[D35] Opatovice – Časy – Ostrov
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Italové s Turky jsou nejlevnější u úseku Opatovice – Časy, který měří necelých 13 kilometrů. Za jeho výstavbu požadují 2,883 miliardy korun, když rozpočtová cena byla 4,645 miliardy. Na druhém místě skončila skupina Porr s cenou 3,142 miliardy korun, třetí pak je konsorcium Metrostav, Eurovia, Swietelsky (3,167 miliardy).
http://zdopravy.cz/sleva-2-miliardy-d35 ... taly-3226/
http://zdopravy.cz/sleva-2-miliardy-d35 ... taly-3226/
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Jsou to nejake zname firmy v dobrem slova smyslu, nebo se jeste mame na co tesit...?
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Mosty stavět umějí: https://en.wikipedia.org/wiki/Yavuz_Sultan_Selim_Bridge
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
-
- Příspěvky: 75
- Registrován: 12.10.2010 8:09:20
- Bydliště: Vražné a Odolena Voda
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Hele Skanska mela taky nejake zakazky v zahranici a mohla byt pro danou zem neznama. Tak treba postavi kvalitni dilo hned bych je nezatracoval pokud je za nimi uz nejaky kus prace
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Aby to za tu cenu dostavěli, přeci jen 10% pod druhou není zas tak málo.
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Je to sice "jen" 6 procent pod druhým, ale 62 procent z původní ceny mi přijde dost málo. Na druhou stranu to není jediná takhle naceněná zakázka, tak nezbývá než doufat, že vědí co dělají a nekalkulují přitom s nějákým pozdějším navyšováním ceny přes vícepráce a podobně. Dobrý pocit z toho nemám, ale možná je to jen ta proslulá xenofobie, tedy strach z neznámého Kdyby to stavěl "náš" známý Metrostav, Skanska atd. tak bych byl klidnější. Sice víme, že mají své mouchy, ale na druhou stranu víme, že od toho neutečou.
Edit: Došlo mi, že máte vlastně s těmi 10 procenty pravdu, záleží na tom co se bere jako základ. A oproti druhému je ten rozdíl opravdu bezmála desetiprocentní. Ach ta matematika
Edit: Došlo mi, že máte vlastně s těmi 10 procenty pravdu, záleží na tom co se bere jako základ. A oproti druhému je ten rozdíl opravdu bezmála desetiprocentní. Ach ta matematika
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Jen aby to nebyla zaludna snaha paralyzovat nasi prosperujici ekonomiku v oblasti, ktera ji nejvic tahne- vystavba dopravni infrastruktury...
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
nový leták, zahájení v prosinci letošního roku
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5539 ... 536285.pdf
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5539 ... 536285.pdf
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Tak zahájení v prosinci, pokud bude, tak opravdu jen symbolické. Ale zaplaťpámbů jestli začnou hned z jara opravdu něco dělat.
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Spíše se jedná alespoň o splnění slibu o zahájení x km dálnic v LETOŠNÍM roce. Ve skutečnosti je to zahájení nezahájení. Ale i tak BY TO bylo dobré. Píši to v kondicionálu...
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
tiskovka ŘSD
https://www.youtube.com/watch?v=WCEmYgNRxns
https://www.youtube.com/watch?v=WCEmYgNRxns
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Něco k mostu v Uhersku. Podstatnější je z mého pohledu druhá část ohledně přístupu DZ: https://pardubice.idnes.cz/dalnice-d35- ... zpravy_jah
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Tak uvidíme, kam až jim tento přístup v případě D35 vydrží. Jestli až za Litomyšl, nebo jen za VM... Ale ta formulace: "Děti Země tedy dosud neměly potřebu do přípravy dálnice zasahovat."... (ideální by byl smajlík "otevírá se mi kudla v kapse"...)
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Jedna pozitivní výkupová vsuvka - zdárně doběhl převod podílu na pozemku v katastru Ostrova (514/32), kde má ŘSD nově podíl 10/11. Podstatnější je začátek převodu tří větších parcel (2475/33,42,93) na katastru Dašic, které patřily společnosti Loučná-Dašice.
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
V tom clanku o privadecich se u useku po Ostrov hovori o roce 2021. To se to bude opravdu stavet ctyri stavebni sezony, nebo 2021 je jen dokonceni a zprovozneni by bylo uz 2020?
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Vzhledem k tomu že je v letáku uvedení do provozu 12/2021 tak bych zprovoznění 2020 moc reálné neviděl.
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Co tam budou stavět čtyři roky??? To jako ty nízké ceny znamenají, že místo tradiční flotily náklaďáků bude k dispozici max. 10 koleček a 5 trakařů...? Nebo to už je v tom započítaná časová rezerva, že technické řešení nasouvání mostu u Uherska selže???
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Může to být možná i výstavbou náspů, v několika místech je tam velmi málo únosné podloží a doba sedání vysokých náspů může být významně delší než obvykle.
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Taky bych tu délku výstavby nekritizoval. Přeci jen je to 12,6 km. PS k výkupům: hlásím další běžící převod zbývajících podílů na parcelách (3024/21, 3024/85, 3024/137) v katastru Dolní Ředice. Jsou cca v místě napojení přeložky I/36 na stávající trasu.
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
A to já bych zas tu délku výstavby kritizoval. Domnívám se, že v tomhle stále zaostáváme za vyspělými zeměmi, kde se upřednostňuje zájem veřejnosti, před zájmem stavební firem. U nás je to zatím spíš naopak. Je jasné, že stavební firmě se vyplatí stavět s méně lidmi a déle, ale tomu nelze ustupovat.
A že ten úsek měří 12,6 km ? Kdyby měřil 50 km, tedy 4x více, tak se to bude stavět 4*4=16 let ? Asi ne. Prostě stavební firma má přizpůsobit počet zaměstnanců a strojů rozsahu stavby a ne že se délka výstavby bude přizpůsobovat zájmům stavební firmy.
A že ten úsek měří 12,6 km ? Kdyby měřil 50 km, tedy 4x více, tak se to bude stavět 4*4=16 let ? Asi ne. Prostě stavební firma má přizpůsobit počet zaměstnanců a strojů rozsahu stavby a ne že se délka výstavby bude přizpůsobovat zájmům stavební firmy.
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Tak to je asi třeba dát délku výstavby do hodnotících kritérií při výběrovém řízení. Zatím to vypadá, že nízká cena = dlouhá výstavba.
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Nějak jsem si zatím nevšiml, že by délku výstavby určovali stavební firmy. Ona na tomto úseku bude určující výstavba mostu přes trať a tam se moc zkrátit nedá. také sedání náspu bych opravdu nedoporučoval zkracovat.
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Tak třeba u Dubence postavili ten poměrně vysoký násep i s asfaltem za kolik, max. 12 měsíců? Víc bych tomu nedával. Navíc skutečně se to začalo hromadit až od jara. Ok, chce to tam možná trochu víc času, ale čtyři roky? To prostě neberu. U stavby, která je dopravní prioritou nejen regionálního, ale i celorepublikového významu, bych tedy čekal poněkud přísnější metr na zhotovitele než tempo "lážo plážo", abychom otevírali přes řádnými volbami... Jak dlouho se stavěla D11? Vždyť na postavení těch čtyř úseků od Libice po Libišany stačilo něco málo pod tři roky, a bylo to přitom nějakých 42 kilometrů. Pro mě velké zklamání, protože tímhle tempem přípravy a výstavby to bude hotové po Svitavy nejdřív za 30 let...Bergo píše:Může to být možná i výstavbou náspů, v několika místech je tam velmi málo únosné podloží a doba sedání vysokých náspů může být významně delší než obvykle.
Re: [D35] Opatovice – Ostrov
Délku výstavby určuje ŘSD a to podle mě dává zbytečně dlouhé termíny. Je asi pravda, že díky delším termínům dostaneme od firemo něco nižší cenu, ale na druhou stranu každý rok, kdy se nejezdí by se taky dal vyčíslit jako ztráta. Takže nejspíš v tomhle neušetříme.Sosa píše:Nějak jsem si zatím nevšiml, že by délku výstavby určovali stavební firmy. Ona na tomto úseku bude určující výstavba mostu přes trať a tam se moc zkrátit nedá. také sedání náspu bych opravdu nedoporučoval zkracovat.
Co se týče mostu, tak ten taky není třeba stavět 4 léta. Zas taková monster stavba to není. Kdyby bylo takové tempo uplatňováno celosvětově, tak to by se opravdu velké mosty stavěly 50 let a např. v Millau by se dodnes stavělo - ten se mimochodem stavěl 3 roky a je "o něco" větší )