[D35] Křelov - Slavonín, 2. etapa
Re: [D35] Slavonín - Křelov
ÚR je již pravomocné (právní moci nabylo 1.10.2020) viz https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/55/ ... in-2et.pdf
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Paráda, tak šup na výkupy, DSP se dělá, ať se ideálně do 12/2021 požádá o SP. ZS v roce 2024 je utopie, kór u takového ostudného úseku a špuntu.
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Ovšem 180 LV na třech kilometrech hlavní trasy s jednou MÚK, to bude fakt zábava.
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Dlouhe roky jezdim Praha - Ostrava (a zpet) severni cestou cca 4 x rocne a ten kruhac v Olomouci nikdy nebyl problem (z hlediska prujezdnosti), az v letosnim roce. V cem vidite pricinu tech kolon- je to jen zvysenym provozem na dovolene v tuzemsku, kdyz byly zavrene hranice?
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Píšete, že tam jezdíte cca 4x ročně, jak podle toho můžete usuzovat, jakým je toto úzké hrdlo problémem? Kolony jsou tam denně. Kilometr dlouhá kolona ve dvou pruzích je zvlášť ve špičce normou. To že je to hlavně tím, že se u nás lidi neumí zipovat ani projíždět kruhovým objezdem je věc druhá.....Sojer píše:Dlouhe roky jezdim Praha - Ostrava (a zpet) severni cestou cca 4 x rocne a ten kruhac v Olomouci nikdy nebyl problem (z hlediska prujezdnosti), az v letosnim roce. V cem vidite pricinu tech kolon- je to jen zvysenym provozem na dovolene v tuzemsku, kdyz byly zavrene hranice?
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Myslím si, že až se zprovozní na D35 úsek Opatovice - Časy a odpadne tak průjezd HK, tak tam očekávám ještě větší špunt. Předpokládám, že řidiči budou ještě více preferovat severní alternativu k D1.
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Podle pohledu na katastr mi přijde, že to číslo je nadsazené. Viděl bych to tam tak na polovinu. Ostatně jak dlouho to v letáku je? Řekl bych že již nějaký ten rok, ačkoliv územko bylo vydání až před měsícem, takže skutečný počet se ukáže až teď ne?S_M_Lomoz píše:Ovšem 180 LV na třech kilometrech hlavní trasy s jednou MÚK, to bude fakt zábava.
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Prave, ze me pravidelne 'kvartalni' prujezdy v minulych cca 15 letech byly zcela bez problemu (zadne cekani), ten nastal az letos zacatkem cervence, pri ceste OV-Praha jsem pred kruhacem cekal 3/4 hodiny. Stejna trasa letos konec zari, hlasene kolony na min. 1/2 hodiny (to zu jsem radsi objizdel). Proto se pidim po pricine…Brzda píše:Píšete, že tam jezdíte cca 4x ročně, jak podle toho můžete usuzovat, jakým je toto úzké hrdlo problémem? Kolony jsou tam denně. Kilometr dlouhá kolona ve dvou pruzích je zvlášť ve špičce normou. To že je to hlavně tím, že se u nás lidi neumí zipovat ani projíždět kruhovým objezdem je věc druhá.....Sojer píše:Dlouhe roky jezdim Praha - Ostrava (a zpet) severni cestou cca 4 x rocne a ten kruhac v Olomouci nikdy nebyl problem (z hlediska prujezdnosti), az v letosnim roce. V cem vidite pricinu tech kolon- je to jen zvysenym provozem na dovolene v tuzemsku, kdyz byly zavrene hranice?
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Asi žádný hlavní důvod neexistuje. Podílově to bude tvořit rekonstrukce D1(TIR jezdí vrchem), výstavba nových obytných domů u Globusu s příjezdem přes kruháč a v neposlední řadě jsou kolony ovlivněny otevírací dobou obchodů u Globusu, kde je jediný příjezd přes kruháč. Řešení - vytvořit alternativní příjezd do obchodní zony.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Ano, největší brzdou provozu je rameno ke Globusu. Návštěvníci z centra Olomouce musejí objet téměř celý kruhový objezd o 360 stupňů, takže zbytečně blokují levý pruh od Hradce, který by byl jinak takřka volný pro směr Ostrava a odpadly by kolony od Hradce. A pak tito návštěvníci společně s těmi od Mohelnice musí na kruháči zpomalit, protože se musí proplést do pravého pruhu, do kterého jim však už najíždějí veškerá auta od Ostravy, protože těm nikdo nijak nenaznačil, že ten pruh kam vjeli, je hnedka odbočovací ke Globusu a tak se zase chtějí dostat do levého pruhu. Každou chvíli se to tady zasekne, protože pruhy jsou krátké k promísení.
Největším zlem je štosování směru od Ostravy do jednoho pruhu už před kruhákem. Ty pruhy by měly být dva pro celý průjezd kruhákem Ostravy do Hradce. Udělat by to šlo snadno. Musel by se však upravit nájezd od centra, odkud byl ubyl pravý "bypass" pruh směr Mohelnice.
Největším zlem je štosování směru od Ostravy do jednoho pruhu už před kruhákem. Ty pruhy by měly být dva pro celý průjezd kruhákem Ostravy do Hradce. Udělat by to šlo snadno. Musel by se však upravit nájezd od centra, odkud byl ubyl pravý "bypass" pruh směr Mohelnice.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Řešením je dokončení D35, ne vymýšlet další nesmyslné provizória.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Martine moje řeč! na D35 3508.2 máme platné ÚR, tak je nutné urychleně vykoupit pozemky a získat SP, doufám, že Správa Olomouc použije novinky dle 416, aby pozemky i SP bylo rychle ... a jak správně píšeš další nesmyslná provizoria rozhodně nejsou řešením!
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Honey72: Pojďme si to shrnout
Největší brzdou je ŘSD Olomouc, která od zprovoznění sousedního úseku (1. 11. 2007) nedokázala připravit chybějících 3166 m dálnice do Křelova. K tomu ještě neplatná EIA dle 244/1992 sb. Nová EIA a souhlasné stanovisko dodáno v 2/2018 (!). Co se (ne)dělo mezi tím ví Bůh. Pak se dělala nová DÚR (odevzdáno 6/2019). Máme říjen 2020 a ÚR je pravomocné. ZS nejdřív 2024, po 17 letech. Proč další 4 roky?
Největší brzdou je ŘSD Olomouc, která od zprovoznění sousedního úseku (1. 11. 2007) nedokázala připravit chybějících 3166 m dálnice do Křelova. K tomu ještě neplatná EIA dle 244/1992 sb. Nová EIA a souhlasné stanovisko dodáno v 2/2018 (!). Co se (ne)dělo mezi tím ví Bůh. Pak se dělala nová DÚR (odevzdáno 6/2019). Máme říjen 2020 a ÚR je pravomocné. ZS nejdřív 2024, po 17 letech. Proč další 4 roky?
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Psal jsem to už i jinde, ve většině letáku se před 2 lety změnily termíny na realističtější a s víceméně potřebnými rezervami na všechna odvolání soudy apod. Tam, kde jde UR či SP hladce či s jen malým zpožděním, jsou termíny (alespoň podle mě) nadsazeny hodně zbytečně do budoucna. A to především u staveb v gesci ŘSD Olomouc .. snad budou reagovat a s realizací staveb se začne počítat dříve .. když by se mělo jet podle letáků, tak kromě 5501 se v okolí Olomouce nebude stavět ani metr, a že tam těch staveb v přípravě je ..
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Přesně - projíždět dvojpruhovým kruháčem fakt neumíme!Brzda píše:Píšete, že tam jezdíte cca 4x ročně, jak podle toho můžete usuzovat, jakým je toto úzké hrdlo problémem? Kolony jsou tam denně. Kilometr dlouhá kolona ve dvou pruzích je zvlášť ve špičce normou. To že je to hlavně tím, že se u nás lidi neumí zipovat ani projíždět kruhovým objezdem je věc druhá.....Sojer píše:Dlouhe roky jezdim Praha - Ostrava (a zpet) severni cestou cca 4 x rocne a ten kruhac v Olomouci nikdy nebyl problem (z hlediska prujezdnosti), az v letosnim roce. V cem vidite pricinu tech kolon- je to jen zvysenym provozem na dovolene v tuzemsku, kdyz byly zavrene hranice?
Vpravo fronta, vlevo nikdo.
Jezdím levým a úspora času neskutečná.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Jak na konci D35 u Křelova ve směru z Ostravy projíždíš kruháč, s jednopruhovým napojením, vlevo?
Problém není v pruzích, ale v pomalosti a zbytečném zastavování při vjezdu na KO, což implikuje i to, že většina se do levého, tam kde je, bojí.
Problém není v pruzích, ale v pomalosti a zbytečném zastavování při vjezdu na KO, což implikuje i to, že většina se do levého, tam kde je, bojí.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Jaká je spotřeba pravých blatníků a dveří?davidb píše: Přesně - projíždět dvojpruhovým kruháčem fakt neumíme!
Vpravo fronta, vlevo nikdo.
Jezdím levým a úspora času neskutečná.
Jinak jsme ve vlákně D35 Slavonín-Křelov, a proto řešíme konkrétní kruhový objezd. Od Ostravy není levý a pravý; od Mohelnice a od Olomouce si nemůžeš vybírat, neboť pravý je pro jiný směr než levý.
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Nulová .theodor less píše:Jaká je spotřeba pravých blatníků a dveří?davidb píše: Přesně - projíždět dvojpruhovým kruháčem fakt neumíme!
Vpravo fronta, vlevo nikdo.
Jezdím levým a úspora času neskutečná.
Jinak jsme ve vlákně D35 Slavonín-Křelov, a proto řešíme konkrétní kruhový objezd. Od Ostravy není levý a pravý; od Mohelnice a od Olomouce si nemůžeš vybírat, neboť pravý je pro jiný směr než levý.
Ale párkrát jsem ho raději oběl dokola
Nejlepší je, když vedle vyjde kamion nebo autobus.
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: 19.9.2009 19:28:48
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Za mě za špunt může zbytečně zablokovaný druhý pruh od Ostravy a další vnitřní pruh na kruháči. Oboje v podstatě bez velkých úprav jen úprava vodorovného a svislého dopr. značení. Celé ty prostoje než najde místo a rozjede se kamion by byly fuč.
- Přílohy
-
- tempsnip.jpg (132.13 KiB) Zobrazeno 10193 x
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Kolego, dneska to není o tom, urychlit dopravu. Dneska je to o tom NASRAT řidiče v IAD. A to se děje standartně. Zebra na "přivaděči" od Ostravy a zebra na KO o tom svědčí jasně....
Re: [D35] Slavonín - Křelov
a za mě je špunt, protože ani po mnoha letech není postavena stavba D35 3508.2 Křelov - Slavonín 2. etapa, která teď poměrně snadno získala EIA a ÚR a přesto získání SP je hodně daleko, naprosto neambiciózní termín stavby, přitom těch pozemků zas tolik nebude ... za mě je to obří zklamání ... nejlepší by bylo, kdyby oslovili všechny vlastníky pozemků a pomocí polské metody výstavby získali všechno najednou, kde nepůjde výkup, automaticky mezitimní rozhodnutí tak, aby ŘSD do půlroku od zahájení výkupů mělo 100% pozemků a mohlo získat SP, to by hodně pomohlo, stejně jako stav. řízení dle novely 416, ale při naší smůle to Správa Olomouc nepoužije, jsou to přizdisrá*i ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Přesně tak. Bumbiku, půjde polský model na výkupy ale využít u staveb, které UR získaly "po staru" ? Ty termíny jsou všechny velmi neambiciózní u staveb pod ŘSD Olomouc .. termíny v letácích šly holt z extrému do extrému (z nereálně optimistického do zbytečně pesimistického)
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Aram96: nová 416 obsahuje přechodná ustanovení, pro použití u stávajících staveb v různé fázi připravenosti, jde o získání ÚR a SP, či v tomto případě pouze SP, a tudíž dle mého názoru lze použít i polský model, který je právě svázán s tím, že ŘSD získá ÚR a SP, tak automaticky získá mezitimní rozhodnutí na pozemky, kde nedošlo v zákonné lhůtě k dohodě s vlastníkem na výkupu ... tak jsem zvědav, jak se k tomu Správa Olomouc postaví ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Aha, tak to pak jo, ta přechodná ustanovení jsem úplně přešel Tak snad toho využijí.
Re: [D35] Slavonín - Křelov
Já hlavně nechápu, jak dopravní inženýr, který tohle místo navrhl vlastně uvažuje. Vždyť vícepruhové KO jsou hlavně proto, že mají více pruhů na vjezdu, aby při volném okénku mohlo toho okamžiku využít víc aut naráz. A tady když proklikávám letecké snímky měly až do "zkapacitnění" v roce 2014 všechny tři čtyřpruhové komunikace zúžení do jednoho pruhu na vjezdu i výjezdu. Což teď prakticky mají také, ale směry v pravo dostaly bypassy. A to ten KO má v podstatě prostor na tři pruhy. To, že Češi neumí obecně na dvoupruhých KO jezdit (s výjimkou Mladé Boleslavi) je jedna věc, ale stavět takovéhle prasárny je věc druhá.
Zkusil jsem tu v editoru načrtnout, jak by ta situace vypadala kdekoliv jinde.
Je to zcela legitimní řešení viz. toto video.
https://youtu.be/9HUhFuw_vpk?t=46
Zkusil jsem tu v editoru načrtnout, jak by ta situace vypadala kdekoliv jinde.
Je to zcela legitimní řešení viz. toto video.
https://youtu.be/9HUhFuw_vpk?t=46