[D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Proč se to vlastně tenkrát tahalo ke globusu, když přímo na Křelov to vypadá podstatně blíže.
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Bo tehdá nebyla šance na dohodu s Křelov-Břuchotín a postavila se aspoň 1. etapa s provizorním napojením na Severní spoj.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Jak to vlastně tenkrát bylo - severní spoj by se stavěl i kdyby se to dotáhlo až k Břuchotínu?Lenny píše:Bo tehdá nebyla šance na dohodu s Křelov-Břuchotín a postavila se aspoň 1. etapa s provizorním napojením na Severní spoj.
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
co jsem tak koukal, tak běží poměrně hodně převodů parcel na k.ú. Křelov a Řepčín, Správa Olomouc má ode mě palec hore ... tímto tempem by mohlo být letos vykoupeno vše nebo téměř vše, žádost o SP očekávám v létě ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Potvrzuji výše uvedené. Ve svém seznamu převodů toho eviduji dost. Nejvíce se to hýbe na k.ú. Řepčína. Mapka už je slušně zmodralá. Zde patří dost ze zbytku pozemků městu a SPÚ.
- Přílohy
-
- křel.jpg (205.29 KiB) Zobrazeno 7519 x
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Dle nového létaku výkupy jedou dobřeK 03/2022 je vypořádáno 34% LV (=80% plochy trvalého záboru).
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
No, to je samozřejmě dobře - ale ZS 2024 je stále pěkně daleko. A k tomu Putler a UA.
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Na tady ten frcek-ostudu se snad najdou peníze vždycky.
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Záleží, jestli se bude škrtat počet akcí, nebo počet peněz:o)
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Probírá se to sice v tématu D11, ale posuny ZS a UP v průběhu času jsou zajímavé i u této stavby. Projížděl jsem zpět vlákno a v květnu 2018 (strana 7) dával vodouch info z letáku: Potichoučku opět posunutý termín ZS a UP o rok, tedy 2024 resp. 2026.
Tehdy to byla dost vzdálená budoucnost, ale za téměř 4 roky se už termín neposunul. Podle postupu výkupů tajně doufám, že se třebas zahájení dočkáme v příštím roce.
Tehdy to byla dost vzdálená budoucnost, ale za téměř 4 roky se už termín neposunul. Podle postupu výkupů tajně doufám, že se třebas zahájení dočkáme v příštím roce.
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Na tom je nejhorší ten rychlý běh času a relativně pomalá realizace silničních staveb, martasi !
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Ano. Jak jsem již psal někdy dříve, v jednu chvíli došlo k velkému "zreálnění" termínů realizace na většině staveb a někde se to prostě přehnalo resp. bylo to ne že neambiciózní, ale vyloženě si tam dělali extra zbytečné rezervy - to je zrovna řekl bych tady. Ono kdyby se zde chtělo, tak se opravdu nejpozději 2023 začíná, ale známe co to je laxnost u správy Olomouc...
Navíc v té době byly vyhlídky na přípravu staveb prostě o dost horší než jsou dnes. Nebylo moc zvykem, že se před UR už dělala DSP nebo rozhodně ne všude a podobné zbytečné zdržovačky. Navíc teď máme určité zlepšováky v podobě 416ek. Už si nevzpomenu ve kterém roce to bylo, ale před tou změnou byla celá dálniční síť v letácích v plánu dokončit do roku opravdu 2030 včetně D49, D43 neměla letáky, D0 asi ne severní část.
Navíc v té době byly vyhlídky na přípravu staveb prostě o dost horší než jsou dnes. Nebylo moc zvykem, že se před UR už dělala DSP nebo rozhodně ne všude a podobné zbytečné zdržovačky. Navíc teď máme určité zlepšováky v podobě 416ek. Už si nevzpomenu ve kterém roce to bylo, ale před tou změnou byla celá dálniční síť v letácích v plánu dokončit do roku opravdu 2030 včetně D49, D43 neměla letáky, D0 asi ne severní část.
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Základ všeho je rozhodnutí ÚS o 416tce, to je velký mezník a očekávám od Správy Olomouc, že žádost o vydání SP na tento úsek podá včetně "polské metody" výkupu pozemků ... u D35 říkal RM někdy v minulosti, že to hodlají použít u více úseků k rychlému dokončení výkupu pozemků ... tak si představuju "tlak na urychlení výstavby prioritní dálnice" ovšem jestli tady bude vůbec potřeba, se teprve uvidí, zatím ty výkupy jedou opravdu velmi svižně, nechci to zakřiknout, ale pokud letos budou dokončeny výkupy a vydáno SP, což není nereálné, tak příští rok ZAV a příští rok do vánoc podle mě lze udělat šutrklep, ať mi nikdo netvrdí, že to nelze stihnout!
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
"Když se chce, tak vše jde..." Ale u výstavby silnic mi přijde, že je to zcela naopak.
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Jednoznačně lze ! Když bude vůle a samozřejmě peníze. Samo ŘSD ale může ovlivnit jen jedno z toho.
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Rád budu optimistou, stejně jako Vy! Ale realisticky se jde na ten rok 2024. Bohužel, bohudík, nevím. Nechávám si špetku naděje, že ty 3km dálnice nejsou tak velký problém.
V roce 2018 to vypadalo, že se toho nedožijeme, ale v tento moment to je již "jen" plus mínus 24 měsíců.
Dle smlouvy DSP+IČ (https://www.hlidacstatu.cz/Detail/12409 ... 9elov+dsp) by mělo být majetkoprávních vypořádání dokončeno 18 měsíců od odevzdání čistopisu DSP (odevzdán 26.04.2021 dle letáku), což vychází do konce tohoto roku.
Je komické, že v této smlouvě je zároveň řečeno toto "Dokončení plnění: vydání posledního pravomocného stavebního povolení a zajištění celkové majetkoprávní přípravy (předpoklad 05/2022)". Za 2 měsíce to asi nestihnou. Už tady máme cca půl roku sekeru.
Předrealizační práce je zde ještě víc než dost.
Nevím, jestli se již dělal nebo dělá doplňující geotechnický průzkum.
V návaznosti na to je pak potřeba PDPS (VD-ZDS), ZAV, VŘ.
Šutrklep do Vánoc 2023 je reálný, ale spíš to vidím jaro 2024. Dříve výběrko trvalo pár měsícú řekněme, dnes není vůbec žádná jistota, že to stihnou za rok.
Snad se to nezadrbe na penězích nebo jiných problémech i v souvislosti s Ukrajinou. Důsledky toho konfliktu budeme pociťovat ještě dlouho.
V roce 2018 to vypadalo, že se toho nedožijeme, ale v tento moment to je již "jen" plus mínus 24 měsíců.
Dle smlouvy DSP+IČ (https://www.hlidacstatu.cz/Detail/12409 ... 9elov+dsp) by mělo být majetkoprávních vypořádání dokončeno 18 měsíců od odevzdání čistopisu DSP (odevzdán 26.04.2021 dle letáku), což vychází do konce tohoto roku.
Je komické, že v této smlouvě je zároveň řečeno toto "Dokončení plnění: vydání posledního pravomocného stavebního povolení a zajištění celkové majetkoprávní přípravy (předpoklad 05/2022)". Za 2 měsíce to asi nestihnou. Už tady máme cca půl roku sekeru.
Předrealizační práce je zde ještě víc než dost.
Nevím, jestli se již dělal nebo dělá doplňující geotechnický průzkum.
V návaznosti na to je pak potřeba PDPS (VD-ZDS), ZAV, VŘ.
Šutrklep do Vánoc 2023 je reálný, ale spíš to vidím jaro 2024. Dříve výběrko trvalo pár měsícú řekněme, dnes není vůbec žádná jistota, že to stihnou za rok.
Snad se to nezadrbe na penězích nebo jiných problémech i v souvislosti s Ukrajinou. Důsledky toho konfliktu budeme pociťovat ještě dlouho.
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
od Prahy to možná vidíš jako že to není tak velký problém. ale Kdyby jsi skoro každý den stál v 1kilometrové frontě u kruháče možná by jsi mluvil jinakAranep_01 píše: Nechávám si špetku naděje, že ty 3km dálnice nejsou tak velký problém.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Mi přijde, že to ani místním nevadí, protože tlak na ŘSD, respektive Správu Olomouc ať už přímo nebo skrze kraj/město, moc nevytváří.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Mám spíš pocit, že místním je to jedno - stejně raději pojedou přes město. Jediné, komu by to z Olomouce a okolí vadit mělo, jsou lidé, kteří bydlí na starém průtahu městem, ale ti buď rezignovali, nebo jim to nevadí...
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
To ti můžu odpovědět naprosto přesně, jedno jim to není.Martin96 píše:Mám spíš pocit, že místním je to jedno - stejně raději pojedou přes město. Jediné, komu by to z Olomouce a okolí vadit mělo, jsou lidé, kteří bydlí na starém průtahu městem, ale ti buď rezignovali, nebo jim to nevadí...
Problém je, že jak na městě, tak na kraji (a v tomto případě hlavně na městě) vedou dopravu modroptáci se svým pověstným autofilstvím. A vedou tu dopravu takovým východně-despotickým způsobem - tedy "nět problema" - nemůžeme přiznat že něco nefunguje, protože by to na nás vrhlo špatné světlo. Tedy nelze tlačit na stavbu, protože skrz město vede zátěž 40 tis. aut denně, navíc s nákladním tranzitem a bez kontrol bezpečnosti provozu. To by bylo přiznání problému - a ten přece není, auta jsou fajn!
Druhá strana mince je, že jakmile upozorníte jak město tak kraj, že občané by chtěli změnu, tak si začnou přehazovat horký brambor. Bohužel - průtah městem je v majetku ŘSD a tedy výmluva je jasná - to my nevymyslíme, to musí stát.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
V Olomouci bydlím, ale přistěhoval jsem se. Je to určitě vedením radnice (ODS), která je proautomobilová. Z jejich programu můžete vyčíst, že nebudou určovat a preferovat, jak se člověk ve městě přepraví. A proto máme 40000 vozidel na bývalém průtahu s minimem přechodů a velkou mimoúrovňovou křižovatkou (Brněnská) uprostřed města. Intervaly zelené pro přecházení jsou velmi krátké, ale nejde to změnit, radnici to nezajímá. Přikládám foto bývalého přechodu u Globusu, lidi tu přebíhají v místech, kde auta zrychlují na 70. Světelný přechod město nezaplatí, je drahý. Pod průtahem chodíme v podchodech jak v 80. letech. Zklidnění průtahu je ošklivé sprosté slovo. Nutno říct, že Hanákům je vlastní určitá rezignace a nezájem o dění ve svém okolí.
- Přílohy
-
- Bývalý přechod Pražská x Erenburgova.
- Prazska kolo a chodec.JPG (73.85 KiB) Zobrazeno 4942 x
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Tak zrovna v podchodech problém nevidím, jsou v dobrém stavu a nemám pocit, že by vytvářely nějakou výraznější bariéru.
Jako hlavní vidím problém jednak v nedokončené D35, jednak východním obchvatu Olomouce ale hlavně v tom, že průtah je stále I.třídou a nelze z něj tak vykázat nákladní dopravu. Kdy řada řidičů NA si cestu zkracuje právě přes město, které je i ve špičkách, oproti jiným městům, dobře průjezdné. Takže se jim to vyplatí kilometrově, zhlediska mýta a časově je to šul nul.
Ta křižovatka na fotce výše by si zasloužila SSZ, protože rychlosti na hlavní jsou vysoké, navíc je v oblouku.
Ale ani město, natož ŘSD nemá potřebu s tím cokoliv dělat. Jedou si to svoje...
Jako hlavní vidím problém jednak v nedokončené D35, jednak východním obchvatu Olomouce ale hlavně v tom, že průtah je stále I.třídou a nelze z něj tak vykázat nákladní dopravu. Kdy řada řidičů NA si cestu zkracuje právě přes město, které je i ve špičkách, oproti jiným městům, dobře průjezdné. Takže se jim to vyplatí kilometrově, zhlediska mýta a časově je to šul nul.
Ta křižovatka na fotce výše by si zasloužila SSZ, protože rychlosti na hlavní jsou vysoké, navíc je v oblouku.
Ale ani město, natož ŘSD nemá potřebu s tím cokoliv dělat. Jedou si to svoje...
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Jestli to v Olomouci opravdu funguje takhle (s tou radnicí a proautomobilismem), tak je to asi vůle voličů, nebo ne ?
Re: [D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Aram96 píše:Jestli to v Olomouci opravdu funguje takhle (s tou radnicí a proautomobilismem), tak je to asi vůle voličů, nebo ne ?
Ano i ne. Vysvětlíme zde
https://lebedova.blog.respekt.cz/zadluz ... o-kartelu/
Dalším specifikem Olomouce je, že je největším městem v Česku, které nemá samosprávné obvody. Tedy lidé žijící např. v částech města, kudy vede průtah, nemají dostatečně silný hlas na to, aby dokázali navolit většinu do zastupitelstva o 45 hlavách.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.