MÚK Kosmonosy

Praha – Mladá Boleslav – Turnov (I/35)
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

MÚK Kosmonosy

Příspěvek od Jirka L »

vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: MÚK Kosmonosy

Příspěvek od vodouch2000 »

Historicky první leták pro D10? :-)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: MÚK Kosmonosy

Příspěvek od Aram96 »

Tohle vše za 250 mega ? To by bylo teda parádní, když si vezmu, že obyčejný malý kruháč na dvoupruhové silnici s trochu větším poloměrem vychází třeba na 30 mega.
Jen dotaz, neví někdo .. bude to turbo okružní křižovatka když se tam píše, že některé výjezdy budou dvoupruhové ? Nebo to bude to staré nepoužitelné řešení, kde je ten druhý pruh vlastně k ničemu ? :)
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: MÚK Kosmonosy

Příspěvek od Jirka L »

turbokruháč to být nemá
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: MÚK Kosmonosy

Příspěvek od Aram96 »

Pak jsou výjezdové dvoupruhové rampy naprosto k ničemu ne ?
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: MÚK Kosmonosy

Příspěvek od Jirka L »

ten kruháč má být dvoupruhový
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: MÚK Kosmonosy

Příspěvek od Aram96 »

Některé rampy také, podle letáku. Vjezdové 2-pruhové se ještě dají, ale jaký smysl má 2-pruhová rampa na výjezdu ? Stejně nemůžete z vnitřního pruhu na OK vyjet rovnou ven, když tam jede auto vedle.
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: MÚK Kosmonosy

Příspěvek od vodouch2000 »

Je to právě naopak, než píšeš. Nesmysl jsou jednopruhové výjezdy z dvoupruhových OK. Proč bys nemohl vyjet z vnitřního pruhu OK do levého pruhu na výjezdové rampě, pokud nikoho neomezíš? Podobně najíždíš z dvoupruhové vjezdové rampy do vnitřního pruhu OK.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: MÚK Kosmonosy

Příspěvek od Lenny »

Podle mě je nesmysl zapojovat do dálniční křižovatky nějakou místní komunikaci vedoucí do průmyslové zóny. Její napojení měly řešit z OK u 13. brány nebo jiným způsobem.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: MÚK Kosmonosy

Příspěvek od Aram96 »

vodouch2000 píše:Je to právě naopak, než píšeš. Nesmysl jsou jednopruhové výjezdy z dvoupruhových OK. Proč bys nemohl vyjet z vnitřního pruhu OK do levého pruhu na výjezdové rampě, pokud nikoho neomezíš? Podobně najíždíš z dvoupruhové vjezdové rampy do vnitřního pruhu OK.
Promiň, ale ta tvoje úvaha nedává absolutně smysl ... pokud jedu ve vnitřním pruhu OK a chci rovnou vyjet, tak mi tam nesmí jet žádné auto ve vnějším pruhu, abych je neomezil/neohrozil. A pokud tam nejede, tak je mě snad jedno, jestli jedu do levého nebo pravého pruhu nebo je tam jen jeden, snad ne ? :?
Dvoupruhový výjezd má smysl tehdy, kdy vnější pruh OK právě tady končí a nejde v něm pokračovat dál v OK. Vnitřní pruh se rozdvojuje a můžu buď vyjet ven nebo pokračovat po OK. Tohle smysl dává a mám za to, že se tomu říká právě turbokruháč. Dvoupruhový kruháč má výhodu pouze v tom, že můžu najíždět na OK ve dvou pruzích, tím pádem má větší kapacitu na vjezdu, nikoli na výjezdu. Ale možná je to na jiné téma.
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: MÚK Kosmonosy

Příspěvek od AF-1 »

Zkuste se chvili postavit o kousek dal na kruhovy objezd s Jicinskou ulici a uvidite, jak dobre dvojite najezdy a vyjezdy funguji.
Andreascz
Příspěvky: 72
Registrován: 10.11.2015 23:02:12

Re: MÚK Kosmonosy

Příspěvek od Andreascz »

ty dvoupruhý kruháče v bolce jsou strašidelný, divím se že tam nejsou nehody denně.
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: MÚK Kosmonosy

Příspěvek od kot »

Holt kdo umí umí... Na venkově je kruháč sakra neřešitelná věc. Auto najíždí o dva "nájezdy" vedle, ale venkovan pro "jiistotu" čeká, až je celý kruháč bez provozu. Zabít málo....
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: MÚK Kosmonosy

Příspěvek od Majkii »

Výkupy pokračují slušným tempem. V uplynulých dnesch přešly pod ŘSD asi největší plochy potřebné pro nový kruháč. V katastru už je tedy vcelku jasně viditelné umístění nové křižovatky.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: MÚK Kosmonosy

Příspěvek od Jirka L »

aktuální stav vykoupených pozemků
stav k 1.12.2019

náhled:
D10 MÚK Kosmonosy 2019-12-01.jpg
D10 MÚK Kosmonosy 2019-12-01.jpg (719.53 KiB) Zobrazeno 25872 x
Protože se ke mně náhodou dostal záborový elaborát, mohl jsem vytvořit spolehlivý seznam zbývajících LV:
chybějící pozemky MÚK Kosmonosy 2019-12-01.PNG
chybějící pozemky MÚK Kosmonosy 2019-12-01.PNG (9.78 KiB) Zobrazeno 25720 x
Je už nadmíru jisté, že s tou třetí položkou od konce bude značný problém. Jde o pozemek 1743/12, k.ú. Kosmonosy. Vzhledem k počtu vlastníků ani není s podivem, že mezi nimi jsou i případy s exekučním příkazem, nedostatečně identifikovaný vlastník nebo soudní projednávání dědictví.

EDIT: tabulka opravena a odvolávám větu o její spolehlivosti. Spolehlivé jsou jen podklady, ze kterých jsem vycházel, nikoliv už moje vizuální kontrola :D
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: MÚK Kosmonosy

Příspěvek od Majkii »

Díky za mapku!
Protože to tady ale občas pohledem do katastru kontroluji, dovolil bych si trochu oponovat a neviděl bych to tak černě. Z uvedených 15 spoluvlastníků onoho pozemku (a řekl bych, že by to měly být pozemky dva - i 1743/2) už tu minimálně 8 z nich prodalo jiné pozemky nebo podíly. Otázkou tedy spíš je, proč se tady zatím nevykupovalo.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: MÚK Kosmonosy

Příspěvek od Jirka L »

Díky za info, opraveno. Ono je to ve výsledku jedno, jestli je to jeden nebo dva pozemky, když je stejné LV. Ale nebýt něj, tak bych si troufl říct, že by výkupy mohly být hotové opravdu rychle.
alabastr
Příspěvky: 555
Registrován: 5.11.2017 12:50:18
Bydliště: Praha

Re: MÚK Kosmonosy

Příspěvek od alabastr »

Nový leták k MÚK Kosmonosy vydaný v červenci 2020 a v něm informace o výkupu pozemků:
"V rámci majetkoprávní přípravy je nutné vypořádat 29 listů vlastnictví (v 09/2019 bylo vypořádáno 23 LV, tedy 79,31 %)"
Tedy údaj starý 10!!! měsíců... :?

https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/461 ... monosy.pdf
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: MÚK Kosmonosy

Příspěvek od mapman »

Zajímavější bude spíš informace, že se podařilo najít řešení, jak po celou dobu výstavby MÚK (s výjimkou krátkodobých opatření v řádu desítek hodin) zachovat režim 2+2 a zároveň zachovat možnost odbočení od Prahy na Kosmonosy. To bylo u téhle akce naprosto klíčové...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: MÚK Kosmonosy

Příspěvek od Aram96 »

To je jistě chvályhodné. Nicméně tvar této MÚK je prostě od začátku špatný, o dost horší než současný stav. Popravdě bych si dovolil menší OT a to to, že tady tahle MÚK by našla ideální využití pro tvar MÚK jako u Brna jižní tangenta s D2. Kruháč + semidirektní rampa pro směr Praha>I/38. Kruháč, napojení přeložky I/16, příp.nového areálu .. vše beru, ale směr Praha-I/38 tady má být řešen kapacitně mimo kruháč. Tohle řešení za stamiliony korun povede ke zhoršení a nevím, jestli je nad čím jásat. :?
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: MÚK Kosmonosy

Příspěvek od mapman »

V místě odpojení z dálnice je navrženo 5 pruhů (2 rovně, 3 doprava) a pro směr Kosmonosy jsou přes turbokruhák vedeny dva pruhy - kapacitní je to až až. Vzhledem k tomu, že hned za touto křižovatkou následují na I/38 další méně kapacitní kruháky, tak tohle řešení bude bohatě stačit.
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: MÚK Kosmonosy

Příspěvek od Anonym »

Mě se ten kruhák také nelíbí. Kříží se tam moc směrů. Lidi jedoucí do práce do Škodovky, pak I/38, I/16.
Speciální výjezd jen k halám mi přijde také zbytečný. Díky němu nelze udělat přímý směr D10 - I/16.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: MÚK Kosmonosy

Příspěvek od Aram96 »

mapman píše:V místě odpojení z dálnice je navrženo 5 pruhů (2 rovně, 3 doprava) a pro směr Kosmonosy jsou přes turbokruhák vedeny dva pruhy - kapacitní je to až až. Vzhledem k tomu, že hned za touto křižovatkou následují na I/38 další méně kapacitní kruháky, tak tohle řešení bude bohatě stačit.
Budiž, pokud je tento směr veden pořád ve 2 pruzích, tak to ještě ujde. Ale vzhledem k tomu, že je v plánu stavět i následující zkapacitnění (i když bohužel jen přes ten první kruháč, nevím, proč se prostě nepostaví nový 2-pruh uprostřed pro samotnou I/38 až na tu plánovanou křižovatku), tak by to určitě využití mělo. Ale budiž, je jasné, že opravdu velká část dopravy míří do Škodovky a I/38 zde není nějaký výrazně prioritní směr.
A kam je myšlen ten 3.pruh ? To jsem nepochopil ..
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: MÚK Kosmonosy

Příspěvek od Majkii »

mapman píše:Zajímavější bude spíš informace, že se podařilo najít řešení, jak po celou dobu výstavby MÚK (s výjimkou krátkodobých opatření v řádu desítek hodin) zachovat režim 2+2 a zároveň zachovat možnost odbočení od Prahy na Kosmonosy. To bylo u téhle akce naprosto klíčové...
To odbočení bylo řešeno už v DÚR ne? Odněkud (asi z ÚR, nic moc jiného k tomu dostupného není :)) si pamatuji, že se nejdřív má postavit vzdálenější most a teprve potom bourat současný...

A v čem spočívá to řešení 2+2? Nějaké provizorní rozšiřování u posouvané vozovky s D24,5?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: MÚK Kosmonosy

Příspěvek od mapman »

Majkii píše: To odbočení bylo řešeno už v DÚR ne? Odněkud (asi z ÚR, nic moc jiného k tomu dostupného není :)) si pamatuji, že se nejdřív má postavit vzdálenější most a teprve potom bourat současný...

A v čem spočívá to řešení 2+2? Nějaké provizorní rozšiřování u posouvané vozovky s D24,5?
Ano, v DÚR se počítalo se zachováním odbočení díky výstavbě nového severního mostu, ale s tím 2+2 to úplně nešlo dohromady a navíc se výstavba protahovala skoro na 4 roky.

Teď se navrhuje postup takový, že se postaví provizorní vozovka pod dnes prázdným krajním západním polem pro směr Praha a směr Liberec se převede do pásu směr Praha. Pak se postaví polovina obou nových mostů, převede se pod ní doprava v obou směrech a postaví se druhá polovina. Po dokončení mostů se na ten severní převede doprava od Prahy na Kosmonosy a pak se zbourá starý most.
Aram96 píše: A kam je myšlen ten 3.pruh ? To jsem nepochopil ..
Přece na budoucí přeložku I/16.
Odpovědět

Zpět na „D10“