Ano, větve jsou dvoupruhové, ale to je dost k ničemu, když se stejně před každou větví musí vozidla zařadit do jednoho jízdního pruhu, čímž vznikají kolony. Pak se ta vozidla ve větvi rozjedou, začnou se předjíždět a najednou se zase musí zařadit zpátky, což netuší. V prudkých obloucích větví je levý pruh tak nějak zbytečný, dobrý tak leda k předjíždění traktorů.
Snížení rychlosti nevadí, u tak důležité křižovatky či křižovatek je to spíš potřebné, ale dálniční uzly by prostě měly být vždy bez zúžení do jednoho pruhu - kvůli kapacitě. To chtějí říct pisatelé v příspěvcích výše.
A rozvětvení ve směru od Opatovic považuji za nešťastné. Po prodloužení do Ostrova už vidím, jak tu budou řidiči v hustém provozu zmatkovat. Ti na Prahu si najednou uvědomí, že musí vjet do levého pruhu, ale tam už bude pruh plný mnohem rychleji jedoucích aut, kteří tento pruh budou považovat za předjížděcí a nikoho tam nepustí. A ti v levém zase najednou zjistí, že musí odbočit do pravého, takže přibrzdí a začnou se tam cpát. A už vznikne nebezpečná kolize.
Tady je třeba rozdíl mezi sedlickým a bíloveckým uzlem. Přitom v Bílovci je při odbočení doprava zanedbatelný provoz.
D35-D11
https://www.google.cz/maps/@50.1489213, ... 312!8i6656
D48-D1
https://www.google.cz/maps/@49.5847993, ... 312!8i6656