D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Praha – Mladá Boleslav – Turnov (I/35)
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od martas »

Toto se dnes objevilo na Cenii: https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_OV1242
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: [D10] obecně

Příspěvek od Mosquit »

Díky.
Takže exit 10 se evidentně zatím k přeložce II/101 posouvat nebude...
Jirka95
Příspěvky: 290
Registrován: 27.8.2014 12:39:31

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Jirka95 »

Mě zaujal tento shrnující odstaveček.

Dálnice D10 bude modernizována ve stávající trase, směrové a výškové uspořádání zůstane zachováno. Součástí stavby budou i vyvolané přeložky sítí technické infrastruktury a úpravy území v okolí stavby. Kromě modernizace hlavní trasy budou provedeny přestavby všech MÚK, rozšíření stávajících mostních objektů, případné demolice stávajících mostů a jejich nahrazení zcela novými. Dále se počítá s úpravou či zrušením odpočívky Podchlumí, obnovou a doplněním odvodnění, prověřením a případným doplněním protihlukových opatření. (ta tečka za větou tam skutečně je, ale si je to tisková chyba) Čtyři kameny vpravo (km 15,5, případně km 17,0).

Nenašel jsem tam jaké mosty se budou rozšiřovat a které nahrazovat, ale nepostavili teď skoro všechny nadjezdy nové? A na mosty přes Jizeru a Labe se určitě 3+3 nevejde.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od michal »

Mě fascinuje toto místo. Nový most už stojí, možná je i na 3+3, ale ta hala za ním... Fakt nevím, jak tohle může někdo tak blízko dálnice povolit... https://mapy.cz/s/memecucuko
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Honey72 »

Také se divím, že si nenechávají větší rezervu, ale leckdy to hodně klame. Třeba tato hala je od bílé vodící čáry vzdálena 11,5 metru a 8,5 metru je od okraje asfaltu. Takže rezerva tam je. Pět metrů to je od současného okraje asfaltu k hranici pozemku, takže ani pozemek by se nemusel vykupovat. Ale za desítky let bude třeba nutné udělat 4+4 a co s baráky ? :-)

https://mapy.cz/zakladni?planovani-tras ... itch=0.190
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Aram96 »

Honey72 píše: Ale za desítky let bude třeba nutné udělat 4+4 a co s baráky ? :-)
To nebude potřeba, to odvede 2. a 3. tranzitní okruh okolo Prahy a 6-pruh zde bude stačit :)
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od michal »

Tak ne, ten most na 3+3 není nachystaný...
https://goo.gl/maps/ktvNMPjMQB3DWnNMA
Přílohy
radonice.jpg
radonice.jpg (166.06 KiB) Zobrazeno 19133 x
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Vešly by tam 3+3 bez odstavky, takhle podle oka.
R48 -> D48 se podařilo!
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od michal »

Já uvažoval o plnohodnotném 3+3 včetně odstavného pruhu. Pokud bude na malém kousku trocha svodidel, tak to asi zas tak moc nevadí, z D1 jsme na to byli zvyklí. Otázkou je, jestli se pod to dnes ještě někdo podepíše...
Přílohy
d1.jpg
d1.jpg (146.87 KiB) Zobrazeno 19121 x
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od mapman »

Podepíše - počítá se s tím, i na modernizované D1 je takovýchto mostů postaveno několik, aby se nemuselo vydávat územní rozhodnutí.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Lenny »

Ta hala se řešila ve studii, dokonce v ní je příčný řez, na kterém je vidět, že se tam šestipruh vejde.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Majkii »

Mosty u Zelenče i Záp už se tu řešily, třeba zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 51#p170751
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Lynx »

A proč není ten nový !!! most u té betonové haly postaven s dostatečnou rezervou ? Má pro to někdo nějáké racionální vysvětlení ? A nebo jsou na ŘSD blázni co nevidí ani pár let dopředu ?

A nebo jsou to naopak "vizionáři" co znají své papenhaimské a vědí že za 20 let ten most budou zase bourat, protože ho nehodlají niják udržovat ? Každopádně je to šílenství, kocourkovské hospodaření .....
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od mapman »

Je to proto, že ten most u haly stavěl jako svou rekonstrukci kraj (KSÚS) a v době kdy se vydávalo stavební povolení a ŘSD se k tomu v rámci řízení vyjadřovalo, ještě oficiálně neexistoval plán na 3+3. Od roku 2018 ŘSD požaduje při všech rekonstrukcích nadjezdů mezi Prahou a MB rezervu na D 33,5.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od michal »

Jako že do roku 2018 se nepočítalo s tím, že D10 bude jednou 3+3? :crazy:
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od mapman »

Podle platné kategorizace z roku 2010 se s 33,5kou počítalo jen na úseku do Brandýsa. A ještě k tomu na to ŘSD trochu kašlalo, takže v rámci stavebního řízení ten požadavek ani nevzneslo. Od roku 2018 se počítá s 3+3 až do Kosmonos. Na druhou stranu je potřeba říct, že u obou nadjezdů se tam šestipruh vejde, jen bude bez odstavného.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Majkii »

A já bych tady taky zopakoval jeden svůj starší dotaz: může si ŘSD vůbec na krajích (případně obcích) nějak vynutit, aby tyto při rekonstrukci svých mostů zohledňovaly tyto (často nejisté) budoucí plány na rozšíření?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Lynx »

mapman píše:Podle platné kategorizace z roku 2010 se s 33,5kou počítalo jen na úseku do Brandýsa. .
Ale tohle je na tom úseku - tedy ještě před Brandýsem ! Takže vlastně potvrzujete, že ŘSD mělo i podle platné kategorizace o širší most požádat.
Nemluvě o tom, že z logicky věci o to mělo požádat i kdyby tu kategorizaci nemělo, tohle je jen úřední důvod navíc. My tady řešíme betonovou halu a oni si tam klidně nechají postavit nový most, který má pilíř ještě o několik metrů blíže k dálnici ............
Majkii píše:A já bych tady taky zopakoval jeden svůj starší dotaz: může si ŘSD vůbec na krajích (případně obcích) nějak vynutit, aby tyto při rekonstrukci svých mostů zohledňovaly tyto (často nejisté) budoucí plány na rozšíření?
Jak vidíte, tak jsou líní to napsat i do vyjádření, že by něco takového vůbec chtěli. Natož aby to něják vymáhali. Mě to přijde neskutečné.
Přitom předpokládám, že s krajem by byla nějáká "lidská" dohoda možná. Přece to nejsou úplný blázni, co najust postaví užší most než je potřeba. Obzvlášť v takovémto případě, kdy je to úplně jasné, že to rozšíření dřív nebo později bude nutné.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Majkii »

No já nevím, takhle idealisticky bych si to nepředstavoval. Blázni to určitě nejsou, ale taky řeší svoji nákladovou stránku a bude pro ně zásadní rozdíl, jestli opraví most v původních parametrech, což jim pro jejich potřeby stačí, nebo musí řešit jeho prodloužení, což může krom vyšších nákladů znamenat i zdržení v přípravě skrz nutnost řešit třeba ÚR.
A ŘSD jim na to asi nemůže jednoduše "přidat", ale právě by mě zajímalo, jestli skrz ty svoje plány na rozšíření si to může u stavebního úřadu nějak vynutit.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od mapman »

Může i nemůže. Od 2018 je v tomhle jasná dohoda, a to i díky tomu, že na mosty přes dálnice cílí jeden z fin. programů SFDI. Když se slíbí peníze, tak se i zvedne ochota vyhovět. Takže ve Středočeském kraji už by se tenhle případ opakovat neměl.
Hejkal
Příspěvky: 54
Registrován: 21.1.2015 19:55:47

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Hejkal »

Záměr na rozšíření silnice první třídy musí být zanesen v územním plánu, nejlépe v zásadách územního rozvoje kraje a to i proto, aby to byla veřejně prospěšná stavba.
Mroz
Příspěvky: 317
Registrován: 13.9.2016 22:04:48

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mroz »

Tak o rozšíření na 6pruh a problému s novými mosty co s tím nepočítají se píše i v médiích:

https://zdopravy.cz/sestipruh-z-prahy-a ... d10-65232/

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/do ... 47ab5f122/
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Aram96 »

Pokud se pod ten most vleze 3+3 bez odstavného, tak bych řekl, že je to dostatečné. Spíš je tahle D10 na zamyšlení jinde .. když by někdy v budoucnu byla např. potřeba rozšířit D35 na 6-pruh, budou nově postavené mosty stačit na 3+3 bez odstavného ? Snad tam vedle krajnice ještě rezerva bude, ale tohle je opravdu na zamyšlení..
Ono ani já osobně nevěřím, že to někdy potřeba bude, ale obecně je dost trestuhodné, že se prostě mosty PŘES dálnici musí po 40 letech bořit kvůli počtu pruhů pod ním. Mosty by se měly stavět na 100 let, ne na 40 :( Ještě zajímavější v tomhle ohledu je středočeská D3, která má solidní (a i reálné) vyhlídky na potřebu 6-pruhu před Prahou :lol: , protože ta má snad ze všech dálnic největší potenciál na vytvoření nové dopravy v budoucnu. Ono ty široké SDP v Polsku mají něco do sebe .. Pardon za OT.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od 1975 »

...tak jako obec Radonice jsme si už najali "Frank Bold Advokáti, s.r.o", z Brna, za 2.300Kč /hod. Přesně v duchu No Passarán!. A pak obce fňukají, že jim zlá vláda sebere peníze, když se lidem sníží daně.
Trucker
Příspěvky: 134
Registrován: 4.5.2016 22:05:47

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Trucker »

Aram96 píše:Pokud se pod ten most vleze 3+3 bez odstavného, tak bych řekl, že je to dostatečné. Spíš je tahle D10 na zamyšlení jinde .. když by někdy v budoucnu byla např. potřeba rozšířit D35 na 6-pruh, budou nově postavené mosty stačit na 3+3 bez odstavného ? Snad tam vedle krajnice ještě rezerva bude, ale tohle je opravdu na zamyšlení..
Ono ani já osobně nevěřím, že to někdy potřeba bude, ale obecně je dost trestuhodné, že se prostě mosty PŘES dálnici musí po 40 letech bořit kvůli počtu pruhů pod ním. Mosty by se měly stavět na 100 let, ne na 40 :( Ještě zajímavější v tomhle ohledu je středočeská D3, která má solidní (a i reálné) vyhlídky na potřebu 6-pruhu před Prahou :lol: , protože ta má snad ze všech dálnic největší potenciál na vytvoření nové dopravy v budoucnu. Ono ty široké SDP v Polsku mají něco do sebe .. Pardon za OT.
Podobný průšvih se očekává na D35, kde se dnes připravuje rozšíření odpočívky "Skrbeň" (viz vlákno odpočívky D35) neodsazené od osy komunikace tak aby vyhovovala pro případný 6-ti proud, který v tomto úseku bude 100 % hrozit během 10-20 let.
Odpovědět

Zpět na „D10“