Ale byl. Původní jméno výjezdu bylo Pávov.Brutus píše:Veď s Jihlavou tiež nebol nikdy problém. Je to proste najvýznamnejší cieľ v okolí.
D35 Sedlice – Opatovice
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Díky za názor, M. Dnes už to bohužiaľ nie je o tom vymysleť príbeh a čosi pretlačiť. To, čo je vidieť na D35 a D11, je na dlhšiu dobu posledná veľká zmena ODZ (ak nepočítám značenie v Prahe). Nad témou zmien v orientačnom dopravnom značení sa uskutočnilo už od roku 2013 niekoľko veľkých rokovaní za účasti všetkých dotknutých subjektov (MD, MV, ŘSD, Policie, ČMADZ) a nová podoba vyhlášky a aj aktuálne dokončovaných TP100 a VL6.1 nadväzuje na dohodnutý kompromis. V príprave sú desiatky projektov na obnovu ODZ, najmä na stavbách, ktoré išli do premávky v rokov 2003-2007. Všetko podľa nových pravidiel a priestor na zmenu je teraz nulový...Brutus píše:Mapmane, ten názov môže vychádzať z cieľa na odbočení. Tým pádom by to sedelo s cieľom, ktorý je dostupný na ďalšom exite. ... Podľa mňa to je len vec nejakého metodického usmernenia MD ... Viem, že Ťa to trápi a si za to, aby križovatky mali aj názov, lebo je to logické, viď. Nemecko - automobilová veľmoc, ktorá má prepracovaný systém značenia do dokonalosti a aj systém právnych predpisov. ... Vymyslite k tomu príbeh...
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Menší upřesnění: MÚK Brno-západ ani MÚK Brno-východ neleží a nikdy neležely v katastru Brna. (Nepočítaje malý kousek jedné větve MÚK Brno-západ.)Brutus píše:S tým Brnom to v tom čase bola jedna obrovská náhoda, lebo všetky tie križovatky zhodou okolností aj ležali v katastri mesta Brna...
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Škoda. Najsmutnejšie na tom je to, že vždy to musí byť nejaký kompromis medzi odbornosťou a nevedomosťou s pocitmi.mapman píše:Díky za názor, M. Dnes už to bohužiaľ nie je o tom vymysleť príbeh a čosi pretlačiť. To, čo je vidieť na D35 a D11, je na dlhšiu dobu posledná veľká zmena ODZ (ak nepočítám značenie v Prahe). Nad témou zmien v orientačnom dopravnom značení sa uskutočnilo už od roku 2013 niekoľko veľkých rokovaní za účasti všetkých dotknutých subjektov (MD, MV, ŘSD, Policie, ČMADZ) a nová podoba vyhlášky a aj aktuálne dokončovaných TP100 a VL6.1 nadväzuje na dohodnutý kompromis. V príprave sú desiatky projektov na obnovu ODZ, najmä na stavbách, ktoré išli do premávky v rokov 2003-2007. Všetko podľa nových pravidiel a priestor na zmenu je teraz nulový...
Prečo v Česku a na Slovensku to nikdy nemôže byť dokonalé podľa odborníkov a pripomienkovať a schvaľovať to musia vždy tí čo o tom najmenej vedia
[D35] Opatovice – Ostrov
to asi ano, nevím kolik toho tranzituje z Náchoda na Brno, ale pak se v plné nahotě ukáže, jak je "geniálně" postavena křižovatka D11xD35
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Mike: Nepřijde mi, že by ta MÚK byla špatně. To by musela intenzita dopravy tak narůst, že by bylo rovněž potřeba na ní navazující dálniční úseky přestavět na 3+3 pruhy, aby v tomto uspořádání kapacitně nestačila. A i to by bylo řešitelné stavebními úpravami stávajícího uspořádání bez nutnosti zbourání stávající MÚK a výstavby nové v úplně jiném uspořádání.
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Řekl bych, že skoro nejhůře jak to šlo Myslím, že po dokončení D35 bude největší množství aut D35-Praha, takže křižovatka naprosto nevyhovující. Měla být postavena tak, aby se všemi směry do všech směrů dalo jet pořád +-120 km/h a dvěma pruhy se i odpojovat i připojovat. Tak jak je to běžné v zahraničí u dálničních T křižovatek. Kde jinde v Česku když ne na této křižovatce (možná vyjma D0) ?? Pak by bylo úplně jedno, které směry jsou více nebo méně využívané a jak se bude zatížení měnit s dostaveností dálnic.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Jarda určitě myslí 3+3 z Opatovického rondelu k MÚK Sedlice a peážní úsek MÚK Sedlice - MÚK Plotiště, taktéž 3+3. Ano, správně, ale tak tomu není Ten dreieck Sedlice mohl být už min. připraven. Nerad maluju čerty kamkoliv, ale tady do budoucna čmuchám zádrhel.
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Bohate by stacilo, kdyby nase normy rozlisovaly mezi muk Horni Dolni a dalnicni krizovatkou, ani bych tam nemusel jezdit 120. Proste normovy vyrazovaci pruh je fakt pruser, bezne to tam svihnou strelci na posledni chvili. Coz pri jeho delce fakt neni problem...
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Souhlas s tím rozdělením křižovatek, ale díky naší dálniční síti máme krom D0 jen pár křížení dálnic, nevím proč se na tom tak šetří.michal píše:Bohate by stacilo, kdyby nase normy rozlisovaly mezi muk Horni Dolni a dalnicni krizovatkou, ani bych tam nemusel jezdit 120. Proste normovy vyrazovaci pruh je fakt pruser, bezne to tam svihnou strelci na posledni chvili. Coz pri jeho delce fakt neni problem...
V múk sedlice konkrétně ten jeden pruh rovně to je totální kolaps toho,kdo to navrhoval. Tady by měla nastat úprava ihned, když stejně za pár metrů dál jsou zase 2 pruhy. Tohle fakt nechápu. A když už by tvar zůstal do budoucna stejný, tak alespoň dvoupruhové připojení. Ale když se na tu křižovatku podívám, tak prostě ta větev na prahu mohla vést příměji. Ne, v ČR prvně uhne doprava a pak větší zatáčkou doleva U nás máme 200 m odbočovací pruh, Rakousko Německo má dvoupruhový rozplet a klidně i 500 m dlouhý, takhle si představuji dálniční křižovatku. Zaplaťpánbu za MÚK Hulín
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Ale no tak. Křižovatka a nejen tato byla navržena ještě v dobách "ranného" rozvoje dopravy v republice, tj. v 90. letech. A ke všemu ještě podle normy dálniční MÚK s pouhou rychlostní silnicí. Nikdo tenkrát netušil, či spíše nepočítal, jak hodně doprava naroste a že z R35 se stane D35. To samé platí i u D0 a dalších dálnic. Jedinou dálniční křižovatkou v Česku byla a měla zůstat D1/D2 u Brna. A i ta je dnes překonaná.
Je jisté, že uzel D11/D35 bude muset být v "brzké" době přestavěn, jinak zde budou vznikat kolony a nebezpečné situace.
Je jisté, že uzel D11/D35 bude muset být v "brzké" době přestavěn, jinak zde budou vznikat kolony a nebezpečné situace.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
No, dokud nebude D35 dokončena, tak k velkému razantnímu skoku dopravy nedojde, neboť pořád bude někde navazovat na dvoupruhovou silnici. Zatím to tak křižovatka v pohodě zvládá a tu už je v provozu 12 let.
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Hlavne, ze tam nepostavili IKEA.
Ted jeste, aby to zustalo zpoplatnene...
Ted jeste, aby to zustalo zpoplatnene...
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
K prvnímu skoku dojde po dostavění k Ostrovu (přesune se tam doprava, která nyní jede přes HK na Olomouc jak od Jičína tak i Jaroměře). A nezpoplatněné to bude od příštího roku.
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
No to by leda zakázali průjezd Hradcem. Pořád to bude přes HK mnohem kratší z těchto směrů. A to beru, že bude D11 až k Jaroměři.
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Jo, ale o 20 minut rychlejší.
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Zvláštní, že s vědomím toho, že 90. léta byla nedostatečně velkorysá, se tvary z 90. let a pozdější začaly nahrazovat kruhovými objezdy, které jsou kapacitně i rychlostně ještě horší a délku připojovacích a vyřazovacích pruhů mají neustále stejnou... Tomu říkám progres...Honey72 píše:Křižovatka a nejen tato byla navržena ještě v dobách "ranného" rozvoje dopravy v republice, tj. v 90. letech. A ke všemu ještě podle normy dálniční MÚK s pouhou rychlostní silnicí.
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Nevim na co si stezujete. Jeste by to krizeni mohli udelat jako urovnove, to je ted trend.
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Tenhle krok bude následovat, až přijdou ekonomicky špatné roky a bude třeba šetřit...
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Třeba jako kruhový objezd.jozka píše:Nevim na co si stezujete. Jeste by to krizeni mohli udelat jako urovnove, to je ted trend.
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
To ne, to je moc neprivetive. Klasicky se semafory.
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
S vyhrazenými cyklopruhy, samozřejmě.
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Nezapomeňte na přechody pro chodce. Je nutné myslet na všechny.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
neřeším dvoupruh, ale to že Praha je z levého a Hradec z pravého
měl tam být rozplet 2+2
a že ten most je tak na 70-80kmh, za deště spíš 50kmh, to podle mě s připojením původního R moc nesouvisí
jak vypadá přípoj , resp. budoucí odbočení Hradec - Mohelnice netuším, nikdy jsem neměl potřebu tam jet
měl tam být rozplet 2+2
a že ten most je tak na 70-80kmh, za deště spíš 50kmh, to podle mě s připojením původního R moc nesouvisí
jak vypadá přípoj , resp. budoucí odbočení Hradec - Mohelnice netuším, nikdy jsem neměl potřebu tam jet
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit