On je na té fotce z nadjezdu hlavně vidět most R35-Praha, možná proto to vypadá tak strašidelně Most směr R35 je schovaný vzadu.Lenny píše:Zatáčku jsem zmiňoval ja, podle fotky to hodně ale hodně klame, vypadá to na pravý úhel a zatím to je pozvolný nájezd.
D35 Sedlice – Opatovice
Re: R35 Sedlice - Opatovice
Re: R35 Sedlice - Opatovice
No jistě by mohly, ale pak by to muselo celý začínat o pěknej kus dřív (model "odpojovák z odpojováku", a radši 3x delší, bo šířka svádí k rychlejšímu nájezdu), a současně by se asi i jinak trasovala ta rampa a zatáčka na most, ovšem jenom pokud by to odhadovaný intenzity ospravedlňovaly. Čili by se to začalo asi celkově hodně podobat tý německý verzi i záborem, protože upravovat to v jednotlivostech nemá cenu, když to pak bude škrtit někde jinde. Prostě mam ověříno, že máme taky schopný a chytrý projektanty, pár jich znám, akorát to nejsou tvůrci na volný noze, ale chce se na nich výstup v souladu s politickym zadánim, to je asi vše co jsem k tomu chtěl od samýho začátku. A nepochybuju že to co je pak schválený a namalovaný i dokážeme postavit, pokud je zajištěný financování. Čili hledejte spíš toho investora, co to takhle zadal
Nakonec rozšířit a protáhnout odpojováky a připojováky (ty mi vaděj osobně v jednopruhu při přetížení víc) se dá i dodatečně, a rampy s mostama musí být ve dvoupruhu v každym případě, protože až to tam někomu chcípne, nebylo by ho kudy vyprostit .. budoucnost ukáže. Zatim je to furt jedna z těch míň vytíženejch dálnic a nadbytečný prachy budou potřeba jinde.
Nakonec rozšířit a protáhnout odpojováky a připojováky (ty mi vaděj osobně v jednopruhu při přetížení víc) se dá i dodatečně, a rampy s mostama musí být ve dvoupruhu v každym případě, protože až to tam někomu chcípne, nebylo by ho kudy vyprostit .. budoucnost ukáže. Zatim je to furt jedna z těch míň vytíženejch dálnic a nadbytečný prachy budou potřeba jinde.
Re: R35 Sedlice - Opatovice
Vesměs souhlasím s Jonášem s vyjímkou, že v budoucnu by bylo z hlediska bezpečnosti míti delší připojovací pruh ve směru do Prahy.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R35 Sedlice - Opatovice
ony ty připojováky a odpojováky bohužel souvisí s celkovým stylem jízdy v čechách ( nechci tu zakládat flame )
při běžné, i mírně vyšší hustotě provozu ( ověřeno na D11, EXIT Jirny ) je totiž třeba v připojovacím pruhu správně vyhodnotit situaci a pak i s HTP bezmezně akcelerovat, na korekce rychlosti ( 90-110kmh ) je čas mezi kamiony, sejně tak na další akceleraci pro přejetí do levého.
bohužel to dokáže zaseknout jedinec " co se bojí na to šlápnout"
opačný způsob je při opouštění dálnice, kdy zpomalování ( a že je tam hezká zatáčka ) se děje až v odpojovacím pruhu, zde bohužel závisí právě na kapacitě ve směru odjezdu, aby se to neucpalo jako sjezd z D1 u Říčan (101)
při běžné, i mírně vyšší hustotě provozu ( ověřeno na D11, EXIT Jirny ) je totiž třeba v připojovacím pruhu správně vyhodnotit situaci a pak i s HTP bezmezně akcelerovat, na korekce rychlosti ( 90-110kmh ) je čas mezi kamiony, sejně tak na další akceleraci pro přejetí do levého.
bohužel to dokáže zaseknout jedinec " co se bojí na to šlápnout"
opačný způsob je při opouštění dálnice, kdy zpomalování ( a že je tam hezká zatáčka ) se děje až v odpojovacím pruhu, zde bohužel závisí právě na kapacitě ve směru odjezdu, aby se to neucpalo jako sjezd z D1 u Říčan (101)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: R35 Sedlice - Opatovice
To "nalajnování něčeho takového" je řešení, které nastoupí v momentě, kdy se toto řešení ukáže, že je kapacitním hrdlem. Další možnost vyššího zprůjezdnění bez větších stavebních úprav je pak proměnné značení v úseku od MÚK Plotiště po MÚK Sedlice a řízení proudu proměnnou max. rychlostí, jako se to děje v Německu (to že je to o dodržování pomiňme). To pak eliminuje nutnost delšího připojováku z Olomouce, jak Lenny říká, na Prahu.
Další možné řešení je na D11 před MÚK Sedlice naznačit jeden pruh rovně směr D11 Hradec/Praha a dva plnohodnotné pruhy směr R 35 Olomouc z obou stran. Důležité je, že všechny rampy se staví dvoupruhové a jde skutečně jen o to namalování, které může být v očích někoho na úkor bezpečnosti a to funguje jako zaklínadlo proti jakékoliv "tvůrčí změně".
Také je nutné si uvědomit, že na tomto úseku jsou proudy opravdu hodně se oddělující vzájemně. MÚK Sedlice od D11 Praha - část jede na Ostravu, tím se v úseku Sedlice - Plotiště uvolní kapacita pro peážní proud z R35 od Olomouce na Liberec. Analogicky v opačném směru, takže kapacita by snad mohla vyhovovat, otázka jak za 20 let.
Další možné řešení je na D11 před MÚK Sedlice naznačit jeden pruh rovně směr D11 Hradec/Praha a dva plnohodnotné pruhy směr R 35 Olomouc z obou stran. Důležité je, že všechny rampy se staví dvoupruhové a jde skutečně jen o to namalování, které může být v očích někoho na úkor bezpečnosti a to funguje jako zaklínadlo proti jakékoliv "tvůrčí změně".
Také je nutné si uvědomit, že na tomto úseku jsou proudy opravdu hodně se oddělující vzájemně. MÚK Sedlice od D11 Praha - část jede na Ostravu, tím se v úseku Sedlice - Plotiště uvolní kapacita pro peážní proud z R35 od Olomouce na Liberec. Analogicky v opačném směru, takže kapacita by snad mohla vyhovovat, otázka jak za 20 let.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R35 Sedlice - Opatovice
No nejde jen o nalajnování. K čemu je rampa s dvěma pruhy, když na jejím konci je standardní připojovák 300 či kolik metrů? Zas jsme u norem a chuti chtít... Já jen nechápu, že u Lipníku to šlo, ale tady to nejde. A zas se budeme zaklínat intenzitama...
Re: R35 Sedlice - Opatovice
Rampa s dvema pruhy je hlavne k objeti toho nestastnika, kteremu na rampe kikslo auto.michal píše:... K čemu je rampa s dvěma pruhy, když na jejím konci je standardní připojovák 300 či kolik metrů?...
Re: R35 Sedlice - Opatovice
Tak samozřejmě. Ale bavíme se o kapacitním průpletu dvou dopravních tepen celorepublikového významu. Tak by jeden čekal jiné řešení než na múk Poděbrady střed, ne?
Re: R35 Sedlice - Opatovice
Tak jsem si tu křižovatku Sedlice prohlédl na vlastní oči a nechápu. Ten jednopruh ani šířku R35. On si toho asi nikdo z povolaných nevšiml, ale D11 a R35 má být alternativou k D1 a dále MUK Sedlice budou využívat obyvatelé obou cca stotisícových měst poblíž ležících. Mě ta slavná spojka připadá jako silnice z parkoviště u Ikey
Re: R35 Sedlice - Opatovice
Je už jasný datum uvedení do provozu? Děkuji za info.
Re: R35 Sedlice - Opatovice
Zajímavý dotaz Mrkněte na úvodní stránku... (27.11.). Jinak co se týče sjezdu z D11 na R35... Chtělo by to 2 pruhy, ale z D1 na R46 se taky sjíždí jen jedním a nejsou s tím potíže - zatím...
Re: R35 Sedlice - Opatovice
Zatím to stačí, ale pro plynulejší provoz by byly lepší pruhy dva. Občas je tam k vidění zlevého pruhu, brzdění na poslední chvíli a šup do odbočovacího a další šílenosti.Mario píše:Chtělo by to 2 pruhy, ale z D1 na R46 se taky sjíždí jen jedním a nejsou s tím potíže - zatím...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R35 Sedlice - Opatovice
Nějak jsem nepochopil to značení na těch návěstích (viz. foto) před křižovatkou, proč tam není číslo silnice (R35)?
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R35 Sedlice - Opatovice
Protože silnice musí vést od někud někam. Takže sice je to součást budoucí R35, ale než se dostaví další úsek, bude I/35 nadále vedena přes Hradec.Martin z Ostravy píše:Nějak jsem nepochopil to značení na těch návěstích (viz. foto) před křižovatkou, proč tam není číslo silnice (R35)?
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: R35 Sedlice - Opatovice
Tak ono by slo do te doby klidne znacit z I/37 rovnou D11 - tedy na znackach by mohla klidne byt v ramecku 11 na cervenem pozadi. Porad by to bylo lepsi a logictejsi nez to co tam je ted (tedy absolutne chybejici cislo), nota bene neda-li se z toho kousku R35 ve smeru na Prahu najet jinam nez na D11 (ktera uz vede odnekud "nekam").JirkaS píše:Protože silnice musí vést od někud někam. Takže sice je to součást budoucí R35, ale než se dostaví další úsek, bude I/35 nadále vedena přes Hradec.Martin z Ostravy píše:Nějak jsem nepochopil to značení na těch návěstích (viz. foto) před křižovatkou, proč tam není číslo silnice (R35)?
Re: R35 Sedlice - Opatovice
11 v červeném rámečku by měla být za směrem Praha, ale ne jako provizorní označení této části R35. Protože jinak by se D11 větvila - nezapomeňte na ten kousek od MUK R35xD11 za Libišany. Kdyby na sjezdu z D11 nebyly kapacitní problémy, tak by se po R35 dala přesměrovat I/37 mimo HK.pavel.hrdina píše:Tak ono by slo do te doby klidne znacit z I/37 rovnou D11 - tedy na znackach by mohla klidne byt v ramecku 11 na cervenem pozadi. Porad by to bylo lepsi a logictejsi nez to co tam je ted (tedy absolutne chybejici cislo), nota bene neda-li se z toho kousku R35 ve smeru na Prahu najet jinam nez na D11 (ktera uz vede odnekud "nekam").
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: R35 Sedlice - Opatovice
Vsak tak jsem to i myslel!JirkaS píše:11 v červeném rámečku by měla být za směrem Praha, ale ne jako provizorní označení této části R35. Protože jinak by se D11 větvila - nezapomeňte na ten kousek od MUK R35xD11 za Libišany. Kdyby na sjezdu z D11 nebyly kapacitní problémy, tak by se po R35 dala přesměrovat I/37 mimo HK.
Znacit R35 jako D11 je samo sebou nesmysl. Ale do doby nez se tady ten "bezejmenny" kousek stane hodnym cisla 35 na modrem podkladu (tady je krasne videt dalsi vedlejsi efekt naseho uz davno nesmyslneho dualismu D/R), tak bych v tom pripade logicky znacil aspon to na co ten "necislovatelny" kousek R35 navazuje - tedy D11.
Jeste jednou opakuji - a stojim si za tim - ze oznacit D11 namisto niceho je lepsi reseni te zapeklite situace.
Re: R35 Sedlice - Opatovice
Pardubický (Kraj Pardubický)
Cesta na Hradec bude ucpaná
24. listopadu 2009 0:00
Pardubice - Pokud si chtějí ušetřit řidiči mezi Pardubicemi a Hradcem Králové nervy, měli by od zítřka zvolit jiný druh dopravy než po silnici. Hlavní tah mezi oběma městy - takzvaná hradubická silnice - totiž bude dva a půl dne uzavřená. Důvodem je její páteční propojení s novým čtyřproudovým úsekem mezi Hrobicemi a Opatovicemi a otevření opatovické dálniční křižovatky. Úsek od mimoúrovňové křižovatky u Stéblové až po benzínku v Opatovicích nad Labem nepůjde projet od středy od 9 hodin do pátku do 13 hodin. „Bude to jedna velká zácpa,“ soudí starosta Opatovic nad Labem Pavel Kohout.
Policisté to potvrzují, a přestože objízdná trasa povede v blízkosti sedmikilometrové uzavírky, chtějí řidiče nasměrovat jinam.
„Žádáme řidiče, aby se dle svých možností uvedené uzavírce a objízdné trase vyhnuli a zvolili například trasu přes Lázně Bohdaneč a Libišany nebo přes Dříteč, Bukovinu nad Labem a Vysokou nad Labem,“ uvedl dopravní inženýr krajského ředitelství východočeské policie Jiří Nejezchleb. Naprostý kolaps dopravy by mohl nastat v případě, kdyby se na určené jedenáctikilometrové objízdné trase vyskytla dopravní nehoda, která by ji totálně zablokovala. Silničáři mezitím propojí nový spletenec kruhových objezdů a čtyřproudové magistrály na stávající silnici. Musejí tento úsek vyasfaltovat a opatřit ho vodorovným i svislým značením. Od pátku odpoledne se pak řidiči z Pardubicka dostanou na D 11 od Opatovic po čtyřech proudech.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - pardubický kraj
Autor:
(jah)
Cesta na Hradec bude ucpaná
24. listopadu 2009 0:00
Pardubice - Pokud si chtějí ušetřit řidiči mezi Pardubicemi a Hradcem Králové nervy, měli by od zítřka zvolit jiný druh dopravy než po silnici. Hlavní tah mezi oběma městy - takzvaná hradubická silnice - totiž bude dva a půl dne uzavřená. Důvodem je její páteční propojení s novým čtyřproudovým úsekem mezi Hrobicemi a Opatovicemi a otevření opatovické dálniční křižovatky. Úsek od mimoúrovňové křižovatky u Stéblové až po benzínku v Opatovicích nad Labem nepůjde projet od středy od 9 hodin do pátku do 13 hodin. „Bude to jedna velká zácpa,“ soudí starosta Opatovic nad Labem Pavel Kohout.
Policisté to potvrzují, a přestože objízdná trasa povede v blízkosti sedmikilometrové uzavírky, chtějí řidiče nasměrovat jinam.
„Žádáme řidiče, aby se dle svých možností uvedené uzavírce a objízdné trase vyhnuli a zvolili například trasu přes Lázně Bohdaneč a Libišany nebo přes Dříteč, Bukovinu nad Labem a Vysokou nad Labem,“ uvedl dopravní inženýr krajského ředitelství východočeské policie Jiří Nejezchleb. Naprostý kolaps dopravy by mohl nastat v případě, kdyby se na určené jedenáctikilometrové objízdné trase vyskytla dopravní nehoda, která by ji totálně zablokovala. Silničáři mezitím propojí nový spletenec kruhových objezdů a čtyřproudové magistrály na stávající silnici. Musejí tento úsek vyasfaltovat a opatřit ho vodorovným i svislým značením. Od pátku odpoledne se pak řidiči z Pardubicka dostanou na D 11 od Opatovic po čtyřech proudech.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - pardubický kraj
Autor:
(jah)
Re: R35
trochu mě zarazily ty poměrně příkré sjezdy/nájezdy na rondel (např. ve směru od HK). Pokud bude z I/37 jednou erko - a já v to doufám - a z MÚK Opatovice se tak stane dálniční uzel, tak ty parametry určitě nebudou vyhovovat... Osobně mi tato MÚK připadá jako paskvil - nechápu, proč se nepostavil klasický čtyřlístek a místní komunikace se nezaústily na nějaké jiné MÚK...
Re: R35
Ta křižovatka by dostačovat měla tak jak je, ten čtyřlístek jsme tu řešili, už je to nějaký ten rok zpátky, není tady na ten moderní normový s kolektory dost místa (železnice, kanál, budovy atp.), a myslím si že když už tak by to chtělo nějakou křižovatku jiného typu s přímými větvemi.
Zhruba tenhle typ křižovatky se teď používá hodně a pokud si je chce člověk vyzkoušet, tak hurá o Ostravy, tam jsou tak realizované MÚK Rudná a Místecká, koneckonců R1×R4 je taky ten případ. Jedině tento typ křižovatky umožní napojit více než čtyři směry v jednom místě při takovýchto prostorových nárocích. Zároveň jsou to všechno křižovatky, kde se předpokládá hlavní intenzita vždy v přímém směru skrz křižovatku, a pokud ne, tak se dají doplnit pomocné přímé/vratné rampy...
Mnohem zajímavější to tu bude při akci "dostavba estakády" kdy bude v jednotlivých etapách docházet k uzavření jak části rondelu (obousměrný provoz po rondelu), tak dokonce samotně I/37 (bude vedena po rondelu). To bude teprv "sranda"...
Zhruba tenhle typ křižovatky se teď používá hodně a pokud si je chce člověk vyzkoušet, tak hurá o Ostravy, tam jsou tak realizované MÚK Rudná a Místecká, koneckonců R1×R4 je taky ten případ. Jedině tento typ křižovatky umožní napojit více než čtyři směry v jednom místě při takovýchto prostorových nárocích. Zároveň jsou to všechno křižovatky, kde se předpokládá hlavní intenzita vždy v přímém směru skrz křižovatku, a pokud ne, tak se dají doplnit pomocné přímé/vratné rampy...
Mnohem zajímavější to tu bude při akci "dostavba estakády" kdy bude v jednotlivých etapách docházet k uzavření jak části rondelu (obousměrný provoz po rondelu), tak dokonce samotně I/37 (bude vedena po rondelu). To bude teprv "sranda"...
Re: R35
osobně proti rondelovým MÚK nic nemám - myslím, že třeba uzel Strakonická bude v pohodě, protože má na nájezdech připojováky a nehrozí tak, že při přejezdu mezi 2 de-facto erkama budu muset zastavit a znovu se rozjíždět. Toto je bohužel případ uzlu Opatovice při nájezdu na rondel od HK - pokud by tam byl připojovák a menší poloměr nájezdu, tak je to v klidu.
Mimochodem, když už se tu ve velkém razí rondelové MÚK, nebylo by od věci zkusit použít anglické řešení jízdních pruhů na velkých kruháčích - místo soustředných kružnic spirály, které postupně vedou k jednotlivým výjezdům - http://maps.google.cz/maps?f=q&source=s ... 3&t=k&z=19
Mimochodem, když už se tu ve velkém razí rondelové MÚK, nebylo by od věci zkusit použít anglické řešení jízdních pruhů na velkých kruháčích - místo soustředných kružnic spirály, které postupně vedou k jednotlivým výjezdům - http://maps.google.cz/maps?f=q&source=s ... 3&t=k&z=19
Re: R35 Sedlice - Opatovice
Alfred Brunclík: „Úsek mezi Sedlicemi a Otrokovice má skutečně klíčový význam jak pro regionální dopravu, tak i pro dálkový tranzit."
No zejména pro dálkový tranzit
http://www.rsd.cz/doc/Stavime-pro-vas/R ... -v-provozu
No zejména pro dálkový tranzit
http://www.rsd.cz/doc/Stavime-pro-vas/R ... -v-provozu
Re: R35 Sedlice - Opatovice
Mně to přijde celý nějaký nedomyšlený.
1) Pokud by se měly jednou malovat čáry ve smyslu dva na Opatovice a jeden na Jaroměř, pak nevím, proč se D11 nepřekoncipovala na průchozí směr Olomouc a téčkem neodbočovala jedním pruhem nahoru R37. S připojovákama to bude také tak snadné? Od Polska se budou nutit kamiony do levýho aby pravý pruh zůstal pro směr z Opatovic?
2) Stejně jako Poláci downgradovali A3 na S3 a naše vláda D11 na R11, tato změna se měla promítnout i do nové koncepce, tedy páteřní spojení na Moravu a nahoru tlačit jen bezvýznamné erko s prioritou výstavby low
1) K poslednímu příspěvku Redispero: regionální doprava se nemá kde připojit, zejména silnice II. třídy na Lázně Bohdaneč a obce v okolí Libišan… tato silnice kdysi byla dokonce 1. třídou. To platí dvojnásob kvůli kauze Havránková, kdy se uvažuje o zrušení MUK Kukleny.
Moje návrhy zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 1521#p1521
i když jak se říká, pozdě bycha honiti. Prosím o info, zda se něco podobného nezamýšlelo popř. kritiku této koncepce
1) Pokud by se měly jednou malovat čáry ve smyslu dva na Opatovice a jeden na Jaroměř, pak nevím, proč se D11 nepřekoncipovala na průchozí směr Olomouc a téčkem neodbočovala jedním pruhem nahoru R37. S připojovákama to bude také tak snadné? Od Polska se budou nutit kamiony do levýho aby pravý pruh zůstal pro směr z Opatovic?
2) Stejně jako Poláci downgradovali A3 na S3 a naše vláda D11 na R11, tato změna se měla promítnout i do nové koncepce, tedy páteřní spojení na Moravu a nahoru tlačit jen bezvýznamné erko s prioritou výstavby low
1) K poslednímu příspěvku Redispero: regionální doprava se nemá kde připojit, zejména silnice II. třídy na Lázně Bohdaneč a obce v okolí Libišan… tato silnice kdysi byla dokonce 1. třídou. To platí dvojnásob kvůli kauze Havránková, kdy se uvažuje o zrušení MUK Kukleny.
Moje návrhy zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 1521#p1521
i když jak se říká, pozdě bycha honiti. Prosím o info, zda se něco podobného nezamýšlelo popř. kritiku této koncepce