[D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Re: [D35] Slavonín - Křelov
To zausteni dvou pruhu do jednoho mne zaujalo. Jak je to tam s prednosti?
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Toto jsem slyšel v TV i z úst nějakého funkcionáře PČR. Měl tím na mysli, že se před KO řidiči tlačí do pravého pruhu, a to je špatně. V práci dopravní policie je důležitý i dohled nad plynulostí dopravy, ale že dostane přednost před bezpečností? Pokud chci brzy odbočit, je docela přirozené, že se vyhnu levému pruhu.Jirka95 píše: ... Češi neumí obecně na dvoupruhých KO jezdit ...
https://youtu.be/9HUhFuw_vpk?t=46
Jsem překvapen, že má někdo problém dát přednost, zvlášť když má vodorovné i svislé DZ. Proč automaticky předpokládá, že pravý pruh je bypass? Vždyť bypassy se leckde přidělávaly až po letech.
Re: [D35] Slavonín - Křelov
A proto jsou mnohem lepším i bezpečnějším a intuitivnějším řešením turbo-kruháče.
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Jenže to tady nejde kvůli blízkému sjezdu na Globus.Aram96 píše:A proto jsou mnohem lepším i bezpečnějším a intuitivnějším řešením turbo-kruháče.
Které dva pruhy myslíš? Právě že takhle by od Brna byly dva, na kruháči dva a ven na Mohelnici dva.jozka píše:To zausteni dvou pruhu do jednoho mne zaujalo. Jak je to tam s prednosti?
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Prave od toho Brna mi to prijde docela zmatecne nakresleny. Predpokladam, ze cilem bylo asi neco v tomhle smyslu. Ciste teoreticky, v obou pruzich zastavi auta, pak se obe rozjedou a strejchnou se bokem. Ci to bude vina?
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Já to myslel jako u nových OK Přesto vznikají i nové 2-pruhové podobné těmto. Jinak myslím, že by to mohlo jít i tady. Ale snad se brzy dočkáme dodělání D35.Jirka95 píše: Jenže to tady nejde kvůli blízkému sjezdu na Globus.
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Omlouvám se za spam, ale nějak mě to kreslení chytlo a trochu jsem to dočistil a doplnil VDZ
Jestli je tu nějaký dopravní inženýr, mohl by mi odpovědět proč to takhle není namalované? Přijde mi to logické, kapacitní a bezpečné.
Plus varianta s průběžným, ale to by znamenalo, že se budou lidi bát jezdit do Globusu kvůli tomu odbočení a také by to zablokovalo příjezd od Mohelnice.
Jestli je tu nějaký dopravní inženýr, mohl by mi odpovědět proč to takhle není namalované? Přijde mi to logické, kapacitní a bezpečné.
Plus varianta s průběžným, ale to by znamenalo, že se budou lidi bát jezdit do Globusu kvůli tomu odbočení a také by to zablokovalo příjezd od Mohelnice.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Pošli dotaz s těmito obrázky na ŘSD, Správa Olomouc. Nebo se zeptej na jejich twitteru.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D35] Slavonín - Křelov
řekněme si otevřeně, že tady s ohledem na provoz a tolik omílanou bezpečnost je správné řešení v podobě MUK
jenže to se to musí ještě 6x překreslit, 3x zrekonstruovat a pak teprve postavit něco pořádného...
jenže to se to musí ještě 6x překreslit, 3x zrekonstruovat a pak teprve postavit něco pořádného...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Ne, řešení je dodělat D35, píšu to už po několikeré.
Pak už většina provozu pojede mimo a i toto současné debilní řešení bude stačit.
Pak už většina provozu pojede mimo a i toto současné debilní řešení bude stačit.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Tak to je jasné, ale jelikož budeme ještě minimálně pět let jezdit do pravoúhlé čtyřpruhové zatáčky s betonovými svodidly se zúžením do jednoho a degradováným kruhovým objezdem, kde je tranzitní kamion až jako ten poslední, tak je dost času spekulovat jak současnou situaci vylepšit. Hlavně, když tam člověk stojí a popojíždí. Asi jako u Úlibic.
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Pánové, myslím, že se zabýváte blbostmi.....
celý problém tohoto kruháče je délka připojení od OV a odpojení ke Globusu.....
od Ostravy (resp. Brna) najizdi hodne aut a do Globusu se jinak nez pres kruhac nedostanete a tyto dva smery se krute bidi o njekratsi cast (viz. vlevo dole na leteckych snimcich)
Pokud jste tam jeli vicekrat tak si staci vsimnout, ze problem je ze Ti co jedou od OV (tedy tranzit) zustane stat pred kruhacem a ceka az bude mist (asi tak jako by ten kruhac mel jen jeden pruh) a jakmile to udelaji tak lide z OL do Globusu (co to krouzi cela dokola) zaplni tu spolecnou cast pro odbocovani a tim prodlouzi cekani.... kdyz to udela kamion tak potrebuje cas na rozjezd z mista na kruhac kde OA do globusu vali klidne 80km/h a to proste chce cas.....
Kdyz se podivate ne letecky snimek co pridal bobikabobik tak je tam krasne videt ten najizdejici kamion co se na kruhaci ihned prerazuje doprostred.
Bohate by stacilo, kdyby Ti kamionaci meli rozum, nejeli do sveho praveho pruhu ktery maji primo bez omezeni pristupny a proste pribrzdili na konci, tim by je OA do globusu museli pustit (protoze by pres ten kamenion nedokazali odbocit) a kolona by se misto tranzitu od OV presunula na zacatek kruhace od OL smer Globus, to by zvysilo tlak na mistni a take na Globus co by prisel o cas zakazniku a zvetsilo tlak na rychle finalni reseni....
Pritom by nikdo nic neporusil... (rozumeno dopravni predpisy a soucasne znaceni
Pokud se ale ridici od OV budou chovat tak jak nyni tak ani reseni Jirky95 nebude k nicemu
celý problém tohoto kruháče je délka připojení od OV a odpojení ke Globusu.....
od Ostravy (resp. Brna) najizdi hodne aut a do Globusu se jinak nez pres kruhac nedostanete a tyto dva smery se krute bidi o njekratsi cast (viz. vlevo dole na leteckych snimcich)
Pokud jste tam jeli vicekrat tak si staci vsimnout, ze problem je ze Ti co jedou od OV (tedy tranzit) zustane stat pred kruhacem a ceka az bude mist (asi tak jako by ten kruhac mel jen jeden pruh) a jakmile to udelaji tak lide z OL do Globusu (co to krouzi cela dokola) zaplni tu spolecnou cast pro odbocovani a tim prodlouzi cekani.... kdyz to udela kamion tak potrebuje cas na rozjezd z mista na kruhac kde OA do globusu vali klidne 80km/h a to proste chce cas.....
Kdyz se podivate ne letecky snimek co pridal bobikabobik tak je tam krasne videt ten najizdejici kamion co se na kruhaci ihned prerazuje doprostred.
Bohate by stacilo, kdyby Ti kamionaci meli rozum, nejeli do sveho praveho pruhu ktery maji primo bez omezeni pristupny a proste pribrzdili na konci, tim by je OA do globusu museli pustit (protoze by pres ten kamenion nedokazali odbocit) a kolona by se misto tranzitu od OV presunula na zacatek kruhace od OL smer Globus, to by zvysilo tlak na mistni a take na Globus co by prisel o cas zakazniku a zvetsilo tlak na rychle finalni reseni....
Pritom by nikdo nic neporusil... (rozumeno dopravni predpisy a soucasne znaceni
Pokud se ale ridici od OV budou chovat tak jak nyni tak ani reseni Jirky95 nebude k nicemu
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Nejenom češi neumí jezdit po vícepruhových OK. Statisticky využívá na vícepruhových okružkách levý pruh pouze 15-20% řidičů. Což je sice super pro ty, co se nebojí. Ale už to téměř nezvýší kapacitu křižovatky.theodor less píše:Toto jsem slyšel v TV i z úst nějakého funkcionáře PČR. Měl tím na mysli, že se před KO řidiči tlačí do pravého pruhu, a to je špatně. V práci dopravní policie je důležitý i dohled nad plynulostí dopravy, ale že dostane přednost před bezpečností? Pokud chci brzy odbočit, je docela přirozené, že se vyhnu levému pruhu.Jirka95 píše: ... Češi neumí obecně na dvoupruhých KO jezdit ...
https://youtu.be/9HUhFuw_vpk?t=46
Jsem překvapen, že má někdo problém dát přednost, zvlášť když má vodorovné i svislé DZ. Proč automaticky předpokládá, že pravý pruh je bypass? Vždyť bypassy se leckde přidělávaly až po letech.
Turbookružní křižovatky také nejsou žádná výhra, protože tu na ně nejsme zvyklí a ani dopravní značení není tak dokonalé, aby ten průjezd pochopil na poprvé každý řidič. Takže výhoda turbo OK je tam, kde je převaha místní dopravy a lidé se to naučí. Tam kde je velký podíl transitu a řidiči nemají tu OK zažitou už se výhody turbo OK ztrácí.
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Po čase opět gramotný článek plný reálných faktů o stavbě...
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Akorát nevím, jak došel k té kilometráži na konci článku To to počítá od Sedlic nebo odkud ? V okolí Olomouce jsou to přece km cca 260,270.
Re: [D35] Slavonín - Křelov
To je stavební staničení.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Aha, díky
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Původně byla plánována dálnice D35 z Hradce Králové do Lipníka nad Bečvou. Takže kilometráž odpovídá vzdálenosti od HK.Aram96 píše:Akorát nevím, jak došel k té kilometráži na konci článku To to počítá od Sedlic nebo odkud ? V okolí Olomouce jsou to přece km cca 260,270.
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Z Hradce do Olomouce je to ca jen 150 km, tak to je spíš až od státní hranice u Hrádku nad Nisou. To by odpovídalo 260 km.
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Ano, je to od začátku silnice I/35 na hranici u Hrádku nad Nisou.Šefel píše:Z Hradce do Olomouce je to ca jen 150 km, tak to je spíš až od státní hranice u Hrádku nad Nisou. To by odpovídalo 260 km.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Stavba dálnice D35 v úseku Křelov - Slavonín 2.etapa propojuje stávající čtyřproudou silnici D 35 Mohelnice - Olomouc s už hotovou stavbou Křelov - Slavonín. Začíná v km 136,666 před nájezdem polní cesty nad D 35, obchází pevnost Křelov a v km 139,832 se napojuje na 1.etapu.
https://pbs.twimg.com/media/EmjF9L_XIAA ... ame=medium
https://pbs.twimg.com/media/EmjF9L_XIAA ... ame=medium
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Dostal jsem odpověď od krajského úředníka k obrázku výše. Prý dva pruhy byla jedna z variant se kterou pracovali, ale způsobovala problémy na výjezdu z Olomouce, a ni tak by to nevyřešilo kolony od Ostravy.
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Další podstatný pokrok. V katastru je zakreslená trasa Tak rychle vzhůru do výkupů. PS: na ikatastr.cz je trasa mírně bokem od oddělených pozemků.
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Mapy.cz už to opravily.martas píše:PS: na ikatastr.cz je trasa mírně bokem od oddělených pozemků.