Stránka 6 z 11

Re: D10 obecně

Napsal: 25.7.2017 10:52:09
od Andreascz
Taky tam občas jezdím, na hubu je to zejména z STB na MLB, připojovák je krátký a hned za ním pilíře a svodidla v zúženém odstavném pruhu. Sem tam se mi stane, že jedu za někým, kdo má potřebu připojovat se mezi kamiony rychlostí 30 km/h a na konci zpanikaří a zašlápne to. Vloni tam o ty pilíře zabili jednu paní v autě.

Nejhorší je to však tady: https://mapy.cz/s/1SAHd
ten připojovák má snad jen padesát metrů a všechny kamiony z Mělníka do MLB nemají jinou možnost, než to prostě z připojováku poslat do štrůdlu. :zvraci:

Re: D10 obecně

Napsal: 25.7.2017 20:44:49
od Mike
buď mají přiměřeně zrychlit nebo počkat
že tam budou čekat do soudného dne ?
inu, co se dá dělat ;)

Re: D10 obecně

Napsal: 31.7.2017 8:02:30
od Mario
Dá se dělat to, co na D46. Přestavět postupně MÚK.

Re: D10 obecně

Napsal: 24.10.2017 14:36:53
od vodouch2000
Přetížená D10. Stát zvažuje její rozšíření na šest pruhů, provoz zhoustl o třetinu

http://zdopravy.cz/pretizena-d10-stat-z ... tinu-3262/

Re: D10 obecně

Napsal: 24.10.2017 17:30:23
od Honey72
A za zatáčkou na konci odbočovacího pruhu číhá toto https://mapy.cz/zakladni?x=14.8922856&y ... itch=0.228 Pokud tam někdo přibrzdí, protože neví kam jet, rázem jste v něm. Vlastně stačí vzadu ta stopka, která dokáže vykouzlit kolonu až do dálnice. Divím se, že tam není kruháč.

Re: D10 obecně

Napsal: 2.12.2017 7:51:08
od michal
Muze mi prosim nekdo vysvetlit, proc je na D0 na urovni Chlumecke na navesti Mlada Boleslav nad Libercem? Pak se to jeste opakuje i na D10, a to vcetne dalkovych navesti, kde je prvni MB se 17 km a pod ni Liberec se 65 km.

Re: D10 obecně

Napsal: 2.12.2017 8:43:32
od mapman
Podle starých pravidel se dálkový cíl komunikace (tj. hlavní orientační cíl) uváděl na značce nejvýše, výš už byl jen cíl zahraniční. Pod nimi se uváděl cíl doplňkový. Dálkový cíl musel ležet na trase silnice, doplňkový mimo ni. Proto je tady MB nahoře jako dálkový a pod ní LB jako doplňkový.

Podle nových pravidel se uplatňuje pořadí těchto druhů cílů prakticky podle vzdálenosti k místu odbočení k tomuto cíli ze značené trasy. Takže na D10 nás čeká při periodické výměně značek změna a LB pak bude nahoře a MB dole, byť MB zůszane pro tuto dálnici v tomto směru cílem dálkovým... Více v nových TP100 na pjpk.cz.

Re: D10 obecně

Napsal: 2.12.2017 9:41:20
od michal
Ale ta navest na D0 je fungl nova, proto se tak "hloupe" ptam...

Re: D10 obecně

Napsal: 2.12.2017 18:31:56
od mapman
Co je "fungl" nová? Rok a půl? Tady se značky měnily - pokud mě paměť neklame - s opravou povrchu ještě podle starého systému. Nový platí oficiálně teprve od listopadu...

Re: D10 obecně

Napsal: 2.12.2017 19:35:22
od michal
Plati oficialne od listopadu, ale treba na D11 byl pouzity uz driv... No nic, rozumim...

Re: D10 obecně

Napsal: 3.12.2017 12:00:35
od Honey72
Na D10 se jedná o postupnou mnohaletou rekonstrukci. U D11 se tabule umístily dříve v souvislosti se srpnovým dobudováním úseku u Hradce a vzniku uzlu D11/D35.

Re: D10 obecně

Napsal: 29.12.2017 14:38:12
od petrsida
Mezi Březinou a Svijany ve směru na Turnov jsou v pravém pruhu pěkně hluboké výtluky, dávejte si tam pozor, je to o uražení kola

Re: D10 obecně

Napsal: 29.12.2017 15:03:11
od adamos
petrsida píše:Mezi Březinou a Svijany ve směru na Turnov jsou v pravém pruhu pěkně hluboké výtluky, dávejte si tam pozor, je to o uražení kola
Můžu potvrdit...

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Re: D10 obecně

Napsal: 26.1.2018 10:26:21
od Honey72
Včera jsem měl dost hrozivý zážitek. A shodou okolností zrovna včera v rádiu jakýsi odborník říkal, že Češi neumějí správně najíždět, že nejedou až nakonec připojovacího pruhu a klidně najíždějí v malé rychlosti hned. Na D10, ve směru na Prahu jsem u Mladé Boleslavi vyjížděl od Benziny, byl hustý provoz, už tma. Rozjel jsem se v připojovacím pruhu co nejvíce, abych se mohl zařadit, ale provoz to pořád nedovoloval. Takže odborníci radí, nezastavovat, nezpomalovat a pokračovat klidně odstavným pruhem a najet z něho. Podobně jsem to už několikrát dělal, takže jsem nezpomaloval, spíš naopak. A najednou jsem musel prudce dupnout na brzdu, protože připojovací pruh byl na konci přerušen betonovým zátarasem a odstavný pruh také. Pak jsem měl dost velký problém a odvahu, rozjet se z nuly a odhadnou jen podle blížících se světel, jak kdo jede rychle.
Chápu, že pruh se opravuje, ale řidič by měl být nějak lépe upozorněn. Jen patníkové odrazky nestačí. Kdyby byla mlha nebo pršelo, už jsem v tom betonu :-( Škoda, že není nějakým způsobem značeno, kolik zbývá metrů do konce připojovacích pruhu. Každý bývá jinak dlouhý. Za některými ani žádný odstavný pruh není (D46). Za některými je odstavný pruh v zápětí přerušený čí zúžený pilířem apod.
Nejlépe přímo nápisem na vozovce, např. po 50 metrech nebo nějakým barevným patníkem. Ten by mohl být na konci připojovacích pruhů i u běžných silnic, např. na konci stoupacího.

Re: D10 obecně

Napsal: 26.1.2018 10:49:48
od P_V

Re: D10 obecně

Napsal: 26.1.2018 11:06:55
od Maty
To (ne)využívání připojovacího pruhu je opravdu problém už od prvopočátku. Pracuji jako učitel autoškoly a tohle je prostě jedna z pro mě nepochopitelných věcí. I když se to žákům snažím polopaticky vysvětlit jak při teorii tak i v praxi kdy hoblujem MÚK s připojovacími a odbočovacími pruhy do zblbnutí, stejně s tím mám u 90% žáků velký problém. Sice nejsem psycholog ale odhaduji, že tam je u většiny lidí nějaký blok to v připojovacím pruhu pěkně rozjet a zařadit se až ve vyšší rychlosti. Stejně tak má většina tendenci zbytečně zpomalovat někdy i opravdu nebezpečně brzdit ještě před zařazením do odbočovacího. Trápím se s tím den co den :-(

Re: D10 obecně

Napsal: 26.1.2018 13:08:52
od Geo
Rekl bych, ze tim blokem jsou svodidla na konci pripojovaciho pruhu :-).

Re: D10 obecně

Napsal: 26.1.2018 14:36:05
od jozka
Ne, blokem je demence, nic vic za tim nehledejte. Shodou okolnosti tenhle tyden, v ranni spicce na D10, pripojovak dlouhy nekolikset metru. Ja kilo na tachometru, husty provoz, tma. A najednou dodavka v asi tak 50km/h z pripojovaku do dalnice, bez nejake vyraznejsi snahy zrychlovat. Byl jsem nastesti daleko, takze i kdyz jsem vterinu ztratil doufanim, ze to proste odstouchne... dobrzdil jsem za nim. A nic... zadna omluva, zadna snaha srovnat rychlost. Ja ji srovnal, tak co...

Re: D10 obecně

Napsal: 26.1.2018 15:53:05
od Honey72
Také jsem koukal na net, jestli to tam je trvale nebo dočasně. Ano, takový betonový blok, ale byl posunutý k vodící čáře a pak pokračoval podél ní ještě nějaký kus. Zkusím se podívat na záznam, jestli to tam budu mít.

to jozka: zajímavé je, že jako varování se mi stalo to samé pár exitů před tím. Také mi tam vlétnul blázen ze začátku připojovacího pruhu a hned za ním další. Nevím na co mysleli ? Že jim uhnu do levého před jiného blázna ? Vůbec mi připadá, že v poslední době se rozmohlo uhýbat doleva a spousta řidičů jako by na to spoléhalo. Přitom nemohou vědět, jestli ten co je má pustit zrovna nebude předjížděn. Ano, občas to tak také dělám, ale jen v případě, že dálnice je prázdná a jedná se o náklaďák. Ty mívají potíže zařadit se.

A také se mi stalo, že jsem jako vůl někoho pouštěl a odplatil se mi tím, že se rozjel a nechtěl se nechat předjet a já jel v levém pruhu zbytečně. Samozřejmě protizákonně, protože levý pruh je výhradně k předjíždění a ne k nějakému pouštění.

Re: D10 obecně

Napsal: 26.1.2018 16:54:50
od jozka
Nemysleli na nic, to je vse. Dokazu to pochopit na kratouckych pripojovacich, kterych je D10 plna. Jenze spousta lidi to dela kdekoliv. Protoze nemysli.

Re: D10 obecně

Napsal: 26.1.2018 21:52:30
od Mike
to uhýbání je snad ještě horší než to nezrychlování

jinak můj oblíbený je JIRNY směr Praha
každý se tam cpe hned mezi kamiony, takže jsem schopen připojovacím třeba dva podjet a krásně se zařadit před ně 8-)

Re: D10 obecně

Napsal: 27.1.2018 12:51:26
od petrsida
Honey72 píše:Včera jsem měl dost hrozivý zážitek. A shodou okolností zrovna včera v rádiu jakýsi odborník říkal, že Češi neumějí správně najíždět, že nejedou až nakonec připojovacího pruhu a klidně najíždějí v malé rychlosti hned. Na D10, ve směru na Prahu jsem u Mladé Boleslavi vyjížděl od Benziny, byl hustý provoz, už tma. Rozjel jsem se v připojovacím pruhu co nejvíce, abych se mohl zařadit, ale provoz to pořád nedovoloval. Takže odborníci radí, nezastavovat, nezpomalovat a pokračovat klidně odstavným pruhem a najet z něho. Podobně jsem to už několikrát dělal, takže jsem nezpomaloval, spíš naopak. A najednou jsem musel prudce dupnout na brzdu, protože připojovací pruh byl na konci přerušen betonovým zátarasem a odstavný pruh také. Pak jsem měl dost velký problém a odvahu, rozjet se z nuly a odhadnou jen podle blížících se světel, jak kdo jede rychle.
Chápu, že pruh se opravuje, ale řidič by měl být nějak lépe upozorněn. Jen patníkové odrazky nestačí. Kdyby byla mlha nebo pršelo, už jsem v tom betonu :-( Škoda, že není nějakým způsobem značeno, kolik zbývá metrů do konce připojovacích pruhu. Každý bývá jinak dlouhý. Za některými ani žádný odstavný pruh není (D46). Za některými je odstavný pruh v zápětí přerušený čí zúžený pilířem apod.
Nejlépe přímo nápisem na vozovce, např. po 50 metrech nebo nějakým barevným patníkem. Ten by mohl být na konci připojovacích pruhů i u běžných silnic, např. na konci stoupacího.
Jo, tohle je jedno ze tří míst, co jsou o hubu a doporučuji se jim vyhnout, další je nájezd u Bezděčín a a třetí letadlo

Pravdou je, že na desítce jsou dost často krátké nájezdy, ale na většině míst se dá pokračovat odstavnými


To pomalé najíždění je nešvar, a myslím že vychází z podvědomě zakořeněné představy, že na konci se nesmí do odstavného vjet a tak se lidi boji rozjet, prostě blbý návyky kdy ze strachu, aby se na konci nedostal do rádoby nebezpečné situace udělá něco, co je řádově horší

Problém ale nastane, pokud je pruh krátký a na konci nejde jinak, než zastavit, dost časté je to třeba na jižní spojce

Úplně nejhorší je, když člověk trefí někoho takového z přípojného (nejlépe snažícího se předjet také se připojující kamion) a někoho, kdo jede v levém 160 , to pak je vskutku adrenalin

Ono je to o myšlení a předvídavosti, já sám u takových míst, jedu li vlevo, sundám tu nohu z plynu, aby se mohli srovnat, zdržení je nula nula nic a za ten klid to stojí


Reagovat na připojující se řidiče by měl i levý pruh, ideální je konfliktním situacím předcházet, nikoli je resit

Re: D10 obecně

Napsal: 27.1.2018 13:45:03
od evilcleaner
další z nešvarů českých silnic, který by se měl řešit místo honění "pirátů", kteří jedou po dálnici 150. Nemůžu se rozhodnout, co je více nebezpečné, jestli nacpání se do průběžného v nízké rychlosti nebo uhýbání z pravého doleva. Prostým srovnáním rozdílů rychlosti to vypadá, že první případ, ale pokud člověk vezme v potaz kinetickou energii, která roste s kvadrátem rychlosti a horší předvídatelnost druhého manévru (připojit se je nutnost, uhnout je volitelné), tak mi z toho vychází, že horší jsou asi uhýbači. Já uhýbám pouze pokud je levý volný a připojující se auto je už blízko konci připojováku.

Re: D10 obecně

Napsal: 27.1.2018 14:42:02
od Honey72
V některých zemích je v prostoru MÚK zakázáno předjíždění. Tedy přerušovaná čára je nahrazena souvislou právě kvůli přejíždění doleva a naopak i doprava, kdy se zase stává, že se střetnou vozidla napojující se na dálnici a ta co právě dokončila předjíždění.

Re: D10 obecně

Napsal: 28.1.2018 11:36:46
od petrsida
Uhýbání doleva: pokud má člověk přehled, co se děje za ním a nenajde někomu přímo před čumák ničemu nevadí, druhá věc je, co jsem psal, i lidé jedoucí vlevo by měli vnímat, co se děje před nimi a reagovat

Neskutečně mě štve, když u Bezděčína člověk jede v pravém povolených 110, a na nájezdech se připojuje chumel aut (a tam ty připojovaly jsou hned za sebou a extrémně krátké) a do toho vletí nějakej borec 150 v levém, za tohle bych strilel

Ono platí, že by člověk měl nejenom koukat před sebe, ale i za sebe a hlavně předvídat a především být ohleduplný k okolí, jedno sundání nohy z plynu na celé cestě nepřinese větší zdržení. Než na konci jedny semafory