[D10] Opravy a údržba

Praha – Mladá Boleslav – Turnov (I/35)
Odpovědět
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od hh »

Bohužel to teď kvůli hluku tlačí všude možně: D10 zde, D0-510, D1 Průhonice, D5 Rudná, D6 Lubenec, D3 ČB ...
Sch
Příspěvky: 221
Registrován: 26.3.2009 10:43:17

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Sch »

Někde jsem četl, že ten tichý asfalt funguje jen když je perfektně čistý, což se dá zařídit na jednom úseku magistrály, ale už hůře na dálnici. Navíc má horší únosnost pro těžkou dopravu, na magistrále to zase nevadí, ale na D10 budou brzy vyjeté koleje.

Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Lenny »

Bude se dělat modernizace na dálniční standard? Bylo by dobré rozšířit vozovky pro vedení ve 2+2 pruzích na jedné polovině, doplnit SOS systém, přestavět MÚK Bezděčín, doplnit PHS atd.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od 1975 »

Hm...to je zajímavé. Přestože nám, co bydlíme kousek, to zřejmě krátkodobě (než se to "ojede") sníží hluk, raději bych, kdyby se ty peníze vrazily do věcí, co popisuje Lenny..
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od hh »

Lenny píše:Bude se dělat modernizace na dálniční standard? Bylo by dobré rozšířit vozovky pro vedení ve 2+2 pruzích na jedné polovině, doplnit SOS systém, přestavět MÚK Bezděčín, doplnit PHS atd.
1) řeší se výměna asfaltu, který má 5 minut před 12, možná se prodlouží nějaký odbočovák, možná se zruší nějaká bus zastávka
2) v jiných zakázkách se připravují přejezdy SDP, doplnění SOS, výměna svodidel + kanalizace atd.
3) připravuje se rozšíření na šestipruh D0-515, má se udělat i studie na D7 a D10 u Prahy
4) jediná úprava "z dvojpruhu na dvojpruh" např. z nekvalitní S22,5 na D27,5 má být D4 Řitka-D0

Bohužel body 3 a 4 jsou u ŘSD na páté koleji priorit :(
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Lenny »

Škoda, intenzity na modernizaci typu D1 má.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Lynx »

Jezdím teď občas směrem ven z Prahy přes výjezd na 3. kilometru - Horní Počernice a někdy tam bývá fronta před kruhovým objezdem, která sahá až na dálnici. Dokonce ani délka odpojovacího pruhu nestačí, takže se tam stojí ve frontě na dálniční krajnici, což pochopitelně není ani pohodlné ani bezpečné.

Je v plánu nějáké řešení ? Například kolektor s dřívějším odpojením ? Vzhledem k tomu, že to tam zastavěli dalšími halami, tak předpokládám, že bohužel asi ne ;)
papadeloco
Příspěvky: 75
Registrován: 12.10.2010 8:09:20
Bydliště: Vražné a Odolena Voda

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od papadeloco »

Lynx píše:Jezdím teď občas směrem ven z Prahy přes výjezd na 3. kilometru - Horní Počernice a někdy tam bývá fronta před kruhovým objezdem, která sahá až na dálnici. Dokonce ani délka odpojovacího pruhu nestačí, takže se tam stojí ve frontě na dálniční krajnici, což pochopitelně není ani pohodlné ani bezpečné.

Je v plánu nějáké řešení ? Například kolektor s dřívějším odpojením ? Vzhledem k tomu, že to tam zastavěli dalšími halami, tak předpokládám, že bohužel asi ne ;)
No a ještě horší to je na D8 na sjezdu u Zdib :/ Ale tam aspoň plánují něco v budoucnu. Otázka je kdy :(
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Sosa »

Lepší by bylo to rovnou rozšířit na 3 pruhy po exit Brandýs, ideálně až po Starou Boleslav.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Bobek »

To jsme někde tuhle řešili, hlasoval bych za 1-2+2+2+1-2 k Radonicům a pak 3+3 k Brandejsu.
Království a půl princezny za 511.
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od balance »

Na Tenderarene se objevilo toto:
D10 PJP Radonice - Benátky, oprava povrchu vozovky I. etapa

https://www.tenderarena.cz/profil/zakaz ... f?id=91002

Smlouva uzavřena 7.9.2017. Bude ještě letos?
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od 1975 »

Napsal jsem té paní, která tam je v kotaktech, tak uvidíme:o)
Otázka na místní znalce - za těch 86M, za které to vyhrál Colas, za to se dá opravit co přesně?
Protože ten úsek je za tu cenu celkem dlouhý na nějakou "generální opravu", ne?
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Majkii »

Kdybyste na odkazované stránce klikl do dokumentů a chvíli hledal správný soubor (*A_pruvodni_zprava.pdf), tak byste se dozvěděl mj. následující:
Průvodní zpráva píše:Součástí stavby je:
- Rekonstrukce vozovky pravého jízdního pásu dálnice D10 v km 9,985 – 14,375
(výměna krytových vrstev včetně sanace trhlin podkladních vrstev)
- Rozšíření vozovky v místech prodloužení odbočovacího / připojovacího pruhu dle
norem ČSN včetně posunu velkoplošného dopravního značení
- Obnova a doplnění bezpečnostního zařízení na pravém okraji vozovky
- Obnova dopravního značení a doplnění prvků zvyšujících bezpečnost
- Oprava krajnic tzn. „stržení“ a provedení zpevnění z asfaltového recyklátu
- Výměna přídlažby s obrubníkem za monolitický odvodňovací žlab včetně úpravy
mříží stávajících uličních vpustí
- Pročištění odvodňovacích zařízení (podélné příkopy, propustky)
- Odstranění náletové zeleně tvořící pevnou překážku provozu
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Majkii »

Výše zmíněná akce v km 9,985 – 14,375 začne předpokládám co nejdříve (březen?). Koukal jsem do dokumentace, tak ještě zmíním několik detailů:
V MÚK Stará Boleslav je navrženo prodloužení odbočovacího pruhu na normové
hodnoty tj. 236 m (vyřazovací úsek 100 m, zpomalovací úsek 136 m). Připojovací pruh nelze
prodloužit bez úpravy stávajícího nadjezdu ev. Č. 10-017A 1.

V úsecích km 12,200 – 12,604 a km 12,645 – 13,700, kde dálnice D10 prochází
v blízkosti stávající zástavby, bude povrch vozovky opatřen tzv. nízkohlučným asfaltem.

V této podetapě dojde k osazení betonových svodidel a zpevnění podkladu pod těmito
svodidly na levé straně SDP k ochraně nadjezdu železniční trati ev. č. D10 – 018.1 v km
14,324.

(rekonstrukce bude provedena) ...bez mostního úseku v km 12,604 – 12,645 (most ev. č. 10-016 1 Rekonstrukce v rámci samostatné stavby)
Most ev. č. 10-016 byl vysoutěžen už někdy předloni, ale soutěž byla zrušena. Netuším proč ani kdy na něj má dojít.

Provoz 2+1+1, pouze při pokládce obrusné vrstvy 2+1 (směrem z Prahy) bez bližšího časového určení doby trvání


Zároveň byla dnes vypsána soutěž na 2. etapu, km 3,435 – 9,985 a 20,502 – 23,075, a v dokumentaci je popsán požadavek na délku etapy s provozem 2+1 maximálně 5 dní (!), přičemž Pravé poloviny MÚK Radonice (EXIT 3) a MÚK Brandýs nad Labem (EXIT 10)
nesmí být uzavřeny současně! Zhotovitel musí počítat s další podetapou nebo lokálními
úpravami DIO v místech MÚK.


Další postřehy:
V MÚK Radonice (EXIT 3) je navrženo prodloužení připojovacího pruhu na normové
hodnoty tj. 295 m (oddělovací úsek 30 m, manévrovací úsek 175 m, zařazovací úsek 90 m).

V MÚK Brandýs nad Labem (EXIT 10) je navrženo prodloužení připojovacího pruhu
na normové hodnoty tj. 295 m (oddělovací úsek 30 m, manévrovací úsek 175 m, zařazovací
úsek 90 m). Odbočovací pruh nelze prodloužit bez úpravy stávajícího nadjezdu ev. Č. 10-
013A 1.

V MÚK Tuřice (EXIT 21) je navrženo prodloužení přídatného pruhu na normové
hodnoty, délka připojovacího pruhu je 295 m (oddělovací úsek 30 m, manévrovací úsek 175
m, zařazovací úsek 90 m).

V úsecích km 6,345 – 7,067 a km7,142 – 7,519 (most opravovaný loni a předloni) došlo k provizornímu rozšíření pravéhojízdního pásu na šířku 11,5 m. V rámci PDPS bude provedena úprava tohoto rozšíření na definitivní. Stávající provizorní rozšíření u SDP bude ponecháno a bude provedena pouze výměna krytu v tloušťce 150 mm (tj. SAL+ACL+SMA). Provizorní rozšíření pravého kraje dálnice bude odstraněno do hloubky min. 440 mm. Po ověření podkladu bude provedena nová konstrukce tl. 440 mm.

V podetapě 2.0 dojde k přípravným pracím před realizací etapy 2. Dojde
k provizornímu prodloužení stávajícího přejezdu v km 3,272 – 3,310 na délku 80 m (km
3,230 – 3,310). Součástí je i doplnění chráničky na stávající sdělovací kabel.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Kuba »

Zajímavá je věta na konci článku: "I proto ŘSD zvažuje, že v úseku z Prahy do Brandýsa a okolo Mladé Boleslavi rozšíří dálnici na šest pruhů. Studie, která tuto možnost posoudí, bude zadaná ještě letos."
To je nějaký novinářský nesmysl, ne?

https://www.denik.cz/z_domova/dalnice-d ... 80110.html
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od mapman »

Není, opravy D10 teď proběhnou ve čtyřpruhu, ale už teď je snaha veškeré velké objekty jako mosty a nadjezdy připravovat na budoucí šestipruh.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od P_V »

V úsecích km 12,200 – 12,604 a km 12,645 – 13,700, kde dálnice D10 prochází
v blízkosti stávající zástavby, bude povrch vozovky opatřen tzv. nízkohlučným asfaltem.
Tohle nechápu. Vynechají 41 metrů uprostřed 1,5 km přeasfaltovaného obchvatu Staré Boleslavi. To jako má smysl takhle na metr přesně sledovat isofony a ušetřit 2,7% asfaltu? To si ti chránění obyvatelé pěkně "polepší", ze souvislého šumu na vžum, vžum, vžum... i když to bude přesně o desetinu decibelu pod limit.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od 1975 »

mapman píše:Není, opravy D10 teď proběhnou ve čtyřpruhu, ale už teď je snaha veškeré velké objekty jako mosty a nadjezdy připravovat na budoucí šestipruh.
Bude se to týkat i toho mostu na Exitu 3 (MÚK Radonice)? Bude se ten nějak upravovat? Díky.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Majkii »

P_V píše:
V úsecích km 12,200 – 12,604 a km 12,645 – 13,700, kde dálnice D10 prochází
v blízkosti stávající zástavby, bude povrch vozovky opatřen tzv. nízkohlučným asfaltem.
Tohle nechápu. Vynechají 41 metrů uprostřed 1,5 km přeasfaltovaného obchvatu Staré Boleslavi. To jako má smysl takhle na metr přesně sledovat isofony a ušetřit 2,7% asfaltu? To si ti chránění obyvatelé pěkně "polepší", ze souvislého šumu na vžum, vžum, vžum... i když to bude přesně o desetinu decibelu pod limit.
Kdybyste pořádně přečetl celý příspěvek, tak zjistíte, že se uvedená kilometráž překrývá se zmíněným mostem 10-016, který bude ze stavby vynechán (oproti umístění na vaší mapce asi o 400 m severněji).

Nicméně jste mě přiměl si to ještě jednou ověřit a v původním příspěvku mi vypadl ještě následující úsek:
V úseku km 10,500 – 10,689 a 10,707 – 10,912, kde dálnice D 10 prochází v blízkosti
stávající zástavby, bude povrch komunikace opatřen tzv. nízkohlučným asfaltem.
V tomto případě vynechaná kilometráž odpovídá mostu 10-014A, kde bude provedena jenom výměna obrusné vrstvy. Jestli se na most tichý asfalt dát nemůže, to netuším...


V souvislosti s diskutovaným mě zaujala jedna replika v rozhovoru se šéfem Strabagu:
Ještě příklad na závěr. V letech 1999 – 2001 jsme prováděli rekonstrukci silnice R10 v okrese Mladá Boleslav, šlo o cca 55 km rychlostní silnice. Byla zde použita v masivním měřítku nová technologie – pokládka vozovkových vrstev na celou šířku. Kvalita povrchů i celého souvrství byla velmi vysoká a zadavatel v pozdějších letech z tohoto důvodu začal striktně vyžadovat při opravách víceproudých vozovek tuto technologii. Že bychom dnes přivedli na trh stejným způsobem novou technologii, je bohužel již nepředstavitelné.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Majkii »

Majkii píše:
P_V píše:
V úsecích km 12,200 – 12,604 a km 12,645 – 13,700, kde dálnice D10 prochází
v blízkosti stávající zástavby, bude povrch vozovky opatřen tzv. nízkohlučným asfaltem.
Tohle nechápu. Vynechají 41 metrů uprostřed 1,5 km přeasfaltovaného obchvatu Staré Boleslavi. To jako má smysl takhle na metr přesně sledovat isofony a ušetřit 2,7% asfaltu? To si ti chránění obyvatelé pěkně "polepší", ze souvislého šumu na vžum, vžum, vžum... i když to bude přesně o desetinu decibelu pod limit.
Kdybyste pořádně přečetl celý příspěvek, tak zjistíte, že se uvedená kilometráž překrývá se zmíněným mostem 10-016, který bude ze stavby vynechán (oproti umístění na vaší mapce asi o 400 m severněji).

Nicméně jste mě přiměl si to ještě jednou ověřit a v původním příspěvku mi vypadl ještě následující úsek:
V úseku km 10,500 – 10,689 a 10,707 – 10,912, kde dálnice D 10 prochází v blízkosti
stávající zástavby, bude povrch komunikace opatřen tzv. nízkohlučným asfaltem.
V tomto případě vynechaná kilometráž odpovídá mostu 10-014A, kde bude provedena jenom výměna obrusné vrstvy. Jestli se na most tichý asfalt dát nemůže, to netuším...


V souvislosti s diskutovaným mě zaujala jedna replika v rozhovoru se šéfem Strabagu:
Ještě příklad na závěr. V letech 1999 – 2001 jsme prováděli rekonstrukci silnice R10 v okrese Mladá Boleslav, šlo o cca 55 km rychlostní silnice. Byla zde použita v masivním měřítku nová technologie – pokládka vozovkových vrstev na celou šířku. Kvalita povrchů i celého souvrství byla velmi vysoká a zadavatel v pozdějších letech z tohoto důvodu začal striktně vyžadovat při opravách víceproudých vozovek tuto technologii. Že bychom dnes přivedli na trh stejným způsobem novou technologii, je bohužel již nepředstavitelné.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od kot »

Prosím místní odborníky o komentář poslední věty šéfa Strabagu. Děkuji :P
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Lenny »

P_V píše:Tohle nechápu. Vynechají 41 metrů uprostřed 1,5 km přeasfaltovaného obchvatu Staré Boleslavi. To jako má smysl takhle na metr přesně sledovat isofony a ušetřit 2,7% asfaltu? To si ti chránění obyvatelé pěkně "polepší", ze souvislého šumu na vžum, vžum, vžum... i když to bude přesně o desetinu decibelu pod limit.
Ano, má to smysl. V tom místě se nachází most 10-016, na kterém bude vyměněna nosná konstrukce.
1975 píše:
mapman píše:Není, opravy D10 teď proběhnou ve čtyřpruhu, ale už teď je snaha veškeré velké objekty jako mosty a nadjezdy připravovat na budoucí šestipruh.
Bude se to týkat i toho mostu na Exitu 3 (MÚK Radonice)? Bude se ten nějak upravovat? Díky.
VPÚ DECO Praha pracuje na "D10 MÚK Satalice-MÚK Radonice -zkapacitnění rozšířením na 6-ti pruh- technická studie na připojení ul. Bystrá na D10 a D0", která má být odevzdána letos.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od P_V »

Pak se v té kilometráži musejí mýlit mapy.cz nebo dopravní značení. Já si to 12,604 odměřil od značky s 12,5 kilometrem. Jako most to tam nevypadá, roste tráva vůkol. Ale na ten slovní popis to sedí, v tom máte pravdu.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Lenny »

Nezapomínejte skutečnost, že staničení se několikrát D10 se v poslední době upravovalo. A je nutno brát staničení dle projektu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Mike »

kot píše:Prosím místní odborníky o komentář poslední věty šéfa Strabagu. Děkuji :P
necítím se být odborníkem, ale troufám si tvrdit, že je ta technologie dražší - širší finišer - tedy v době "péče řádného hospodáře" již nemožné s tímto vyhrát výběrko.
pakliže to není v zadání, což tenkrát asi nebylo
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Odpovědět

Zpět na „D10“