D35 Úlibice – obchvat
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: D35 MÚK Úlibice
Mmch mám to chápat tak, že došlo ke změně řešení tvaru křižovatky I/16 a D35 z kruháku na trojlístek?
Re: D35 MÚK Úlibice
Řešení této stavby, to je fakt fraška... Takový tvar múk se teď neprojektuje ani na křížení dvou dálnic (třeba D1 x D55, D11 x D35) a tady to napálí na křížení silnice I. třídy a dálnice, u které ani není jisté, že bude někdy v budoucnu pokračovat dál... A pokud ano, tak v lepším případě jako silnice I. třídy, nikoliv dálnice. A o tři sta metrů dál ukončí direktivní rampu (musí se kvůli ní postavit dva mosty!!!) kruhovým objezdem se silnicí III. třídy...
Re: D35 MÚK Úlibice
Ten kruháč je na zabití, to je fakt, ale že by místo D35 z Jičína na Turnov byla první třída, to se plánuje kde?
Re: D35 MÚK Úlibice
Něco takového bylo přeci v nějakém letáku přeložky I/35 mezi Turnovem a I/16, ne? Už ne 2+2, ale ten střídavý 2+1. Jen se mi to nedaří najít.
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 18.12.2009 14:15:01
Re: D35 MÚK Úlibice
Tipoval bych to na I. třídu označenou jako SMV, no toho kruháku na I/16 by se to chtělo nějak zbavitAndreascz píše:Ten kruháč je na zabití, to je fakt, ale že by místo D35 z Jičína na Turnov byla první třída, to se plánuje kde?
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: D35 MÚK Úlibice
Andreascz, michal: Myslím, že hledáte tenhle leták (je potřeba zaškrtnout "Studie staveb")
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/560d ... 070580.pdf
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/560d ... 070580.pdf
Re: D35 MÚK Úlibice
Po současném KO jezdím a jakékoliv zlepšení bude ku prospěchu.
Současný návrh mi trochu připomíná MÚK u Kolína tady:
https://mapy.cz/zakladni?x=15.1690786&y ... ase=ophoto
Nicméně ten nový KO je hlavně napojení současné I/35 (asi budoucí II/635), kterou hojně využívají lidé dojíždějící do Jičína za prací a nebudou muset platit dálniční poplatek až se postaví další úsek. Samozřejmě že MÚK by byla super, navíc když je to místo na vrcholku kopce a stačil by jeden most navíc a podhrabat.
Daleko víc mi ale vadí současná podoba MÚK Plotiště, kde chybí přímý průjezd do Hradce a po Bártových škrtech tam budou dva kruháče za sebou.
Současný návrh mi trochu připomíná MÚK u Kolína tady:
https://mapy.cz/zakladni?x=15.1690786&y ... ase=ophoto
Nicméně ten nový KO je hlavně napojení současné I/35 (asi budoucí II/635), kterou hojně využívají lidé dojíždějící do Jičína za prací a nebudou muset platit dálniční poplatek až se postaví další úsek. Samozřejmě že MÚK by byla super, navíc když je to místo na vrcholku kopce a stačil by jeden most navíc a podhrabat.
Daleko víc mi ale vadí současná podoba MÚK Plotiště, kde chybí přímý průjezd do Hradce a po Bártových škrtech tam budou dva kruháče za sebou.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: D35 MÚK Úlibice
Nový leták ke stavbě D35 Úlibice obchvat (07/2018):
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/51/ ... bchvat.pdf
Změny od minula (12/2017):
V popisu stavby na str. 2 je upravena délka přeložky I/16 z 1257 m na 830 m (?)
Mapa beze změny.
Stav přípravy na str. 4:
"Obec Úlibice zpracovala nový územní plán, ve které je zakreslen aktualizovaný koridor D35
včetně koridoru pro přeložku a rozšíření na čtyřpruh silnice I/16, jako veřejně prospěšná stavba.
Územní plán byl schválen a vydán v prosinci 2017, právní moci nabyl 12. 1. 2018. Čistopis DÚR
na přeložku silnice I/16 byl dokončen. V lednu 2018 byla zahájena inženýrská činnost pro ÚR
I/16 Úlibice – obchvat vč. aktualizace dokumentace. Třetí část byla projekčně přiřazena do DÚR
k úseku D35 Úlibice–Hořice."
Upřesněny termíny ZS a UP. Doplněna kategorie S 20,75/80 u přeložky I/16.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/51/ ... bchvat.pdf
Změny od minula (12/2017):
V popisu stavby na str. 2 je upravena délka přeložky I/16 z 1257 m na 830 m (?)
Mapa beze změny.
Stav přípravy na str. 4:
"Obec Úlibice zpracovala nový územní plán, ve které je zakreslen aktualizovaný koridor D35
včetně koridoru pro přeložku a rozšíření na čtyřpruh silnice I/16, jako veřejně prospěšná stavba.
Územní plán byl schválen a vydán v prosinci 2017, právní moci nabyl 12. 1. 2018. Čistopis DÚR
na přeložku silnice I/16 byl dokončen. V lednu 2018 byla zahájena inženýrská činnost pro ÚR
I/16 Úlibice – obchvat vč. aktualizace dokumentace. Třetí část byla projekčně přiřazena do DÚR
k úseku D35 Úlibice–Hořice."
Upřesněny termíny ZS a UP. Doplněna kategorie S 20,75/80 u přeložky I/16.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: D35 MÚK Úlibice
V novém letáku (04/2019) se píše, že:
"Památkáři nesouhlasí s výší navržené trasy na náspu, která dle jejich mínění
poškodí prostředí památkové zóny Studeňany."
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/51/ ... bchvat.pdf
Termíny beze změny.
"Památkáři nesouhlasí s výší navržené trasy na náspu, která dle jejich mínění
poškodí prostředí památkové zóny Studeňany."
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/51/ ... bchvat.pdf
Termíny beze změny.
Re: D35 MÚK Úlibice
K tyhle akce mě fascinuje několik věcí.
1. MUK je větší než celé Úlibice
2. Na následujících 10 let by stačilo kdyby byl přímý bypass stávajícího KO ze směru N.Paka - JC
3. A pokud se někdy toho dočkáme, tak stavbu za 1.mld. zdegraduje KO s silnící III. třídy
Jinak obchvat je jistě pro Úlibice potřebný
1. MUK je větší než celé Úlibice
2. Na následujících 10 let by stačilo kdyby byl přímý bypass stávajícího KO ze směru N.Paka - JC
3. A pokud se někdy toho dočkáme, tak stavbu za 1.mld. zdegraduje KO s silnící III. třídy
Jinak obchvat je jistě pro Úlibice potřebný
Nerolama
Re: D35 MÚK Úlibice
Té MÚK by asi stačilo postavit menší část, protože převážná část bude dlouho nevyužívaná, ale ten následný kruháč, to je naprostá prasárna stavět to na silnici kde jezdí 20 000 aut. Se divím, že má někdo odvahu tohle v dnešní době vůbec chystat .. Jak píšeš, hned vedle poměrně velmi komfortní křižovatka, která bude možná 20 let nevyužívaná, ale vedle postaví kruháč na 4-pruhu To opravdu nemůžeme ten kruháč postavit nad hlavní trasou, čili MÚK ?
Re: D35 MÚK Úlibice
Ale tam už je asi tak 6 let v plánu opět trojlístkovitá MÚK.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D35 MÚK Úlibice
Však jo. Reagoval jsem na příspěvek přede mnou, že taková křižovatka není potřeba. Dle mě je zde naprosto správně zvolená, jen říkám, že by se možná nemusela stavět celá nyní. Problém ale vidím v tom kruháči na I/16, který se představuje na 4-pruh. Tak my postavíme super polopřímou větev z D35 na Jičín, abysme dojeli pohodlně v 90 km/h na kruháč
Re: D35 MÚK Úlibice
V Deníku jsou k tomu nějaké další informace.vodouch2000 píše:V novém letáku (04/2019) se píše, že:
"Památkáři nesouhlasí s výší navržené trasy na náspu, která dle jejich mínění
poškodí prostředí památkové zóny Studeňany."
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 MÚK Úlibice
Už se to tu probíralo tenkrát. Bohužel kruhový objezd je "dočasným" kompromisem, jak zachovat napojení obce i od severu. Pokud půjde o "turbo" objezd, nemusíme se bát ani kolon, odbočovat a najíždět bude jen zlomek aut co nyní, víceméně jen místní. Každopádně to bude otrava a s tím jak neumíme používat vícepruhové kruháky i časté ťukance.
Je sice pravdou a ekonomicky na první pohled pochopitelnější, aby se postavila jen část MÚK s využitými rameny, jenže... Známe to tu všichni dobře. Za těch x let nakonec propadne EIA, budou se v tom šťourat křečkaři a místní a bude se muset žádat o vše znovu.
Je sice pravdou a ekonomicky na první pohled pochopitelnější, aby se postavila jen část MÚK s využitými rameny, jenže... Známe to tu všichni dobře. Za těch x let nakonec propadne EIA, budou se v tom šťourat křečkaři a místní a bude se muset žádat o vše znovu.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 MÚK Úlibice
Ano, já bych to asi také postavěl raději celé, přesně kvůli tomu, že se tam někdy dotáhne zbytek D35/I/35 a mohlo by nastat, že bude chybět kus křižovatky. Ale ten kruháč ať provizorní (na jak dlouho totiž ? ) nebo neprovizorní .. je totální nesmysl. Ten selský rozum na tom ŘSD pořád chybí, kam se člověk podívá ... Ono, když by se hned vedle nestavěl ten trojlístek, tak to chápu o hromadu víc. Takhle opravdu ne. Proč stavět drahou křižovatku, která 20 let bude nevyužita a vedle dělat provizorku, která bude 20 let otravovat život .. to mi nejde dohromady. Buď křižovatku a bez kruháče (s kruháčem nad vozovkou, čili múk) nebo bez křižovatky a s kruháčem. Jinak to smysl opravdu nedává
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: D35 MÚK Úlibice
Proč je toto řešení s kruháčem dočasné? Co a jak se má v budoucnu změnit a jak to tedy bude vypadat ve finálním stavu? Souvisí to snad nějak s pokračováním I/35 na Turnov?Honey72 píše:Už se to tu probíralo tenkrát. Bohužel kruhový objezd je "dočasným" kompromisem, jak zachovat napojení obce i od severu.
Re: D35 MÚK Úlibice
Souhlas s Aram96.
a jestli tam bude "Turbo" KO tak to bude daleko konfliktnější než je situace teď. Protože spoustu lidi jezdí na KO podle pravidla jsem tam dřív, tak mám přednost.
ze severu na tu KO bude přijíždět minimum aut, bo již bude v provozu obchvat Valdice Robousy. Proto bych tam nechal sjezd JC->Ulibice a najezd Ulib->HK
a najezd Ulibice - > JC bych řesil na vypadovce na Luzany - zas tak velka zajíštka to není
a jestli tam bude "Turbo" KO tak to bude daleko konfliktnější než je situace teď. Protože spoustu lidi jezdí na KO podle pravidla jsem tam dřív, tak mám přednost.
ze severu na tu KO bude přijíždět minimum aut, bo již bude v provozu obchvat Valdice Robousy. Proto bych tam nechal sjezd JC->Ulibice a najezd Ulib->HK
a najezd Ulibice - > JC bych řesil na vypadovce na Luzany - zas tak velka zajíštka to není
Nerolama
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: D35 MÚK Úlibice
Nevím, jestli jsem vás správně pochopil, ale jezdit z Úlibic do JC přes Lužany bych fakt nechtěl. Zajížďka 8 km a 8 min navíc https://mapy.cz/s/3rmXEnero_lama píše: najezd Ulibice - > JC bych řesil na vypadovce na Luzany - zas tak velka zajíštka to není
Stále mi nejde do hlavy, proč zde není možné navrhnout nějakou jednoduchou MÚK, třeba kosodélníkového typu? https://cs.wikipedia.org/wiki/Mimo%C3%B ... en_Eng.svg
Re: D35 MÚK Úlibice
Spolu s další muk by tam asi musel být už i kolektor. A to je na intenzity asi příliš komfortní a drahé řešení.
Re: D35 MÚK Úlibice
To mě také napadlo, že by možná zase ŘSD začalo prskat, že kvůli normě zde musí být kolektor. To, že zde jsou malé intenzity to nevadí, "ony jsou totiž velké", takže by kolektor musel být, ale nejsou tak velké, aby zde nemohl být kruháč
Teď vážně .. nestačilo by zde mít připojování a odpojování Úlibice>Jičín a Jičín>Úlibice ? Čili mimoúrovňové křížení klidně i směrem na sever, ale připojování jen ve směru k Jičínu, směrem k velké MÚK by žádné pruhy tudíž nebyly. Potom by nebyl potřeba kolektor, místa dost. S normami ať se jdou vycpat .. MÚK bez kolektoru nejde, ale kruháč na 4-pruhu a kde jezdí 20 000 vozidel jde ? Velebnosti, jdu ...
Každopádně pořád zde zaznívá, že od severu bude jezdit minimum aut ... tak kvůli nim bude buzerovat 20 000 řidičů kruháčem ? Ať si to tedy ta hrstka řidičů někudy objíždí, ne ?
Navíc by nebylo od věci, když už by to muselo být připojeno, připojit silnici od severu "dočasou" přeložkou do velké MÚK, když už se bude stavět .. to by nešlo ? Neřeší to Úlibice, ale ty se dají vyřešit jak jsem psal, nebo by prostě všichni z/do Úlibic jezdili z jihu tou normální křižovatkou.
Teď vážně .. nestačilo by zde mít připojování a odpojování Úlibice>Jičín a Jičín>Úlibice ? Čili mimoúrovňové křížení klidně i směrem na sever, ale připojování jen ve směru k Jičínu, směrem k velké MÚK by žádné pruhy tudíž nebyly. Potom by nebyl potřeba kolektor, místa dost. S normami ať se jdou vycpat .. MÚK bez kolektoru nejde, ale kruháč na 4-pruhu a kde jezdí 20 000 vozidel jde ? Velebnosti, jdu ...
Každopádně pořád zde zaznívá, že od severu bude jezdit minimum aut ... tak kvůli nim bude buzerovat 20 000 řidičů kruháčem ? Ať si to tedy ta hrstka řidičů někudy objíždí, ne ?
Navíc by nebylo od věci, když už by to muselo být připojeno, připojit silnici od severu "dočasou" přeložkou do velké MÚK, když už se bude stavět .. to by nešlo ? Neřeší to Úlibice, ale ty se dají vyřešit jak jsem psal, nebo by prostě všichni z/do Úlibic jezdili z jihu tou normální křižovatkou.
Re: D35 MÚK Úlibice
Ve směru od JC je na I/16 hodně MÚK, některé jsou opravdu kousek od sebe, další MÚK by nevadila. Přece jen je to jen silnice první třídy ne dálnice.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: D35 MÚK Úlibice
Proč musí být to napojení Úlibic nutně západně od MÚK? Nešlo by obec na I/16 napojit někde tady?
https://mapy.cz/s/3rnKR
A tu okresku III/2862 buď uplně zrušit (od severu by těch pár aut projíždělo Dřevěnicemi), a nebo ji přeložit a napojit pod těmi Dřevěnicemi na III/2863.
https://mapy.cz/s/3rnKR
A tu okresku III/2862 buď uplně zrušit (od severu by těch pár aut projíždělo Dřevěnicemi), a nebo ji přeložit a napojit pod těmi Dřevěnicemi na III/2863.
Re: D35 MÚK Úlibice
myslel jsem tady udelat pripojovakTomáš Němec píše:Nevím, jestli jsem vás správně pochopil, ale jezdit z Úlibic do JC přes Lužany bych fakt nechtěl. Zajížďka 8 km a 8 min navíc https://mapy.cz/s/3rmXEnero_lama píše: najezd Ulibice - > JC bych řesil na vypadovce na Luzany - zas tak velka zajíštka to není
Stále mi nejde do hlavy, proč zde není možné navrhnout nějakou jednoduchou MÚK, třeba kosodélníkového typu? https://cs.wikipedia.org/wiki/Mimo%C3%B ... en_Eng.svg
- Přílohy
-
- JC.jpg (158.23 KiB) Zobrazeno 7951 x
Nerolama
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: D35 MÚK Úlibice
nero: Hnal bys místní provoz na dálnici, byť jen na kousek. Navíc tam by asi nevycházela vzdálenost, nevím.