D35 Úlibice – obchvat
Re: R35 MÚK Úlibice
Detailní technické řešení prý zatím rozpracováno není, ale mělo by se jednat o turbo-okružku s dvěma pruhy pro průjezd po I/16, takže relativně kapacitní záležitost.
Re: R35 MÚK Úlibice
A to je opravdu ta vedlejší silnice tak důležitá, že tam musí být napojená? Nestačil by most?
Re: R35 MÚK Úlibice
Musí tam být, pro Úlibice a okolí je to jediné napojení na I/16 a R35 (po dostavbě R35 směr jih).
Re: R35 MÚK Úlibice
No a co? Tak to objedou přes Kacákovu Lhotu a Dvorce....mapman píše:Musí tam být, pro Úlibice a okolí je to jediné napojení na I/16 a R35 (po dostavbě R35 směr jih).
Přeci nutit jezdit desetitisíce řidičů po nesmyslném kruháku jenom proto, aby 50 řidičů nemuselo zajet přes vedlejší vesnici je ptákovina.
Re: R35 MÚK Úlibice
Ani by nemuseli, mezi Úlibicemi a Robousy vede solidní účelová asfaltka a mapy.cz odhalují, že je místními využívaná ...Jaroslav píše:No a co? Tak to objedou přes Kacákovu Lhotu a Dvorce....
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: R35 MÚK Úlibice
A směrem na Novou Paku to budou objíždět přes Lužany, ne? S takovým přístupem bych žádný souhlas s výstavbou nedal. Ta silnice a napojení na ni tam vždycky bylo, to není nějaká zbytečná MÚK na dálnici, která tam předtím nevedla.
-
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: R35 MÚK Úlibice
ten kruháč na I/16 je příklad šetření na nesprávném místě. novostavba bude čtyřpruh, ale křižovatku uděláme úrovňovou? kruháče v extravilánu jsou jedno z největších zvěrstev v současnosti páchaných na české silniční síti, kor na novostavbě. významným způsobem snižují komfort jízdy a mimo jiné taky třeba zvyšují produkci exhalací.
na směrově dělenou komunikaci prostě nepatří úrovňová křižovatka. má tam být jednoduchá múk (deltovitá, osmičková) nebo nic.
na směrově dělenou komunikaci prostě nepatří úrovňová křižovatka. má tam být jednoduchá múk (deltovitá, osmičková) nebo nic.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: R35 MÚK Úlibice
No... ale ta doprava tam za dob Marie Terezie, která tuto komunikaci nechala vystavět, vypadala trochu jinak, že? Dnes tam stavíme kapacitní komunikaci o 4 pruzích - a na té nemá kruháč co dělat. Je to nebezpečné, nekomfortní, neohleduplné vůči životnímu prostředí, nemluvě o vyhozených penězích...JirkaS píše:Ta silnice a napojení na ni tam vždycky bylo, to není nějaká zbytečná MÚK na dálnici, která tam předtím nevedla.
Re: R35 MÚK Úlibice
No tak ji stavíme blbě. Ale řešením nemá být zrušení napojení, ale kdyžtak jeho lepší verze. I když ve dvoproudovém kruháku, do kterého zaústím nějakou minimálně zatíženou místní komunikaci, zas takový problém nevidím. Vždyť ta kapacitní komunikace skončí hned v následující MÚK.
Re: R35 MÚK Úlibice
Ale Jirko... v tom místě přesahují dnešní intenzity 17 tisíc aut... smiřte se s tím, že kruhák je prostě blbost, i kdyby to měla být super turbo verze...
No a MUK kvůli 50 lidem, to je ještě větší kravina. Pakliže se zodpovědná osoba zamyslí nad odpovědným vynakládáním prostředků, tak nemůže jinak než to zrušit...
No a MUK kvůli 50 lidem, to je ještě větší kravina. Pakliže se zodpovědná osoba zamyslí nad odpovědným vynakládáním prostředků, tak nemůže jinak než to zrušit...
Re: R35 MÚK Úlibice
Tím, že tam dáte kruhák (i kdyby turbo se dvěma pruhy), degradujete tím podle mě vedlejší velkoryse naprojektovanou budoucí MÚK s R35. Bude mega křižovatka dvou čtyřpruhů a vedle na jednom z nich kruháč -> kravina (kravina je ostatně každý kruhák na jakémkoliv čtyřpruhu...špatně to dopadlo na I/34 v Budějovicích, na I/56 v Ostravě...).
Varianta 1 - místo kruháku malá MÚK
Varianta 2 - nějaká doprovodné komunikace III. třídy v S6,5, případně i s mosty přes I/16 nebo R35
Varianta 3 - MÚK s R35 předělat na vajíčko a Úlibice napojit do toho (nejsem fanda těhle řešení ale zde by se to i hodilo...)
Varianta 1 - místo kruháku malá MÚK
Varianta 2 - nějaká doprovodné komunikace III. třídy v S6,5, případně i s mosty přes I/16 nebo R35
Varianta 3 - MÚK s R35 předělat na vajíčko a Úlibice napojit do toho (nejsem fanda těhle řešení ale zde by se to i hodilo...)
Re: R35 MÚK Úlibice
Jedna z variant z roku 2010 také počítala s možností MÚK tvaru diamant.Viz odkaz,str.11,obr.č.1:
http://portal.cenia.cz/eiasea/download/ ... nameni.pdf
http://portal.cenia.cz/eiasea/download/ ... nameni.pdf
Re: R35 MÚK Úlibice
Ano, případný kruhový objezd by byl určitě bodovou závadou degradující bezkolizní provedení celého souběhu 35ky a 16ky, nicméně napojení tam musí být nějak zachované, jde jen o to, jestli se tam povede protlačit nějaké mimoúrovňové řešení...
Re: D35 MÚK Úlibice
Další posun. Dne 19.12.2016 vydal MěÚ Jičín - Stavební úřad rozhodnutí o umístění stavby "D 35 Úlibice - obchvat, stavba 1. - MÚK Úlibice". Jen pro úplnost bylo územko na stavbu 2. vydáno již 18.8.2011. Pro mě to znamená, že mi přistane na stole žádost o povolení přeložek a úprav vodních toků a vodovodu. Tak mi držte palce, ať se to zbytečně neprotahuje.
Re: D35 MÚK Úlibice
Čtyřlístek a ramp, že tolik ani na křižovatkách D není, a pak kruháč se III. třídou ve čtyřpruhu...
-
- Příspěvky: 395
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: D35 MÚK Úlibice
Přidávám funkční odkaz na aktuální leták (12/2016) https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5539 ... 639572.pdf
A jinak souhlas s michalem, ten kruháč na I. třídě ve čtyřpruhu, to je fakt zvěrstvo!
A jinak souhlas s michalem, ten kruháč na I. třídě ve čtyřpruhu, to je fakt zvěrstvo!
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 MÚK Úlibice
Podle původních plánů měl být ten čtyřpruhový kruháč v místech dnešního malého, ale když ho posunuli takhle do prostoru, tiše doufám, že to je kvůli rezervě k přestavbě na MÚK.
Kruháče na čtyřpuzích jsou sice otravné, hlavně když jsou několikrát za sebou (např. u HK), ale na západě dost běžné. On je totiž problém v tom, že my na nich neumíme jezdit, právě protože jich tu máme málo, abysme se zacvičili. Na západě dokonce bývají na příjezdu ke kruháči nastříkané šipky, jak se má člověk řadit. Pravý pruh je většinou jen pro odbočení vpravo nebo maximálně pro pokračování přímo (1. a max. 2. odbočka). "Nesmíte" jej použít, abyste odbočili k silnici nalevo (3. odbočka).
Jenže, nic není černobílé a takové pravidlo lze plně dodržovat spíše při křížení s vedlejškou - třeba u těch Úlibic. Např. u HK u ČKD je doprava ze všech směrů stejně hustá a z levého pruhu u středu kruháče byste se už také nemuseli dostat Bohužel u nás jsou vícepruhové kruháče stavěny divně. Sice do nich ústí pruhy dva, ale pro výjezd bývá jen jeden. Takže pokud jedete u středu, musíte nejprve vjet do vnějšího a pak teprve vyjet.
Tady ve Španělsku na 16km jich je asi 13. Sice to není žádná dálková silnice, ale dosti zatížená spojka k moři. Bylo to dost otravné, musím říct. Pořád se rozjíždět, zpomalovat. Nic se nesmí přehánět. Ale jak říkám, pokud jede někdo vnějším pruhem, nedovolí si ohrozit ty uvnitř. Tedy nikdy nepoužije vnější pruh k jízdě "dokola".
https://www.google.cz/maps/dir/42.26462 ... a=!3m1!1e3
Kruháče na čtyřpuzích jsou sice otravné, hlavně když jsou několikrát za sebou (např. u HK), ale na západě dost běžné. On je totiž problém v tom, že my na nich neumíme jezdit, právě protože jich tu máme málo, abysme se zacvičili. Na západě dokonce bývají na příjezdu ke kruháči nastříkané šipky, jak se má člověk řadit. Pravý pruh je většinou jen pro odbočení vpravo nebo maximálně pro pokračování přímo (1. a max. 2. odbočka). "Nesmíte" jej použít, abyste odbočili k silnici nalevo (3. odbočka).
Jenže, nic není černobílé a takové pravidlo lze plně dodržovat spíše při křížení s vedlejškou - třeba u těch Úlibic. Např. u HK u ČKD je doprava ze všech směrů stejně hustá a z levého pruhu u středu kruháče byste se už také nemuseli dostat Bohužel u nás jsou vícepruhové kruháče stavěny divně. Sice do nich ústí pruhy dva, ale pro výjezd bývá jen jeden. Takže pokud jedete u středu, musíte nejprve vjet do vnějšího a pak teprve vyjet.
Tady ve Španělsku na 16km jich je asi 13. Sice to není žádná dálková silnice, ale dosti zatížená spojka k moři. Bylo to dost otravné, musím říct. Pořád se rozjíždět, zpomalovat. Nic se nesmí přehánět. Ale jak říkám, pokud jede někdo vnějším pruhem, nedovolí si ohrozit ty uvnitř. Tedy nikdy nepoužije vnější pruh k jízdě "dokola".
https://www.google.cz/maps/dir/42.26462 ... a=!3m1!1e3
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: D35 MÚK Úlibice
můžeš mi prosím vysvětlit, jakým způsobem kompenzuje nutné zpomalení před OK a časovou ztrátu to, že se češi naučí používat vícepruhové OK? na "západě" jsem toho najel poměrně dost a nevšiml jsem si, že by někde uměli projíždět OK bez výrazného zpomalení.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 MÚK Úlibice
Tak já nemyslím zpomalení, to musíš všude, pokud nechceš projet skrz trávník Spíš myslím řazení před kruháčem. To je to co zpomaluje provoz ještě víc, či dokonce zastavuje. Podobně jako před omezením na dálnici mají Češi sklon řadit se do vláčku v pravém pruhu a levý je přitom volný.
Jenže, jak jsem psal výše, může za to i projektant kruháče, který místo dvou pruhů ve výjezdu udělal jen jeden a také malý rozměr kruháče. K čemu vjíždět do vnitřního pruhu malého kruháče, když potom nemáte šanci vyjet. Třeba tady:
https://www.google.cz/maps/@50.2318531,15.7917676,3a,75y,107.11h,86.63t/data=!3m7!1e1!3m5!1sIb54SREIkZVqnBtDFy_COQ!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DIb54SREIkZVqnBtDFy_COQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D336.97134%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
nebo tady, kde se čtyři pruhy neustále před každým kruháčem mění jen ve dva:
https://www.google.cz/maps/@50.2201884, ... 312!8i6656
A nyní příklad ze západu:
Vozidla přijíždějí ke kruháči v obou pruzích a ve stejných pruzích jej na protějším výjezdu opustí.
1https://www.google.cz/maps/@42.2646655, ... 312!8i6656
2https://www.google.cz/maps/@42.2646294, ... 312!8i6656
3https://www.google.cz/maps/@42.2646914, ... 312!8i6656
Jenže, jak jsem psal výše, může za to i projektant kruháče, který místo dvou pruhů ve výjezdu udělal jen jeden a také malý rozměr kruháče. K čemu vjíždět do vnitřního pruhu malého kruháče, když potom nemáte šanci vyjet. Třeba tady:
https://www.google.cz/maps/@50.2318531,15.7917676,3a,75y,107.11h,86.63t/data=!3m7!1e1!3m5!1sIb54SREIkZVqnBtDFy_COQ!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DIb54SREIkZVqnBtDFy_COQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D336.97134%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
nebo tady, kde se čtyři pruhy neustále před každým kruháčem mění jen ve dva:
https://www.google.cz/maps/@50.2201884, ... 312!8i6656
A nyní příklad ze západu:
Vozidla přijíždějí ke kruháči v obou pruzích a ve stejných pruzích jej na protějším výjezdu opustí.
1https://www.google.cz/maps/@42.2646655, ... 312!8i6656
2https://www.google.cz/maps/@42.2646294, ... 312!8i6656
3https://www.google.cz/maps/@42.2646914, ... 312!8i6656
Naposledy upravil(a) Honey72 dne 13.1.2017 15:13:30, celkem upraveno 1 x.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 MÚK Úlibice
[quote="Honey72"]...nedovolí si ohrozit ty uvnitř...
ve Francii je pravidlo, že při opouštění OK mají vozidla ve vnitřním pruhu přednost před vozidly ve vnějším pruhu. Nevím, jak je to ve Španělsku, ale OK tam vypadají podobně, tak bych řekl, že tam taky toto pravidlo platí. je podivné, že tomuto pravidlu neodpovídá VDZ, protože přerušovaná čára na okruhu vede dokola. daleko lepší je podle mě spirálové VDZ a řadicí šipky před OK.
ve Francii je pravidlo, že při opouštění OK mají vozidla ve vnitřním pruhu přednost před vozidly ve vnějším pruhu. Nevím, jak je to ve Španělsku, ale OK tam vypadají podobně, tak bych řekl, že tam taky toto pravidlo platí. je podivné, že tomuto pravidlu neodpovídá VDZ, protože přerušovaná čára na okruhu vede dokola. daleko lepší je podle mě spirálové VDZ a řadicí šipky před OK.
Re: D35 MÚK Úlibice
19. 12. 2016 - ÚR na I. etapu - MÚK Úlibice
https://www.mujicin.cz/assets/File.ashx ... ty=1291733
https://www.mujicin.cz/assets/File.ashx ... ty=1291733
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D35 MÚK Úlibice
Proč chodit tak daleko do ciziny? Jezdím denně do Mladé Boleslavi a tam je celá přehlídka dvoupruhých OK.
Tento před MB od Jičína je podle mě úplně ukázková OK a díky velkému poloměru se lidé nebojí používat vnitřní pruh. (to, že tam auta ve špičce stojí až do města kvůli závorám a semaforu u Řepova je věc druhá )
https://www.google.cz/maps/@50.4097667, ... a=!3m1!1e3
Tehle u Kosmonos je zase příkladem toho špatného, protože má pouze jeden pruh na výjezd k dálnici.
https://www.google.cz/maps/@50.4323587, ... a=!3m1!1e3
Osobně bych u Úlibic, když už posouvám čtyřpruhou silnici dál, tak bych tam udělal pojdezd a MÚK.. je to na kopci a na silnici I. třídy takže ty předpisy snad nejsou tak kruté.
Tento před MB od Jičína je podle mě úplně ukázková OK a díky velkému poloměru se lidé nebojí používat vnitřní pruh. (to, že tam auta ve špičce stojí až do města kvůli závorám a semaforu u Řepova je věc druhá )
https://www.google.cz/maps/@50.4097667, ... a=!3m1!1e3
Tehle u Kosmonos je zase příkladem toho špatného, protože má pouze jeden pruh na výjezd k dálnici.
https://www.google.cz/maps/@50.4323587, ... a=!3m1!1e3
Osobně bych u Úlibic, když už posouvám čtyřpruhou silnici dál, tak bych tam udělal pojdezd a MÚK.. je to na kopci a na silnici I. třídy takže ty předpisy snad nejsou tak kruté.
Re: D35 MÚK Úlibice
Jen chci upozornit, že přeložka I/16 od současného konce čtyřpruhu po MÚK, není součástí tohoto ÚR vydaného v prosinci 2016. Zatím ale stále platí návrh na okružní křižovatku pro křížení s komunikací Úlibice - Radim. V minulosti však byla do tohoto prostoru navržena kombinace diamantu a delty s tím, že silnice na Radim bude na mostě.
Re: D35 MÚK Úlibice
Nový leták:
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5539 ... 335619.pdf
Čistopis DÚR na přeložku silnice I/16 byl dokončen. Inženýrská činnost bude zahájena po schválení nového ÚP Úlibice.
Třetí část byla projekčně přiřazena do DÚR k úseku D35 Úlibice–Hořice.
Po kompletaci tří DÚR a tří ÚR dojde ke zpracování DSP jako jeden celek stavby „D35 Úlibice – obchvat“.
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5539 ... 335619.pdf
Čistopis DÚR na přeložku silnice I/16 byl dokončen. Inženýrská činnost bude zahájena po schválení nového ÚP Úlibice.
Třetí část byla projekčně přiřazena do DÚR k úseku D35 Úlibice–Hořice.
Po kompletaci tří DÚR a tří ÚR dojde ke zpracování DSP jako jeden celek stavby „D35 Úlibice – obchvat“.