Nebylo by od věci postavit také bypass ze směru HoPo - D10 Mladá Boleslav. Je sice nejméně důležitý z těch 4 směrů, ale přispělo by to také alespoň trochu ke zlepšení. Ty dva zbývající směry jsou bohužel zastavěné resp. jsou tam oplocené pozemky patřící k průmyslovým areálům.mapman píše:Tam se právě 130 běžně jezdí, značení navzdory...
Hlavní je postavit ten bypass na MÚK Radonice s delším odbočovacím a připojovacím pruhem, to je levné opatření, které by kolony podstatně snížilo. O tom jsem psal výše, že do studie to bude zapracováno jako nutná podmínka pro rozšíření D10.
[D10] Opravy a údržba
Re: D10 - Opravy
Re: D10 - Opravy
obdobný průser se dá čekat na ex8 - Jirny na D11Lynx píše: ......
Tady se postaví zóna na zelené louce, a doprava je přitom totálně neřešená a ještě je z části zabráněno tomu, aby se dala rozumně vyřešit v budoucnu.
psal tu - myslím MPMP - že tam místo stykové křižovatky s II/611 má vyrůst minikruháč
dnes stojí kolikrát kolona i k Lidlu v Nehvizdech a všechno to "dělají" semafory o křižovatku dál...
také nerozumím tomu, že se povolí stavba skladových center bez dostatečné infrastruktury
stejně jako si zaplatili vodovod a trafačku, tak měli zaplatit i obslužnou komunikaci
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D10 - Opravy
Na frekventovaných kruháčích jsou náklaďáky a zejména kamiony velká brzda provozu. Na takovém kruháči vyžaduje vjetí na kruháč určitou hbitost, kterou tyhle auta při nejlepší vůli nemají. Než se rozjedou, než se pohnou, to všechno strašně trvá. Takže nevyužijí spoustu mezer kdy by tam osobák mohl vjet a čekají o dost déle než osobák .... právě na té MÚK Radonice stačí když ze strany od dálnice přijedou třeba tři taková velká auta a rázem se vytvoří fronta. V té frontě jsou další taková auta, no a tak se to tam drží dál a pokud je jich větší množství, tak se fronta ještě prodlužuje .....
S tímhle by měl při návrhu skladových areálu začít odpovědné osoby konečně počítat. Nemluvě o malých rozměrech kruháče jako je ten navrhovaný o kterém mluvíte na II/611, to už je samozřejmě úplný nesmysl. Jedna z možností jsou bypasy pro některé směry, které by tam ovšem měly být od začátku a ne že je tam mnoho let kolaps a pak teprve se o nich začne uvažovat ...
S tímhle by měl při návrhu skladových areálu začít odpovědné osoby konečně počítat. Nemluvě o malých rozměrech kruháče jako je ten navrhovaný o kterém mluvíte na II/611, to už je samozřejmě úplný nesmysl. Jedna z možností jsou bypasy pro některé směry, které by tam ovšem měly být od začátku a ne že je tam mnoho let kolaps a pak teprve se o nich začne uvažovat ...
Re: D10 - Opravy
Teď možná napíšu hovadinu, ale co možnost vyřešit tem směr rovně z D10 do průmyslové zóny jednosměrným podjezdem pod kruháčem? Ale chápu že by byla potřeba fakt hromada betonu na opěrný zdi...
Re: D10 - Opravy
Budete se možná divit, ale třeba v Británii, přestali zcela budovat jednopruhové kruháče právě z tohoto důvodu a na rušných křižovatkách hlavních silnic je nahrazují jednoduchým a nejčastěji jen dvoupruhovým nadjezdem pro hlavní tah (což by bylo řešení i pro řadu navrhovaných komunikací u nás, třeba 1/33 a 1/37 u budovaného jaroměřského sjezdu z D11, nebo u Náchoda na připravovaném obchvatu a křižovatce s 1/14, atd, atd). Přišli na to právě kvůli kamionům, takže váš návrh není vůbec od věci, ale most by byl levnější než zářez...
Re: D10 - Opravy
Podobná řešení mi taky vyvstávala na mysli, když jsem tam každé ráno stál ve frontě. Ono kdyby se na to myslelo dopředu, tak se tam dal udělat i klasický podjezd kousek bokem od kruháče a nebylo by to ani až tak drahé, protože komunikace je tam stejně na náspuMax píše:Teď možná napíšu hovadinu, ale co možnost vyřešit tem směr rovně z D10 do průmyslové zóny jednosměrným podjezdem pod kruháčem? Ale chápu že by byla potřeba fakt hromada betonu na opěrný zdi...
https://mapy.cz/s/3fsFN
Jenže to je bohužel pasé, kvůli té bílé hale s červeným pruhem co je vidět v pozadí. Takže dnes by to zřejmě bylo zavrženo kvůli vysoké ceně, protože by to vyžadovalo opravdu hodně inženýrských objektů.
Další věc je, že ono pro mě trochu překvapivě tam přijíždějí na kruháč poměrně intenzivně auta z různých směrů a zase různými směry vyjíždějí, není to tedy tak, že by převažoval jen směr z dálnice do zóny. Takže ani tohle by nebylo univerzálním řešení všeho. Jediný poměrně málo frekventovaný směr je z kruháče směrem na Mladou Boleslav (tedy ráno). Jinak tam není převažující směr jízdy.
Re: D10 - Opravy
SSZ by nepomohlo?
Chtělo by to samozřejmě více dostatečně dlouhých řadících pruhů.
Chtělo by to samozřejmě více dostatečně dlouhých řadících pruhů.
Re: D10 - Opravy
Nebylo by špatné vidět pentlogram křižovatky. Podle mě hlavní křižovatkové pohyby jsou od ramene D10 vlevo do Horních Počernic a rovně do průmyslové zóny. A dále z průmyslové zóny vlevo směr Radonice a rovně na D10.
Za mě by semafory určitě byly lepší než kruhák. Přitom prostor tam je!! Křižovatka se SSZ a dostatečnými řadícími pruhy má větší kapacitu, než tato OK, navíc by se kritická levá odbočení dala pustit proti sobě.
Už když to stavěli, tak jsem nechápal a je to horší než jsem čekal. Nejhorší je ale, jak píše Lynx, vzdutí až do samotné D10, dochází tam fakt k nebezpečným situacím.
Za mě by semafory určitě byly lepší než kruhák. Přitom prostor tam je!! Křižovatka se SSZ a dostatečnými řadícími pruhy má větší kapacitu, než tato OK, navíc by se kritická levá odbočení dala pustit proti sobě.
Už když to stavěli, tak jsem nechápal a je to horší než jsem čekal. Nejhorší je ale, jak píše Lynx, vzdutí až do samotné D10, dochází tam fakt k nebezpečným situacím.
Re: D10 - Opravy
ona ta zona není jen u D10 v Počernicích, ale krabice jsou i před Radonicemi, to je myslím centrála Albertu
čili dopravní tok je odevšud-všude a mírně to blokuje i úzký podjezd pod kolejemi a SSZ v Počernicích
prostě než tam povolili ty krabice, tak se měla postavit plnohodnotná MUK a pak teprv rozprodávat "políčka"
čili dopravní tok je odevšud-všude a mírně to blokuje i úzký podjezd pod kolejemi a SSZ v Počernicích
prostě než tam povolili ty krabice, tak se měla postavit plnohodnotná MUK a pak teprv rozprodávat "políčka"
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D10 - Opravy
Dalším problémem je další výstavba. V okolních obcích se staví a bude stavět - Radonice, Jenštějn, Svémyslice, Zeleneč. Hlavně byty a rodinné domky.
Horní Počernice se také podle územního plánu mají rozšiřovat na východ.
https://www.jpeg.cz/obrazek/HhIqa
Na D11 měla být postavena za benzínkou nová MÚK, ale pochybuji, že se postaví, protože by sjezd byl společný s benzínkou a to už se prý nesmí.
Horní Počernice se také podle územního plánu mají rozšiřovat na východ.
https://www.jpeg.cz/obrazek/HhIqa
Na D11 měla být postavena za benzínkou nová MÚK, ale pochybuji, že se postaví, protože by sjezd byl společný s benzínkou a to už se prý nesmí.
Re: D10 - Opravy
Kdybyste se tu pořádně rozhlédl, tak byste zjistil, že ta nová MÚK nedávno získala nepravomocné ÚR...
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 70#p169070
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 70#p169070
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D10 - Opravy
Máme tu centrálu Penny. Ale to je výrazně menší proud, než z druhé strany, který musí přes kruháč, aby najel "na Prahu". Stejně tak přírůstek v Radonicích jsou jednotky domů/aut, to taky není žádný zásadní počet vůči těm, co si do Alzy/Mallu atd. dojíždějí pro své balíky...(nebo tam pracují).Mike píše:ona ta zona není jen u D10 v Počernicích, ale krabice jsou i před Radonicemi, to je myslím centrála Albertu
čili dopravní tok je odevšud-všude a mírně to blokuje i úzký podjezd pod kolejemi a SSZ v Počernicích
prostě než tam povolili ty krabice, tak se měla postavit plnohodnotná MUK a pak teprv rozprodávat "políčka"
Podle mého je zásadní problém, že od Prahy se k halám nedostanou napřímo, ale musejí až za most a zpátky přes kruháč. Chápu, normy, ale takto je to tedy výrazně nebezpečnější.
Re: D10 - Opravy
Tak to jsem rád. Nedávno tady mapman přesvědčoval, že k benzínce se nesmí napojit místní komunikace.Majkii píše:Kdybyste se tu pořádně rozhlédl, tak byste zjistil, že ta nová MÚK nedávno získala nepravomocné ÚR...
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 70#p169070
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... &start=175
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D10 - Opravy
A má pravdu, nemluvil o benzínce ale o odpočívce a ani v případě MÚK Beranka není žádná místní komunikace připojena k odpočívce. Sjezd z dálnice nebude přes odpočívku ale přes normální MÚK, pro zachování připojení odpočívky k dálnici vznikne kolektor.
Takže stále platí to co uváděl, a to i v případě odpočívky Beranka (bývalé Horní Počernice).
Takže stále platí to co uváděl, a to i v případě odpočívky Beranka (bývalé Horní Počernice).
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D10 - Opravy
Jedno z možných částečných řešení přímého napojení D10 od Prahy na průmyslovou zónu by mohlo být prodloužení odbočovacího pruhu k odpočívce s McDonaldem a odpojení rampy přímo do zóny:
https://mapy.cz/s/3fByA
Takže by nevznikl nový odpojovací pruh (což obvykle vadí zastáncům tvrdé úřední linie), jen by se prodloužil a rozdvojil ten stávající. Obávám se ale, že by se nějáký nepřekonatelný úřední důvod stejně našel
https://mapy.cz/s/3fByA
Takže by nevznikl nový odpojovací pruh (což obvykle vadí zastáncům tvrdé úřední linie), jen by se prodloužil a rozdvojil ten stávající. Obávám se ale, že by se nějáký nepřekonatelný úřední důvod stejně našel
Re: D10 - Opravy
Nevím, proč by to nešlo, když v MÚK D0xD5 jsou prvně 2 takové odbočení a pak až na Plzeň. Očekávám odpověď, že to dříve šlo a teď už ne. Předem říkám souhlas, na takové múk jako je D0xD5 NE ! Ale na sjezdu k průmyslovce + odpočívce, parádní řešení . Jestli máme normy udělané tak idiotsky, že to nerozliší "malý" sjezd a dálniční křižovatku, tak je to jedině na
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: D10 - Opravy
O tom, že by nešly dát 2-3 sjezdy za sebe, se tu nediskutuje, nebo jo?
Diskuze je o tom, že nelze dát sjezd (MÚK Bystrá) tak blízko k připojení od D0 - auta D0 jih -> D10 by se míchala s auty Vysočanská radiála -> sjezd Bystrá, a ten průplet by byl nebezpečný, resp. nerealizovatelný bez kolektorů. A ty jsou drahé.
Diskuze je o tom, že nelze dát sjezd (MÚK Bystrá) tak blízko k připojení od D0 - auta D0 jih -> D10 by se míchala s auty Vysočanská radiála -> sjezd Bystrá, a ten průplet by byl nebezpečný, resp. nerealizovatelný bez kolektorů. A ty jsou drahé.
Re: D10 - Opravy
Diskutovalo se tady leccos, například možnost odpojit se od D0 do průmyslové zóny z rampy mezi D0 a D 10 (směr Mladá Boleslav)
https://mapy.cz/s/3fF9k
Neříkám, že je to ideální bezproblémové řešení, ale v těch Počernicích by to mohlo udělat za málo peněz hodně muziky.
mapman píše:Ale jasně že to problém je, odbočení z připojovacího pruhu na křižovatce dvou dálnic je prostě prásarna největší, to nikdy žádný úředník při smyslech díkybohu nepovolí. Vždyť se to nedá ani normálně vyznačit na značkách... A sjezd z jedné větve bez dořešení sjezdu z ostatních směrů je z hlediska bezpečnosti a orientace prostě špatně, to se ani nemusíme zaklínat normou.
Proto se obávám, že by vadilo asi i tohle rozdvojení odpojovacího pruhu. Byť mě to jako laikovi přijde jako celkem dobré řešení. Navíc to v praxi existuje, jako například zde na začátku D8 na kraji Prahy:mapman píše:Abychom se dobře pochopili, za prasárnu považuju odbočení z připojovacího pruhu nebo příliš krátký průplet na hlavní trase. Principiálně mi nevadí odbočení z větve křižovatky, ale vadí mi, že to není komplexní, tj. že se postaví jen odbočení z jednoho ze tří směrů.
https://mapy.cz/s/3fF9k
Neříkám, že je to ideální bezproblémové řešení, ale v těch Počernicích by to mohlo udělat za málo peněz hodně muziky.
Re: D10 - Opravy
Jo takhle, tak to pardon. Ale stejně to není argument, proč by to nešlo udělat, jak napsal Lynx. Tedy pokud nepočítáme papírování. Když tam jde sjezd na odpočívku, tak nechápu, proč by to nemohl být zároveň sjezd do PZ. Dobře, odbočovací pruh by se prodloužil o cca 200 m, to už ale snad není takový problém, prostě se udělá výjimka ze vzdálenosti od MÚK.
No a jiné řešení je (jak jste napsal že by to byl nebezpečný průplet, máme jich takových ale hromadu) že se připojovací pruh stává odbočovacím o délce cca 800 m. Co je na tom nebezpečného, když máte na odbočení/připojení skoro 1 km. Mnohem lepší a bezpečnější než většina našich dálničních odbočovacích pruhů o délce 100,200,300 výjimečně 400 m !
No a jiné řešení je (jak jste napsal že by to byl nebezpečný průplet, máme jich takových ale hromadu) že se připojovací pruh stává odbočovacím o délce cca 800 m. Co je na tom nebezpečného, když máte na odbočení/připojení skoro 1 km. Mnohem lepší a bezpečnější než většina našich dálničních odbočovacích pruhů o délce 100,200,300 výjimečně 400 m !
Re: D10 - Opravy
Sjezdy z odpočivek jsou zákonem zakázané. Může být jen sjezd do kolektoru a z něj na odpočvku a do zóny každý zvlášť.
Re: D10 - Opravy
Nebylo to myšleno sjíždět z odpočívek, ale využít odbočovací pruh k odpočívce a třeba 200-300 m před odpočívkou udělat výjezd z odbočováku do zóny. A nebo jsem špatně pochopil já tebe
Re: D10 - Opravy
Já jsem to myslel tak jak píšete a je to tak i na tom odkaze, který jsem dával v minulém příspěvku, což je výjezd na začátku D8 (v tomto místě možná R8) u Prahy-Ďáblic.Aram96 píše:Nebylo to myšleno sjíždět z odpočívek, ale využít odbočovací pruh k odpočívce a třeba 200-300 m před odpočívkou udělat výjezd z odbočováku do zóny. A nebo jsem špatně pochopil já tebe
Samozřejmě by to mohlo být i z kolektoru, tedy, že by ten odbočovací pruh byl oddělen pásem a svodidlem od hlavního proudu dálnice a z toho kolektoru šla teprve odbočka. To by zamezilo tomu, aby to někdo na tu odbočku střihnul na poslední chvíli třebas z levého pruhu dálnice.
Re: D10 - Opravy
Já reagoval na mapmanaLynx píše:Já jsem to myslel tak jak píšete a je to tak i na tom odkaze, který jsem dával v minulém příspěvku, což je výjezd na začátku D8 (v tomto místě možná R8) u Prahy-Ďáblic.Aram96 píše:Nebylo to myšleno sjíždět z odpočívek, ale využít odbočovací pruh k odpočívce a třeba 200-300 m před odpočívkou udělat výjezd z odbočováku do zóny. A nebo jsem špatně pochopil já tebe
Samozřejmě by to mohlo být i z kolektoru, tedy, že by ten odbočovací pruh byl oddělen pásem a svodidlem od hlavního proudu dálnice a z toho kolektoru šla teprve odbočka. To by zamezilo tomu, aby to někdo na tu odbočku střihnul na poslední chvíli třebas z levého pruhu dálnice.
Jinak si myslím, že pro kolektor by ten odbočovací pruh musel být ještě delší - takže asi by to muselo vypadat tak, že se začnou připojovat 2 pruhy z odbočení z D0>MB, a jak se po 200-300 m připojí pravý, tak z levého už udělat regulérní odbočovací pruh právě na kolektor k odpočívce a zóně. Ale to se obávám, že bude ještě větší humbuk než kdyby se prvně zcela připojil a začal by nový byť kratší odbočovací pruh na kolektor.
Ohledně značení mi přijde jednodušší první varianta. Prostě na radiále značky za 1000 resp. 500 m odbočení k odpočívce a průmyslové zóně a jakmile se tu objeví 2 připojovací pruhy, tak dát značku: levý pruh šipka rovně MB - pravý pruh šipka rovně MB - levý připojovací zalomená šipka na odbočení k odpočívce a zóně. Jak jednoduché
Mám pocit, že takhle to tam už v současné době přesně nevypadá, ale princip je stejný a stejné řešení - připojovák se stává odbočovacím
https://www.google.cz/maps/@50.1074468, ... 312!8i6656
Re: D10 - Opravy
To jsem pochopil. Ale není mi jasné proč by to měl být takový problém. Myslím, že si takovouhle přehnanou přísností zbytečně přiděláváme komplikace tam, kde by žádné být nemusely a pak se vše odkládá a odkládá až použitelné řešení není nikdy.mapman píše:Sjezdy z odpočivek jsou zákonem zakázané.
Re: D10 - Opravy
To není přehnaná přísnost, ale důsledek několika problémových případů z 90. let, kdy záměry soukromých podnikatelů měly přednost před veřejným zájmem a dodnes to má právní i dopravně bezpečnostní důsledky. To, co může z určitého pohledu vypadat jako logické a správné, může z jiného pohledu otevřít pandořinu skříňku pro jiné mnohem horší případy. Zkuste se prosím smířit s tím, že připojování čehokoliv externího (přímo nesouvisejícího s dálnicí a provozem na ní) na odpočívku je tabu...