Stránka 1 z 10

D35 Sedlice – Opatovice

Napsal: 31.8.2009 16:05:01
od prisec
Aktuální stav z 27.8.09

Re: Aktuální stav

Napsal: 16.9.2009 8:28:55
od andy
Včera bylo vydáno stavební povolení na zhruba šestisetmetrový úsek, který dosud sloužil k provizornímu propojení dopravy mezi dálnicí D11 a silnicí II/333. Jestli se nepletu, jedná se o tento úsek.

Re: Aktuální stav

Napsal: 30.9.2009 21:03:33
od prisec
Videa ze stavby I/37 Hrobice Opatovice nad Labem http://www.youtube.com/watch?v=iJJoQgEl67k, výstavba R35 v úseku MÚK Opatovice až po přeložku II/333 http://www.youtube.com/watch?v=9TtCjq3j6z8.

Re: Aktuální stav

Napsal: 18.10.2009 8:49:29
od Mario
Pár fotek z MÚK Opatovice ze 17. října... http://mskapce.rajce.net/MUK_Opatovice

R35 Sedlice - Opatovice

Napsal: 18.10.2009 23:23:11
od Lenny
Teď jsem se díval na Petrovy fotky ze stavby a zaujali mě čtyři věci.
První je, že chybí obrusná vrstva ještě položit v některých úsecích.
druhá je doporučená rychlost 60 km/h (většinou se vidí příkazová značka)
třetí je rozdělení pruhů na MÚK Sedlice od Opatovic, přijde mi to krkolomné,
a poslední, příliš průdlá zatáčka při odbočení z dálnice na větvi HK - Opatovice.

Děkuji Petrovi za pěkné fotky.

Re: R35 Sedlice - Opatovice

Napsal: 18.10.2009 23:27:50
od Martin z Ostravy
K bodu jedna, taky mně to zarazilo, když to mají "za chvíli" otevírat, hlavně to bláto od pod tím jedním mostem.
K bodu dvě, jsem nějak nepostřehl.
K bodu tři, taky jsem na to hleděl, co že to má být za srandu.
Proč to rozšíření na dva pruhy není hned na začátku, takto to
vypadá jako by ten vozík co maluje čáry řídil nějaký ožrala, a přijde mi to na fotce neskutečně matoucí co teprve v reálu a v noci.

Re: R35 Sedlice - Opatovice

Napsal: 18.10.2009 23:34:13
od Lenny
tu 60 jsem myslel tady http://www.dalnice.ic.cz/albums/181009/013.jpg

ale toto je docela zmatené http://www.dalnice.ic.cz/albums/181009/010.jpg dokázal bych si to představit lépe namalované. Docela by mě zajímalo jak to vypadá o 100-200 m předtím.

Re: R35 Sedlice - Opatovice

Napsal: 19.10.2009 8:13:50
od Mario
No ta druha fotka, myslim ze tam neni dostatecna sirka pro dva pruhy, a bude tam jeste to sikme zebrovani.. Jinak drobnost, autor myslel zakazovou znacku, ze? Prikazove jsou modre, nebo se pletu?

Re: R35 Sedlice - Opatovice

Napsal: 19.10.2009 9:51:14
od Ranma
Příkazové jsou modré kruhové :) Tahhle 60ka je informativni, pokud se nepletu, tak je to pri zhoršených podmínkách (děšt, sníh, led) doporučená rychlost.

Re: R35 Sedlice - Opatovice

Napsal: 19.10.2009 10:11:07
od Web
Mně přijde celá křižovatka D11/R35 pěkně zprasená, na to že na ní bude nejspíš velká šást provozu sjíždět a najíždět. Nerozumím proč si můžeme dovolit drahý dvoupruhový mosty a pak nemáme na to udělat rozumný připojováky? :-( Co je tohle (http://www.dalnice.ic.cz/albums/181009/001.jpg) za vyřazovák? To je nějakej sjezd na pole, ne dělení dvou dálnic, ne?

Re: R35 Sedlice - Opatovice

Napsal: 19.10.2009 10:31:35
od jonáš
Bez dodatkový tabulky to snad platí za každých podmínek. Čili spíš ta doporučená vychází asi ze stavebního stavu komunikace, radiusy, viditelnost a tak. Docela by to mohlo bejt na každym výjezdu z autobánu, ne? Kromě štamgastů totiž nikdo netuší, jak moc to bude za tim rovnym odbočovákem klikatý.
Co se týče malování, přijde mi to jako normální a docela šikovnej přechod dvoupruhu na čtyřpruh a zpět, logicky s ubránim/přidánim pruhu na čtyřproudý části. Odbočovací pruh nejmíň "na čtyři patníky" čili cca 200 m vypadá taky docela korektně. Doporučuju provést uvědomění, než budete kritizovat z fotky poloměry zatáček a dýlku připojováků, že je to podle všeho z toho nadjezdu focený teleobjektivem 8-)

Re: R35 Sedlice - Opatovice

Napsal: 19.10.2009 10:59:06
od Web
jonáš: Doporučuju provést uvědomění, že tamtudy jezdím každej tejden a že je to napojení (ne křížení) dvou dálnic, ne odbočka na Libišany.

Re: R35 Sedlice - Opatovice

Napsal: 19.10.2009 11:02:05
od tavri
Mě se to křížení také nepozdává... Když už to není vymyšleno opačně coby D11 průchozí na východ a odbočením R37 na sever, tak za součaného stavu by se mi více líbilo řešení, jaké mají Poláci na A6/S3.

Re: R35 Sedlice - Opatovice

Napsal: 19.10.2009 11:16:35
od jonáš
Web: když už chcete bejt přesnej, tak je to spíš "rozpad" jedný dálnice na dvě Rka ;) všecko přímý větve a minimální poloměr cca 150 m, nevim proč by to mělo bejt luxusnější než třeba R1xD1 s mnohem většim významem a zatíženim. Asi nic pro formule, ale celkem sjízdný pro běžnýho šoféra .. http://www.mapy.cz/#mm=F@x=136089824@y=136182528@z=15 .. prostě se smiřte s tim, že nejsme ve velkorysých šedesátých sedmdesátých letech, kdy byly pozemky v německu volný a levný, jsme ve 21. století a kolem každý MÚK číhá nějaká Havránková a za ni dvacet spekulantů. Jak si to erár objednal, takový se to postaví, po úpravách. ;)
Ostatně třeba na tom "dokonalym" německym dreiecku v Inntalu je pokud vim taky šede.

Re: R35 Sedlice - Opatovice

Napsal: 19.10.2009 11:28:04
od Web
Já nepotřebuju ani žádné jiné mosty, klidně mějme zatáčky na šedesát. Ale nevím o jako horentní sumu by se ta křižovatka prodražila při prodloužení odbočováku, nedejbože při nalajnování něčeho takového:
http://maps.google.com/?ie=UTF8&t=k&hq= ... 04823&z=18

Edit jonáš: Mě je uplně u zádele ta šedesátka, ale rozpad dálnic jednopruhem mi fakt hlava nebere. To je přesně to úřednický myšlení. Postavíme křižovatku za miliardu páč se to tak musí podle norem a pak ušetříme dest milionů na připojováku. Že tim celou křižovatku zmršíme? Ušetřili sme!

Edit linku.

Re: R35 Sedlice - Opatovice

Napsal: 19.10.2009 11:28:26
od PetrK
Díky za diskuzi, předpokládal jsem spoustu otázek. I mě napadají.
to Lenny: polovina od Opatovic k Sedlicím není ještě hotová, takže vodorovné značení začíná tak jak je videt na této fotce http://www.dalnice.ic.cz/albums/181009/015.jpg

Re: R35 Sedlice - Opatovice

Napsal: 19.10.2009 11:36:05
od tavri
Web píše:Edit jonáš: Mě je uplně u zádele ta šedesátka, ale rozpad dálnic jednopruhem mi fakt hlava nebere. To je přesně to úřednický myšlení. Postavíme křižovatku za miliardu páč se to tak musí podle norem a pak ušetříme dest milionů na připojováku. Že tim celou křižovatku zmršíme? Ušetřili sme!
Dohledal jsem křížení A6/S3, na papíře to vypadalo luxusně, bohužel realita bude stejná jako u Sedlic :-(

Re: R35 Sedlice - Opatovice

Napsal: 19.10.2009 11:48:28
od andy
jonáš píše:je to spíš "rozpad" jedný dálnice na dvě Rka ;)
Nezapomínejte, že R35 od MÚK Sedlice peážuje s D11 na sever. Jinými slovy, od Pardubic do Liberce sice po dokončení R35 pojedete po silnici pro motorová vozidla, ale kolem Sedlic najednou jen jedním pruhem, což je trochu nestandardní ;) Podobně se do jednoho pruhu bude muset vejít tranzit Praha - Ostrava, což je ještě horší. Tato MÚK bude mít v budoucnu podobný význam jako MÚK s D1 u Lipníku nad Bečvou, tudíž tohle řešení určitě není dostačující (BTW pokud dobře vidím, tak na těch rampách je stejně IP 18b, takže ten pruh navíc je tam stejně jen pro ozdobu - viz tady a tady).

Re: R35 Sedlice - Opatovice

Napsal: 19.10.2009 11:51:32
od jonáš
Ale dyť vám to tam píšu. Ten Hochfranken zabírá v terénu asi 60 ha, Sedlice zhruba 20 ha. Přibližně, na googlu se nedá měřit a planimetrovat to nebudu. Pozemky jsou drahý a výkup komplikovanej, navíc o ty zbytky mezi betonem se pak musí starat místo havránkových dálniční správa. Plus větší délky ramp a nějakej most navíc. Zadání projektantům je přesně opačný, navrhněte to levný a s minimálnim záborem, jak je vidět tak i leckde venku. Navíc se už třicet let nehoní rychlost, ale průjezdnost, a ta se krátkodobou šedesátkou moc nezhorší. Zúžení na jeden pruh v nájezdu a pak dva na rampě je imho v pořádku, vytvoří se kapacitní filtr a pak je na rampě volno k předjetí kamionu a nevytvářej se štosy na mostech a v zákrutách .. spíš bych preferoval mít dva v zařazováku.
Vy jste měl asi žít před těma třiceti čtyřiceti letama v německu, to byste si užíval.

Re: R35 Sedlice - Opatovice

Napsal: 19.10.2009 12:01:37
od Web
jonáš: Kdo tu (krom jonáše) mele o šedesátce? Jaký delší mosty? Jaký výkupy pozemků? Proč bych měl předjíždět kamion zrovna na rampě? Já tam nechci dva pruhy v odbočováku kvuli předjíždění, ale abych nešpuntoval provoz už na D11, ale tyhle řadící srandičky dělal někde hezky odděleně. Nedejbože to pak do jednoho pruhu ani nezužovat (což by si vyžadovalo "jenom" širší násep, pozemky už tam ŘSD jsou a parčík k údržbě by se tím ještě zmenšil).

Pochopil jste co jsem odkazoval? Co znamená "nalajnování něčeho takového"?

Re: R35 Sedlice - Opatovice

Napsal: 19.10.2009 13:41:05
od Stanley
Osobne si myslim, ze hysterie okolo rozpletu R35 od Opatovic je uplne absurdni. Maximalni "pritok" je dvoupruhem, ktery se celkem logicky stepi na dva nasledne smery, pricemz pomer deleni zde bude nejspis rovnocenny cca 1:1. Pak nevim co je na nalajnovanem reseni nelogickeho nebo spuntotvorneho, auta se mohou pode navesti rozrazovat treba dva kilometry dozadu a dvema pruhy na rozpletu jich projede maximalne stejne tolik, kolik jich projede dvema pruhy kdekoliv jinde predtim na R35.

Re: R35 Sedlice - Opatovice

Napsal: 19.10.2009 14:30:55
od andy
Stanley píše:Osobne si myslim, ze hysterie okolo rozpletu R35 od Opatovic je uplne absurdni. Maximalni "pritok" je dvoupruhem, ktery se celkem logicky stepi na dva nasledne smery, pricemz pomer deleni zde bude nejspis rovnocenny cca 1:1.
Pokud bude poměr dělení 1:1, tak ano, ale spíš bych čekal, že intenzita ve směru Praha - Ostrava bude o dost vyšší než např. ve směru Praha - Trutnov a pak budete mít problém.

Re: R35 Sedlice - Opatovice

Napsal: 19.10.2009 15:25:01
od jonáš
Web: šedesátka je tam jak jsem pochopil z fotky doporučovaná a někdo (neeviduju) tu polemizoval o poloměrech zatáček, tak laskavě nemelte o mletí. Pokud vám jde opravdu jen o nalajnování (samozřejmě jsem srovnával spíš celkový uspořádání), tak je otázka jestli to při strmějšim odbočení stačí opravdu jen "nalajnovat", aby to nemělo výraznej zpomalovací a kolizní efekt pro pravej průběžnej pruh, a la JS-D1. Nalajnovat vám to klidně můžou, což o to, barvy jsou poměrně laciný a stejně nevydržej věčně.

No a peáž jistě teoreticky ano, ale ve směru na Turnov bude dle intenzit ještě dvacet let stačit dvoupruh (kdyby se ta jednička lehce přetrasovala a provedla v obchvatech, mohlo bejt horovo a nemuseli se ochránci Ráje vydražďovat zatunelovanym Rkem). Se Stanleym bych se asi shod, míst kde je třeba odbočovat plnym dvoupruhem zas neni tolik.

Re: R35 Sedlice - Opatovice

Napsal: 19.10.2009 15:45:02
od Lenny
Zatáčku jsem zmiňoval ja, podle fotky to hodně ale hodně klame, vypadá to na pravý úhel a zatím to je pozvolný nájezd.

Připojovací pruhy by neměly být problém. Ale až praxe ukáže, jestli to dopadne jako u Vyškova.

Jen je škoda, že větev Opatovice - Praha není dvoupruhová celá včetně připojovacího pruhu.

Re: R35 Sedlice - Opatovice

Napsal: 19.10.2009 16:07:49
od Web
jonáš: Podívejte se, já tu celou dobu kritizuju jen to, že máme "drahé" dvoupruhové mosty a šetříme na jednopruhovém odbočováku/připojováku, který v celkové ceně je 00nic. Na což vy mi tu pořád opakujete že delší mosty, výkupy pozemků, že se mi nelíbí šedesátka :-) To se pak nedivte, že jsem trošku nervní. Pokud můžou být dva pruhy v zatáčce na mostě, tak nevím proč by nemohly začínat už v odpojováku.

http://www.dalnice.ic.cz/albums/181009/005.jpg