D35 Úlibice – obchvat
Re: D35 MÚK Úlibice
Dle vyjadreni Marka Novotneho z RSD HK zahaji stavbu uz 2022. (horicky zpravodaj 1/2021)
Re: D35 MÚK Úlibice
To je dost silné prohlášení, nicméně dle letáku tam posun je, viz: Žádost byla v 07/2020 doplněna a 19. 10. 2020 proběhlo veřejné projednání bez připomínek. Územní rozhodnutí stále není vydáno.
Re: D35 MÚK Úlibice
Myslím, že je to jasné, pan Novotný si trochu popletl úseky (záměna Hořice -Sadová za MUK Ulibice) nebo je popletl ten, kdo je zapsal.
Re: D35 MÚK Úlibice
3. část obchvatu Úlibic má konečně (nepravomocné) územní rozhodnutí.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: D35 MÚK Úlibice
Vizualizace pěkná.
Ale turbookružní křižovatka pro napojení silnice třetí třídy na 4-pruhovou, směrově dělenou komunikaci... Opravdu tleskám soudruzi. Tohle se opravdu jen tak nevidí. Myslím, že můžeme projektování dálnic už přenechat samotným obcím, když se to tady už vyzkoušelo a evidentně s úspěchem.
Mělo by se vybrat, buď kruháč na I/16, pak je ta křižovatka vedle naprosté vyhazování peněz do kanálu, nebo ta velká MÚK a kruháč samozřejmě změnit na MÚK. Tahle kombinace je prostě totální shit a vyloženě mě štve, že na tohle daňový poplatník někdy přispěje. Jinak já jsem rád, že alespoň někde zůstala prakticky dálniční MÚK ve "staré" dobré podobě, nicméně zrovna tady v souvislosti s tou OK by dávalo smysl nějaké "zlevnění" jako u Plotišť na D11.
Ale turbookružní křižovatka pro napojení silnice třetí třídy na 4-pruhovou, směrově dělenou komunikaci... Opravdu tleskám soudruzi. Tohle se opravdu jen tak nevidí. Myslím, že můžeme projektování dálnic už přenechat samotným obcím, když se to tady už vyzkoušelo a evidentně s úspěchem.
Mělo by se vybrat, buď kruháč na I/16, pak je ta křižovatka vedle naprosté vyhazování peněz do kanálu, nebo ta velká MÚK a kruháč samozřejmě změnit na MÚK. Tahle kombinace je prostě totální shit a vyloženě mě štve, že na tohle daňový poplatník někdy přispěje. Jinak já jsem rád, že alespoň někde zůstala prakticky dálniční MÚK ve "staré" dobré podobě, nicméně zrovna tady v souvislosti s tou OK by dávalo smysl nějaké "zlevnění" jako u Plotišť na D11.
Re: D35 MÚK Úlibice
Nedá se ten kruháč zastavit nějakým trestním oznámením na centrální komisi či tak nějak?
Re: D35 MÚK Úlibice
Vtipný je, že se plánuje 4směrová MÚK, kde "hlavní" průletový směr bude dalších X let končit v poli a bůhví jestli se někdy vůbec dostaví a jak.
Hlavní tepna českého autolandu je I/35 -> I/16 a ta je v "uzlu Jičín" pěkně hloupě vyřešena.
Tedy, problém není jen jeden kruháč. Problém je celá koncepce uzlu Jičín.
Co by mělo obsahovat správné řešení:
1) Hlavní tah jako HK-MB
2) Podpora etapizace výstavby, kde "provizorní" napojení budou plnohodnotně využitelná a nepovedou k úzkým hrdlům (jako např. kruháče)
3) Výhled na napojení na novou kapacitní komunikaci (dálnici?) ve směru Jičín-MB, v rámci "středočeského okruhu", jako náhrada I/16.
Další příspěvky přesunuty do tématu vize naší dálniční sítě. Jirka L.
Hlavní tepna českého autolandu je I/35 -> I/16 a ta je v "uzlu Jičín" pěkně hloupě vyřešena.
Tedy, problém není jen jeden kruháč. Problém je celá koncepce uzlu Jičín.
Co by mělo obsahovat správné řešení:
1) Hlavní tah jako HK-MB
2) Podpora etapizace výstavby, kde "provizorní" napojení budou plnohodnotně využitelná a nepovedou k úzkým hrdlům (jako např. kruháče)
3) Výhled na napojení na novou kapacitní komunikaci (dálnici?) ve směru Jičín-MB, v rámci "středočeského okruhu", jako náhrada I/16.
Další příspěvky přesunuty do tématu vize naší dálniční sítě. Jirka L.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: D35 MÚK Úlibice
Ten kruhac se tu "resil" uz stokrat, nema cenu jej jakkoliv komentovat.
Re: D35 MÚK Úlibice
Pane kolego, řešil se možná 110 x , ale žel bohu člověka vytočí opět a znovu a zase znovu. Pokud je šance na možnou změnu, nikdy není pozdě. Že je to paskvil všech paskvilů futrál je mimo veškerou diskusi. Proto se nediv ani mně ani kolegům, že "vyjeme na měsíc". Podle našich čelných představitelů bych řekl : Sorry jako...
Re: D35 MÚK Úlibice
Naopak, tady tu šílenost je potřeba komentovat pořád, aby nezapadla a nezapomnělo se na ni. Ba co vic, je potřeba proti tomu bojovat, dokud to jde. A i pokud se to přesto protlačí a postaví, tak to komentovat i potom, aby se to už nikde jinde neobjevilo.AF-1 píše:Ten kruhac se tu "resil" uz stokrat, nema cenu jej jakkoliv komentovat.
Bohužel projekčně nezvládnutých staveb máme více, často kvůli tomu, že se plánují 20+ let, zadání tlačí na co nejnižší cenu, nebo jako pozůstatek působení V.B. na ministerstvu.
Ale argument raději špatně, než vůbec nebo později, má svoje hranice. A tento kruháč ty hranice dalece přesahuje. Tudíž za mě raději o 5 let později než toto.
Re: D35 MÚK Úlibice
Tohle bych podepsal. A určitě to není na 5 let. Naopak je skoro správný čas to vyřídit teď, než se začne dělat DSP. Někde jsou ty hranice únosné a lze to přežít. Ne však tady, fakt napsáno dobře.Mroz píše:Ale argument raději špatně, než vůbec nebo později, má svoje hranice. A tento kruháč ty hranice dalece přesahuje. Tudíž za mě raději o 5 let později než toto.
Re: D35 MÚK Úlibice
Ta okružka tam sice nemá co dělat a není to ideální řešení. Na druhou stranu bych se nebál že by to nefungovalo. Obdobné OK stojí na čtyřpruhu I/11 u HK na křížení se Zelenou a Dvorskou ulicí. Sice platí pravidlo že OK by měli být na křížení komunikací se stejnými intenzitami a v intravilánu. Jenže tady se to celkem osvědčilo, protože rozdíl intenzit je tam tak velký, že nijak výrazně nezhoršují kapacitu/propustnost tahu. Z hlediska bezpečnosti to byl obrovský přínos, protože nehody nahradily "skoronehody", se kterými už místní počítají, takže si dávají bacha. Navíc tady to bude spirálovitá OK, takže z hlediska bezpečnosti a propustnosti ještě o něco lepší řešení. Nemluvě o tom, že ten směr Úlibice-Radim bude mít min. 10x menší intenzity než ty vedlejší v HK a to znamená další výrazné zlepšení propustnosti.Mroz píše:Naopak, tady tu šílenost je potřeba komentovat pořád, aby nezapadla a nezapomnělo se na ni. Ba co vic, je potřeba proti tomu bojovat, dokud to jde. A i pokud se to přesto protlačí a postaví, tak to komentovat i potom, aby se to už nikde jinde neobjevilo.AF-1 píše:Ten kruhac se tu "resil" uz stokrat, nema cenu jej jakkoliv komentovat.
Bohužel projekčně nezvládnutých staveb máme více, často kvůli tomu, že se plánují 20+ let, zadání tlačí na co nejnižší cenu, nebo jako pozůstatek působení V.B. na ministerstvu.
Ale argument raději špatně, než vůbec nebo později, má svoje hranice. A tento kruháč ty hranice dalece přesahuje. Tudíž za mě raději o 5 let později než toto.
Takže je to sice "prasárna", co vypadá na papíře blbě, jenže to bude funkční. Dějou se daleko horší. MUK Plotiště na druhém konci D35 u HK budiž příkladem. Tam je to suveréně to nejhorší, co se na české dálniční síti staví a za x-let postavilo, Protože tam bude ta okružka defacto přetínat dálnicí od Jičína na HK a při daleko vetších intenzitách ve všech směrech.
Re: D35 MÚK Úlibice
Že to nebude stačit kapacitně nebo jinak, zde nikdo netvrdí. To však není argument pro to tam tu OK stavět. Mě jde o to, že kdyby se měla postavit OK, tak je ta křižovatka vedle naprosto k ničemu. Stačila by tam obyčejná osmičková MÚK s umístěním ve kvadrantech tak, aby směry Jičín-HK a opačně byly bez odbočování vlevo, a ne taková megastavba. Samozřejmě jsem radši pro opak>megastavba + MÚK vedle. Ten kruháč je nesmysl i sám o sobě, prostě na úseku I/16-Jičín-D35 jsou jinak všude MÚK, proč tady ne. OK mohou být od D35 dál na Paku, tady ne .. a ještě pro připojení prakticky jen Úlibic, ty obce severně budou mít solidní připojení přes tu novou přeložku.
Šetříme desetimiliony za doslova jeden krátký most a pár metrů asfaltu, ale vedle platíme stamiliony za 3-lístek s polopřímou větví. Toť logika snad z jiného vesmíru.
Ale jinak souhlas, že MÚK Plotiště je jednoznačně největší paskvil, co se zde za poslední léta vymyslel a staví/postavil. Oproti němu je i Přerov "v pořádku".
Šetříme desetimiliony za doslova jeden krátký most a pár metrů asfaltu, ale vedle platíme stamiliony za 3-lístek s polopřímou větví. Toť logika snad z jiného vesmíru.
Ale jinak souhlas, že MÚK Plotiště je jednoznačně největší paskvil, co se zde za poslední léta vymyslel a staví/postavil. Oproti němu je i Přerov "v pořádku".
Re: D35 MÚK Úlibice
Tady s tim pristupem zasadne nesouhlasim. To ze je nekde neco blbe, tak proc ne i tady, je argumentace jako ja nemuzu mit kozu, tak at chcipne i sousedovi, nebo "A vy tam v USA bijete cernochy ...". Z chyb se ma clovek poucit a ne delat jine.Xyzc píše: Takže je to sice "prasárna", co vypadá na papíře blbě, jenže to bude funkční. Dějou se daleko horší.
Bud at stat rekne, ze nema penize a musi se setrit ve velkem a vsude. Snizit platy, seskrtat projekty, kde je to nutnost z bezpecnostnich duvodu tak ty obchvaty postavit a treba v usporne variante, ale to nyni neni. Tady navic naopak, jak pise Aram. Postavi nove o par set metru vedle slozitou a drahou MUK a pak na 4 pruh prvni tridy umisti kruhac? Ne a 3x ne.
Jak by se libil kruhac na i11 na Rudne u Poruby, nebo na planovanem vychodnim obchvatu Olomouce na prelozce i55. Tam jsou v planu dokonce 3 MUK.
Ano stavi se kruhace na ctyrpruhu, ale to jsou privadece do mesta a je to v intravianu jako v Plzni, Ceskych Budejicich apod. U toho Hradce to treba bude za chvili na silnici druhe tridy.
Znova se budu opakovat, ale dokud je moznost toto zarazit, tak je tak potreba udelat. Uz jen kvuli tomu, aby to v budoucnu zadneho investora/projektanta za normalnich okolnosti nenapadlo.
Re: D35 MÚK Úlibice
Tohle už nikdo nezarazí, ne že by nebyla možnost, ale není vůle a nebude. Dopravně to fungovat bude.
Re: D35 MÚK Úlibice
Pokud bude z vedlejsi videt auto zdalky, asi bude provoz plynuly. Pokud nebude, jako treba v Hradci, videt "za roh", bude kazdy muset zpomalit, protoze "co kdyby" a bude to podbne "plynule".
Re: D35 MÚK Úlibice
V USA černochy průběžně nebijí a my bychom na I v extravilánu KO mít neměli. Howgh
Re: D35 MÚK Úlibice
Bohužel všichni vědí, že to je špatně, ale ochota s tím něco dělat tady není. Holt státní aparát .. pardon všem poctivým .. jinak to chápat nelze. Přitom času je poměrně dost, kdyby byla vůle, všude možně se dělala změna UR, bohužel ale většinou k horšímu. A tady změna k lepšímu se dělat nebude.
Re: D35 MÚK Úlibice
Říka se, "Kde není vůle, tam není cesta", ale na ŘSD to mají asi obráceně. Škoda, myslel jsem, že ten aparát není takto zkostnatělý. Ale díky za vysvětlení jak se věci mají ...mapman píše:Tohle už nikdo nezarazí, ne že by nebyla možnost, ale není vůle a nebude. Dopravně to fungovat bude.
Re: D35 MÚK Úlibice
Není to samozřejmě jen o vůli, že. Existuje taky pojem "s péčí řádného hospodáře". Státní organizace nemůže předělávat řešení, které je podle dopravních modelů vyhovující a do jehož přípravy už byly investovány miliony, které by přišly takto vniveč. Takže pokud neexistuje jasně definovaný důvod (dopravně bezpečnostní, normový, atp.), který by si vynutil změnu projektu, tak to prostě nikdo ani udělat nemůže, protože by to bylo nehospodárné nakládání s veřejnými prostředky. Nejsme v soukromém sektoru... Ta změna se měla udělat při projektování DUR nebo v rámci jejího zadání a ne v situaci, kdy se řeší stavební povolení.
Re: D35 MÚK Úlibice
No a nebyl by při přidání "malé" MÚK namísto OK nějaký normový problém s průplety? Tedy když bych chtěl najet od Úlibic a pokračovat na Novou Paku, tak bych musel ihned do levé pruhu?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: D35 MÚK Úlibice
Nejspíš ano, muselo by se to řešit nějaký kolektorovým způsobem. Nebo se taky mohlo to křížení zrušit a místo něj postavit nadjezd. Nebo taky mohla být velká křižovatka přeprojektována na MÚK s okružním pásem jako Opatovice nebo Rudná a do něj se mohly připojit Úlibice i ta druhá ves... Ale to je všechno běh na dlouho trať.
Re: D35 MÚK Úlibice
Tak jsem si u oběda proklikal vlákno od začátku a jeden zmála funkčních odkazů, který obsahuje i relevantní informace, je tento:
Navíc jak bylo zmíněno, zde na fóru už tehdy před více jak 10 lety byla tato varianta kritizována. Tehdy jsem sice sem nepřispíval, ale četl to pravidelně.
Jediné co se od té doby změnilo, je že krom kruháku a zůžení na 2 pruhy se udělá ten turbo a MUK na D35 bude dražší. To není moc hospodárný postup a řešení.
MartinM píše:Jedna z variant z roku 2010 také počítala s možností MÚK tvaru diamant.Viz odkaz,str.11,obr.č.1:
http://portal.cenia.cz/eiasea/download/ ... nameni.pdf
Ano existuje. Dřív jsem byl za něj velmi rád, ale v dnešní době, kdy se i každý politik bojí udělat nějaké rozhodnutí a nést za něj odpovědnost, ho začínám bohužel už proklínat. Ale přeci pokud někdo v roce 2010 si chtěl "ulehčit práci" a na základě "Vedení obce doporučilo k další přípravě variantu A" tak rozhodl, nebudeme o 11 let později se toho slepě držet.mapman píše:Existuje taky pojem "s péčí řádného hospodáře".
Navíc jak bylo zmíněno, zde na fóru už tehdy před více jak 10 lety byla tato varianta kritizována. Tehdy jsem sice sem nepřispíval, ale četl to pravidelně.
Jediné co se od té doby změnilo, je že krom kruháku a zůžení na 2 pruhy se udělá ten turbo a MUK na D35 bude dražší. To není moc hospodárný postup a řešení.
Re: D35 MÚK Úlibice
A ted si predstavte, co by se o sobe ten, co "si ulehcil praci", pripadne ten, co by dnes rozhodl jinak asi dozvedel. Myslim, ze "arogantni", "neseriozni" a podobne by bylo asi to nejmensi.Ale přeci pokud někdo v roce 2010 si chtěl "ulehčit práci" a na základě "Vedení obce doporučilo k další přípravě variantu A" tak rozhodl, nebudeme o 11 let později se toho slepě držet.