Před pár dny byl most opět zprůjezdněn pro oba směry, pro letošek mají zřejmě hotovo. Je tam tedy "ryna" mezi starou a opravenu částí, tak jezděte s rozumem, ať nám ho neblokujete )Mosquit píše:Jo, a ti stejní se pak chtějí vrátit zpátky do Prahy (resp. D0) a ten most musejí přejet... a tam bude semafor a kyvadlový provoz. Pokud kolona naroste až ke kruháči (což nebude tak těžké) tak bude stát i dálnice.
No uvidíme...
[D10] obecně
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D10] obecně
Re: [D10] obecně
Na YT se objevilo video ohledně určité modernizace D10. Včetně vah přímo na dálnici.
https://www.youtube.com/watch?v=C_tiJtQ ... NIC%C4%8CR
https://www.youtube.com/watch?v=C_tiJtQ ... NIC%C4%8CR
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: [D10] obecně
Já doufám, že ty brány, SOS hlásky apod se budou realizovat rovnou s vidinou 3+3
Aby nezakopali kabely, a za 5 let je zase nepřekládali o kus vedle...
Aby nezakopali kabely, a za 5 let je zase nepřekládali o kus vedle...
Re: [D10] obecně
Ne, buduje se to bez rezervy na 3+3. Kabely jsou v SDP, takže tam je to jedno. SOS hlásky se musí postavit na stávající stav. Pro 3+3 se musí vykupovat a nelze tudíž objekty jako hlásky, teploměry nebo portály s PDZ postavit tak, aby respektovaly šestipruh. Navíc, kdy bude 3+3, za 10 let?
Re: [D10] obecně
Já bych se zeptal jinak: do kdy 3+3 rohodně nebue? No přece dokud bude sloužit stávající rekonstrukce. Přece to za pár let nebudeme předělávat.
Re: [D10] obecně
A já bych řekl, že tak je to správně. Prostě až dojde stav do potřeby nějaké větší rekonstrukce, tak aby ten 6-pruh byl připraven a rovnou se rozšiřovalo. A ne aby to dopadlo jako na D1. Čili za 10 let+, nevidím v tom problém, do té doby je třeba stejně finance rvát spíše do nových dálnic než do 6-pruhů. Výjimka je snad 510, 515 a D1 kolem Brna. A potřebnější 6-pruhy jsou stejně spíše na D5 a D8.
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: [D10] obecně
A podobně jako most Ve Žlíbku, i most Bystrá bude podepřen. https://bit.ly/3fuJlmr1975 píše:Druhý v pořadí oprav "našich tří mostů" přes D10 )
Píšou, že:
V rámci opravy dojde k zhotovení nových závěrných zdí, bude provedeno osazení nových mostních odvodňovačů a mostních závěrů, zhotovení ŽB chodníkových říms, položení celoplošné izolace mostu a vozovkového souvrství, osazení nového zábradlí a sanace podhledu a boků nosné konstrukce a spodní stavby. V rámci stavby bude dále provedena obnova dopravního značení.
Třeba to má vydržet jen do rozšíření na 3+3...což je tedy de facto dlouho:o)
Dopravní omezení D10 viz odkaz.ÚDRŽBA MOSTU X525 V ULICI BYSTRÁ
Vzhledem k tomu, že stále probíhají jednání mezi TSK a ŘSD o budoucí podobě mostu, která musí respektovat záměr budoucího zkapacitnění D10, tak není možné provést demolici stávajícího mostu a postavit nový. TSK tedy z důvodu prodloužení životnosti mostního objektu před plánovanou kompletní rekonstrukcí provede v rámci běžné údržby podepření konstrukce.
Podepření je navrženo pomocí ocelových profilu a základů ze železobetonu. Nosná konstrukce bude podepřena v každém poli pomocí ocelových HEB profilů, kde každý z jedenácti prefabrikovaných nosníků nosné konstrukce mostu bude podélně samostatně podepřen. Podélné nosníky jsou navrženy tak, aby byl dodržen minimální průjezdný prostor dálnice výšky 4,95 m. Délka podélných nosníků bude 8 m v krajních polích a 14 m ve středních polích z důvodu přemostění dálnice D10. Podélné nosníky budou na koncích podepřeny příčnými nosníky, které budou roznášet zatížení rovnoměrně do ocelových věží.
Re: [D10] obecně
V Praze jsou teď v kurzu cyklostezky, takže se pozvolna chystá lávka přes D10 cca v km 1,3. Jde o cyklostezku A50 Horní Počernice - Ctěnice - Ďáblice, která se napojuje na poslední dobou hodně skloňovanou severovýchodní cyklomagistrálu. Dá se tedy předpokládat, že bude postavena dřív než MÚK Bystrá, rozšíření D10 na 3pruh či dokonce D0 520 (která tu cyklostezku bude také nějak muset vykřížit).
Investor Městská část Praha-Vinoř (stavba se ale nachází na území MČ Satalice a MČ Horní Počernice) vypsal veřejnou zásilku na zhotovení projektové dokumentace pro sloučené územní a stavební řízení, která má respektovat variantu obloukové konstrukce lávky z dříve zpracované studie proveditelnosti. Detaily jsou ke stažení zde (netuším jak moc je link permanentní).
Investor Městská část Praha-Vinoř (stavba se ale nachází na území MČ Satalice a MČ Horní Počernice) vypsal veřejnou zásilku na zhotovení projektové dokumentace pro sloučené územní a stavební řízení, která má respektovat variantu obloukové konstrukce lávky z dříve zpracované studie proveditelnosti. Detaily jsou ke stažení zde (netuším jak moc je link permanentní).
Re: [D10] obecně
Počítá ten návrh s rozšířením D10 na šestipruh?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D10] obecně
S napojením přeložky I/35 (R35) nás čeká úprava MÚK Ohrazenice - přímý směr Praha - Liberec.
zdroj: vizualizace I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj) http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 14#p239014
zdroj: vizualizace I/35 Turnov - Úlibice (kauza Český ráj) http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 14#p239014
- Přílohy
-
- MUKohrazenice vizualizace_edited.jpg (234.74 KiB) Zobrazeno 10119 x
-
- MUKohrazenice.jpg (48.59 KiB) Zobrazeno 10119 x
Re: [D10] obecně
Na tenderareně se objevila zakázka na umístění telematiky na celé D10.
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/466327
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/466327
Re: [D10] obecně
Dokončena dokumentace EIA na šestipruh: https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/E ... 42?lang=cs
Re: [D10] obecně
Jsem zvědavý zda rozšíření dálnice na šestipruh půjde ve stávající stopě, nebo zda dojde v některých místech k nápravě stavu a dojde k vymíštění dálnice ze zastavěné oblasti (Benátky, Kbel, Brodce, Bezděčín, Podchlumí) Třeba v případě Kbel opravdu netuším kam by chtěl most rozšířit.
Re: [D10] obecně
Cesta by byla. Vykoupit v Kbelu nejbližší nemovitosti k současné D10...
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D10] obecně
To by se zbourala celá ulice a zbytek by záviděl.
Pochybuji, že by byl zájem stavět v nové stopě jen kvůli barákům. To by v tom případě i D48 nestavěli přímo přes Polom.
Něco jiného by asi bylo v případě narovnání prudkých oblouků apod. Třeba u Předměřic by to chtělo.
Kbel tenkrát soudruzi vyřešili dost brutálně, ale ty další jmenované jsou za obcí, i když těsně. A nemůžeme dálnici pokaždé posouvat dál, když se zástavba k dálnici přiblíží. Některé vesnice si o to přímo říkají. Vždyť v Zámostí si lidé staví dokonce celé satelitní městečko přímo na hranici ochranného pásma. A protože tu byla dálnice dřív než domy, nemají ani nárok na protihlukovou stěnu.
Pochybuji, že by byl zájem stavět v nové stopě jen kvůli barákům. To by v tom případě i D48 nestavěli přímo přes Polom.
Něco jiného by asi bylo v případě narovnání prudkých oblouků apod. Třeba u Předměřic by to chtělo.
Kbel tenkrát soudruzi vyřešili dost brutálně, ale ty další jmenované jsou za obcí, i když těsně. A nemůžeme dálnici pokaždé posouvat dál, když se zástavba k dálnici přiblíží. Některé vesnice si o to přímo říkají. Vždyť v Zámostí si lidé staví dokonce celé satelitní městečko přímo na hranici ochranného pásma. A protože tu byla dálnice dřív než domy, nemají ani nárok na protihlukovou stěnu.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D10] obecně
Jasně, ale D48 se už řeší nějakou dobu (5-10 let) teď už bychom mohli být někde jinde. Zrovna v případě Kbel by možná vyšlo levněji obec obkroužit, než stavět 2x180 m dlouhý most, to se bavíme tak o 200-250 mil. jen za mosty. Zámostí je opačný extrém, nerozumím tomu kdo tam staví. V původním příspěvku jsem se snažil vypsat obce které komouši moc neřešili. S Předměřicemi souhlas.
Re: [D10] obecně
Ale zase koupili levně pozemek....
Re: [D10] obecně
V dokumentaci EIA se píše, že v Kbelu se mají zbourat 4 nemovitosti. Přeložka dálnice se nikde nekoná, upravovat či posouvat se budou pouze MÚK
Re: [D10] obecně
Martine díky za info. Jedná se o bourání na straně směr MB ? díky
Re: [D10] obecně
Ano. Už to nemám otevřené, ale myslím že se jednalo o 3 nemovitosti v ulici na konci mostu a jednu nemovitost na začátku mostu
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D10] obecně
Ona se desítka hlavně nestavěla jako dálnice, ale jen jako přeložka silnice. I když čtyřpruhová. Tehdy to hned za obcí stačilo a rychlost byla max. 110. I přes mou čtvrť podobně brutálně protáhli obchvat a ještě sem vlepili křižovatku, ale v Kbelu a jinde mají alespoň to štěstí, že nějaké protihluvky tam mít budou.
Příspěvky o mostu Škodovky nad D10 přesunuty sem. Jirka L.
Příspěvky o mostu Škodovky nad D10 přesunuty sem. Jirka L.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České L
Já myslím, že D10 měla původně vést až do Harrachova, ale nikde se mi nepodařilo dohledat, kudy se to plánovalo trasovat. Vždycky když tam jedu v zimě na hory, tak si říkám, jaká by to byla s dálnicí pohodičkaJirka95 píše: D10 měla vést až do Tanvaldu.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České L
O velkorysost nejde. Musíte se na tu stavbu Č.Lípa - Nový Bor podívat v širší souvislosti. Ze silnice 9 díky hraničnímu přechodu v Hrádku část dopravy zmizela, takže by si se stávajícím průtahem Lípou poradila. Jenže E442/13 potřebuje obchvaty vesnic a měst. A jelikož to tam je spíš souvislá zástavba, CHKO a kopcovitý terén a mezinárodní silnice musí dodržet předepsané parametry, bylo tehdy rozhodnuto o úplném přeložení silnice 13 a jejím odklonu z Děčína až do Nového Boru. A Jedna z důležitých částí této přeložky bude i peážní úsek 9+13 mezi Lípou a Borem.
PS: Dálnice ani rychlostní silnice až do Harrachova určitě nikdy vést neměla a ani do Tanvaldu. Téměř od počátku se počítalo s odkloněním mezinárodního tranzitu přes Královec.
PS: Dálnice ani rychlostní silnice až do Harrachova určitě nikdy vést neměla a ani do Tanvaldu. Téměř od počátku se počítalo s odkloněním mezinárodního tranzitu přes Královec.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České L
Dálnice do Harachova, všude čtyřpruh...
To jsou přesně ty 90tky. Velké nereálné sliby politiků, očekávání a pak zklamání....
Budeme už někdy mít prioritizaci liniových staveb? - No, ale to už jsme u jiného tématu než obchvat obchvatu u České Lípy.
To jsou přesně ty 90tky. Velké nereálné sliby politiků, očekávání a pak zklamání....
Budeme už někdy mít prioritizaci liniových staveb? - No, ale to už jsme u jiného tématu než obchvat obchvatu u České Lípy.
Re: I/9 Sosnová – Dolní Libchava – Nový Bor (obchvat České L
Měla, alespoň to píšou v publikaci ŘSD:Honey72 píše: Dálnice ani rychlostní silnice až do Harrachova určitě nikdy vést neměla a ani do Tanvaldu. Téměř od počátku se počítalo s odkloněním mezinárodního tranzitu přes Královec.
"Původně měla dálnice vést z Turnova dále směrem na Harrachov až do Polska. Toto řešení ale bylo v první polovině devadesátých let zrušeno a proto se dálnice D10 stala zcela dokončenou. Na konec dálnice pak byl v letech 1998 až 2000 napojen čtyřpruhový úsek silnice I/10 a I/35 a vzniklo tak přímé spojení s Libercem."
Ale jak už tu psal Honza1, to už jsme opravdu mimo téma