve směru od I/16, ale ve výsledku ten konflikt přenášíme na R10, když už nechceme odbočení vlevo, tak bych místo vratné rampy udělal toto
http://www.mapy.cz/#!d=ward_6745_1&x=14 ... SjH7Ow4EQf
jinak řešení peáže je dvojí
hodně vyřeší nové trasování I/16 na křižovatku v Kosmonosích, je to v územních plánech, velká část provozu vede právě sem, neb škodovka má druhý závod ve Vrchlabí
druhá a monhem dražší část by byla o stavbě třetího pruhu od Bezděčína ke Kosmonosům a hlavně o předělání jak Bezděčínské, tak Boleslavské křižovatky, v tuhle chvíli jsou zbytečně složité se zbytečnými připojováky a nenormové (Bezděčín jsou vlastně dvě křižovatky vzdálené od sebe 200 m
Bezděčínskou křižovatku bych řešil tím, že bych severní část zrušil, jižní předěla na normovanou křižovatku se všemi směry (z I/16 dnes na R10 nenajedete) a II/610 bych řešil napojením na I/16 pomocí nového obchvatu Bezděčína
podle mě jde o to, že se tím řešil úrovňový přejezd na původní I/38, který je dnes zrušen
koukněte na starou mapu sem http://kontaminace.cenia.cz/
ten přejezd, který je dnes v obci, byl původně na I/16
a zároveň bylo třeba napojit i I/16 (dnes II/610) v místě, kde vede železnice
tohle místo je kvůli extrémně krátkým připojovacím pruhům docela o hubu a zasloužilo by předělat podle současných norem
hlavně řešení nájezdu na směr na Turnov je ukázka vrholu nedomyšlenosti, ano, máme bezkomfliktní odpojení na I/38 jak ve směru od Nymburka, tak ve směru od I/16, ale ve výsledku ten konflikt přenášíme na R10, když už nechceme odbočení vlevo, tak bych místo vratné rampy udělal toto
http://www.mapy.cz/#!d=ward_6745_1&x=14 ... SjH7Ow4EQf
jinak řešení peáže je dvojí
hodně vyřeší nové trasování I/16 na křižovatku v Kosmonosích, je to v územních plánech, velká část provozu vede právě sem, neb škodovka má druhý závod ve Vrchlabí
druhá a monhem dražší část by byla o stavbě třetího pruhu od Bezděčína ke Kosmonosům a hlavně o předělání jak Bezděčínské, tak Boleslavské křižovatky, v tuhle chvíli jsou zbytečně složité se zbytečnými připojováky a nenormové (Bezděčín jsou vlastně dvě křižovatky vzdálené od sebe 200 m
Bezděčínskou křižovatku bych řešil tím, že bych severní část zrušil, jižní předěla na normovanou křižovatku se všemi směry (z I/16 dnes na R10 nenajedete) a II/610 bych řešil napojením na I/16 pomocí nového obchvatu Bezděčína