Asi by to chtělo nějaké nezávislé posouzení! To snad není možné,co ti novináři předvádějí!! To už je never ending story.medvid píše:Stanjura žádá silnici přes Český ráj, pro odpůrce je zbytečná a uškodí
Nový vládce ministerstva dopravy Zbyněk Stanjura chce prosadit stavbu rychlostní silnice R35, tedy spojení Čech s Moravou přes Hradec Králové a Liberec. Silnice by však vedla přes chráněné území Českého ráje. Odpůrci silnice se bojí zničení přírody a zdejšího genia loci.
Zdroj: http://liberec.idnes.cz/stanjura-chce-s ... -zpravy_tm
Si myslim, že Stanjurova priorita určitě nebude dálnice mezi Turnovem a D11.
Trasování D35
Re: Trasování R35
Re: Trasování R35
Je tam ovšem výživná diskuse !kot píše:Asi by to chtělo nějaké nezávislé posouzení! To snad není možné,co ti novináři předvádějí!! To už je never ending story.medvid píše:Stanjura žádá silnici přes Český ráj, pro odpůrce je zbytečná a uškodí
Nový vládce ministerstva dopravy Zbyněk Stanjura chce prosadit stavbu rychlostní silnice R35, tedy spojení Čech s Moravou přes Hradec Králové a Liberec. Silnice by však vedla přes chráněné území Českého ráje. Odpůrci silnice se bojí zničení přírody a zdejšího genia loci.
Zdroj: http://liberec.idnes.cz/stanjura-chce-s ... -zpravy_tm
Si myslim, že Stanjurova priorita určitě nebude dálnice mezi Turnovem a D11.
Re: Trasování R35
To asi nebude, ale bohužel se to jmenuje celý stejně.medvid píše: Si myslim, že Stanjurova priorita určitě nebude dálnice mezi Turnovem a D11.
Re: Trasování R35
Btw. Vysvetlil by mi nekdo, proc je zrovna tento usek tolik protezovan ve vsech koncepcich dalnicni site CR?
Jedna se o jediny "vypletovy" usek toho pragocentristickeho paprsciteho trasovani...Navaznost za hranice je minimalni (kolem Zitavy se dalnice nekam do Budisina asi nedockame)..Intenzity tam (Jicin-Turnov) nejsou nijak zavratne (kolem 7tis.vozu/den)..Navaznost dalsich useku "nejvnejsiho prazskeho okruhu" zadna...
Ptam se tedy, proc zrovna tento usek...Proc ne neco potrebnejsiho...??
Jedna se o jediny "vypletovy" usek toho pragocentristickeho paprsciteho trasovani...Navaznost za hranice je minimalni (kolem Zitavy se dalnice nekam do Budisina asi nedockame)..Intenzity tam (Jicin-Turnov) nejsou nijak zavratne (kolem 7tis.vozu/den)..Navaznost dalsich useku "nejvnejsiho prazskeho okruhu" zadna...
Ptam se tedy, proc zrovna tento usek...Proc ne neco potrebnejsiho...??
Re: Trasování R35
Ja tomu nerozumim. Prislo mi, ze kdyz Stanjura zduraznoval dulezitost R35, mel na mysli (zoufale potrebny) usek Opatovice-Mohelnice, a ne (mnohem mene potrebny) usek Hradec-Turnov. Tak proc ta panika? Nebo se pletu?
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trasování R35
Řekl bych, že to na tom bude mít podíl i "kvalita" českých novinářů.
Ministr, dle všeho neznalý věci, pojmenoval ten problém komplexně tedy označil za prioritní celou R35, místo toho aby mluvil právě jen o části spojující Moravu a Čechy, tj. R35 Opatovice-Mohelnice.
No a novináři z toho hned vytáhli špek v podobě průchodu R35 "skrz" Český ráj.
Jinak si toto nedovedu vysvětlit.
Ministr, dle všeho neznalý věci, pojmenoval ten problém komplexně tedy označil za prioritní celou R35, místo toho aby mluvil právě jen o části spojující Moravu a Čechy, tj. R35 Opatovice-Mohelnice.
No a novináři z toho hned vytáhli špek v podobě průchodu R35 "skrz" Český ráj.
Jinak si toto nedovedu vysvětlit.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Trasování R35
Sorry, ale mě už fakt s..e co ty novináři blábolej!!! Proč ukazují 3 trasy, když po letech "prověřování" a hledání "optimálních" tras stranou zelenejch je věc snad definitivně vyřešena. A novináři zase budují "skrz" Český ráj!!!Zabít málo.... Proč necitují alespoň radního pro dopravu? Když už se neptají na MD mluvčího?? Zkrátka každým coulem profesionálové!!
Re: Trasování R35
Jasně tam hovoří (Stanjura) o tom, že stavba R35 je pro něj klíčová proto, aby se ulehčilo D1. Úsek R35 HK - Trutnov D1 uleví stejně jako obchvat ČB, což je člověku jasné už z letmého pohledu na globus. Ty články musejí být objednané od českorájských nymbistů, jinak nechápu...
Re: Trasování R35
Oba odkazované články na idnes napsal nějaký Trdlo alias mt ...Standa píše:Ty články si asi někdo objednává ...
http://hradec.idnes.cz/stavba-silnice-r ... zpravy_kvi
Ad jonáš: právě, já bych úsek Liberec - Hradec přejmenoval třeba na R85 a je po problémech ...
Re: Trasování R35
Co kdyby se naopak přejmenoval úsek Sedlice - Lipník na D11 a následně R48 a I/11 po Jablunkov. D11 by začínala v Praze a končila v Jablunkově, tak jako I/11.GiuseppeS píše:Ad jonáš: právě, já bych úsek Liberec - Hradec přejmenoval třeba na R85 a je po problémech ...
Re: Trasování R35
A původní plánované pokračování D11 by bylo D33 a Jaroměř - Náchod nějaká nová jednička. R35 nebo D35 by zůstala od hranic u Žitavy do Hradce, případně by se přeznačila na R37 nebo D37.dvs píše:Co kdyby se naopak přejmenoval úsek Sedlice - Lipník na D11 a následně R48 a I/11 po Jablunkov. D11 by začínala v Praze a končila v Jablunkově, tak jako I/11.GiuseppeS píše:Ad jonáš: právě, já bych úsek Liberec - Hradec přejmenoval třeba na R85 a je po problémech ...
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 16.5.2012 23:15:36
Re: Trasování R35
Celkem souhlas. Jicin - Turnov bych videl jako dalsiho kandidata na stavbu jen pulprofil 2+1.siesa píše:Btw. Vysvetlil by mi nekdo, proc je zrovna tento usek tolik protezovan ve vsech koncepcich dalnicni site CR?
Jedna se o jediny "vypletovy" usek toho pragocentristickeho paprsciteho trasovani...Navaznost za hranice je minimalni (kolem Zitavy se dalnice nekam do Budisina asi nedockame)..Intenzity tam (Jicin-Turnov) nejsou nijak zavratne (kolem 7tis.vozu/den)..Navaznost dalsich useku "nejvnejsiho prazskeho okruhu" zadna...
Ptam se tedy, proc zrovna tento usek...Proc ne neco potrebnejsiho...??
Jinak z Zitavy k Budysinu nebude brzo sice dalnice, ale nova Bundestrass B178. V provilu 2+1 a od Lobau ctyrpruh. Pristi rok se v D otevre dalsi usek a budou chybet posledni dva, ktere jsou ve stadiu ziskani stavebniho povoleni.
Re: Trasování R35
Pokračování D11 na Trutnov by mělo být D37, na Náchod by zůstala I/33. Pravda, neřeší to původní myšlenku kamuflace R35Standa píše:A původní plánované pokračování D11 by bylo D33 a Jaroměř - Náchod nějaká nová jednička. R35 nebo D35 by zůstala od hranic u Žitavy do Hradce, případně by se přeznačila na R37 nebo D37.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Trasování R35
Pokud by ale vedla D11 na Moravu, tak to jste si, pánové, špatně postavili křižovatku Sedlice. Teď už je pozdě Bycha honit.
Re: Trasování R35
To je taky jen z historických důvodů, že D11 vede do spřáteleného socialistického Polska a upevňuje tak tábor míru. Na Moravu by to navíc mělo krásnou logiku D1+D11 .. holt ty relikty bolševismu nám přetrvávaj.
Re: Trasování R35
V tom bych neviděl zásadní problém, v Německu je také spousta dálnic, kde je přímá návaznost na komunikaci y komunikace x a zmíněná komunikace y někam odbočuje. Mělo by to logiku, i s ohledem na I/11, která taky nevede a nikdy nevedla do náchoda či Královce, ale na Ostravsko a pak Slovensko.Marooned17 píše:Pokud by ale vedla D11 na Moravu, tak to jste si, pánové, špatně postavili křižovatku Sedlice. Teď už je pozdě Bycha honit.
Re: Trasování R35
Záleží jestli se bude povolovat zdvojení číselných řad (déčka a jedničky - to co se nám vesměs moc nelíbí u I/2 a D2). Pokud ne, nemůže jít na sever od "nové" D11 Praha - Jablunkov původně plánovaná D11 jako D37 kvůli konfliktu s "hradubickou" I/37. Podle téhle logiky jsem ovšem stejně zapomněl přečíslovat celou I/11 od HK až k Třinci...JirkaS píše:Pokračování D11 na Trutnov by mělo být D37, na Náchod by zůstala I/33. Pravda, neřeší to původní myšlenku kamuflace R35Standa píše:A původní plánované pokračování D11 by bylo D33 a Jaroměř - Náchod nějaká nová jednička. R35 nebo D35 by zůstala od hranic u Žitavy do Hradce, případně by se přeznačila na R37 nebo D37.
Pokud povolíme zdvojení, nabízí použít pro I/35 od Liberce po HK značení I/11, pokud by šlo jen o SMPV (předpokládám zánik R). Tím bychom měli D11 Praha - Český Těšín (malá změna ) a I/11 od Hrádku nad Nisou po Jablunkov (místy jako SMPV). I/48 i potenciální D48 by zanikla a I/35 by byla jen od Valmezu na hranici (pokud by na Palačovskou spojku byla přeložena I/57). Ale je to moc přečíslování a ty 11 by asi působily zmatek.
Re: Trasování R35
No mě napadlo řešení vskutku revoluční, za které mi asi řada z vás přímo vynadá, ale tak proč to nezkusit. Takže:
1) D11 Praha-Český Těšín, s ohledem na to, že na vzniklé trase by byl již jeden úsek neodpovídající D parametrům (dnešní R35 Olomouc-Mohlenice), tak by ani nemusely vadit případné úspory na R48, která by tak byla značená jako dálnice, což by někteří určitě přívitali, byť by to byla D11
2) Jedno číslo pro 2 různé komunikace se mi taky nelíbí, proto by se muselo udělat něco s I/2 a I/11. Z I/2 bych klidně udělal I/12, přičemž dnešní I/12 bych zařadil do dvojek. Chápu, že to některé možná zvedne ze židle, ale podle mě je to naprosto stejná situace jako u někdejší I/51 na Hodonín. Každý normální člověk dnes jede do Kolína po D11 a mít první třídu pro silnici čistě regionálního významu...(kamiony, které se tudy vyhýbají mýtu nepočítám, to jim dřív nebo později stejně někdo utne či znevýhodní). Tahle I/12 by pak z Pardubic pokračovala do Čestic, kde by se napojovala na komunikaci I/x(36,75?). Dnešní I/36 PCE-Nové Město se stejně plánuje převést do dvojek již nyní. Tahle I/x by vedla do Šumperka, který je docela významnou křižovatkou různých směrů, takže by zde jednička od Hrádku n/N mohla klidně končit. A ze Šumperka by pak vedla I/59 v trase Šumperk-Karviná, která by se tak pod jedním číslem stala zajímavou severomoravskou spojnicí. I/11 do Havířova bych pak dal nějaké nové číslo, i když nebýt toho, že má Havířov 80 tisíc obyvatel, klidně bych ji hodil do dvojek, kamiony tudy na Těšín nemohou a podobně jako I/12 do Kolína je to čistě regionální spojnice. Zbytek jedenáctky by se stal I/68, čímž by odpadl problém s tím, že část plánované čtyřproudovky z Třanovic do Nebor by byla R68 a z Nebor do Bystřice pak R11. A proč dnešní I/11 takto dezintegruju? S ohledem na to, že by byla D11 novou hlavní spojnicí Praha-Ostravsko, tak je celkem zbytečné, aby existovala silnice s jedním číslem plná peáží, která bude stejně sloužit jen regionální dopravě. I s ohledem na značení, po tomto kroku by bylo celkem kontraproduktivní značit HK v Ostravě po nynější I/11. Ta Opava a Bruntál či Šumperk by tam seděli lépe...
1) D11 Praha-Český Těšín, s ohledem na to, že na vzniklé trase by byl již jeden úsek neodpovídající D parametrům (dnešní R35 Olomouc-Mohlenice), tak by ani nemusely vadit případné úspory na R48, která by tak byla značená jako dálnice, což by někteří určitě přívitali, byť by to byla D11
2) Jedno číslo pro 2 různé komunikace se mi taky nelíbí, proto by se muselo udělat něco s I/2 a I/11. Z I/2 bych klidně udělal I/12, přičemž dnešní I/12 bych zařadil do dvojek. Chápu, že to některé možná zvedne ze židle, ale podle mě je to naprosto stejná situace jako u někdejší I/51 na Hodonín. Každý normální člověk dnes jede do Kolína po D11 a mít první třídu pro silnici čistě regionálního významu...(kamiony, které se tudy vyhýbají mýtu nepočítám, to jim dřív nebo později stejně někdo utne či znevýhodní). Tahle I/12 by pak z Pardubic pokračovala do Čestic, kde by se napojovala na komunikaci I/x(36,75?). Dnešní I/36 PCE-Nové Město se stejně plánuje převést do dvojek již nyní. Tahle I/x by vedla do Šumperka, který je docela významnou křižovatkou různých směrů, takže by zde jednička od Hrádku n/N mohla klidně končit. A ze Šumperka by pak vedla I/59 v trase Šumperk-Karviná, která by se tak pod jedním číslem stala zajímavou severomoravskou spojnicí. I/11 do Havířova bych pak dal nějaké nové číslo, i když nebýt toho, že má Havířov 80 tisíc obyvatel, klidně bych ji hodil do dvojek, kamiony tudy na Těšín nemohou a podobně jako I/12 do Kolína je to čistě regionální spojnice. Zbytek jedenáctky by se stal I/68, čímž by odpadl problém s tím, že část plánované čtyřproudovky z Třanovic do Nebor by byla R68 a z Nebor do Bystřice pak R11. A proč dnešní I/11 takto dezintegruju? S ohledem na to, že by byla D11 novou hlavní spojnicí Praha-Ostravsko, tak je celkem zbytečné, aby existovala silnice s jedním číslem plná peáží, která bude stejně sloužit jen regionální dopravě. I s ohledem na značení, po tomto kroku by bylo celkem kontraproduktivní značit HK v Ostravě po nynější I/11. Ta Opava a Bruntál či Šumperk by tam seděli lépe...
Re: Trasování R35
Me prekvapuje tady ta averze proti te D37 a I/37... Podle me to naprosto nicemu nebrani a konflikt zde nevidm...Proste z polskych hranic az do Hradce D37 a potom pokracovani jako prosta silnice prvni tridy I/37. Co je v tom za problem?? Ostatne si myslim, ze soucasna Hradubicka splnuje vsechny predpoklady (alespon v drtive mire), aby mohlo byt to Dcko znaceno az do Pardubic...Tim by se vyresil i ten letity problem s napojenim Pardubic plnohodnotne na dalnicni sit... A vyhledove pokracovani teto D37 smer D1 bych take uvital...na velmi stara kolena samozrejme
Re: Trasování R35
siesa: Problém je, že D37 (jako úsek od D11 na hranice) nenavazuje na I/37 a kousek by vedly dokonce paralelně.
Re: Trasování R35
No myslim že po tom, co se nám kousek u Prahy kříží D1 a R1 už je všechno jedno .. bůh je mrtevStanda píše:Záleží jestli se bude povolovat zdvojení číselných řad (déčka a jedničky - to co se nám vesměs moc nelíbí u I/2 a D2).
Re: Trasování R35
Všeho jen do času, v rámci "Nového pojetí dálniční sítě" se budou R rušit a R1 upgradovat na nějaké D. Asi PO .jonáš píše:No myslim že po tom, co se nám kousek u Prahy kříží D1 a R1 už je všechno jedno .. bůh je mrtevStanda píše:Záleží jestli se bude povolovat zdvojení číselných řad (déčka a jedničky - to co se nám vesměs moc nelíbí u I/2 a D2).
Re: Trasování R35
To je marginalita....Od opatovicke krizovtky az k Sedlicum by to byla peaz s D11...no a odtud zase D37... a ten kousek od Opatovic do Hradce prevest do druhe tridy...hehe to by byla nejluxusnejsi druhotridka snad v cele Evrope! Ne vazne.prejmenovat nebo tak neco...Standa píše:siesa: Problém je, že D37 (jako úsek od D11 na hranice) nenavazuje na I/37 a kousek by vedly dokonce paralelně.
No a krasnej severojizni tah v podobe D37 by se rysoval na obzoru...Byla by to ale krasa!
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Trasování R35
Nakonec jsem si uvědomil, že větve sedlické křižovatky jsou stavěny jako 2 pruhové, tedy lze jednoduše ve směru od Prahy rozdvojit pravý jízdní pruh na 2 pruhy v různých směrech, jako je to běžně všude jinde kromě Česka a ve směru na Prahu prostě přehodit počet pruhů na 2 ve prospěch směru od Ostravy. A je to.
Ta myšlenka s D11 do Těšína se mi začíná líbit čím dál víc.
D37 mě přijde jako dobrý nápad.
Nechápu ale, proč tady řešíte ty duplicity s jedničkami. V momentě zrušení R je to úplně jedno. Prostě by byla D37 a I/37. Ona by ale šla i D33 a I/37 poslat na Náchod.
Jinak nejhezčí pojmenování PO je samozřejmě D99 - to pak vypadá, že plánujeme hodně dálnic A je to i hezké číslo, kdy každého hned trkne, že je nečím zvláštní.
Ta myšlenka s D11 do Těšína se mi začíná líbit čím dál víc.
D37 mě přijde jako dobrý nápad.
Nechápu ale, proč tady řešíte ty duplicity s jedničkami. V momentě zrušení R je to úplně jedno. Prostě by byla D37 a I/37. Ona by ale šla i D33 a I/37 poslat na Náchod.
Jinak nejhezčí pojmenování PO je samozřejmě D99 - to pak vypadá, že plánujeme hodně dálnic A je to i hezké číslo, kdy každého hned trkne, že je nečím zvláštní.