[D10] Opravy a údržba

Praha – Mladá Boleslav – Turnov (I/35)
Odpovědět
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Lenny »

Ne nebudou součástí sjezdy na D10.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od 1975 »

Lenny, a máš prosím detail, proč? Jenom právě té opravě dalšího mostu a těm příjezdům k halám by to významně pomohlo, ne?
Mike
Příspěvky: 4986
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Mike »

Mosquit píše:
Most přes dálnici na Hradec Králové (D11) v Božanovské ulici čeká do konce roku omezení tonáže na 14 tun a v letech 2019 až 2020 ho čeká oprava/výměna. .“
nepřekvapuje, že byla pod ním půl roku opravována dálnice...
čili sotva se dokončí "rozšíření" tak zas něco převedou, zúží atp. protože most...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Lenny »

Nevím přesně, ale tady si stáhni přílohu č. 3 https://www.tenderarena.cz/profil/zakaz ... ?id=205057 a můžeš si to přečíst. Bude se řešit napojení na D0 pomocí ulice K Cihelně.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Mosquit
Příspěvky: 921
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Mosquit »

Tak jsem si to přečetl, a vychází mi z toho, že výstavba té MÚK Bystrá ve variantě šestipruhu D10 není možná.
V případě výstavby ostatních variant (B,C - tedy 2+2+kolektory) ano, ale doporučení zní pro šestipruh (ještě jsem nečetl tu zadávačku výběrka ,ale předpokládám, že má navazovat na variantu A = šestipruh).

Napojení D0 na ulici K Cihelně považuju za utopickou; až se tahle část D0 (a této MÚK) dostaví, tak už se budeme teleportovat...
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2961
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Majkii »

Mapman psal vedle o změnách šířek pruhů v nových normách.

Jak přesně se to projevilo na letos opravených úsecích D10? Dnes jsem si projel a všiml jsem si, že ty mají totiž krajnici o poznání (okometricky o více než 25 cm) širší než původní neopravené úseky.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
mapman
Autor
Příspěvky: 5763
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od mapman »

Kategorie 24,5 se podle nových pravidel značí s pruhy 2x 3,5m místo původních 2x 3,75m. Krajnice tak má místo dvou metrů o půl metru víc, je to hlavně kvůli větší bezpečnosti údržby. Užší pruhy i psychologicky zpomalují řidiče...
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2961
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Majkii »

Ano, to by odpovídalo. Díky za odpověď.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od musklin »

Tu přílohu č.3 - průvodní zprávu by si měli přečíst všichni ti, co se podivují nad mou dlouhodobou kritikou projektantů. Takže výsledkem této písemnosti, protože to s nějakou vyhledávací studií nemá nic společného je.... MUK Bytrá nebude--> kolona na MUK Radonice bude nadále stát až na D10-- > nijak to neřešíme akorát do textu uvedeme "Pokud by kapacitní posouzení této křižovatky vyžadovalo zřídit
bypassy na obou okružních křižovatkách je to z hlediska prostorových možností reálné." --> takže se vrátíme do stavu, který tam byl něž postavili kruháč...

To je fakt na psychiatra předělávat větve MUK aby vyhovovali normám a neřešit, že na těch větvích bude kolona, takže je úplně jedno jaký mají poloměr..
Alibistická věta "je doporučeno prověřit připojení této komunikace přes silnici K Cihelně do SOKP 520 (do systému MÚK Satalice) v rámci samostatné studie." - to už je jak ze zápisu UV KSČ.
Fakt by mě zajínalo kolik takový zmetek dal práce udělat a kolik za to ŘSD zaplatilo.
mapman
Autor
Příspěvky: 5763
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od mapman »

Pár novinek ke studii zkapacitnění D10 v úseku Satalice - Radonice - během projednávání studie byl vznesen požadavek, aby do studie bylo zahrnuto i zkapacitnění MÚK Radonice, mají být doplněny bypassy pro vratné rampy a ve směru z Počernic do Radonic budou na mostě dva pruhy (průběžný plus průpletový). Bude prověřeno i zkapacitnění okružní křižovatky. Mezi odpočívkou směr Praha a MÚK Satalice budou navrženy 4 pruhy - 3 průběžné plus připojovací se změní na dva průběžné a dva odbočovací.
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od 1975 »

Mapmane, díky, to by byl pozitivní posun. Co přesně se prosím myslí těmi bypassy pro vratné rampy? Nebyl by nějaký nákres? Ten most Počernice-Radonice by se tedy při rekonstrukci rozšířil?
mapman
Autor
Příspěvky: 5763
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od mapman »

Stávající styková křižovatka směr Radonice bude přestavěna na okružní. Směr Centrum > Radonice (u staré OK) a Počernice > Centrum (u nové OK) dostanou svůj bypass a most se zbourá a postaví nový, protože beztak nevyhoví ve stávajícím stavu pro šestipruh...
Lynx
Příspěvky: 3696
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Lynx »

Já jsem na MÚK Radonice teď cca 2 roky jezdil skoro denně a kolona před MÚK Radonice ve směru od Prahy stála ve špičkách skoro vždy až na dálnici D10 resp. stálo se na krajnici, někdy až k odpočívadlu s McDonaldem, jehož výjezd kolona blokovala. Někteří experti co se nestačili do kolony zařadit dělají to, že zastaví v pravém pruhu dálnice - ano zcela zastaví na dálnici ! - a hodí blinkr jakože se chtějí do té kolony zařadit. A to se tam děje denodeně ! Bypass na Radonice tento stav významně zlepší, ale obávám se, že nevyřeší úplně. Stejně bude v extrémech stát kolona na dálnici.

MÚk Bystrá tedy bude stále chybět ! Jestli se navrhuje řešení bez ní, tak to je na kriminál. To je řešení jak z Kocourkova, aby se dodržely normy o vzdálenosti křižovatek, tak se radši nechají stát auta na dálnici - COŽ JE ASI TISÍCKRÁT NEBEZPEČNĚJŠÍ SITUACE. Ale hlavně, že to bude teoreticky normové, že ..... tady formalismus vítězí nejen nad zdravým rozumem, ale i nad bezpečností a jak říkám, dotyční co toto navrhují se vědomě dopouštějí zločinu.
Lynx
Příspěvky: 3696
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Lynx »

Ještě koukám na tu přílohu 3, v níž autoiři vybrali 6-ti pruh bez MÚK Bystrá a v závěru je tam skvělá věta:

"Pro vypracování dalšího stupně dokumentace bude zapotřebí ....... kapacitní posouzení daného úseku včetně křižovatek (může mít vliv na technické řešení)."

Takže jinými slovy, všechno co dělali v tom posouzení je pustá teorie, která je úplně na nic, protože to nebere v úvahu kapacitu (totálně ucpaných) křižovatek. To je fakt snad legrace ....
musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od musklin »

Lynx: MUK Bytrá není nezbytně potřeba, pokud tu situaci vyřeší na úrovni kruháčů nebo okolních komunikací (např. propojka Bystrá - Počernická za MOL). Asi jim došlo, že ta vyhledávací studie je moc hard core i na české poměry a snaží se to nějak zachránit.
Smutné je, že laik koukne a vidí, odborník plodí papíry.
BTW: zvažovalo se i napojení ul U tabulky mostem přes D0 do spojky Ocelkova VR - i toto řešení je v podstatě inteligentnější než cpát ul. K cihelně do MUK Satalice (i když vyžaduje přestavu MUK na VR, která už je nyní díky domům okolo neprosaditelná...).
Co je na první pohled jednoduché řešení a mělo být uděláno dávno (ty mosty se nezhoršily za poslední týden :-))) je odbočovací pruh z napojení D0 na D10, který by vedl do ul Bystrá (resp. Vlastibořská). Na tento pruh by mohly pouze auta přijíždějcí z D0 - odstranilo by to část zátěže z MUK Radonice a přitom nevyvolal problémy s průplety atd. Místa je tam dost, stačilo inteligentněji využít původní trasu D10.
Lynx
Příspěvky: 3696
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Lynx »

musklin píše:Co je na první pohled jednoduché řešení a mělo být uděláno dávno (ty mosty se nezhoršily za poslední týden :-))) je odbočovací pruh z napojení D0 na D10, který by vedl do ul Bystrá (resp. Vlastibořská). Na tento pruh by mohly pouze auta přijíždějcí z D0 - odstranilo by to část zátěže z MUK Radonice a přitom nevyvolal problémy s průplety atd. Místa je tam dost, stačilo inteligentněji využít původní trasu D10.
Tohle mě napadlo taky. Je to jednoduché řešení, které napadne i laika, škoda že to nenapadne ty co to mají v kompetenci. To by mohlo velice pomoct a možná problém zcela vyřešit, protože MÚK Radonice ucpávají především náklaďáky a zejméná TIR směřující do průmyslové zóny Horní Počernice. Tohle by cca polovinu z těch co nyní ucpávají rampu na MÚK Radonice odklonilo. Jenže to by někdo musel plánovat dopředu. Teď tam postavili napříč halu, která tento záměr znemožňuje nebo minimálně hodně ztěžuje, protože by se musela dost krkolomně obcházet.

https://mapy.cz/s/3fdiE

Další věc je ten stávající kruháč u MÍK Radonice, ten by zasloužil bypassy ve všech směrech. Jenže minimálně dva směry (/ty co vycházejí z zóny) jsou již zastavěné ......
Tady se postaví zóna na zelené louce, a doprava je přitom totálně neřešená a ještě je z části zabráněno tomu, aby se dala rozumně vyřešit v budoucnu.
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Anonym »

musklin píše:Lynx: MUK Bytrá není nezbytně potřeba, pokud tu situaci vyřeší na úrovni kruháčů nebo okolních komunikací (např. propojka Bystrá - Počernická za MOL). Asi jim došlo, že ta vyhledávací studie je moc hard core i na české poměry a snaží se to nějak zachránit.
Smutné je, že laik koukne a vidí, odborník plodí papíry.
BTW: zvažovalo se i napojení ul U tabulky mostem přes D0 do spojky Ocelkova VR - i toto řešení je v podstatě inteligentnější než cpát ul. K cihelně do MUK Satalice (i když vyžaduje přestavu MUK na VR, která už je nyní díky domům okolo neprosaditelná...).
Co je na první pohled jednoduché řešení a mělo být uděláno dávno (ty mosty se nezhoršily za poslední týden :-))) je odbočovací pruh z napojení D0 na D10, který by vedl do ul Bystrá (resp. Vlastibořská). Na tento pruh by mohly pouze auta přijíždějcí z D0 - odstranilo by to část zátěže z MUK Radonice a přitom nevyvolal problémy s průplety atd. Místa je tam dost, stačilo inteligentněji využít původní trasu D10.
Propojka Bystrá - Počernická není v územní plánu, kdežto MÚK Bystrá je.
https://www.jpeg.cz/obrazek/HZGlT
Na Sjezd MÚK Bystrá stačí vykoupit 2 pozemky. Pokud je poblém s průplety, tak není problém udělat sjezd na Vlastibořickou jen z D0.
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... MiSdHrPg25
Pozemky jsou v územním plánu vyčleněny pro sjezd. Kdyby nebyly, tak už je tam dávno další hala.
MPMP
Příspěvky: 3301
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od MPMP »

A netušíte někdo, proč byla vybrána jako nejvhodnější varianta ta, která neumožňuje realizaci MÚK Bystrá? Je nejlevnější nebo jen nejvíce odpovídá tomu "jak se to dělalo vždycky"?
mapman
Autor
Příspěvky: 5763
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od mapman »

Anonym píše: Propojka Bystrá - Počernická není v územní plánu, kdežto MÚK Bystrá je.
https://www.jpeg.cz/obrazek/HZGlT
Na Sjezd MÚK Bystrá stačí vykoupit 2 pozemky. Pokud je poblém s průplety, tak není problém udělat sjezd na Vlastibořickou jen z D0.
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... MiSdHrPg25
Pozemky jsou v územním plánu vyčleněny pro sjezd. Kdyby nebyly, tak už je tam dávno další hala.
Ale jasně že to problém je, odbočení z připojovacího pruhu na křižovatce dvou dálnic je prostě prásarna největší, to nikdy žádný úředník při smyslech díkybohu nepovolí. Vždyť se to nedá ani normálně vyznačit na značkách... A sjezd z jedné větve bez dořešení sjezdu z ostatních směrů je z hlediska bezpečnosti a orientace prostě špatně, to se ani nemusíme zaklínat normou. Jediné správné řešení je napojit větve do kolektoru podél dálnice, což bylo na D10 k mojí nelibosti zavrženo. V takovém případě je pak napojení ulice K Cihelně do kolektorů podél D0 naprosto v pořádku, viz např. napojení ulice Na Radosti. Navíc by se celá tahle křižovatka dala přestavět v předstihu i před vlastní stavbou 520.
MPMP píše:A netušíte někdo, proč byla vybrána jako nejvhodnější varianta ta, která neumožňuje realizaci MÚK Bystrá? Je nejlevnější nebo jen nejvíce odpovídá tomu "jak se to dělalo vždycky"?
Jediná smysluplná varianta by bylo připojit směry od D0 přímo na D10 a kolektor od VR převést přesmykem pod nebo nad větví z D0 (včetně vzájemného propojení) a na to napojit Bystrou i odpočívky. Tohle řešení už ale neumožňuje stávající zástavba, projektantům se to tam prostě nevešlo.
musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od musklin »

"odbočení z připojovacího pruhu na křižovatce dvou dálnic je prostě prásarna největší, to nikdy žádný úředník při smyslech díkybohu nepovolí"

A rozdíl v bezpečnosti - konkrétní - ne dojmy- oproti napojení Vys. radály na Kbelskou v kombinaci se sjezdem a průpletem na Mladobosleslavkou je kde ? atd..
Proti současnému napojení Chlumecké na D0 je to extrémně bezpečená a pohodová varianta - máte 0,5 km dvoupruhové komunikace z níž uděláte odbočení, teprve pak může začínat napojení tohoto dvoupruhu na D10.
Analogie k 23A a 23B na D0
Lynx
Příspěvky: 3696
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Lynx »

mapman píše:Ale jasně že to problém je, odbočení z připojovacího pruhu na křižovatce dvou dálnic je prostě prásarna největší, to nikdy žádný úředník při smyslech díkybohu nepovolí. Vždyť se to nedá ani normálně vyznačit na značkách... A sjezd z jedné větve bez dořešení sjezdu z ostatních směrů je z hlediska bezpečnosti a orientace prostě špatně, to se ani nemusíme zaklínat normou.
Prasárna je to pro někoho leda pocitově, že to není v souladu se zvyklostmi, úředními postupy a podobně, ale v reálném světě, tedy z hlediska praktického užití je to naprosto bezproblémové řešení, která by zásadně pomohlo a bylo relativně levné. Jestli vám vadí tohle, tak co říkáte na tuhle "prasárnu", ta je přitom narozdíl od tohoto řešení komplikovanější, protože se spojuje s dalším směrem:

https://mapy.cz/s/3ffZY

https://mapy.cz/s/3fg1u

Z hlediska řidiče (ne z hlediska úředních šimlů) je to daleko větší prasárna než to co by bylo v Počernicích a přitom to ŘSD realizovalo.
mapman
Autor
Příspěvky: 5763
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od mapman »

Ad musklin:
Rozdíl je třeba v tom, že Kbelská je místní komunikace s rychlostí 80 km/h, kde je tohle řešení obecně přípustné. D0 a D10 by měly být projektované bez nutnosti je označovat značkami omezujícími rychlost (tj. 130). Ano, můžu všude narvat 80ku, převést na místní rychlostní komunikaci a nacpat tam, co se mi zachce, ale to dle mého názoru na tranzitní dálnici prostě nepatří.

A mimochodem, Kbelská je v tomhle místě velký problém, průplet ve špičkách funguje dost špatně a je to časté nehodové místo, kde je jízda ve špičkách často docela kovbojka, někdo předjíždí vlevo, někdo vpravo průpletem, takhle si opravdu bezpečné/komfortní řešení nepředstavuju.

Obdobně to platí i pro exit 23A a 23B, je to zastaralé řešení, které bylo povoleno proto, že se tato část okruhu stavěla jako SILNIČNÍ. Opět se tam často buď podjíždí odbočovacím pruhem nebo na poslední chvíli odbočuje z pravého atp.. A zároveň je možné konstatovat fakt, že úsek 515 včetně tohoto místa vykazuje výrazně vyšší nehodovost než jiné okolní úseky okruhu a že je to zčásti způsobené i ne-normovým řešením křižovatek (krátké délky připojovacích a odbočovacích pruhů, krátké mezi-křižovatkové vzdálenosti, větve o malých poloměrech atp.). I proto se v rámci zkapacitnění navrhuje zrušení exitu 23A a jeho nahrazení souběžnou komunikací vedenou z exitu 21.

Abychom se dobře pochopili, za prasárnu považuju odbočení z připojovacího pruhu nebo příliš krátký průplet na hlavní trase. Principiálně mi nevadí odbočení z větve křižovatky, ale vadí mi, že to není komplexní, tj. že se postaví jen odbočení z jednoho ze tří směrů. To situaci opravdu moc nepomůže, kdežto napojení ulice K Cihelně na kolektor D0 už komplexní, komfortní i kapacitní řešení je (pokud k tomu přidám úpravy MÚK Radonice).
Lynx
Příspěvky: 3696
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Lynx »

Samozřejmě, že nejlepší je komplexní řešení s kolektorem, všemi větvemi a podobně, o to se nikdo nepře.

Ale v tomto případě by hodně pomohlo i to odbočení z větve křižovatky, byť to třebas nezapadá do tradičních konceptů křižovatek. Bylo by to odbočení nenásilné, plynulé a je na větvi křižovatky, která má sice velký poloměr, ale není to úsek, kde by se jezdilo 130 km/hod ! Za zlomek peněz by to dost možná řešilo současný neutěšený stav výjezdu z MÚK Radonice. Jen by to chtělo ještě před nynějším kruháčem bypass D10 (od Prahy) - směr Radonice a dopravní situace v místě by se zlepšila velice radikálně.
mapman
Autor
Příspěvky: 5763
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od mapman »

Tam se právě 130 běžně jezdí, značení navzdory...
Hlavní je postavit ten bypass na MÚK Radonice s delším odbočovacím a připojovacím pruhem, to je levné opatření, které by kolony podstatně snížilo. O tom jsem psal výše, že do studie to bude zapracováno jako nutná podmínka pro rozšíření D10.
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: D10 - Opravy

Příspěvek od Anonym »

mapman píše:Tam se právě 130 běžně jezdí, značení navzdory...
Hlavní je postavit ten bypass na MÚK Radonice s delším odbočovacím a připojovacím pruhem, to je levné opatření, které by kolony podstatně snížilo. O tom jsem psal výše, že do studie to bude zapracováno jako nutná podmínka pro rozšíření D10.
Takže MÚK Bystrá defitinivně padá?
Pokud ano, mohl by se změnit územní plán a mohla by tam vyrůst minimálně jedna další hala.
Odpovědět

Zpět na „D10“