D35 Úlibice – obchvat
Re: D35 MÚK Úlibice
hele na ty I/16 od Jičína se už dnes jezdí jako na dálnici(traktory tam myslím nesmí) a než KO na 4-pruhu tak radši výjimku na daln. známku pro místní.
Otazka jestli se tam ten normově přípojovak nacpe.
Otazka jestli se tam ten normově přípojovak nacpe.
Nerolama
Re: D35 MÚK Úlibice
V dokumentaci EIA se prověřovala i varianta s križovatkou tvaru diamant.. Proč nakonec vybrali kruháč bude mít stejný důvod, jako kruháč na výjezdu a úrovňové křížení místo trubky na nájezdu od Štiková na budoucím obchvatu Nové Paky ---> UŠETŘÍME
Přímo se mě tato stavba týká, čili jsem si říkal, zda by se tam ten diamant nedal nějak "prosadit" ne záměrným zdržováním, ale nějakým rozumným dopisováním, připomínkováním nebo tak.
Ještě otázka.. Předpokládám že čtyřpruh Jičín - Úlibice zůstane v kategorii S15 s žiletkou na motorkáře uprostřed... Nebo se počítá v budoucnu s nějkaou přestavbou? V připomínkách ZÚR kraje psal Jičín o zahájení prací na zkapacitnění obchvatu Jičína (rozšíření na čtyrpruh).
Přímo se mě tato stavba týká, čili jsem si říkal, zda by se tam ten diamant nedal nějak "prosadit" ne záměrným zdržováním, ale nějakým rozumným dopisováním, připomínkováním nebo tak.
Ještě otázka.. Předpokládám že čtyřpruh Jičín - Úlibice zůstane v kategorii S15 s žiletkou na motorkáře uprostřed... Nebo se počítá v budoucnu s nějkaou přestavbou? V připomínkách ZÚR kraje psal Jičín o zahájení prací na zkapacitnění obchvatu Jičína (rozšíření na čtyrpruh).
Re: D35 MÚK Úlibice
Tohle vypadá jako zdaleka nejrozumnější řešení.vodouch2000 píše:Proč musí být to napojení Úlibic nutně západně od MÚK? Nešlo by obec na I/16 napojit někde tady?
https://mapy.cz/s/3rnKR
A tu okresku III/2862 buď uplně zrušit (od severu by těch pár aut projíždělo Dřevěnicemi), a nebo ji přeložit a napojit pod těmi Dřevěnicemi na III/2863.
Re: D35 MÚK Úlibice
Mně by se líbilo rozšíření účelové komunikace https://mapy.cz/s/3rrBe
Re: D35 MÚK Úlibice
Všichni to berete jenom jako cestu pro pár místních, ale řekl bych, že roli tady hraje i to, že to musí sloužit jako doprovodka pro dálnici.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: D35 MÚK Úlibice
Tak nějak, jako pardon, ale pokud je na výběr umožnit připojení 1-3 obcí na úkor 20 000 řidičů, kteří se sjedou z dálnice a silnice první třídy dohromady, tak pokud tohle řešení (OK) někdo myslí vážně, tak by zasloužil asi vyhodit. Podle mě je prasárna rvát kruháče na silnice první třídy, kde jezdí 15 a více tis. aut za den, ale chápu, že někde to buď nejde jinak, nebo je to opravdu nejlepší řešení, ale dát to na čtyřpruh To už je fakt silný kafe toto Jako proč děláme 4-pruhy, když tam pak stejně není MÚK. Něco jiného samozřejmě ve městě ..
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 MÚK Úlibice
Přesně jak píše Majkii, severní napojení není jen pro cesty Úlibičanů do práce v Jičíně, ale i jako doprovodka dálnice. Požadavek obce je nejezdit do Jičína nějakou zajížďkou, nejlépe zachovat původní místo napojení a přes to vlak nejede. Nebude napojení, nebude obchvat. Kruhový objezd nám připadá jako katastrofa, ale ona to zas taková luxusní čtyřpruhovka není. Nebýt lanových svodidel, zůstane rozdělená jen čárou. Navíc je z ní devět odboček na pole a desátá přes benzínku k cyklostezce. Na čtyřpruhovce není zakázán provoz traktorů ani cyklistů. Je to prostě jen klasická jednička, kde se na úkor chybějícího odstaveného pruhu vybudovaly čtyři užší jízdní pruhy. Je to vlastně taková třípruhová silnice v praxi, kde má krátký úsek sloužit k bezpečnému předjetí kamionu, za kterým se vlečete dvacet minut. Jenže každý tam vystřelí jak na dálnici a před kruhákem nebo před sjezdem do Jičína se pak diví, že je tam kolona
Pravdou zůstává, že nadjezd a jednoduché mimoúrovňové napojení by bylo lepší, ale dočkáme se ho (pokud někdy) až později. Lepší vydržet roky s kruhákem než roky bez obchvatu.
Pravdou zůstává, že nadjezd a jednoduché mimoúrovňové napojení by bylo lepší, ale dočkáme se ho (pokud někdy) až později. Lepší vydržet roky s kruhákem než roky bez obchvatu.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 MÚK Úlibice
Pořád bych byl radši, kdyby ještě teď udělali bypass od Nové Paky na Jičín a nikomu by ta křižovatka extra nevadila. Ale pokud jedu od odbočky na Stav 5 km v koloně k minikruháčku kvuli absenci kousku asfaltu za 100 000 Kč tak nechci čekat 7 let na křižovatku za miliardu.
Re: D35 MÚK Úlibice
Nekolik poznamek. Ten bypass tam mel byt postaven, hned co zborili ten dum vedle krizovatky. Nevim na co cekali. Ze lidi prestanou jezdit do Krkonos? I na ty ctyry roky by to ted stalo za to.
Za druhy, ten planovany kruhac na I/16 je megaprasarna. Stejne jako na I/3 Cervene Vrsky, a stejne jako pokus do MUK D6/I16 zabudovat polni cesty. Je potreba budovat i kvalitni silnice prvni tridy, nejen dalnice. Vzdyt ta I/16 bude v budoucnu podstate peaz s I/32 (pokud ma koncit na nejake rozumne krizovatce, nebo jako spojeni D11-D35). A dost dlouho mozna bude v peazi i s I/35. Stejne tak asi neprestanou lidi jezdit do Krkonos.
Ulibice mohou byt pripojeny mostem pres I/16 na cestu z Robous. S doprovodnou komunikaci by to bylo slozitejsi, ale jiste by to slo resit sjezdem/najezdem u Luzan. Nebo kus silnice a ur. kr., tam kde se napojuje silnice od Drevenic.
Nakonec bych jeste chapal argument cenou, ale pak nechapu proc stavet tak obludnou krizovatku, abych hned za ni postavil kruhac. To uz tam mohl byt rovnou ctyrlistek, nebo i ctyrlistek bez nekterych vetvi.
No a nakonec je tady bezpecnost. Bud ten kruhac bude designovanej tak, aby bylo potreba zpomalit (a cekaji nas dale vesele kolony), nebo ridici za chvili prijdou na to, ze na nem nikdo nekrouzi, a zacnou ho projizdet rovne. Coz obcas nedopadne dobre.
Za druhy, ten planovany kruhac na I/16 je megaprasarna. Stejne jako na I/3 Cervene Vrsky, a stejne jako pokus do MUK D6/I16 zabudovat polni cesty. Je potreba budovat i kvalitni silnice prvni tridy, nejen dalnice. Vzdyt ta I/16 bude v budoucnu podstate peaz s I/32 (pokud ma koncit na nejake rozumne krizovatce, nebo jako spojeni D11-D35). A dost dlouho mozna bude v peazi i s I/35. Stejne tak asi neprestanou lidi jezdit do Krkonos.
Ulibice mohou byt pripojeny mostem pres I/16 na cestu z Robous. S doprovodnou komunikaci by to bylo slozitejsi, ale jiste by to slo resit sjezdem/najezdem u Luzan. Nebo kus silnice a ur. kr., tam kde se napojuje silnice od Drevenic.
Nakonec bych jeste chapal argument cenou, ale pak nechapu proc stavet tak obludnou krizovatku, abych hned za ni postavil kruhac. To uz tam mohl byt rovnou ctyrlistek, nebo i ctyrlistek bez nekterych vetvi.
No a nakonec je tady bezpecnost. Bud ten kruhac bude designovanej tak, aby bylo potreba zpomalit (a cekaji nas dale vesele kolony), nebo ridici za chvili prijdou na to, ze na nem nikdo nekrouzi, a zacnou ho projizdet rovne. Coz obcas nedopadne dobre.
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: D35 MÚK Úlibice
Geo: Přesně jak píšete, takový kruháč na 4 pruhu byl dříve v Kolíně. Řidiči v pravém pruhu ho mohli projet rovně bez kroužení, což se tam také zhusta dělo. O kolize s vozidly jedoucími v levém pruhu tam zřejmě nebyla nouze, a tak tam museli nakonec udělat zúžení do jednoho pruhu a esíčkem donutit řidiče zpomalit a pěkně obkroužit. https://mapy.cz/s/3rz9L
Hlavně mi není jasné, proč to má být dočasný stav - to je dotaz na Honeyho 72. Kdy se tedy nahradí ta OK něčím jiným? Až se postaví pokračování I/35 dále na Turnov a tím na tomto úseku ubude velká část aut? To přece nemá žádnou logiku...
Hlavně mi není jasné, proč to má být dočasný stav - to je dotaz na Honeyho 72. Kdy se tedy nahradí ta OK něčím jiným? Až se postaví pokračování I/35 dále na Turnov a tím na tomto úseku ubude velká část aut? To přece nemá žádnou logiku...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 MÚK Úlibice
Dočasný spíš v uvozovkách, než někdo dostane rozum nebo než se sníží intenzita dopravy severním obchvatem Jičína Nechci se zastávat kruhového objezdu, také mi nejsou mimo obec po chuti, ale on sám nemůže za to, že po něm na čtyřpruhovkách neumíme jezdit. Většina českých či východních řidičů by skončila karambolem na prvním podobném objezdu ve Francii či Španělsku, kde se vícepruhovými objezdy projíždí docela rychle. A na vině je jedna hlavní zásada, kterou pořád nedokážeme pochopit. U nás jakmile vjedeme do kruháče, jsme páni silnic, nic jiného nás nezajímá. Kdežto v královstvích objezdů dávno přišli na to, že pokud budou k sobě řidiči ohleduplní a dávat na sebe navzájem pozor po celou dobu průjezdu křižovatkou, projedou objezdem možná pomaleji, ale zato svižně. Ano, přiznávám, i mě tam chvilku trvá, než přivyknu tamním zásadám Ta hlavní zní, vnější (pravý) pruh nikdy nepoužívat, pokud nehodlám na kruhovém objezdu odbočit doprava nebo za objezdem pokračovat přímo. Pravým pruhem se nekrouží ! A zásada na malých kruhácích: po kruhovém objezdu jedu takovou rychlostí, aby přede mě do objezdu mohlo najet auto i z jiné silnice (podobně jako u zipu). U nás se snažíme trhnout rekord za nejrychlejší průjezd a když tam někdo vjede, tak troubíme, nadáváme, vždyť přece máme přednost, ať si ta kolona ze všech stran hezky stojí, já jsem pán
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 MÚK Úlibice
Hezky sepsáno, kde se to dá podepsat?
Re: D35 MÚK Úlibice
Přesně tak Honey !! adamos to 100% vystihl. Tak kde ?
Re: D35 MÚK Úlibice
TN: neni to spis kvuli prechodum pres dva pruhy? Dnes to neni nejak v oblibe.
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: D35 MÚK Úlibice
AF-1: Myslím, že ty přechody byly spíš podružné. Jezdit dřív tím kruháčem v levém pruhu bylo vážně o strach, musel jste se ubezpečit, že řidič v pravém pruhu o vás ví a kruháč skutečně obkrouží, aby vám tam zůstalo místo. Takže se vůbec nedivím, když po otevření obchvatu a výrazném poklesu intenzit, které již nevyžadovaly souvislý 4 pruh, ten kruháč takto přestavěli. A ty přechody se s tím svezly také. Mimochodem před přestavbou, která proběhla nekdy 2012 - 2014 to tam vypadalo takhle https://mapy.cz/s/3rzNP
Re: D35 MÚK Úlibice
to je jasný, když už jsem tu kolonu vystál, tak jsem pánHoney72 píše:...
U nás se snažíme trhnout rekord za nejrychlejší průjezd a když tam někdo vjede, tak troubíme, nadáváme, vždyť přece máme přednost, ať si ta kolona ze všech stran hezky stojí, já jsem pán
ostatní ať taky pěkně stojej
a ty vychcánky co to zkouší levým, je třeba nepustit, ať si daj pěkně čestný kolečko a příště nemachrujou
že by se to s MUK nestávalo
no nestávalo, takže to musí být záměr
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D35 MÚK Úlibice
Ale já jsem borec největší, tak na vjezdu jedu vlevo, předjedu celou frontu a pak co? Na kruháč vjedu šikmo rovnou do pravého CO NA MĚ TROUBÍŠ, PŘECE JSEM JEL V RYCHLÉM NE?
Děsí mě jak často se tohle u Hradce Králové nebo v Mladé Boleslavi stává.. bral bych za to papíry na místě.
Děsí mě jak často se tohle u Hradce Králové nebo v Mladé Boleslavi stává.. bral bych za to papíry na místě.
Re: D35 MÚK Úlibice
Chápu to tak, že by jste bral doklady těm, kteří jedou v levém pruhu když v pravém je kolona?Jirka95 píše:..... bral bych za to papíry na místě.
Re: D35 MÚK Úlibice
já to chápu tak, že by je bral za ohrožení-omezení jiného účastníka provozu jedoucího pravým pruhem na kruhový objezd
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D35 MÚK Úlibice
Myslím, že nechápete. Já si myslím, že to bylo myšleno tak, že by bral papíry těm, kteří na vícepruhový kruháč vletí levým a pak stejně na kruháči najedou do pravého. Naprostý souhlas s Jirkem pokud to tak bylo myšleno My ty 2-pruhové kruháče fakt neumíme používat, a to jsou převážně zatím jen 2-pruhovédavidb píše:Chápu to tak, že by jste bral doklady těm, kteří jedou v levém pruhu když v pravém je kolona?Jirka95 píše:..... bral bych za to papíry na místě.
Re: D35 MÚK Úlibice
Ty klasické 2-pruhové kruháče jsou totiž špatně už z principu, protože obsahují kolizní bod při opouštění kruháče z levého pruhu. Bezpečný průjezd levým vyžaduje zručnost, předvídavost, toleranci, důsledné používání zrcátek a povědomí o mrtvých úhlech. Proto se taky už nově nenavrhují.
Řešením jsou spirálové kruháče a já osobně bych se přimlouval za co nejrychlejší systematické přemalování všech 2-pruhových OK na spirály.
Trochu OT - sorry
Řešením jsou spirálové kruháče a já osobně bych se přimlouval za co nejrychlejší systematické přemalování všech 2-pruhových OK na spirály.
Trochu OT - sorry
Re: D35 MÚK Úlibice
Také zálěží na poloměru toho turbokruháče a vzdálenosti mezi vjezdem a výjezdem. Češi bohužel často nedávají blinkr při výjezdu z kruháče.
Re: D35 MÚK Úlibice
Muzete mi, prosim, definovat skupinu, jiz jste myslel pouzitim zajmena my?Aram96 píše: My ty 2-pruhové kruháče fakt neumíme používat, a to jsou převážně zatím jen 2-pruhové
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 MÚK Úlibice
U Hradce je hlavně problém v tom, že vjezd je dvěma pruhy ale výjezd jen jedním. Takže řidič co vjede levým je pak nucen uvnitř kruhového objezdu měnit pruh, či dokonce zastavit, protože Vás do pravého nechtějí pustit. Na západě máte téměř jistotu, že Vám cestu nikdo křížit nebude.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 MÚK Úlibice
Ja bych teda jeste ponekdud zpetne reagoval na poznamku, ze rychlost prujezdu kruhacem, je jen ceskej problem. Myslim si, ze to neni pravda. A fakt bych chtel videt ty kruhace, ktery se daji jezdit dvama pruhy (nebo treba i jednim) 90km/h za normalniho provozu.