D35 Sedlice – Opatovice
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Ten současný systém je celkově hodně nesystémový a zmatečný. To, co popisuje mapman je fakt síla. Napřed tam ten cíl je (a tak významný je), pak zas není a pak se zase objeví, to snad nemůže ani nikdo myslet vážně... Např. na D1 je raritka v podobě cedule, kde je za exitem Praha a Žďár nad Sázavou, kde je to do Žďáru 23 km, ale z dálnice se odbočí už za cca 6 km. Navíc to řidič zjistí až z cedule 500m před exitem, ta tabule s číslem exitu 1000m je za současného stavu zcela zbytečná, z ní se nic nezjistí. Ten chybějící Hradec je taky chyták. Už vidím tu dámu v nákupní tašce, co jede z nákupu z Čerňáku a nechá se navigovat na Hradec a za exitem naráz Olomouc, Pardubice a Opatovice!!! Zastaví (Doufejme, že alespoň v odstavném) a bude volat domů manželovi, že asi špatně sjela a co má dělat, jestli se nemá nějak otočit...A další: dříve byla D1 kolem Brna pěkně přehledně: BM - západ, Bm - centrum, BM - jih, BM - Slatina, z opačné strany to zahajoval BM - východ. Jednoduché a jasné. Dnes se tam motají jen Výstaviště, autodromy, několikrát BM centrum a letiště. A změť čísel, co nikomu nic neřeknou. Přitom všude se názvy exitů dál používají (je to logické, protože je to jasně popsatelné místo) - např. u mýtného systému pro kamiony, na mapách, v hlášeních o dopravě, a všude jinde. Jen to není značeno oficálně... Copak to na tom ŘSD nekdo nevidí????? Takže tak....
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Já nevím jestli si jste zcela jisti kde ta cedule je. Ona je za MUK Opatovice (kde je směr HK veden po R37) směrem k D11 a pokud někdo objíždí HK až na Kukleny tak asi ví kam má jet.
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Co konkrétně je špatně? Že na IS8b chybí Hradec Králové - centrum? Já přeci potřebuju orientaci před křižovatkou, ne za ní - IS8b je dálková návěst. Pokud se někdo zastaví na dálnici, protože na IS8b mu chybí informace (mimochodem IS8b se dokonce ani nemusí povinně používat), tak ať vrátí řidičkák. Na všech orientačních značkách je v definitivním stavu přeci všechno tak jak má být. Co je na tomto schématu konkrétně špatně?zesp píše:Ten současný systém je celkově hodně nesystémový a zmatečný. To, co popisuje mapman je fakt síla. Napřed tam ten cíl je (a tak významný je), pak zas není a pak se zase objeví, to snad nemůže ani nikdo myslet vážně... Ten chybějící Hradec je taky chyták. Už vidím tu dámu v nákupní tašce, co jede z nákupu z Čerňáku a nechá se navigovat na Hradec a za exitem naráz Olomouc, Pardubice a Opatovice!!! Zastaví (Doufejme, že alespoň v odstavném) a bude volat domů manželovi, že asi špatně sjela a co má dělat, jestli se nemá nějak otočit...
Tak znovu, ano, to je problém zrušených názvů křižovatek. Ale stejně se i já můžu ptát opačně - k čemu je mi informace, že za 6 km bude sjezd na Žďár? Nestačí mi, že do Žďáru je to 23 km a pak informace o tom, že na Žďár se odbočuje za 500 m? Informaci o tom, že sjezd na Žďár je za 6 km já osobně za 10 vteřin zapomenu a je mi vlastně k ničemu.Např. na D1 je raritka v podobě cedule, kde je za exitem Praha a Žďár nad Sázavou, kde je to do Žďáru 23 km, ale z dálnice se odbočí už za cca 6 km. Navíc to řidič zjistí až z cedule 500m před exitem, ta tabule s číslem exitu 1000m je za současného stavu zcela zbytečná, z ní se nic nezjistí.
Tohle je nekonečná debata o tom, co je lepší - pro někoho čísla exitů, pro někoho názvy, ideálně oboje. Pokud ale došlo kolem roku 2001 k jejich zrušení, tak už se stalo - jaký by mělo smysl po 15ti letech od zavedení nového systému (značím vzdálenost k cíli, který je dostupný z následujícího exitu) měnit tento systém a zavádět zase nový? Je ten zavedený systém natolik, špatný, že ho musí celý zase měnit? Současné úpravy, které se zavádějí, jsou vlastně jen kosmetické a na stávající systém pouze rozvíjí. Pokud bych znovu vracel názvy exitů na IS6a i na ostatní IS6 a na IS8b, musel bych vyměnit úplně všechno značení a to v co nejkratší době, čím odůvodníš tak vysokou investici v řádu desítek milionů korun? Tím, že si myslíš, že je to tak lepší?A další: dříve byla D1 kolem Brna pěkně přehledně: BM - západ, Bm - centrum, BM - jih, BM - Slatina, z opačné strany to zahajoval BM - východ. Jednoduché a jasné. Dnes se tam motají jen Výstaviště, autodromy, několikrát BM centrum a letiště. A změť čísel, co nikomu nic neřeknou. Přitom všude se názvy exitů dál používají (je to logické, protože je to jasně popsatelné místo) - např. u mýtného systému pro kamiony, na mapách, v hlášeních o dopravě, a všude jinde. Jen to není značeno oficálně... Copak to na tom ŘSD nekdo nevidí????? Takže tak....
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Výše uvedené schéma je skoro dva roky staré a nejspíš došlo k vypuštění cíle HK-Kukleny na základě požadavku úřadů při schvalovacím procesu. Dotaz by ale mohl taky znít - je tam ten cíl nezbytný?michal píše:A proč na té návěsti směr Praha není exit HK-Kukleny, když na tom schématu, co jste dával k dispozici, byl?
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Tak zrovna tady na tom schématu ty Kukleny uvedeny jsou a na značce fyzicky nejsou. Jestli to bude mít někdy význam tak až po dokončení D35 aspoň k Ostrovu.
Re: D35 Sedlice – Opatovice
to mapman:
Toto jste napsal 24.8.2017 v 11:35:59 ve vlákně D11: Tady je schéma značení u HK tak, jak by mělo vypadat do 5ti let po dostavbě D35 Opatovice-Časy a D11 1106. Tomuto se přizpůsobuje vše co se v místě vytváří.
A toto jste napsal dnes, 11.9.2017 v 11:47:38: Výše uvedené schéma je skoro dva roky staré a nejspíš došlo k vypuštění cíle HK-Kukleny na základě požadavku úřadů při schvalovacím procesu.
Tak jako kde mám brát nějaké relevantní informace pro to, abych si nemusel myslet, že v tom novém systému žádný systém není?
Na dotaz ohledně nezbytnosti značení toho exitu odpovím otázkou: byla nezbytná tak velikánská múk Bláhovka? Pokud ano, má asi nějaký dopravní význam, ne?
Toto jste napsal 24.8.2017 v 11:35:59 ve vlákně D11: Tady je schéma značení u HK tak, jak by mělo vypadat do 5ti let po dostavbě D35 Opatovice-Časy a D11 1106. Tomuto se přizpůsobuje vše co se v místě vytváří.
A toto jste napsal dnes, 11.9.2017 v 11:47:38: Výše uvedené schéma je skoro dva roky staré a nejspíš došlo k vypuštění cíle HK-Kukleny na základě požadavku úřadů při schvalovacím procesu.
Tak jako kde mám brát nějaké relevantní informace pro to, abych si nemusel myslet, že v tom novém systému žádný systém není?
Na dotaz ohledně nezbytnosti značení toho exitu odpovím otázkou: byla nezbytná tak velikánská múk Bláhovka? Pokud ano, má asi nějaký dopravní význam, ne?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Bláhovka je "velikánská" kvůli budoucímu napojení hradecké Jižní spojky, takže předimenzovaná není a převezme podstatnou část dopravy opatovické spojky (D35). Kdoví, jestli tam i potom ty Kukleny vlastně zůstanou
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Pro úplnost dodám, že Jižní spojka bude napojena do sousední OK, ne přímo do MÚK Bláhovka. Ale to modří vědí
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Vodouchu doufám, že ti vypadlo U ve slově modří...
Re: D35 Sedlice – Opatovice
no moc po těch nápisech nekoukám, holt tam jezdím pravidelně
ale nějak mi z toho vypadala OSTRAVA
to už se oficiálně smí jen po D1 a bývalé D46 ???
ale nějak mi z toho vypadala OSTRAVA
to už se oficiálně smí jen po D1 a bývalé D46 ???
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D35 Sedlice – Opatovice
OK, ukázali jsme si, že některé věci mají svůj vývoj - schéma jsem do fóra vložil proto, že je na něm vidět nějaký základní princip značení - hlavně dálkové cíle pro každou výpadovku z HK - toto schéma ale není nijak závazné a sloužilo jako podklad pro koordinaci jednotlivých projektů staveb. Protože nejsem člověk, který má poslední slovo v tom, co se na značkách objeví, jen tlumočím svoje zkušenosti a znalosti problematiky.michal píše:to mapman:
Toto jste napsal 24.8.2017 v 11:35:59 ve vlákně D11: Tady je schéma značení u HK tak, jak by mělo vypadat do 5ti let po dostavbě D35 Opatovice-Časy a D11 1106. Tomuto se přizpůsobuje vše co se v místě vytváří.
A toto jste napsal dnes, 11.9.2017 v 11:47:38: Výše uvedené schéma je skoro dva roky staré a nejspíš došlo k vypuštění cíle HK-Kukleny na základě požadavku úřadů při schvalovacím procesu.
Tak jako kde mám brát nějaké relevantní informace pro to, abych si nemusel myslet, že v tom novém systému žádný systém není?
Na dotaz ohledně nezbytnosti značení toho exitu odpovím otázkou: byla nezbytná tak velikánská múk Bláhovka? Pokud ano, má asi nějaký dopravní význam, ne?
Vypuštění HK-Kukleny zřejmě není jediná úprava, ve směru od Kuklen např. chybí na MÚK Sedlice na odbočení cíl Opatovice...
Jen pro doplnění - značení navrhuje v rámci projektu stavby projektant, při projednávání konceptu dokumentace jej projednává s ŘSD, finální projekt pak jde ke stanovení místní úpravy na Ministerstvo dopravy, které si vyžádá stanovisko Ministerstva vnitra. Do finální podoby značení tak vlastně mluví celkem 4 subjekty, přičemž poslední slovo má MD...
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Ostrava z Hradce úplně zmizí a nahradí ji Šumperk...Mike píše:no moc po těch nápisech nekoukám, holt tam jezdím pravidelně
ale nějak mi z toho vypadala OSTRAVA
to už se oficiálně smí jen po D1 a bývalé D46 ???
Re: D35 Sedlice – Opatovice
to bylo jeb takové rýpnutí
že ji z těch ukazatelů pamatuji
v šumperku už jsem párkrát byl, v ostravě ještě ne, takže mi to zas tak neva
že ji z těch ukazatelů pamatuji
v šumperku už jsem párkrát byl, v ostravě ještě ne, takže mi to zas tak neva
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: D35 Sedlice – Opatovice
A v Šumperku máš tu Ostravu na téměř všech cedulích.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Ten cíl by tam měl být. Je to, jako kdyby na D1 u Brna chyběl cíl Brno a byly tam jen cíle Bratislava a Ostrava.mapman píše:Výše uvedené schéma je skoro dva roky staré a nejspíš došlo k vypuštění cíle HK-Kukleny na základě požadavku úřadů při schvalovacím procesu. Dotaz by ale mohl taky znít - je tam ten cíl nezbytný?
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Opravdu nechápu, co je tohle za uvažování dotčených orgánů (toto slovo jsem nevybral náhodou). Kolem stotisícového krajského města vedou dvě dálnice, ze kterých se dá do toho města momentálně sjet ze dvou (v budoucnu ze tří) exitů. A na jedné z těch dvou dálnic není ten druhý exit značený???
Re: D35 Sedlice – Opatovice
michal píše:Opravdu nechápu, co je tohle za uvažování dotčených orgánů (toto slovo jsem nevybral náhodou). Kolem stotisícového krajského města vedou dvě dálnice, ze kterých se dá do toho města momentálně sjet ze dvou (v budoucnu ze tří) exitů. A na jedné z těch dvou dálnic není ten druhý exit značený???
Ale u toho Brna to je přece podobně. Na D2 se místní části Brna při odbočení na D1 neznačí - je tam jen Praha, Svitavy, Olomouc a Ostrava a pak Autodrom, Výstaviště a Letiště.JirkaS píše:Ten cíl by tam měl být. Je to, jako kdyby na D1 u Brna chyběl cíl Brno a byly tam jen cíle Bratislava a Ostrava.
Na D1 je to pak dotažené do absurdity tím, že nejdřív mi na km 203 odbočí Brno-centrum, rovně Slatina, na km 201 odbočí Slatina a rovně je centrum a pak na km 196 je opět centrum a to doprava i rovně, to je mi ale k čemu - tak do centra teda rovně nebo doprava?
Mnohem větší smysl by dávalo povinné značení názvu příštího exitu, na což oba narážíte. Ale to se u nás neznačí - u nás se značí cíle dostupné z příštího exitu... Tady by to ovšem znamenalo, že při jízdě po D35 od Časů bych měl u Opatovic doprava HK-centum a rovně dálniční uzel Sedlice a až u něj by se mi doprava objevil název dalšího výjezdu HK-Kukleny...
Re: D35 Sedlice – Opatovice
mapmane skláním se před tvou bezmeznou trpělivostí. Ač tady vše vysvětlíš že to musí pochopit i naprostej dement tak následuje zpráva která začíná slovy "Opravdu nechápu"
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Jen mě zajímají úplně jiné důležitější věci než abych se neustále donekonečna šťoural v něčem tak nepostatném
To teda máte pravdu, že na diskuzním fóru na téma dálnice řešíte mnohem podstatnější věci než je dopravní značení. Tenhle Váš poslední příspěvek to jasně dokazuje
To teda máte pravdu, že na diskuzním fóru na téma dálnice řešíte mnohem podstatnější věci než je dopravní značení. Tenhle Váš poslední příspěvek to jasně dokazuje
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Ale mně teď nejde o značení dalšího výjezdu, i když by se mi to jinak líbilo. Ale pokud se u nás značí cíle dostupné z dalšího výjezdu, tak mi zde ten Hradec (i bez Kuklen) jako významný cíl prostě chybí, i přesto, že jeden z přivaděčů HK ve směru od D35 je v Opatovicích.mapman píše:Mnohem větší smysl by dávalo povinné značení názvu příštího exitu, na což oba narážíte. Ale to se u nás neznačí - u nás se značí cíle dostupné z příštího exitu... Tady by to ovšem znamenalo, že při jízdě po D35 od Časů bych měl u Opatovic doprava HK-centum a rovně dálniční uzel Sedlice a až u něj by se mi doprava objevil název dalšího výjezdu HK-Kukleny...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Nemůžete mít přece Hradec na každé tabuli kolem dokola Na Pražském okruhu i na příjezdech do Prahy (třeba od D1 k D0) je cíl Praha také jen jednou a pokud někdo hledá ostatní části města, musí to mít připravené předem.
Když už byl HK na křižovatce předtím, nemůže se opakovat i na dalším. A na dálniční uzly se místní cíle nehodí. To je můj názor.
Když už byl HK na křižovatce předtím, nemůže se opakovat i na dalším. A na dálniční uzly se místní cíle nehodí. To je můj názor.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Sem se dá dostat od:JirkaS píše:Ale mně teď nejde o značení dalšího výjezdu, i když by se mi to jinak líbilo. Ale pokud se u nás značí cíle dostupné z dalšího výjezdu, tak mi zde ten Hradec (i bez Kuklen) jako významný cíl prostě chybí, i přesto, že jeden z přivaděčů HK ve směru od D35 je v Opatovicích.
1. Hradce - značit zbytečné
2. Pardubic - zde Hradec značen rovně
3. Opatovic - místní asi vědí kudy nejlépe do Kuklen
4. Olomouce (někdy?) Hradec značen doprava jako hlavní přivaděč
Nezaměňujte D35 a D11 za silniční obchvat Hradce. Pro účely dálnice je začení dle mého soudu v pořádku a pro místní dopravu v Hradci zbude zatím Gočárův okruh (ke kterému vede I/37 jako kapacitní přivaděč), případně další stavby, které obchvátí Hradec.
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Mapmane, ten názov môže vychádzať z cieľa na odbočení. Tým pádom by to sedelo s cieľom, ktorý je dostupný na ďalšom exite.mapman píše: Mnohem větší smysl by dávalo povinné značení názvu příštího exitu, na což oba narážíte. Ale to se u nás neznačí - u nás se značí cíle dostupné z příštího exitu... Tady by to ovšem znamenalo, že při jízdě po D35 od Časů bych měl u Opatovic doprava HK-centum a rovně dálniční uzel Sedlice a až u něj by se mi doprava objevil název dalšího výjezdu HK-Kukleny...
Pozeral som českú vyhlášku a tam je pri vzore značky č. IS6a napísané:
Nerád interpretujem právne predpisy systémom "počujem aj trávu rásť", ale v tomto prípade urobme výnimku, lebo sa nám to hodí:Označení křižovatky
Značka informuje zpravidla na dálnici a silnici pro motorová vozidla o blížící se mimoúrovňové křižovatce s jinou pozemní komunikací a o jejím čísle.
V případě křížení dvou dálnic se na značce použije symbol dálničního uzlu.
Nikde nie je napísané ako sa tá mimoúrovňová križovatka označuje, či to je symbol alebo názov, explicitne tam je vyjadrené len číslo. Vzdialenosť tam explicitne nie je uvedená tiež. Táto značka je len vzor, takže jej modifikácie sú prípustné.
Podľa mňa to je len vec nejakého metodického usmernenia MD, že od teraz sa na značke č. IS6a bude uvádzať aj určujúci dopravný cieľ pre odbočenie - nevolajte to názov križovatky, ak by odporcovia mali s tým problém.
Viem, že Ťa to trápi a si za to, aby križovatky mali aj názov, lebo je to logické, viď. Nemecko - automobilová veľmoc, ktorá má prepracovaný systém značenia do dokonalosti a aj systém právnych predpisov. Treba využiť chvalabohu všeobecne napísané znenie k značke IS6a a vzorové listy schváliť aj s názvom, teda pardon, určujúcim dopravným cieľom danej križovatky. Hlavne tam nedávajte staveništné názvy križovatiek, ktoré sú podľa katastra - tie sú pre orientáciu nevhodné a často krát sa ani na značkách pre odbočenie nenachádzajú.
Vymyslite k tomu príbeh, napr.: Do roku 2001 sa exity označovali katastrálnym názvom, toho ste sa potrebovali zbaviť, lebo to bolo mätúce a pre orientáciu nevhodné. Tie už neexistujú a od roku 2018 zavádzate systém podľa určujúceho dopravného cieľa, lebo sa to ukázalo ako prospešné k orientácii vodičov. Napr. také D1 Mirošovice - križovatka sa tak volala od nepamäti, ale ďalej na odbočení sa už tento cieľ neuvádzal - zmätočné a zavádzajúce. Tak to pomenujte Benešov a zabijete 3 muchy jednou ranou: Bude aj názov križovatky (1. mucha) korelovať s cieľmi na odbočenie (2. mucha) a výsledok bude, že orientácii vodičov to len prospeje (3. mucha).
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Chápu, byl to jen příklad. Ale zrovna na ty Mirošovice nebo Devět Křížů jsou řidiči zvyklí, to by asi nedali Ano, názvy MÚK se klidně mohou jmenovat podle nejbližšího města, ale zase by se musela dodržet nějaká uctivá vzdálenost. Neumím si představit, že by v dopravním hlášení říkali, sjeďte na křižovatce Benešov (mohli by si myslet, že až někde na obchvatu Benešova) nebo sjeďte na Benešov (do něho se dá sjet z D1 na mnoho křižovatkách.
A proč by se MÚK nemohly jmenovat jako dříve ? Vždyť i odpočívky nyní dostávají názvy na tabulích. Nebylo to však striktně podle katastru, to je zdánlivé. Samozřejmě nějaká ta Lhota je problém, proto se přikláním k typům názvů jako Brno-jih, Brno-východ apod. Když objíždíte nějaké město, víte kde jste. A právě kvůli tomu názvy křižovatek slouží i v takovém Německu. Ne tedy jen k tomu kde sjet, ale kde se zrovna nachází. Když mi někdo volá, kde jsem, mohu říct u Mirošova, u Meziříčí, u Brna a ne na 21. km.
Pro mě tedy není nutné uvádět na dálkové návěsti název příští křižovatky, ale uvádět jej těch 1000 metrů od ní .-)
A proč by se MÚK nemohly jmenovat jako dříve ? Vždyť i odpočívky nyní dostávají názvy na tabulích. Nebylo to však striktně podle katastru, to je zdánlivé. Samozřejmě nějaká ta Lhota je problém, proto se přikláním k typům názvů jako Brno-jih, Brno-východ apod. Když objíždíte nějaké město, víte kde jste. A právě kvůli tomu názvy křižovatek slouží i v takovém Německu. Ne tedy jen k tomu kde sjet, ale kde se zrovna nachází. Když mi někdo volá, kde jsem, mohu říct u Mirošova, u Meziříčí, u Brna a ne na 21. km.
Pro mě tedy není nutné uvádět na dálkové návěsti název příští křižovatky, ale uvádět jej těch 1000 metrů od ní .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Ale dali. Zvykli by si. Na dobré sa ľahko zvykáHoney72 píše:Chápu, byl to jen příklad. Ale zrovna na ty Mirošovice nebo Devět Křížů jsou řidiči zvyklí, to by asi nedali Ano, názvy MÚK se klidně mohou jmenovat podle nejbližšího města, ale zase by se musela dodržet nějaká uctivá vzdálenost. Neumím si představit, že by v dopravním hlášení říkali, sjeďte na křižovatce Benešov (mohli by si myslet, že až někde na obchvatu Benešova) nebo sjeďte na Benešov (do něho se dá sjet z D1 na mnoho křižovatkách.
Nie, hlásili by: "Vodiči na D1, zíďte na exite 21 Benešov"
- alebo vodiči na D1 smer Brno na 18 km sa stala DN, úsek je uzavretý, zíďte na exite 15 Velké Popovice (nie Všechromy) smer Velké Popovice, Mirošovice a potom späť na D1 smer Brno - proste len to, čo je reálne na značkách,
- alebo ak by sa to niekedy zaviedlo v ČR: na náhradnú obchádzkovú trasu č. Nxx (to čo v Nemecku Uxx Bedarfsumleitung)
Áno na mnoho križovatkách sa dá zísť všelikde aj z križovatky Devět Křižů sa dostaneš čo ja viem do Viedne alebo do Brna a podobne, ale ide o to čo je uvádzané na jednotlivých križovatkách. Kontinuita značenia by sa mala dodržiavať. Akonáhle uvedieš nejaký cieľ, mal by sa objaviť v sekvencii značenia až kým ho dosiahneš.
Možno ten Benešov bol extrém, ale v Nemecku to je bežné, že cieľ, ktorý je určujúci dopravný cieľ križovatky leží aj 15 km od nej.
A7 exit 107 Bad Windsheim 14 km
https://www.google.sk/maps/dir/49.44785 ... authuser=0
A6 exit 64 Sulzbach-Rosenberg 12 km
https://www.google.sk/maps/dir/49.42965 ... authuser=0
Veď s Jihlavou tiež nebol nikdy problém. Je to proste najvýznamnejší cieľ v okolí. Ak je na tom exite nejaký významnejší bližší cieľ, tak nech sa potom objaví aj na odbočení. Všetko je to o dopravnom význame jednotlivých cieľov, ktoré by sa primerane mali uvádzať na DZ.
Niektoré by sa mohli volať ako pred rokom 2001 ako napr. Brno-xxx. S tým Brnom to v tom čase bola jedna obrovská náhoda, lebo všetky tie križovatky zhodou okolností aj ležali v katastri mesta Brna, tak ich museli nejako odlíšiť a urobili to veľmi dobre. Rozlíšenie svetovými stranami funguje veľmi dobre všade v Európe ale aj na svete.Honey72 píše:A proč by se MÚK nemohly jmenovat jako dříve ? Vždyť i odpočívky nyní dostávají názvy na tabulích. Nebylo to však striktně podle katastru, to je zdánlivé. Samozřejmě nějaká ta Lhota je problém, proto se přikláním k typům názvů jako Brno-jih, Brno-východ apod. Když objíždíte nějaké město, víte kde jste. A právě kvůli tomu názvy křižovatek slouží i v takovém Německu. Ne tedy jen k tomu kde sjet, ale kde se zrovna nachází. Když mi někdo volá, kde jsem, mohu říct u Mirošova, u Meziříčí, u Brna a ne na 21. km.
9X sa má volať tak ako je uvedená na smerových značkách 168 Domašov. ex Lhotka - 153 Tasov, atď.
9X nech sa volá odpočívadlo - u nich je to v podstate jedno aký majú názov, lebo nie sú určujúcimi dopravnými cieľmi, len spresňujú polohu, čo je ale veľmi podstatné. Návrat k názvom odpočívadiel bol obrovský krok dopredu
S uzlami to je trochu komplikovanejšie, lebo ich názov tiež nevychádza s určujúceho dopravného cieľa, ale mali by čo najviac vystihovať danú polohu. V Nemecku nie je vylúčené ani pomenovanie podľa geografickej lokality ako regiónu alebo národného parku, čo u nás súdruhovia by asi nepredýchali. Veď nemusíme ísť ďaleko: Kreuz Oberpfälzer Wald, Dreieck Inntal, Dreieck Saalhaupt, Dr. Bayerischer Vogtland, Dr. Hochfranken apod.
Bingo!!! Diaľková tabuľa je preto "diaľková" lebo uvádza len diaľkové ciele, čiže nie najbližší výjazd. Výnimka je uzol, lebo ten je sám o sebe diaľkovým cieľom kvôli jeho dopravnému významu (križovanie diaľkových trás) a ten by na diaľkovej tabuly nemal chýbať.Honey72 píše:Pro mě tedy není nutné uvádět na dálkové návěsti název příští křižovatky, ale uvádět jej těch 1000 metrů od ní .-)
Ono celkovo je problém v československej terminológii, kde pre nás je všetko križovatka. Miešame stavebnú-normovú terminológiu s dopravnou a to nie je dobre.