D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Praha – Mladá Boleslav – Turnov (I/35)
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od kot »

Zabít málo !!!!
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Lynx »

V současné době probíhá jakási rekonstrukce mostu přes dálnici na km 3 - Radonice. Je to stavba nového mostu a nebo jen rekonstrukce starého ? Pokud bude nový, počítá se tam s rozšířením na 3+3 (tedy pod novým mostem) a nebo ne ?
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od 1975 »

...je to rekonstrukce....
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Lynx »

Problémové investice na D10. Pod nový most se nevejde rozšířená dálnice

Zdroj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/d10-m ... pravy_cern

Tak už si i novináři všimli této "koncepční" práce ....
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Majkii »

Ale ony se ty tři pruhy pod všechny nově předělané mosty vejdou, nevejde se maximálně odstavný pruh...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Lynx »

Nevejde se tam standardní provedení třípruhu. A to je chyba.

Vejde se tam jakési provizorní řešení používané v případech, kdy to jinak nejde. Snad ale uznáte, že je absurdní navrhnout novostavbu tak, že předělání na třípruh nelze jinak než jako nestandardní řešení z nouze a ne plnohodnotné bezpečné řešení.
petrsida
Příspěvky: 207
Registrován: 14.8.2011 22:18:31

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od petrsida »

s tím se nedá než souhlasit, je to o dlouhodobé koncepci, snad to není případ úplně všech nových mostů, ten v Benátkách a u Brodců by měly být širší
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Aram96 »

Jenže jak jsem psal (možná tady, nebo jinde) .. s takovouhle by se musela s rezervou na 6-pruh stavět i D35 protože jestli má ještě nějaká další dálnice vyhlídky na 6-pruh, pak je to právě ona či "příměstský" úsek D3. Pokud budou ty mosty postaveny tak, že se tam (za 30 let) vleze případný 6-pruh bez odstavného, tak je to podle mě dostačující. Pokud to nestačí, tak to rovnou stavme všechny dálnice se SDP širokým doslova 12 metrů. :?

Tady tenhle konkrétní případ bude spíš o tom, že ta novostavba se navrhla v době, kdy se tady o 6-pruhu neuvažovalo vůbec. Protože ještě donedávna se uvažovalo tak, že řekněme 50-70 tisíc vozidel 4-pruh bezpečně zvládá. :crazy: To až snad posledních pár let se začalo NAŠTĚSTÍ uvažovat o 6-pruzích na dálnicích, kde dnes jezdí cca 40 000+ vozidel a někde se začalo i s přípravou, třeba zde :ok:
Za trestuhodnost spíše považuji, že se tady o 6-pruhu neuvažuje již delší dobu, než že se jeden most navrhl tak, že se tam nevejde odstavný budoucího 6-pruhu. Chybějící odstavný na pár metrech opravdu nikoho nezabije. :)
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mosquit »

Odstavný by měl být kontinuální, nejde o těch pár metrů.

A bavíme se tady o mostech, které se stavěly v době, kdy už byly zadány studie na rozšíření.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Aram96 »

Stavěly .. ne připravovaly ..
Já to nechci nijak obhajovat, ale spíše buďme rádi, že se tady začal ten 6-pruh vůbec plánovat. Co by za to dala třeba taková D5. Tam je ta potřeba od Berouna k Praze mnohem větší a příprava ještě ani víceméně nezačala ..
Kontinuitu chápu, ale určitě nelze počítat s tím, že se všechny mosty budou bourat, aby se tam vešel 6-pruh + odstavný. Mám na mysli ty staré mosty. Ty, které budou v dobrém stavu a vleze se tam 6 pruhů bez odstavného, je rozhodně na místě nechat tak a holt odstavný na těch pár metrů nemít.
petrsida
Příspěvky: 207
Registrován: 14.8.2011 22:18:31

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od petrsida »

Ad chybějící odstavný nikoho nezabije ...

Právě že zabít může, takhle bych neargumentoval. A divný je, ze někde ta příprava jde, někde ne.

Na te d5 se to už taky řeší, správa CHKO loni řešila rozšíření zářezu
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od martas »

Vydán závěr zjišťovacího řízení EIA, záměr bude posuzován podle zákona. Více zde: https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/E ... 42?lang=cs
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od martas »

Dnes zveřejněno info o vrácení Dokumentace EIA k přepracování: https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... raceni.pdf
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od 1975 »

Důvody:

1. Precizovat akustické posouzení, především s ohledem na nejednoznačnost podkladů tohoto
posouzení. Dále je nutné řádně zdůvodnit použité prognózy intenzit dopravy a vypuštění
některých výpočtových bodů oproti oznámení.
2. V rámci akustického posouzení uvést návrh řešení nárůstu dopravy na připojovacích
komunikacích tak, aby byly plněny hygienické limity. Řešení na úrovni současného stavu,
který je již v rozporu s hygienickými limity, není dostatečné.
3. Adekvátním způsobem reagovat na relevantní připomínky obsažené ve vyjádřeních, která
byla k dokumentaci obdržena podle § 8 odst. 3 zákona č. 100/2001 Sb., a to vypořádáním
obdržených vyjádření v úvodní části přepracované dokumentace, popřípadě v samostatné
příloze přepracované dokumentace.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Aram96 »

Nebylo by lepší řešit ten peážní úsek s I/38 jako 2+2+2+2 ? Tím pádem by 6-pruh končil exitem 39 a dál by pokračoval 4-pruh a 4-pruhové kolektory. Navíc stavebně by bylo rozhodně schůdnější ponechat současnou dálnici jako směr Praha + kolektory na Prahu a vybudovat další dva jízdní pásy pro dálnici a pro nový kolektor vpravo. :kladivo: I/38 by tak kompletně vedla mimo dálnici, což by mohlo být plus. Navíc by stačilo přestavět pouze "polovinu" křižovatkových větví, mám na mysli počtem.
Ale zase uznávám, že to tady možná není nezbytné, protože křižovatky jsou dostatečně daleko od sebe, že by to bylo možná zbytečnost. Ptám se vyloženě kvůli té peáži jedničky, která je dost vytížená a bude jen a jen vytíženější.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Honey72 »

Také bych raději viděl peážní úseky jedniček s dálnicí vedené zvlášť po kolektoru. I když to bývá i několik kilometrů, doprava z jedniček co musí vjet na dálnici není žádný přínos. Velké množství aut tu najíždí a pak zase sjíždí, čímž dálniční tranzit zpomalí. Jezdí pomaleji i proto, že za chvíli zase sjíždí. Jedná se často i o řidiče, kteří normálně po dálnicích nejezdí, ale když jí tady mají zdarma... Nákladní doprava využívající peáž také často není dálková, ale regionální, tedy starší náklaďáky a další "vraky".
Hodně dlouhé kolektory, či spíše přidruženou silnici mají okolo italského Udine.
https://www.google.cz/maps/@46.0787196, ... !1e3?hl=cs
Křižovatek je tu hodně, ale pokud najedete na první, do pruhů dálnice se stejně napojíte až na té poslední. Celou dobu totiž musíte jet tím kolektorem. Takže když chcete sjet z dálnice až uprostřed či před koncem města, musíte sjet už na jeho začátku. Byl jsem z toho docela vyjevený, protože bez navigace bych si v autoatlase našel exit uprostřed města a nenapadlo by mě nikdy sjet už na jihu :-) Kromě mnoha MÚK byl tamním důvodem i oddělení placené a neplacené části.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
PatV
Příspěvky: 70
Registrován: 4.5.2016 22:02:07
Bydliště: I/11 a I/44

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od PatV »

Stejné řešení je i na obchvatu Novi Sad v Srbsku.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Aram96 »

Tak v Itálii je to o to pochopitelnější, protože by jinak museli stavět co MÚK to mýtnice. :)
Ovšem i u Brna na D2 se k tomuto řešení přistoupilo a za mě je to tak rozhodně správně. Aby ta místní nedálniční doprava byla oddělena od dálkové, přesně jak píšeš Honey. U Brna to navíc ale vyřeší blízkost křižovatek, což by zde na D10 problém nebyl. Ale stejně by mě zajímalo, jaké řešení by bylo levnější. Jestli rozkopat oba pásy a mosty a rozšířit je o pruh a upravit všechny větve MÚK, nebo to, co stojí, nechat a přistavět nové pásy a mosty vedle. Tady se to nabízí i kvůli okolí, protože vedle dálnice vpravo je místa všude hromada, kdežto vlevo je na mnoha místech zástavba, někde i obytná. A úplně slyším ty místní odpůrce proti rozšiřování. :mrgreen: Každopádně to řešení s kolektory je vždy navíc “odolnější” proti nehodám apod. Nezacpe se to komplet celé.
A vzhledem k tomu, kolik dopravy s tou peáží I/38 přibývá, tak by se zde opravdu to řešení nabízelo, ta doprava by se pěkně rozdělila, kolektory by se slušně “uživily” a ne jak ty kolektory pro pár aut třeba u Lipníku, kde to je vyloženě jen kvůli normám pro vzdálenost MÚK.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Honey72 »

Povedené jsou i kolektory v Istanbulu :-) Dálnice tu prochází městem, MÚK jsou napojeny jen na kolektory, či spíše doprovodné jednosměrné silnice a jednou za čas je kolektor propojen s dálnicí. Výhodou je, že auta z kolektoru jsou již rozjetá a vlastně jen vplují do proudu dálnice. To samé při sjíždění. Na tu doprovodku jsou napojeny i veškeré benzínky, boční ulice apod. A uprostřed mezi plotem ještě jezdí metrobus :D
https://www.google.cz/maps/@41.0075955, ... 384!8i8192
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Jirka L »

To už jsme ale od Bolky docela daleko...
Aranep_01
Příspěvky: 230
Registrován: 1.4.2018 8:27:37

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Aranep_01 »

24.12. zveřejněna smlouva na "D10 modernizace, EXIT 3 - EXIT 46 - Přepracování a doplnění dokumentace EIA v souladu s dopisem MŽ č. j. MZP/2022/500/573 ze dne 22. 6. 2022"
odkaz: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/22891697?backlink=pxozl

Termín zpracování dle smlouvy:
- čistopis přepracované dokumentace EIA: do 10 týdnů od uveřejnění Smlouvy v Registru
smluv
- koncept přepracované dokumentace EIA: 2 týdny před odevzdáním čistopisu
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od kot »

Dobrý dárek pod stromečkem. Do cíle je sakra daleko, ale je to posun vpřed.
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Jirka L »

Posun vpřed by spíš byl, kdyby se nic nemuselo přepracovávat.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od Mosquit »

Přepracovaná dokumentace zveřejněna na portálu EIA (ještě jsem tam nekoukal)
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/E ... 42?lang=cs
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: D10 Radonice - Kosmonosy (km 3-46), zkapacitnění na 3+3

Příspěvek od martas »

Vydáno souhlasné závazné stanovisko EIA: https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/E ... 42?lang=cs
Odpovědět

Zpět na „D10“