D35 Úlibice – obchvat
Re: D35 MÚK Úlibice
Pro reagující .. myslel jsem samozřejmě ty turbo-kruháče, kde opravdu mohou vyjíždět oba pruhy ven, čili pravý končí a vyjíždí a levý se rozdvojuje. Smysl těch čistě dvoupruhových kruháčů, kde jsou dva pruhy, ale výjezd jen z krajního absolutně nechápu. Mají smysl na velkých OK, např. na Opatovické křižovatce, nebo té v Ostravě nad D1, tam to chápu. Na běžné OK vůbec, ničemu to nepomůže.
My = jsem myslel v Česku obecně řidiči. Jsem si jist, že každý, kdo navštěvuje dopravní fórum, to umí Bohužel jsem v Brně skoro pokaždé svědkem špatného využívání těch moderních 2-pruhových kruháčů, je to škoda.
A druhá škoda je, související s plynulostí, že většina těchto kruháčů je postavena opravdu s malým poloměrem, ve městě to chápu, ovšem problém jsou kruháče i na silnicích první třídy, většina je postavena tak, že kamiony tam mají problém a OA musí jet "dvojkou" což je podle mě na plynulý průjezd málo.
Pokud by v těchto místech vznikl kruháč, který jde projet 40-50 km/h OA a měl dva pruhy (moderní) pro směr "rovně", tak možná bych to ještě pochopil ... ale ne, nepochopil, nepochopím proč dávat kruháč někam, kde 95% aut jede rovně a vedle se pro ně staví luxusní polopřímá rampa, fakt ne, zločin Když by to bylo na silnici první třídy, ale na křižovatce, kde se hodně odbočuje a napojuje, tak možná.
My = jsem myslel v Česku obecně řidiči. Jsem si jist, že každý, kdo navštěvuje dopravní fórum, to umí Bohužel jsem v Brně skoro pokaždé svědkem špatného využívání těch moderních 2-pruhových kruháčů, je to škoda.
A druhá škoda je, související s plynulostí, že většina těchto kruháčů je postavena opravdu s malým poloměrem, ve městě to chápu, ovšem problém jsou kruháče i na silnicích první třídy, většina je postavena tak, že kamiony tam mají problém a OA musí jet "dvojkou" což je podle mě na plynulý průjezd málo.
Pokud by v těchto místech vznikl kruháč, který jde projet 40-50 km/h OA a měl dva pruhy (moderní) pro směr "rovně", tak možná bych to ještě pochopil ... ale ne, nepochopil, nepochopím proč dávat kruháč někam, kde 95% aut jede rovně a vedle se pro ně staví luxusní polopřímá rampa, fakt ne, zločin Když by to bylo na silnici první třídy, ale na křižovatce, kde se hodně odbočuje a napojuje, tak možná.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 MÚK Úlibice
Už nechme kruháky kruhákama, asi bychom měli jejich problém řešit v jiném vlákně
Zpátky k Úlibicím. Je to tam "prokleté". Vesnice chce obchvat, na druhou stranu nechce ztratit přímé spojení s Jičínem, což je pochopitelné, objíždět to dokola nikdo nebude, ke všemu nutně po dálnici. Takže zbývá buď podkopat stávající silnici 16 a napojit se na starou silnici přes Robousy nebo rozšířit polní asfaltku kolem bažantnice do Robous. Je takřka jisté, že obyvatelé Robous, ale i jakékoliv jiné obce budou nadšeni a tuto možnost přijmou Nemluvě o nutnosti někam napojit doprovodnou komunikaci obcházející dálnici. Takže místo kruháče, který na I/16 nikdo nechce, tam postavíme opravdovou MÚK. Blízkost dálniční MÚK nám to ovšem komplikuje a z poměrně jednoduché MÚK nám to dělá složitější propletenec dvou MÚK. A kdo se možná ozve jako první bude zase vesnice, protože už jedno mimoúrovňové "monstrum" jim přece vyroste na dálničním křížení, proč mít hned dvě ? Už kvůli tomu, že poblíž toho plánovaného kruháče někdo povolil a zahájil výstavbu rodinných domků. I kvůli tomu je kruhák tak odskočený ze současné trasy silnice 16.
Takže nám zbývá v budoucnu postavit MÚK spíš někam směrem k Jičínu než k dálnici.
Zpátky k Úlibicím. Je to tam "prokleté". Vesnice chce obchvat, na druhou stranu nechce ztratit přímé spojení s Jičínem, což je pochopitelné, objíždět to dokola nikdo nebude, ke všemu nutně po dálnici. Takže zbývá buď podkopat stávající silnici 16 a napojit se na starou silnici přes Robousy nebo rozšířit polní asfaltku kolem bažantnice do Robous. Je takřka jisté, že obyvatelé Robous, ale i jakékoliv jiné obce budou nadšeni a tuto možnost přijmou Nemluvě o nutnosti někam napojit doprovodnou komunikaci obcházející dálnici. Takže místo kruháče, který na I/16 nikdo nechce, tam postavíme opravdovou MÚK. Blízkost dálniční MÚK nám to ovšem komplikuje a z poměrně jednoduché MÚK nám to dělá složitější propletenec dvou MÚK. A kdo se možná ozve jako první bude zase vesnice, protože už jedno mimoúrovňové "monstrum" jim přece vyroste na dálničním křížení, proč mít hned dvě ? Už kvůli tomu, že poblíž toho plánovaného kruháče někdo povolil a zahájil výstavbu rodinných domků. I kvůli tomu je kruhák tak odskočený ze současné trasy silnice 16.
Takže nám zbývá v budoucnu postavit MÚK spíš někam směrem k Jičínu než k dálnici.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 MÚK Úlibice
Jde ale o to, že těch aut, která se zde napojují je zanedbatelné minimum. Uvědomte si, že v místě, kde má být kruháč, byť turbo 2-pruhový, tak projíždí nějakých 20 000 aut denně. Vím o místech s podobnými intenzitami a po realizaci kruháče se honem rychle dával pryč, např. I/43 Lipůvka. A tam si uvědomte, cca 1/3 všeho provozu kruháč využívá k odbočení. Tady je to pár aut za den. Chápu obec, že chce napojení na Jičín, udělejme tedy kompromis a to most přes hlavní trasu a takovou polo-MÚK. Udělat připojovací a odbočovací pruhy jen od Jičína na tu vedlejší komunikaci, která hlavní trasu přejde mostem. Řidiči, kteří chtějí na I/16 od severu tam stejně mají komunikaci, která se na I/16 přímo připojuje, akorát musí projet o jednu obec navíc, no bóže
Obyvatelé Úlibic pro směr I/16 musí projet obcí na jih, aby se připojila na I/35 a využila právě nový obchvat, no ježišmarjá, celou obec ?
Nebo druhé řešení, pokud by bylo opravdu nezbytné je připojit všesměrně. Taktéž s mostem přes hlavní trasu a z vedlejší udělat "rampy" k hlavní trase I/16 a umožnit pouze odbočení doprava. Čili to už je taková pocitvější MÚK s tím, že tam nebudou připojovací pruhy směrem na Novou Paku a stejně tak odbočovací od Paky. Mohou tam být např. jen klíny, kurňa hoši uvědomte si, pro kolik to je aut ? To opravdu budeme 20 000 řidičů buzerovat kruháčem, kvůli připojení 2 polňaček ? Když by tohle chystali někde, kde bydlím, tak jdu asi blokovat i obchvat kvůli tomu
Za mě teda rozhodně řešení č. 1 čili umožnit připojení jen k Jičínu, aby prostě nebylo umožněno autům v těchto místech najet na silnici směrem na Novou Paku. Na tohle připojení/odpojení je tam místa dost.
Obyvatelé Úlibic pro směr I/16 musí projet obcí na jih, aby se připojila na I/35 a využila právě nový obchvat, no ježišmarjá, celou obec ?
Nebo druhé řešení, pokud by bylo opravdu nezbytné je připojit všesměrně. Taktéž s mostem přes hlavní trasu a z vedlejší udělat "rampy" k hlavní trase I/16 a umožnit pouze odbočení doprava. Čili to už je taková pocitvější MÚK s tím, že tam nebudou připojovací pruhy směrem na Novou Paku a stejně tak odbočovací od Paky. Mohou tam být např. jen klíny, kurňa hoši uvědomte si, pro kolik to je aut ? To opravdu budeme 20 000 řidičů buzerovat kruháčem, kvůli připojení 2 polňaček ? Když by tohle chystali někde, kde bydlím, tak jdu asi blokovat i obchvat kvůli tomu
Za mě teda rozhodně řešení č. 1 čili umožnit připojení jen k Jičínu, aby prostě nebylo umožněno autům v těchto místech najet na silnici směrem na Novou Paku. Na tohle připojení/odpojení je tam místa dost.
Re: D35 MÚK Úlibice
Osobně bych stál samozřejmě za komfortnějším řešením, avšak je potřeba hledět na daný problém i očima projektanta - nyní na tomto úseku jezdí 20k aut, ale to jen především kvůli tomu, že zde vede původní I/35. Po uvedení východního obchvatu Jičína bude značná část provozu převedena tam a na původní se provoz citelně sníží (tipl bych snížení na 12k). Navíc pokud by se stavěl kolektor, či jinak se napojovala obec, pak je ještě třeba říci, že tento úsek silnice je v kategorii S16,5/80, tedy lanová svodidla - ani ne kategorie na SMV a chápu, že kolektor na silnici první třídy zní trochu jako plýtvání peněz. A taková jedna OK při takových intenzitách tolik škodit nebude.
Re: D35 MÚK Úlibice
A východním obchvatem Jičína je myšlena prostě přeložka I/35 mezi Úlibicemi a Turnovem nebo je v plánu jen dílčí obchvat ? Pokud ta stavba není v plánu v příštích cca 10 letech, jakože pochybuji, tak je přece nesmysl teď tam rvát kruháč. I kdyby byly v někdy v budoucnu intenzity 12-15 tisíc,tak most přes hlavní trasu nejsou vyhozené peníze, ne ?
Pokud je to jen takováhle silnice, jak píšete, tak proč tam nedát rovnou normální stykovou křižovatku ? Myslím tím jen ze strany pro Úlibice, ze severu ne, vedou tam 2 další cesty kousek vedle.
Pokud je to jen takováhle silnice, jak píšete, tak proč tam nedát rovnou normální stykovou křižovatku ? Myslím tím jen ze strany pro Úlibice, ze severu ne, vedou tam 2 další cesty kousek vedle.
Re: D35 MÚK Úlibice
Tak jelikož je stavba za Jičínem dále dělena na dvě stavby a ty jsou v mapové aplikaci v sekci "studie", tak předpokládám, že samotný východní obchvat ještě leták nemá a stavba to bude samostatná, už jen kvůli celkové délce. A vůbec, očima projektanta MÚK Úlibice třeba nebude hotová ani za 10 let a s tím i počítá. Anebo naopak pokud dosavadní projekt má být tím výsledným, třeba provizorní stykové napojení nevyšlo ekonomicky / nebylo z důvodů XY dále sledováno. Nejlépe by bylo stavbu přímo prodiskutovat s projektantem.
Re: D35 MÚK Úlibice
Je no. Tam zadne elegantni reseni neni. Moznym kompromisem by byla asi lowcost MUK s I/16 ve smeru JC.Honey72 píše: Zpátky k Úlibicím. Je to tam "prokleté".
Takhlen lze jen doufat, ze kruhac bude spis takovy fake kruhac, ktery bude diky minimalnimu poctu odbocujicich ve skutecnosti spis T krizovatka.
Re: D35 MÚK Úlibice
To Sauce:Sauce píše:Osobně bych stál samozřejmě za komfortnějším řešením, avšak je potřeba hledět na daný problém i očima projektanta - nyní na tomto úseku jezdí 20k aut, ale to jen především kvůli tomu, že zde vede původní I/35. Po uvedení východního obchvatu Jičína bude značná část provozu převedena tam a na původní se provoz citelně sníží (tipl bych snížení na 12k). Navíc pokud by se stavěl kolektor, či jinak se napojovala obec, pak je ještě třeba říci, že tento úsek silnice je v kategorii S16,5/80, tedy lanová svodidla - ani ne kategorie na SMV a chápu, že kolektor na silnici první třídy zní trochu jako plýtvání peněz. A taková jedna OK při takových intenzitách tolik škodit nebude.
Obavám se, že než se postaví plnohodnotný Východní obchvat Jičína R35kou, tak ty intenzity budou už zase úplně někde jinde(jestli do tý doby nepadne automotive)
Naopak si myslím, že po otevření polo-obchvatu Valdice - Robousy to ještě nějaké auta přidá.
BTW. Spousta šetřílku přijíždějících od Turnova si začne zkracovat cestu po linii Podulší -> Zámezí -> Železnice, tam si to asi užijou (obzvlášť až začne rekonstrukce mostu na obchvatu JC)
Zpět k Ulibici - nejoptimálnější by asi bylo udělat podjezd v prostoru pod stavající KO jako to mají Robousy https://www.google.cz/maps/@50.4308642, ... 6656?hl=cs
Nerolama
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 MÚK Úlibice
Jenže ač jednoduché řešení, podjezd samotný neřeší: 1/ napojení Úlibic na Jičín. 2/ doprovodnou komunikaci
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 MÚK Úlibice
@Honey72
Napojení Úlibic s jedním podjezdem by mohlo vypadat takto: https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... 200OcfhNZz
Jelikož se s D35 mezi Jičínem a Turnovem stejně nepočítá, doprovodná komunikace by ani nebyla potřeba. Za výhledové se dá považovat možné napojení právě za podjezdem I/16 u Úlibic
Napojení Úlibic s jedním podjezdem by mohlo vypadat takto: https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... 200OcfhNZz
Jelikož se s D35 mezi Jičínem a Turnovem stejně nepočítá, doprovodná komunikace by ani nebyla potřeba. Za výhledové se dá považovat možné napojení právě za podjezdem I/16 u Úlibic
Re: D35 MÚK Úlibice
Doprovodnou komunikaci to neřeší, ale ten most stačí. Přidělat k tomu "rampy" v podobě klínů pro připojení/odpojení Úlibice-Jičín a je to vyřešeno. Nemusí se stavět monstrózní MÚK, jen prostě 2 jednosměrné
Něco takového, ale v menším provedení:
https://www.google.cz/maps/@49.4431592, ... !1e3?hl=cs
Něco takového, ale v menším provedení:
https://www.google.cz/maps/@49.4431592, ... !1e3?hl=cs
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 MÚK Úlibice
Pánové, vždyť je to tu pořád dokola To napojení na starou jičínskou silnici by Robousy nepřipustily. Už vidím jak se z ospalé, dnes slepé ulice stane průjezdná komunikace A s tou MÚK namísto kruhového objezdu ? I kdyby byla sebejednodušší, komplikuje to velice blízká dálniční MÚK a také blízká zástavba domků.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 MÚK Úlibice
Asi takhle schématicky
jako v Bezděčíně
https://mapy.cz/zakladni?x=14.8977639&y=50.3846593&z=18
bez přípojení na Robousy
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Alibice
ale to je asi moc pro 299 obyvatel
jako v Bezděčíně
https://mapy.cz/zakladni?x=14.8977639&y=50.3846593&z=18
bez přípojení na Robousy
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Alibice
ale to je asi moc pro 299 obyvatel
- Přílohy
-
- mistní.jpg (100.35 KiB) Zobrazeno 12984 x
Nerolama
Re: D35 MÚK Úlibice
Myslím, že by bylo dobré připomenout jak vypadal původní návrh. Mini-kruháč takto blízko obce, pokud vím, zablokovaly Úlibice, a pokud budou památkáři z Jičína blokovat rampu 6 metrů nad okolím kvůli zásahu do krajiny, je možné, že vrátí do hry tuto příšernost.
Re: D35 MÚK Úlibice
Včera na ČT k tématu: https://www.ceskatelevize.cz/porady/101 ... deo/695073
Re: D35 MÚK Úlibice
Znám ještě starší návrh, kdy odklon I/16 na sever nebyl tak velký jak se navrhuje dnes a Úlibice + Radim měly být napojeny plnohodnotnou MÚK.Jirka95 píše:Myslím, že by bylo dobré připomenout jak vypadal původní návrh. Mini-kruháč takto blízko obce, pokud vím, zablokovaly Úlibice, a pokud budou památkáři z Jičína blokovat rampu 6 metrů nad okolím kvůli zásahu do krajiny, je možné, že vrátí do hry tuto příšernost.
Jinak za vzniklou situaci s památkáři si ŘSD více méně může samo. Požádalo si odbor územního plánování v Jičíně o ÚPI, v té bylo info o ochranném pásmu památkové zóny, ovšem nepředali to nejspíš projekční firmě. Ta pak od MěÚ už chtěla jen závazná stanoviska, ovšem odbor památkové péče nepožádala.
Re: D35 MÚK Úlibice
Co kdyby ÚR bylo vydáno s tím, že do DSP je nutné zapracovat požadavek památkářů na snížení nivelety?
Re: D35 MÚK Úlibice
Možná to tu už bylo, ale nenašel jsem to.
V showreel videu Valbeku je pár záběrů z vizualizace MÚK Úlibice.
Všimnětte jste si, že se vlastně minimálně 15 let po dokončení, než se dodělá pokračování I/35, budou dva dálniční pruhy stažené do jednoho odbočováku a hned potom se rozdělí na dva mega vytížené směry... Proč jen je tohle v českých dálnčních stavbách taková klasika?
Video
V showreel videu Valbeku je pár záběrů z vizualizace MÚK Úlibice.
Všimnětte jste si, že se vlastně minimálně 15 let po dokončení, než se dodělá pokračování I/35, budou dva dálniční pruhy stažené do jednoho odbočováku a hned potom se rozdělí na dva mega vytížené směry... Proč jen je tohle v českých dálnčních stavbách taková klasika?
Video
Re: D35 MÚK Úlibice
Ale podle norem to je!!! Tahle naše nepružnost a přesvědčení, že jiné vyspělé země to dělají špatně, takže musíme jít vlastní cestou, jsou opravdu děsivé... Viz. třeba I/4 před múk Lahovice ve směru Strakonice-D0, kde se jeden odpojovací pruh na velmi krátkém úseku hned dělí na TŘI RŮZNÉ SMĚRY...
Re: D35 MÚK Úlibice
Stavební úřad v Jičíně vydal negativní územní rozhodnutí - ŘSD se odvolalo.
Tak to dáme ještě do třetice jako 2km D35 u Olomouce? To je fakt strašný
I když zase je tu příležitost trochu překreslit to řazení pruhů a potencionálně odstranit kruháč... další 2 roky na diskusi k dobru.
Tak to dáme ještě do třetice jako 2km D35 u Olomouce? To je fakt strašný
I když zase je tu příležitost trochu překreslit to řazení pruhů a potencionálně odstranit kruháč... další 2 roky na diskusi k dobru.
Re: D35 MÚK Úlibice
A proč sem nedáš odkaz. Teď abych to hledal.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D35 MÚK Úlibice
Já ho nenašel. Taky jsem tím chvíli strávil, protože jsem si to zamítnutí chtěl přečíst.
Čerpal jsem z nového letáku
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/51/ ... bchvat.pdf
Čerpal jsem z nového letáku
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/51/ ... bchvat.pdf
Re: D35 MÚK Úlibice
Negativní územní rozhodnutí, co to je? Sice občas stavební úřady vydávají zvláštní věci, ale o tomto jsem ještě neslyšel.Jirka95 píše:Stavební úřad v Jičíně vydal negativní územní rozhodnutí - ŘSD se odvolalo.
Re: D35 MÚK Úlibice
Co si přečíst leták?Sosa píše:Negativní územní rozhodnutí, co to je? Sice občas stavební úřady vydávají zvláštní věci, ale o tomto jsem ještě neslyšel.Jirka95 píše:Stavební úřad v Jičíně vydal negativní územní rozhodnutí - ŘSD se odvolalo.
"Dne 20. 6. 2019 SÚ v Jičíně vydal rozhodnutí o zamítnutí umístění stavby z důvodu
nesouhlasného stanoviska památkové péče."
Nejsem právník čili jsem nevěděl, že "zamítnutí" nerovná se "negativní rozhodnutí".
Re: D35 MÚK Úlibice
Jirka95: Správně je "zamítl podanou žádost o vydání ÚR", to znamená, že požaduje přepracovat DÚR, tak, aby vyhovovala stanovisku památkářů. Pokud se DÚR musí přepracovat, tak je nutné pak vést nové územní řízení od začátku. Tomu se snaží ŘSD odvoláním vyhnout.