D35 Sedlice – Opatovice
Re: R35 Sedlice – Opatovice
Na tomto úseku jsou u SOS hlásek nepatrná rozšíření odstavného asi na délku kamiónu. Dalo by se říci, že to je takový náznak SOS zálivu. Když jsem se kouknul do letáku, tak uvádí, že to je kategorie: R 24,5/120, R 25,5/120. Ten SOS záliv je daný tou návrhovou rychlostí 120km/h?
Re: R35 Sedlice – Opatovice
Dobré zprávy v čerpání EU fondů se v novinách nedočtemŘSD píše: Dne 1. 8. 2012 byl Evropskou komisí schválen další velký silniční projekt Operačního programu Doprava. Tentokrát se jedná o úsek důležité dopravní tepny R35 u Hradce Králové, na který Evropská unie přispěje částkou přes 708 milionů korun. Stavebně dokončený projekt „Rychlostní silnice R35 Hradec Králové (Sedlice) – Opatovice“ je první částí připravovaného tahu nové silnice R35. Tato komunikace bude po svém kompletním dokončení součástí alternativního kapacitního spojení dálničního typu mezi Čechami a Moravou.
Z technického hlediska se jedná o čtyřpruhovou, směrově rozdělenou komunikaci kategorie R24,5/120, budovanou v celkové délce 3 202 metrů s asfaltobetonovým povrchem. Součástí stavby je také část mimoúrovňové okružní křižovatky Opatovice.
Datum: 03.08.2012
Re: R35 Sedlice – Opatovice
Co to znamená? Že část prostředků za postavený úsek zpětně proplatí EU? Jak to vypadá s podporou EU od Opatovic dále?
Re: R35 Sedlice – Opatovice
už jsem to tu psal dříve, ale připomenu, že podle zpravodaje ŘSD je celý úsek R35 (D35) Opatovice - Mohelnice 108 km tuším, navrženo na spolufinancování z OPD2 a co se týče staveb Opatovice - Časy a Časy Ostrov obojí se má začít stavět v roce 2014, aby byly stavby připraveny a bylo možné je kofinancovat z OPD2 a další úseky se mají sice stavět mezi léty 2014 - 2020, ale záleží na stavu přípravy ... pro EU jde o jednu z páteřních tras TEN-T - tak to prosadil v Bruselu při revizi TEN-T sítě ministr dopravy - za to má ode mě
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: R35 Sedlice – Opatovice
R 24,5 je to po MÚK Opatovice, v křižovatce se mění kategorie na R 25,5.
Přesně tak, co bylo prostavěno, tak to je teď proplaceno z EU, tedy určitá část.
Přesně tak, co bylo prostavěno, tak to je teď proplaceno z EU, tedy určitá část.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D35 Sedlice – Opatovice
V souvislosti s novým úsekem D11 nové značky na D35.
- Přílohy
-
- D35.jpg (58.44 KiB) Zobrazeno 15544 x
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Nechybi tam ten Hradec ?
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Ne, odbočil před cca kilometrem na I/37.
Re: D35 Sedlice – Opatovice
hmm super, luxus. A směr Olomouc, tam se doznačila červená 35, na té jedné značce, co tam myslím, na tom krátkém úseku je? Či se tam doplnily i nové cíle?
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Hezke znacky. Ale davaji smysl? Proc je odbocka na Wroclav za 1000m, ale na Prahu ne? A proc to pusobi dojmem, ze na Wroclav to pokracuje, kdyz to pritom konci v pripojovacim pruhu? Tak bud to je peaz a sjezd na Wroclav tedy nemusi byt za 1000m (a nemusi byt uvedene cislo exitu), nebo to je klasicky exit, a pak by tam mela byt ta vzdalenost i cislo exitu, ne? Pardon, asi nejsem dost intuitivni, ale mne tohle prijde dost zmatene.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Původně tam byla tato tabule, ta spíš byla zmatečná. Vypadalo to jako by dálnice normálně pokračovala volně na Prahu, tedy ve dvou pruzích. Ta nová už včas dává najevo, že se pruhy oddělují a ten levý že "odbočuje" také. 1000 metrů není třeba opakovat pro dvě tabule vedle sebe.
I ten Hradec celý na modré tabuli nebyl správně na poslední tabuli těsně před sjezdem, měl být jen v modré ploše stejně jako ostatní.
https://www.google.cz/maps/@50.1430267, ... 6656?hl=cs
I ten Hradec celý na modré tabuli nebyl správně na poslední tabuli těsně před sjezdem, měl být jen v modré ploše stejně jako ostatní.
https://www.google.cz/maps/@50.1430267, ... 6656?hl=cs
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Ano, nebylo to nikde, teď je to všude. V době životnosti těch značek už D35 někam povede a pak by se to zas muselo dodělávat. Není důvod, může to tam už teď být ač je to krátké.monin píše:hmm super, luxus. A směr Olomouc, tam se doznačila červená 35, na té jedné značce, co tam myslím, na tom krátkém úseku je? Či se tam doplnily i nové cíle?
- Přílohy
-
- b.jpg (25.14 KiB) Zobrazeno 15249 x
-
- a.jpg (24.4 KiB) Zobrazeno 15249 x
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Mě spíš vadilo předtím, že tam žádné tabule nebyly a ani číslo. Byla to taková dálnice bez čísel a cílů
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 Sedlice – Opatovice
neřešte tady značky nebo vás tady ten jediný který to prostě nechápe a chce aby to bylo podle něj sežere
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Asi mi nezbyva nic jineho nez Vas litovat, kdyz Vase jedina reakce k tematu je toto. Mohl jste se pritom treba zeptat, proc tam neni znaceny exit HK-Kukleny, jak bylo uvedeno na tom schematu, ktere ve vlaknu k 1105-2 zverejnil mapman. A tak se ptam, proc to znaceni neodpovida tomu mapmanovu schematu, podle ktereho tady chybi HK-Kukleny ? Diky za normalni odpoved na normalni otazku.
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Litovat mě nemusíte nic špatného se mě nestalo. Jen mě zajímají úplně jiné důležitější věci než abych se neustále donekonečna šťoural v něčem tak nepostatném
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Na té první značce OC, PU a Opatovice by ten Hradec měl být, když tam odbočuje z D11, ne??? Nebo se mi to zase plete? Ale možná tomu taky jen nerozumím, a bude to značené jen pro kvalifikované pracovníky ŘSD, kteří ví co, kde a jak.... Běžný neobeznámený řidič má smůlu, Hradec se mu jen ztratí... A to je o celém tom našem dálničním značení... Grafické provedení perfektní, obsahově mnohdy bída...
Re: D35 Sedlice – Opatovice
zesp: to máš pravdu s tím HK. V tom nadšení nad těmi všemi PL, nebo cíli pod čarou, mi to nějak uniklo.
Apofis74: možná jsem natvrdlej, ale kdo to je ten, kdo jediný to značení nechápe, a chce aby to bylo podle něj?
Apofis74: možná jsem natvrdlej, ale kdo to je ten, kdo jediný to značení nechápe, a chce aby to bylo podle něj?
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Kdesi jsem u nějakého článku objevil tuto typologii zřejmě prapůvodních dálničních značek na D1 a D2... Jasně, provedení a design archaické, dálniční značení žádné. Ale co se týče věcné náplně - jasné, jednoduché a výstižné... Když jedu na Blavu a jsem před sjezdem na Hustopeče, hned vím, že další sjezd je až u Podivína, tedy pokud mířím někam mezi tyto místa, musím sject už nyní. Geniální. Teď se to dozvím až za exitem, a to tam nyní může být zhovadile klidně např. Hodonín, a ne to, co je u exitu. Navíc mě 1000m před exitem přivítá jen nic neříkající číslo exitu, které si nikdo stejně nepamatuje. Takže se každý musí rozhodovat až u cedule 500m před exitem, ale tam zase není návaznost na exit další... Takže se sice vymýšlejí cíle po čarami aj., ale to nejlepší ze starého značení se nesmyslně zrušilo... V A,D i SK to přitom je zcela běžné - jak název exitu, tak název následujícího exitu ještě před křižovatkou... A přitom by to u toho chtělo trošku přemýšlet a podívat se do minulosti, kde už to bylo skvěle vymyšleno... Ale to už se tu opakuji, já to nezměním, na to jsou jiní mocipáni, kterým je to ale jedno...
- Přílohy
-
- 66_59b29dfc72841a.jpg (42.72 KiB) Zobrazeno 14700 x
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Značení exitu i před odbočkou mi nepřijde jako nepostradatelné, stejně je nezbytné u menších cílů vyhledat trasu (vč. sjezdu) na mapě. Při jízdě na jižní Moravu nablind je hezké se dozvědět, že další sjezd je "Podivín", ale bez té mapy mi to stejně nic neřekne, protože další (vybrané) cíle u sjezdu "Podivín" se dozvím zase až před tím exitem...
A zdá se mi, žes úplně nepochopil užitečnost číslování exitu, číslo má tu výhodu, že tušíš, kdy nastane.
A zdá se mi, žes úplně nepochopil užitečnost číslování exitu, číslo má tu výhodu, že tušíš, kdy nastane.
Re: D35 Sedlice – Opatovice
V každém případě je vidět, že tenkrát si s tím někdo dal práci a přemýšlel u toho. Zatímco když jsme z neznámých důvodů jména výjezdů zrušili (přitom se s čísly nevylučují), nahonem se vymýšlely cíle, které často jsou původními jmény výjezdu s upravenou vzdáleností. Ale zrušením jmen jsme i zrušili informaci o následujícím výjezdu a vzdálenosti k němu. Je hloupé předpokládat, že řidič bude odečítat trojmístná čísla, aby ji zjistil.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Co jsme tu již probírali mnohokrát. Čísla exitů jsou sice výborná věc, ale nikde se nedozvíme, jak daleko to k tomu exitu je. Na tabulích není o vzdálenosti k příštímu exitu žádný údaj, takže odečítat není z čeho. Leda z mapy na které čísla exitů bývají.
Nemusel by být na tabulích název příštího exitu, klidně by tam zůstal dnes používaný cíl nejbližšího města od exitu, ale u cíle by mohl být symbol sjezdu s jeho číslem. Pak už by řidič odečetl, že sjezd č. 244 do uváděných Němčic nad Hanou není vzdálen 11 km, ale jen 7km. Někde jsou rozdíly ještě větší.
Nemusel by být na tabulích název příštího exitu, klidně by tam zůstal dnes používaný cíl nejbližšího města od exitu, ale u cíle by mohl být symbol sjezdu s jeho číslem. Pak už by řidič odečetl, že sjezd č. 244 do uváděných Němčic nad Hanou není vzdálen 11 km, ale jen 7km. Někde jsou rozdíly ještě větší.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 Sedlice – Opatovice
Kdybych se měl rozhodnout za sebe, tak bych názvy exitů vrátil zpět a používal je, tak jak je běžné i v zahraničí, na předchozí křižovatce i na dálkové návěsti. Ale příležitost na tuhle změnu už jsme promeškali, do stávajícího systému to bohužel nezapadá a dělat už asi třetí změnu systému za pár let prostě nejde, to bychom dopadli jako na Slovensku, kde člověk potkává na velkoploškách v tuto chvíli asi 4 různé systémy.
Co se týče cíle Hradec Králové-centrum - to je místní cíl a ten se na dálkové návěsti za křižovatkou dle nových pravidel uvádět nemusí. Když od Prahy odbočím na HK-centrum, tak se mi sice na dálkové návěsti neobjeví, ale najdu ho hned na následující křižovatce. A i tak jsou tam už dnes 2 cíle následující křižovatky - Pardubice jako dálkový pro I/37 a Opatovice jako cíl v blízkosti následující křižovatky.
Co se týče cíle Hradec Králové-centrum - to je místní cíl a ten se na dálkové návěsti za křižovatkou dle nových pravidel uvádět nemusí. Když od Prahy odbočím na HK-centrum, tak se mi sice na dálkové návěsti neobjeví, ale najdu ho hned na následující křižovatce. A i tak jsou tam už dnes 2 cíle následující křižovatky - Pardubice jako dálkový pro I/37 a Opatovice jako cíl v blízkosti následující křižovatky.
Re: D35 Sedlice – Opatovice
A proč na té návěsti směr Praha není exit HK-Kukleny, když na tom schématu, co jste dával k dispozici, byl?