D35 Úlibice – obchvat
Re: D35 MÚK Úlibice
No, oproti těm situacím z roku 2010 je zásadní rozdíl v tom, že I/16 prochází přes D35 bezkolizně, což mi přijde jako zásadní zlepšení a přínos pro BESIP.
Mimochodem, já tu nezpochybňuju, že tam mohla existovat nějaká malá MÚK, mě nepřijde vhodná ani ta varianta B 2010. Lepší by bylo oddálit napojení směr N. Paka tak, že sjezd a nájezd by byl umístěn zhruba v prostoru dnešní malé OK a na opačné straně se to taky dalo řešit jinak, aby ty vzdálenosti křižovatek byly o něco větší. Ale teď už to nikdo neudělá...
Mimochodem, já tu nezpochybňuju, že tam mohla existovat nějaká malá MÚK, mě nepřijde vhodná ani ta varianta B 2010. Lepší by bylo oddálit napojení směr N. Paka tak, že sjezd a nájezd by byl umístěn zhruba v prostoru dnešní malé OK a na opačné straně se to taky dalo řešit jinak, aby ty vzdálenosti křižovatek byly o něco větší. Ale teď už to nikdo neudělá...
Re: D35 MÚK Úlibice
takže zbývá poslední možnost, aby tendr vyhrála ta firma, co stavěla křižovatku u Zbraslavi...mapman píše:...
Nejsme v soukromém sektoru... Ta změna se měla udělat při projektování DUR nebo v rámci jejího zadání a ne v situaci, kdy se řeší stavební povolení.
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: D35 MÚK Úlibice
Souhlas, to by byl běh na dlouhou trať. Změnit ale tu OK na MÚK by byl běh maximálně na 1500 m, kdyby se začalo třeba loni. Myslím, že i teď, holt by počkalo zpracování DSP řekněme rok. Nic strašného.mapman píše:Nejspíš ano, muselo by se to řešit nějaký kolektorovým způsobem. Nebo se taky mohlo to křížení zrušit a místo něj postavit nadjezd. Nebo taky mohla být velká křižovatka přeprojektována na MÚK s okružním pásem jako Opatovice nebo Rudná a do něj se mohly připojit Úlibice i ta druhá ves... Ale to je všechno běh na dlouho trať.
A nevím, k čemu kolektory, vždyť to není dálnice, ale jen silnice první třídy, x-setmetrový přídatný pruh mezi oběma MÚK by byl naprosto dostačující řešení a vše by splňoval.
Klidně i MÚK stylu Plotiště nebo Opatovice by zde bylo BOHUŽEL rozumnější řešení (když to vezmu jako generál po bitvě, tohle řešení nyní samozřejmě neprosazuji). Takhle se postaví drahá křižovatka, aby byl pohodlný průjezd po I/16 přes křížení s D35, ABY potom doprava dojela stejně na OK. Opravdu marně tu hledám byť jen špetku logiky. I/16 není žádná "dálniční" jednička, když už zde vyhrála takhle honosná MÚK, (a já jsem jejím fandou, akorát by se mohly lepší MÚK objevovat i jinde), pak mají prostě dál být jen a jen MÚK.
Vyhrála zde laxnost a pohodlnost, ne zdravý rozum. Bohužel.
Re: D35 MÚK Úlibice
Ač už to tu zaznělo stokrát, tak ten kruháč, ten prostě bolí ... přitom by se nabízelo takové pěkné řešení ...
- Přílohy
-
- MUK Ulibice (2).png (136.58 KiB) Zobrazeno 10894 x
Re: D35 MÚK Úlibice
Jestli je něco z Bártovy éry přes co se nepřenesu, tak je to tehle kruháč.
Psal jsem kvůli tomu panu Mátlovi i ministru Havlíčkovi (myslím, že i jejich předchůdcům) třístránkový dopis s ozdrojovanými informacemi ohledně intenzit, historického vývoje této stavby i jednoduchosti lepšího řešení a argumenty proč je tohle trestuhodně odfláklé řešení. Bez odezvy, bez reakce. Je to vlastně i důvod, proč už jsem nad českou dálniční sítí zlomil hůl, přestalo mě to zajímat a nečekám, že se jí někdy dočkáme a už ani vlastně poslední rok nesleduji toto fórum.
O to víc, protože tam velmi často jezdím a v koloně od Nové Paky o nedělích stojím, a to je kolikrát až po odbočku Na Špici (II/501).
Psal jsem kvůli tomu panu Mátlovi i ministru Havlíčkovi (myslím, že i jejich předchůdcům) třístránkový dopis s ozdrojovanými informacemi ohledně intenzit, historického vývoje této stavby i jednoduchosti lepšího řešení a argumenty proč je tohle trestuhodně odfláklé řešení. Bez odezvy, bez reakce. Je to vlastně i důvod, proč už jsem nad českou dálniční sítí zlomil hůl, přestalo mě to zajímat a nečekám, že se jí někdy dočkáme a už ani vlastně poslední rok nesleduji toto fórum.
O to víc, protože tam velmi často jezdím a v koloně od Nové Paky o nedělích stojím, a to je kolikrát až po odbočku Na Špici (II/501).
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 MÚK Úlibice
Kruháč je hnus, ale proti současné situaci to bude stokrát lepší. Ty čtyřpruhovka od Jičína je naprosto k ničemu, když dnes končí sjetím do jednoho pruhu. To samé kolony od Paky jsou zbytečné, protože chybí bypass. Kdyby ten kruhák aspoň vybudovali s předstihem zvlášť, když se jim úlibický obchvat pořád vleče.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 MÚK Úlibice
Nová smlouva, která se tváří jako DSP, ale v jejím rámci je úprava DÚR pro MÚK i části obchvatu. Nechci to zakřiknout a je to spíše takové přání, ale co když nechal pan Mátl upravit ten kruháč? I když za 2 miliony asi ne no
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/17483179
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/17483179
V rámci plnění této zakázky musí být některé stavební objekty z objektivních důvodů technicky upraveny
proti původní projektové dokumentaci DÚR a tím i proti již vydaným pravomocným územním
rozhodnutím, zároveň musí být doplněny objekty nové. Potřeba těchto úprav vyplynula z podkladů,
na základě kterých je zpracovávána projektová dokumentace DSP zpracovávána nebo ze změn v území,
které nastaly v období mezi zpracováním projektových dokumentací DUR a DSP nebo z požadavků
novelizovaných norem a předpisů nebo na základě požadavků správců, tedy nezávisle na zhotoviteli
a ve většině případů i nezávisle na objednateli a charakter těchto změn vyžaduje zajištění změny již
vydaných pravomocných územních rozhodnutí. Seznam stavebních objektů vyžadujících zajištění změny
územního rozhodnutí včetně specifikace změny je uveden v příloze č. 1 tohoto Dodatku č. 1.
Re: D35 MÚK Úlibice
Spíše bych to otočil. Když už se to bude muset překopávat a žádat znovu o UR (je jedno kvůli čemu), tak by se ten kruháč mohl změnit na MÚK nebo obyčejný most bez napojení.
Když to přeženu, tak sem se mohl klidně dát tvar MÚK Plotiště. D35+I/35 jako hlavní trasa, polopřímá rampa pro D35>Jičín, jízda po samotné I/16 klidně po velkém kruháči uprostřed MÚK a do něj připojená klidně nějaká "polňačka".
Když to přeženu, tak sem se mohl klidně dát tvar MÚK Plotiště. D35+I/35 jako hlavní trasa, polopřímá rampa pro D35>Jičín, jízda po samotné I/16 klidně po velkém kruháči uprostřed MÚK a do něj připojená klidně nějaká "polňačka".
Re: D35 MÚK Úlibice
Furt lepší než stávající stav...
Re: D35 MÚK Úlibice
Běží EIA na rozšíření části obchvatu Jičína na 4 pruh, mají technickou studii na zbytek a na konci postaví retardér. Ale jako jo no, lepší než současné provizorium.
Plná velikost tady
Plná velikost tady
Re: D35 MÚK Úlibice
Zůstala tu pořádná dálniční křižovatka, ale z ní jedním směrem následuje kruháč a druhým směrem 3-pruh. Popravdě se mi třeba vůbec nelíbí ta rampa pro I/16 > I/35 směr Liberec (v budoucnu). Je zbytečně honosná a zabírá zbytečně plochy, mohla by vést "uvnitř" té velké polopřímé tak, jak se to staví skoro na všech podobných křižovatkách. Je to zde prostě všechno totální nonsense a tam, kde by takováhle křižovatka byla na místě, se staví kruháče v dálniční křižovatce pro vyloženě změnu dálnice. A tady pro silnici první třídy (a ještě s kruháčem) takovéhle veledílo, které zabere plochy více jak celá obec vedle.
Re: D35 MÚK Úlibice
Která trvá na super veledíle, jinak sype písek do soukolí....
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 MÚK Úlibice
Ta rampa 16>35 Trutnov>Liberec je dost důležitá. V tomto směru jezdí hodně aut. A to nejen od Trutnova, ale i od Vrchlabí, protože to je přes Jičín rychlejší a pohodlnější, než přes hory. Možná proto je rampa tak "kolosální". A pokud by byla kratší a uvnitř křižovatky, zase by musely být delší oba mosty kvůli připojovacím a odbočovacím pruhům. Prudší stoupání rampy ... prostě to má svůj důvod
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 MÚK Úlibice
Dobrá beru. Nicméně je smutné, že na vytíženějších uzlech taková není. Prostě u nás se staví podle toho, jak to která kancelář nakreslí (a nic víc se neřeší) a nebo podle toho, jestli na to šáhl Bárta nebo ne.
Nejhorší je, že když se podíváme na uzly ve Slovinsku, Chorvatsku apod., tak je prostě mají postavené často naprosto vzorově, především jsou tam dlouhé a 2-pruhové rozplety. I ti Slováci jsou na tom většinou lépe. A my místo toho, abychom se poučili ze Sedlic či pražského okruhu, kde téměř každá křižovatka má nějaký nedostatek, tak stavíme na křížení dálnic kruháče a obyč přídatné pruhy. (OT).
Nejhorší je, že když se podíváme na uzly ve Slovinsku, Chorvatsku apod., tak je prostě mají postavené často naprosto vzorově, především jsou tam dlouhé a 2-pruhové rozplety. I ti Slováci jsou na tom většinou lépe. A my místo toho, abychom se poučili ze Sedlic či pražského okruhu, kde téměř každá křižovatka má nějaký nedostatek, tak stavíme na křížení dálnic kruháče a obyč přídatné pruhy. (OT).
Re: D35 MÚK Úlibice
Možná nové územko kvůli zasedání CK a dvěma kruháčům...?
Re: D35 MÚK Úlibice
Můj dotaz:
Dobrý den, kdo tento paskvil - kruháč na 4pruhu vymyslel? To snad ani nemyslel vážně...
Z názorů některých odborníků i laické veřejnosti je toto prostě nesmysl a měli byste napojení Úlibic přeprojektovat.
Odpověď po dlouhé době:
Dobrý den, v reakci na Váš mail viz níže Vám bohužel nedokážu sdělit, kdo vymyslel okružní křižovatku na budoucím obchvatu I/16 Úlibice.
S pozdravem...
Dobrý den, kdo tento paskvil - kruháč na 4pruhu vymyslel? To snad ani nemyslel vážně...
Z názorů některých odborníků i laické veřejnosti je toto prostě nesmysl a měli byste napojení Úlibic přeprojektovat.
Odpověď po dlouhé době:
Dobrý den, v reakci na Váš mail viz níže Vám bohužel nedokážu sdělit, kdo vymyslel okružní křižovatku na budoucím obchvatu I/16 Úlibice.
S pozdravem...
Re: D35 MÚK Úlibice
Nějakej jouda.
Tenhle trojlístek měl být v Plotištích a tvar MÚK Plotiště mohl být klidně tady, včetně napojení té vedlejší komunikace, namísto kruháku na 4-pruhu. A bylo by to. Ne.. my radši naopak, my chceme kruháč do dálničního křížení.
Tenhle trojlístek měl být v Plotištích a tvar MÚK Plotiště mohl být klidně tady, včetně napojení té vedlejší komunikace, namísto kruháku na 4-pruhu. A bylo by to. Ne.. my radši naopak, my chceme kruháč do dálničního křížení.
Re: D35 MÚK Úlibice
Hovi, snad jsi vážně nečekal, že jeden jouda "práskne" druhého ? Je spíše smutné, že ten zjevný problém nevadí kompetentním osobám...
Re: D35 MÚK Úlibice
hovi píše:Můj dotaz:
Dobrý den, kdo tento paskvil - kruháč na 4pruhu vymyslel? To snad ani nemyslel vážně...
Z názorů některých odborníků i laické veřejnosti je toto prostě nesmysl a měli byste napojení Úlibic přeprojektovat.
Odpověď po dlouhé době:
Dobrý den, v reakci na Váš mail viz níže Vám bohužel nedokážu sdělit, kdo vymyslel okružní křižovatku na budoucím obchvatu I/16 Úlibice.
S pozdravem...
V Albánii běžná věc. ) https://www.google.com/maps/@40.9563465,19.6891634,16z
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 MÚK Úlibice
Všude ve světě, jenom u nás neumíme na vícepruhových kruhácích jezdit
Na této rychlostní komunikaci jich je 12 .-)
https://www.google.com/maps/@42.2682004 ... a=!3m1!1e3
https://www.google.com/maps/@42.2571063,3.0882576,3a,75y,229.59h,88.81t
U prvních tří ze zvyku zpomalujete, na dalších už profrčíte skoro naplno Jde o zvyk.
Každopádně otrava na tak hezké "dálnici".
Na této rychlostní komunikaci jich je 12 .-)
https://www.google.com/maps/@42.2682004 ... a=!3m1!1e3
https://www.google.com/maps/@42.2571063,3.0882576,3a,75y,229.59h,88.81t
U prvních tří ze zvyku zpomalujete, na dalších už profrčíte skoro naplno Jde o zvyk.
Každopádně otrava na tak hezké "dálnici".
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 MÚK Úlibice
Jo, jo, a trava je tam take zelenejsi.
Ano, da se najizdet rychleji, ale chce to vyjezdenost, prehled o situaci a plan B s nahlym brzdenim, pokud auto v protismeru vyjimecne "odbocuje doleva".
K vyzkouseni treba v Kosmonosich na I/38.
Ano, da se najizdet rychleji, ale chce to vyjezdenost, prehled o situaci a plan B s nahlym brzdenim, pokud auto v protismeru vyjimecne "odbocuje doleva".
K vyzkouseni treba v Kosmonosich na I/38.
Re: D35 MÚK Úlibice
Honey72 píše:Všude ve světě, jenom u nás neumíme na vícepruhových kruhácích jezdit
Přesně. U nás se řadí do pravého už desítky či stovky metrů před kruháčem.
Já se to naučil ve Frýdku-Místku na I/56. Ušetřil jsem hromadu minut. I když jsem pár krát musel objet kruháč dookola, protože jsem si nebyl jistý, že mě ten vpravo pustí.
Re: D35 MÚK Úlibice
Radek Mátl, TW 21.7.2022:
"D35 Úlibice, obchvat: probíhá IČ pro změnu ÚR (žádost v 12/2022), odevzdán koncept DSP, probíhá zpracování podkladů pro majetkoprávní přípravu, předpoklad zahájení realizace stavby v r.2025.
https://twitter.com/MatlRadek/status/15 ... qqE56qrHFw
"D35 Úlibice, obchvat: probíhá IČ pro změnu ÚR (žádost v 12/2022), odevzdán koncept DSP, probíhá zpracování podkladů pro majetkoprávní přípravu, předpoklad zahájení realizace stavby v r.2025.
https://twitter.com/MatlRadek/status/15 ... qqE56qrHFw