MÚK na R35: Které ano, které ne a proč?
MÚK na R35: Které ano, které ne a proč?
Za půldruhé miliardy postaví most nikam
Východní Čechy - Šetřit se bude jinde: Místo šesti dálničních sjezdů budou čtyři, umíráček tím zvoní i pro plány postavit obchodní dům IKEA u Libišan.
Nejsou peníze, budeme šetřit. Z plánovaných šesti exitů dálnice R35 v úseku Opatovice nad Labem – Ostrov u Vysokého Mýta budou pouze čtyři. Stavět se nebude mimoúrovňová křižovatka v Bukovině nad Labem, která by představovala jihovýchodní spojku do Hradce Králové, a sjezd u Dolní Rovně...
Ředitel pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic Bohumil Vebr... zpochybnil, že by na křížení již hotového úseku R35 mezi dálnici D11 a křižovatkou v Opatovicích se silnicí [II/333] z Lázní Bohdanče do Hradce mohl u Libišan stát nový obchod s nábytkem IKEA. „Vzdálenost mezi oběma sjezdy je už teď na hraně, jen 2500 metrů. U Libišan stát sjezd nemůže,“ řekl Vebr.
Východní Čechy - Šetřit se bude jinde: Místo šesti dálničních sjezdů budou čtyři, umíráček tím zvoní i pro plány postavit obchodní dům IKEA u Libišan.
Nejsou peníze, budeme šetřit. Z plánovaných šesti exitů dálnice R35 v úseku Opatovice nad Labem – Ostrov u Vysokého Mýta budou pouze čtyři. Stavět se nebude mimoúrovňová křižovatka v Bukovině nad Labem, která by představovala jihovýchodní spojku do Hradce Králové, a sjezd u Dolní Rovně...
Ředitel pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic Bohumil Vebr... zpochybnil, že by na křížení již hotového úseku R35 mezi dálnici D11 a křižovatkou v Opatovicích se silnicí [II/333] z Lázní Bohdanče do Hradce mohl u Libišan stát nový obchod s nábytkem IKEA. „Vzdálenost mezi oběma sjezdy je už teď na hraně, jen 2500 metrů. U Libišan stát sjezd nemůže,“ řekl Vebr.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Beztak se tam ten sjezd kvůli Ikey postaví.
Jinak to že snížili počet sjezdů, tak jen dobře.
OT: K tomu článku, je tam nadpis o té estakádě do nikam, ale v článku o není není ani zmínka, jen popisek pod fotografií se o ni zmiňuje.
Jinak to že snížili počet sjezdů, tak jen dobře.
OT: K tomu článku, je tam nadpis o té estakádě do nikam, ale v článku o není není ani zmínka, jen popisek pod fotografií se o ni zmiňuje.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Ta zmínka je fakt dobrá ... "Letos silničáři autostrádu protáhnou alespoň mostem přes Labe." ... pochopitelně je to nesmysl, pokud se něco letos začne stavět, tak maximálně dostavba té estakády přes kruháč MÚK, což je pořád ještě 2 kilometry od Labe ;o)))Martin z Ostravy píše:OT: K tomu článku, je tam nadpis o té estakádě do nikam, ale v článku o není není ani zmínka, jen popisek pod fotografií se o ni zmiňuje.
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Njn, Labe nebo Opatovický kanál - kdo by se obtěžoval s takovými detaily, že
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Konečně něco rozumného... Sjezd u Dolní Rovně mi přišel jako zbytečný - a nejen to, opravdu by hrozilo, že auta z východu jedoucí do Pardubic by sjížděly už u dolní rovně, a pokračovaly na Pardubice. Ikdyž by od holic byla nová bezpečná přeložka I/36. Obyvatelé Dolní rovně by sice měli hezký nájezd na dálnici, ale draze zaplacený tranzitem na Pardubky.. O nákladech na stavbu nemluvě... A ta Bukovina - teď vede přes Hradec tranzit všemi možnými směry. Až bude dokončená D11 k MÚK Plotiště a R35 na východ, budou Hradci plně postačovat dva sjezdy z R35 a D11. Ty další to jsou jen lobingem měst protlačené sjezdy jen pro budouvání dalších zón apod. Dálnice jsou potřeba, ale není potřeba zbytečně zabetonovat jejich okolí jen kvůli skladům apod.
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Jestli myslíte II/322, tak to podle mě půjde i tak - přes MÚK Dašice.Mario píše:Sjezd u Dolní Rovně mi přišel jako zbytečný - a nejen to, opravdu by hrozilo, že auta z východu jedoucí do Pardubic by sjížděly už u dolní rovně, a pokračovaly na Pardubice.
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Z těch 6 navrhovaných MÚK zústanou zachovány jen Rokytno, Časy, Dašice a
Ostrov. Což je celkem rozumný návrh. Na druhou stranu není částka ušetřená za 1 MÚK nijak vysoká.
Ostrov. Což je celkem rozumný návrh. Na druhou stranu není částka ušetřená za 1 MÚK nijak vysoká.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Za jednu možná ne ( i když někdy taky ), ale hlavně jde o to počet křižovatek snižovat i u dalších projektovaných staveb - pak už to v celkovém součtu výraznější úsporu dá. Zrovna tak bych byl i pro to, nestavět doprovodné komunikace po obou stranách dálnic, což je úspora ještě menší, ale v tom množství kilometrů by to nějakou miliardu taky hodilo (traktoristi by to holt museli cestou na pole vzít přes sousední ves). Jinak moc nechápu, proč se tolik bazíruje na některých křižovatkách, které mají s pozemkama nebo územním plánem - křižovatka se dá dostavět i dodatečně a dálnice mohly dávno stát.Lenny píše:Na druhou stranu není částka ušetřená za 1 MÚK nijak vysoká.
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Zrušil bych i to Rokytno, neboť být obyvatelem Rokytna obával bych se, že lidé jedoucí z Moravy na HK budou sjíždět na I/35 právě zde a nikoliv v Časech. Navíc na Časy je to opravdu kousek a jak říká andy, MÚK jde vždy dostavět.
K R35 se navíc ve většině míst nebude muset dělat žádná doprovodná komunikace, neboť současná I/35 je plně dostačující pro tento účel.
K R35 se navíc ve většině míst nebude muset dělat žádná doprovodná komunikace, neboť současná I/35 je plně dostačující pro tento účel.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Nebudou, na mapy.cz je to špatně zakreslené jako celá řada dalších věcí.jonáš píše:Obce Borek a Rokytno budou obětovány pokroku http://www.mapy.cz/#mm=ZP@x=136395776@y=136045568@z=12 nebo to mají na mapy.cz jen špatně zakreslený?
Nějak jsem nepochopil, proč by měli zrovna sjíždět tady a né až na MÚK Opatovice?martini píše:Zrušil bych i to Rokytno, neboť být obyvatelem Rokytna obával bych se, že lidé jedoucí z Moravy na HK budou sjíždět na I/35 právě zde a nikoliv v Časech. Navíc na Časy je to opravdu kousek a jak říká andy, MÚK jde vždy dostavět.
K R35 se navíc ve většině míst nebude muset dělat žádná doprovodná komunikace, neboť současná I/35 je plně dostačující pro tento účel.
Budeme se muset možná někam přesunout. Pak to sčíhnu, teď už mám nějaký alternativní program
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
A pokud pojedou na východní stranu Hradce, proč by se měli táhnout dvakrát přes vodu a přes celý město? To asi byl i záměr u Bukoviny, rozložit napojení města na co nejvíc směrů. Fakt je že z těch Časů to na I/35 je přecejen trochu víc z ruky a leckdo to radši vezme kratší okreskou.
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Přesně tak. Minimálně pro tuto část Hradce je to přes Opatovice už trochu zajížďka. Každopádně bych u toho sjezdu být zastupitelem Rokytna bojoval minimálně o zákaz vjezdu kamionů. Ale kdyby tam ten sjezd nebyl, vyřešilo by se to nejlépe
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: MÚK na R35: Které ano, které ne a proč?
Nejlíp by to imho vyřešila 3 km spojka na starou I/35 tudy nebo hi-tech 5 km přeložka v celé trase, která by zároveň převedla i dopravu od Pardubic.
Naposledy upravil(a) jonáš dne 8.2.2010 14:00:25, celkem upraveno 1 x.
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Napojení této oblasti je možné přes Jižní tangentu a I/37 na R35. Tedy pokud je ještě s výstavbou Jižní tangenty uvažováno.martini píše:Přesně tak. Minimálně pro tuto část Hradce je to přes Opatovice už trochu zajížďka. Každopádně bych u toho sjezdu být zastupitelem Rokytna bojoval minimálně o zákaz vjezdu kamionů. Ale kdyby tam ten sjezd nebyl, vyřešilo by se to nejlépe
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: MÚK na R35: Které ano, které ne a proč?
Ano, s jižní tangentou máš pravdu, pokud někdy vznikne.
Jonáši, když si kraj nějakou takovouhle přeložku připraví a zaplatí, nevidím v tom problém, ale kde problém vidím je v tom, že chceme budovat MÚK pomalu na každé silnici II. třídy i tam, kde zajížďka na sousední MÚK představuje v málo případech vzdálenost 5 km. Kor když je jako doprovodná komunikace současná luxusní I/35.
Dle mého názoru by stačila MÚK Časy. Vypustil bych i Rokytno i Dašice. Do Dašic je to z MÚK Časy 3,5 km!!!
Jonáši, když si kraj nějakou takovouhle přeložku připraví a zaplatí, nevidím v tom problém, ale kde problém vidím je v tom, že chceme budovat MÚK pomalu na každé silnici II. třídy i tam, kde zajížďka na sousední MÚK představuje v málo případech vzdálenost 5 km. Kor když je jako doprovodná komunikace současná luxusní I/35.
Dle mého názoru by stačila MÚK Časy. Vypustil bych i Rokytno i Dašice. Do Dašic je to z MÚK Časy 3,5 km!!!
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: MÚK na R35: Které ano, které ne a proč?
Dašice samozřejmě nemají žádnou cenu než lokální, i když jsem po té okresce č. 322 párkrát z Pardubic na mýto jel. Ale ani od Časů to bez nějakýho řešení lokálních závad (Sezemice, lepší napojení na obchvat Holic) na I/36 moc radostně nevidim. Jinak souhlas, Opatovice-Časy-Ostrov je MUK po cca 12 km což by mohlo vyhovět. Bohužel asi že je to "pouhý erko" tak se to tam snažej nacpat nahusto.
Re: MÚK na R35: Které ano, které ne a proč?
Každá vypuštěná MÚK údajně úspora 80 mil. Kč (to mi přijde málo...). Vzhledem k celkovým investičním nákladům cca 12 mld. na úsek Opatovice - Ostrov je to částka v pravdě zanedbatelná, pokud je pravdivá, ale musí se počítat i se zvýšenými náklady na údržbu atp. Můžeme být rádi, že ŘSD přistoupilo na vypuštění těch dvou. Další snížení počtu MÚK už by mohlo vyvolat mediální odpor ve smyslu "a pro koho se teda ta silnici staví, když se na ní nebude dát nikde najet?", což jistě není žádoucí.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Já měl dojem, že MÚK Roveň = MÚK Dašice... To tam měly být dvě MÚK vedle sebe?? Stejně, z D a R bych dělal sjezdy jen na silnice I. třídy... A ze silnic I. třídy na nižší... A ne z R na II. třídu jak je to v tomto případě... Kousek mohou jet vozidla po staré silnici..andy píše:Jestli myslíte II/322, tak to podle mě půjde i tak - přes MÚK Dašice.Mario píše:Sjezd u Dolní Rovně mi přišel jako zbytečný - a nejen to, opravdu by hrozilo, že auta z východu jedoucí do Pardubic by sjížděly už u dolní rovně, a pokračovaly na Pardubice.
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
To bys třeba na D1 měl jen Mirošovice, Humpolec, Jihlava, Velká Bíteš a pak Kývalku. Nic víc. Tak hustá síť silnic 1. třídy u nás fakt není. Když už místní otravuje dálnice, tak jim musí taky k něčemu sloužit.Mario píše:Stejně, z D a R bych dělal sjezdy jen na silnice I. třídy... A ze silnic I. třídy na nižší...
Re: MÚK na R35: Které ano, které ne a proč?
To by se ale musela silnice Dašice - Časy kompletně přestavět, v současném stavu je problém, aby se na ní minula dvě osobní auta (ať už č. 32253 nebo 32252). Jinak by totiž všichni, kteří chtějí jet z Dašic a míst kolem nich (hlavně jih) na R35 směr Praha, museli jet přes Pardubice. Možná také bude výhodnější jet přes Dašice i z průmyslové oblasti v Černé za Bory.martini píše:Dle mého názoru by stačila MÚK Časy. Vypustil bych i Rokytno i Dašice. Do Dašic je to z MÚK Časy 3,5 km!!!
Re: MÚK na R35: Které ano, které ne a proč?
Je otázka, co lze považovat za lepší řešení, zda-li rekonstrukci III. třídy na nějaké lepší parametry v délce 4 km nebo výstavbu a provozování další MÚK. Ale jak říkám, já jsem spokojen s tím, že se podařilo vyškrtnout ty dvě.
Paušálně si myslím, že se nedá říci: Stavme MÚK na R/D jenom na křížení se silnicemi I. třídy. D1 je toho zářným příkladem. Mělo by se vždy pečlivě zvažovat, zda-li její výstavbu dopravní vazby v území skutečně vyžadují nebo to k další MÚK není tak daleko, po špatné silnici, přes obce atp. Je jasné, že z pohledu kraje, který zpracovává ÚP není problém nasekat na každé křížení křižovatku, ale kdo to pak má platit...?Mario píše:Stejně, z D a R bych dělal sjezdy jen na silnice I. třídy... A ze silnic I. třídy na nižší...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: MÚK na R35: Které ano, které ne a proč?
-- však to se taky při pohledu na mapu přímo nabízí, jako protažení 340 na Chrudim ve směru od Holic by se to jistě uživilo i pro lokální dopravu.xhj píše:To by se ale musela silnice Dašice - Časy kompletně přestavět, v současném stavu je problém, aby se na ní minula dvě osobní auta
Re: MÚK na R35: Které ano, které ne a proč?
Z Holic do Chrudimi je nejlepší jet po silnici č. 32256 přes Dolní Roveň a Moravany do Čankovic a odtud po I/17. Po 340 je to samá zatáčka a vesnice.
Re: MÚK na R35: Které ano, které ne a proč?
Není to s těmi sjezdy tak, že se staví v místě křížení s např. silnicí 3. třídy. Takže to nejhorší (most) tam stejně je? Takže sice vzniknou náklady s nájezdy a připojovacími pruhy atd., ale nejhorší je ten most?
Na druhou stranu, pokud se sjezd z rychlostní silnice nepostaví je potřeba upravit silniční přivaděč obchvaty apod, takže se ty ušetřené náklady projeví jinde?
Na druhou stranu, pokud se sjezd z rychlostní silnice nepostaví je potřeba upravit silniční přivaděč obchvaty apod, takže se ty ušetřené náklady projeví jinde?
Re: MÚK na R35: Které ano, které ne a proč?
Ono to není jen o tom, že se zruší MÚK, ale i o tom, že se může navrhnout i jednodušší řešení pro ostatní stavební objekty.
V případě MÚK Rokytna, je to zrušení 2 okružních křižovatek, PHS na rampě a přejezdu SDP. Dále je možné kratší napojení polních cest, možnost zrušit jeden nadjezd, kratší vedení přeložky silnice III. třídy. To jsem teď vymyslel z fleku. Ty částky postupně naskáčou na zajímavé.
I na úseku Úlibice - HK byly zrušeny 3 MÚK (Ostroměř, Klenice a Všestary) a u všech to přineslo příznivější řešení trasy a souvisejících objektů.
V případě MÚK Rokytna, je to zrušení 2 okružních křižovatek, PHS na rampě a přejezdu SDP. Dále je možné kratší napojení polních cest, možnost zrušit jeden nadjezd, kratší vedení přeložky silnice III. třídy. To jsem teď vymyslel z fleku. Ty částky postupně naskáčou na zajímavé.
I na úseku Úlibice - HK byly zrušeny 3 MÚK (Ostroměř, Klenice a Všestary) a u všech to přineslo příznivější řešení trasy a souvisejících objektů.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)