D35 Úlibice – obchvat

Hradec Králové – Moravská Třebová – Mohelnice – Olomouc – Lipník nad Bečvou
Odpovědět
nero_lama
Příspěvky: 123
Registrován: 22.11.2011 10:31:49

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od nero_lama »

hele na ty I/16 od Jičína se už dnes jezdí jako na dálnici(traktory tam myslím nesmí) a než KO na 4-pruhu tak radši výjimku na daln. známku pro místní.
Otazka jestli se tam ten normově přípojovak nacpe.
Nerolama
Jirka95
Příspěvky: 290
Registrován: 27.8.2014 12:39:31

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od Jirka95 »

V dokumentaci EIA se prověřovala i varianta s križovatkou tvaru diamant.. Proč nakonec vybrali kruháč bude mít stejný důvod, jako kruháč na výjezdu a úrovňové křížení místo trubky na nájezdu od Štiková na budoucím obchvatu Nové Paky ---> UŠETŘÍME

Přímo se mě tato stavba týká, čili jsem si říkal, zda by se tam ten diamant nedal nějak "prosadit" :) ne záměrným zdržováním, ale nějakým rozumným dopisováním, připomínkováním nebo tak.

Ještě otázka.. Předpokládám že čtyřpruh Jičín - Úlibice zůstane v kategorii S15 s žiletkou na motorkáře uprostřed... Nebo se počítá v budoucnu s nějkaou přestavbou? V připomínkách ZÚR kraje psal Jičín o zahájení prací na zkapacitnění obchvatu Jičína (rozšíření na čtyrpruh).
pinus
Příspěvky: 202
Registrován: 22.3.2010 5:01:35

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od pinus »

vodouch2000 píše:Proč musí být to napojení Úlibic nutně západně od MÚK? Nešlo by obec na I/16 napojit někde tady?
https://mapy.cz/s/3rnKR
A tu okresku III/2862 buď uplně zrušit (od severu by těch pár aut projíždělo Dřevěnicemi), a nebo ji přeložit a napojit pod těmi Dřevěnicemi na III/2863. :-)
Tohle vypadá jako zdaleka nejrozumnější řešení.
xhj
Příspěvky: 160
Registrován: 17.11.2009 23:44:31

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od xhj »

Mně by se líbilo rozšíření účelové komunikace https://mapy.cz/s/3rrBe
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od Majkii »

Všichni to berete jenom jako cestu pro pár místních, ale řekl bych, že roli tady hraje i to, že to musí sloužit jako doprovodka pro dálnici.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od Aram96 »

Tak nějak, jako pardon, ale pokud je na výběr umožnit připojení 1-3 obcí na úkor 20 000 řidičů, kteří se sjedou z dálnice a silnice první třídy dohromady, tak pokud tohle řešení (OK) někdo myslí vážně, tak by zasloužil asi vyhodit. Podle mě je prasárna rvát kruháče na silnice první třídy, kde jezdí 15 a více tis. aut za den, ale chápu, že někde to buď nejde jinak, nebo je to opravdu nejlepší řešení, ale dát to na čtyřpruh :roll: To už je fakt silný kafe toto :lol: Jako proč děláme 4-pruhy, když tam pak stejně není MÚK. Něco jiného samozřejmě ve městě ..
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od Honey72 »

Přesně jak píše Majkii, severní napojení není jen pro cesty Úlibičanů do práce v Jičíně, ale i jako doprovodka dálnice. Požadavek obce je nejezdit do Jičína nějakou zajížďkou, nejlépe zachovat původní místo napojení a přes to vlak nejede. Nebude napojení, nebude obchvat. Kruhový objezd nám připadá jako katastrofa, ale ona to zas taková luxusní čtyřpruhovka není. Nebýt lanových svodidel, zůstane rozdělená jen čárou. Navíc je z ní devět odboček na pole a desátá přes benzínku k cyklostezce. Na čtyřpruhovce není zakázán provoz traktorů ani cyklistů. Je to prostě jen klasická jednička, kde se na úkor chybějícího odstaveného pruhu vybudovaly čtyři užší jízdní pruhy. Je to vlastně taková třípruhová silnice v praxi, kde má krátký úsek sloužit k bezpečnému předjetí kamionu, za kterým se vlečete dvacet minut. Jenže každý tam vystřelí jak na dálnici a před kruhákem nebo před sjezdem do Jičína se pak diví, že je tam kolona :-)
Pravdou zůstává, že nadjezd a jednoduché mimoúrovňové napojení by bylo lepší, ale dočkáme se ho (pokud někdy) až později. Lepší vydržet roky s kruhákem než roky bez obchvatu.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Jirka95
Příspěvky: 290
Registrován: 27.8.2014 12:39:31

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od Jirka95 »

Pořád bych byl radši, kdyby ještě teď udělali bypass od Nové Paky na Jičín a nikomu by ta křižovatka extra nevadila. Ale pokud jedu od odbočky na Stav 5 km v koloně k minikruháčku kvuli absenci kousku asfaltu za 100 000 Kč tak nechci čekat 7 let na křižovatku za miliardu.
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od Geo »

Nekolik poznamek. Ten bypass tam mel byt postaven, hned co zborili ten dum vedle krizovatky. Nevim na co cekali. Ze lidi prestanou jezdit do Krkonos? I na ty ctyry roky by to ted stalo za to.

Za druhy, ten planovany kruhac na I/16 je megaprasarna. Stejne jako na I/3 Cervene Vrsky, a stejne jako pokus do MUK D6/I16 zabudovat polni cesty. Je potreba budovat i kvalitni silnice prvni tridy, nejen dalnice. Vzdyt ta I/16 bude v budoucnu podstate peaz s I/32 (pokud ma koncit na nejake rozumne krizovatce, nebo jako spojeni D11-D35). A dost dlouho mozna bude v peazi i s I/35. Stejne tak asi neprestanou lidi jezdit do Krkonos.

Ulibice mohou byt pripojeny mostem pres I/16 na cestu z Robous. S doprovodnou komunikaci by to bylo slozitejsi, ale jiste by to slo resit sjezdem/najezdem u Luzan. Nebo kus silnice a ur. kr., tam kde se napojuje silnice od Drevenic.

Nakonec bych jeste chapal argument cenou, ale pak nechapu proc stavet tak obludnou krizovatku, abych hned za ni postavil kruhac. To uz tam mohl byt rovnou ctyrlistek, nebo i ctyrlistek bez nekterych vetvi.

No a nakonec je tady bezpecnost. Bud ten kruhac bude designovanej tak, aby bylo potreba zpomalit (a cekaji nas dale vesele kolony), nebo ridici za chvili prijdou na to, ze na nem nikdo nekrouzi, a zacnou ho projizdet rovne. Coz obcas nedopadne dobre.
Tomáš Němec
Příspěvky: 395
Registrován: 19.10.2009 9:21:32

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od Tomáš Němec »

Geo: Přesně jak píšete, takový kruháč na 4 pruhu byl dříve v Kolíně. Řidiči v pravém pruhu ho mohli projet rovně bez kroužení, což se tam také zhusta dělo. O kolize s vozidly jedoucími v levém pruhu tam zřejmě nebyla nouze, a tak tam museli nakonec udělat zúžení do jednoho pruhu a esíčkem donutit řidiče zpomalit a pěkně obkroužit. https://mapy.cz/s/3rz9L
Hlavně mi není jasné, proč to má být dočasný stav - to je dotaz na Honeyho 72. Kdy se tedy nahradí ta OK něčím jiným? Až se postaví pokračování I/35 dále na Turnov a tím na tomto úseku ubude velká část aut? To přece nemá žádnou logiku...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od Honey72 »

Dočasný spíš v uvozovkách, než někdo dostane rozum nebo než se sníží intenzita dopravy severním obchvatem Jičína :-) Nechci se zastávat kruhového objezdu, také mi nejsou mimo obec po chuti, ale on sám nemůže za to, že po něm na čtyřpruhovkách neumíme jezdit. Většina českých či východních řidičů by skončila karambolem na prvním podobném objezdu ve Francii či Španělsku, kde se vícepruhovými objezdy projíždí docela rychle. A na vině je jedna hlavní zásada, kterou pořád nedokážeme pochopit. U nás jakmile vjedeme do kruháče, jsme páni silnic, nic jiného nás nezajímá. Kdežto v královstvích objezdů dávno přišli na to, že pokud budou k sobě řidiči ohleduplní a dávat na sebe navzájem pozor po celou dobu průjezdu křižovatkou, projedou objezdem možná pomaleji, ale zato svižně. Ano, přiznávám, i mě tam chvilku trvá, než přivyknu tamním zásadám :-) Ta hlavní zní, vnější (pravý) pruh nikdy nepoužívat, pokud nehodlám na kruhovém objezdu odbočit doprava nebo za objezdem pokračovat přímo. Pravým pruhem se nekrouží ! :-) A zásada na malých kruhácích: po kruhovém objezdu jedu takovou rychlostí, aby přede mě do objezdu mohlo najet auto i z jiné silnice (podobně jako u zipu). U nás se snažíme trhnout rekord za nejrychlejší průjezd a když tam někdo vjede, tak troubíme, nadáváme, vždyť přece máme přednost, ať si ta kolona ze všech stran hezky stojí, já jsem pán :-(
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od adamos »

Hezky sepsáno, kde se to dá podepsat?
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od kot »

Přesně tak Honey !! adamos to 100% vystihl. Tak kde ? :D
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od AF-1 »

TN: neni to spis kvuli prechodum pres dva pruhy? Dnes to neni nejak v oblibe.
Tomáš Němec
Příspěvky: 395
Registrován: 19.10.2009 9:21:32

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od Tomáš Němec »

AF-1: Myslím, že ty přechody byly spíš podružné. Jezdit dřív tím kruháčem v levém pruhu bylo vážně o strach, musel jste se ubezpečit, že řidič v pravém pruhu o vás ví a kruháč skutečně obkrouží, aby vám tam zůstalo místo. Takže se vůbec nedivím, když po otevření obchvatu a výrazném poklesu intenzit, které již nevyžadovaly souvislý 4 pruh, ten kruháč takto přestavěli. A ty přechody se s tím svezly také. Mimochodem před přestavbou, která proběhla nekdy 2012 - 2014 to tam vypadalo takhle https://mapy.cz/s/3rzNP
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od Mike »

Honey72 píše:...
U nás se snažíme trhnout rekord za nejrychlejší průjezd a když tam někdo vjede, tak troubíme, nadáváme, vždyť přece máme přednost, ať si ta kolona ze všech stran hezky stojí, já jsem pán :-(
to je jasný, když už jsem tu kolonu vystál, tak jsem pán
ostatní ať taky pěkně stojej
a ty vychcánky co to zkouší levým, je třeba nepustit, ať si daj pěkně čestný kolečko a příště nemachrujou 8-)
že by se to s MUK nestávalo :?:
no nestávalo, takže to musí být záměr :!:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Jirka95
Příspěvky: 290
Registrován: 27.8.2014 12:39:31

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od Jirka95 »

Ale já jsem borec největší, tak na vjezdu jedu vlevo, předjedu celou frontu a pak co? Na kruháč vjedu šikmo rovnou do pravého :lol: CO NA MĚ TROUBÍŠ, PŘECE JSEM JEL V RYCHLÉM NE?

Děsí mě jak často se tohle u Hradce Králové nebo v Mladé Boleslavi stává.. bral bych za to papíry na místě.
davidb
Příspěvky: 522
Registrován: 19.4.2018 21:38:53
Bydliště: Vratimov

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od davidb »

Jirka95 píše:..... bral bych za to papíry na místě.
Chápu to tak, že by jste bral doklady těm, kteří jedou v levém pruhu když v pravém je kolona?
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od Mike »

já to chápu tak, že by je bral za ohrožení-omezení jiného účastníka provozu jedoucího pravým pruhem na kruhový objezd
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od Aram96 »

davidb píše:
Jirka95 píše:..... bral bych za to papíry na místě.
Chápu to tak, že by jste bral doklady těm, kteří jedou v levém pruhu když v pravém je kolona?
Myslím, že nechápete. Já si myslím, že to bylo myšleno tak, že by bral papíry těm, kteří na vícepruhový kruháč vletí levým a pak stejně na kruháči najedou do pravého. Naprostý souhlas s Jirkem pokud to tak bylo myšleno :) My ty 2-pruhové kruháče fakt neumíme používat, a to jsou převážně zatím jen 2-pruhové :D
Nosorožec
Příspěvky: 296
Registrován: 23.3.2009 10:13:51

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od Nosorožec »

Ty klasické 2-pruhové kruháče jsou totiž špatně už z principu, protože obsahují kolizní bod při opouštění kruháče z levého pruhu. Bezpečný průjezd levým vyžaduje zručnost, předvídavost, toleranci, důsledné používání zrcátek a povědomí o mrtvých úhlech. Proto se taky už nově nenavrhují.

Řešením jsou spirálové kruháče a já osobně bych se přimlouval za co nejrychlejší systematické přemalování všech 2-pruhových OK na spirály.

Trochu OT - sorry ;)
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od Anonym »

Také zálěží na poloměru toho turbokruháče a vzdálenosti mezi vjezdem a výjezdem. Češi bohužel často nedávají blinkr při výjezdu z kruháče.
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od AF-1 »

Aram96 píše: My ty 2-pruhové kruháče fakt neumíme používat, a to jsou převážně zatím jen 2-pruhové :D
Muzete mi, prosim, definovat skupinu, jiz jste myslel pouzitim zajmena my?
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od Honey72 »

U Hradce je hlavně problém v tom, že vjezd je dvěma pruhy ale výjezd jen jedním. Takže řidič co vjede levým je pak nucen uvnitř kruhového objezdu měnit pruh, či dokonce zastavit, protože Vás do pravého nechtějí pustit. Na západě máte téměř jistotu, že Vám cestu nikdo křížit nebude.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od Geo »

Ja bych teda jeste ponekdud zpetne reagoval na poznamku, ze rychlost prujezdu kruhacem, je jen ceskej problem. Myslim si, ze to neni pravda. A fakt bych chtel videt ty kruhace, ktery se daji jezdit dvama pruhy (nebo treba i jednim) 90km/h za normalniho provozu.
Odpovědět

Zpět na „D35“