[D35] Opatovice – Časy – Ostrov

Hradec Králové – Moravská Třebová – Mohelnice – Olomouc – Lipník nad Bečvou
Odpovědět
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od Sosa »

No zahájení třeba za 5 měsíců. kdy se ale začne stavět.... Konečný termín se bude počítat od předání posledního staveniště.
michal
Příspěvky: 4580
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od michal »

Přesně tak. Na podzim jsou volby, teď ještě k tomu ten přebytek rozpočtu, takže to bude jedno velké divadlo. Takže v případě D35 to vidím tak, že se papaláši sjedou a budou klepat na základní kámen, protože bude zahájen archeologický průzkum...
j.jakubse
Příspěvky: 86
Registrován: 22.10.2009 12:27:03

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od j.jakubse »

Třeba začnou stavět jako první mosty, archeologický průzkum na zbytek se může dělat v souběhu.
Bergo
Příspěvky: 31
Registrován: 15.2.2016 20:01:33

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od Bergo »

Ono by bylo vhodné začít v předstihu i u navazujících vysokých násypů, protože v některých místech je tam větší množství měkkých náplavů a doba sedání je proto úměrně dlouhá, tudíž by bylo vhodné, aby maximum sednutí proběhlo ještě během výstavby
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2061
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od Jirka L »

opět aktualizace stavu vykoupených pozemků:

plné rozlišení:
stav k 8.1.2017
stav k 5.12.2015
stav k 10.6.2015
stav k 29.3.2015
stav k 13.1.2015

poloviční rozlišení:
stav k 8.1.2017
stav k 5.12.2015
stav k 10.6.2015
stav k 29.3.2015
stav k 13.1.2015

náhled:
Obrázek

tabulka nevypořádaných pozemků by byla pořád sáhodlouhá, ale věřím, že martas má přehled, na kom to teď převážně stojí
kot
Příspěvky: 10504
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od kot »

No Jirko, ty jsi mi tedy zkazil nedělní odpoledne. S ohledem na teoretické letošní zahájení výstavby je rozsah nevykoupených pozemků obří. takhle SP hned tak nebude.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od Honey72 »

Koukal jsem na to také a schválně si klepnul na pozemky, které nejsou modré. Asi všude je zahájeno vyvlastnění. Např. na obrázku "díra" v trase u obce Borek. Tyto zbylé pozemky mají většinou už vlastníky Česká republika (ŘSD) - plus další vlastník (vlastníci).

Také by mě zajímalo, možná už to tu zaznělo, jakým způsobem bude řešen dočasný sjezd za obcí Ostrov ? Tedy, zda-li si ŘSD pro vedení komunikace jen pronajmou část pole a pak to dají do původního stavu ? Nic se tam totiž nevykupuje.
Přílohy
2834a62a-4dba-49e2-a228-2a7b6bc2c4ae.jpg
2834a62a-4dba-49e2-a228-2a7b6bc2c4ae.jpg (148.64 KiB) Zobrazeno 7940 x
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
mzik
Příspěvky: 184
Registrován: 14.11.2012 10:47:03

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od mzik »

Kote - neboj, prošel jsem si ty scházející pozemky. Ten první velký chybějící na mapě, tam u Borku schází vlastní ŘSD 72 ze 76. Už tam běží exekuce. U těch dalších je to část pozemku jiných státních institucí, či už běží převod nebo zase exekuce. To půjde!! :)
martas
Příspěvky: 2487
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od martas »

Vložím se se svými záznamy do debaty. Díra u Borku jsou tři pozemky, kde se řeší Mzikem výše zmíněný malý podíl té paní, která zemřela v 19. století (o tom už jsem psal). Pozemkový fond toho má na trase dost. Průšvih osobně vidím u Rokytna. U jedné pražské rodiny to vázne. Další majitel dle otce již prodal, ale osobně mi to říkal už dávno a stále žádná změna. Rovněž u Rokytna skončilo asi už vyvlastnění podílů, jelikož je v tom zainteresovaný Vyvlastňovací úřad PK. Převod to není, ale vyhotovení listiny ano. Pak ještě neprodala firma Louční-Dašice (cca 3 pozemky). U Ostrova je v řešení vyvlastnění i dědictví parcely pod sjezdem před Ostrovem.
Kaik
Příspěvky: 52
Registrován: 18.6.2011 16:37:34

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od Kaik »

Sosa píše:No zahájení třeba za 5 měsíců. kdy se ale začne stavět.... Konečný termín se bude počítat od předání posledního staveniště.
Pokud se nekopne do zeme, tak je zbytecne o tom spekulovat. Neverim, ze se letos zacne, protoze nebudou penize, a nikdo nevi, jak s rozpoctem zamacha prichazejici ekonomicka krize. Brexit definitivne spusti hospodarsky pokles v Evrope, a veskere penize pujdou do useku, ktere jsou rozestavne jako D3. Na D35 pak nebudou penize.
Lynx
Příspěvky: 3697
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od Lynx »

Díky Jirkovi L za nové zobrazení pozemků. Za důležité považuji, že u estakády přes Labe jsou všechny pozemky už teď.

Co se týče brexitu, tak katastrofické scénáře, tak jak je malovali odpůrci vystoupení se zatím vůbec nenaplnily a doufám, že ani nenaplní. Nevidím důvod proč by něco takového mělo spustit nějáký celoevropský pokles. Podle mě se nestane plus minus celkem nic.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od Sosa »

Kaik píše:
Sosa píše:No zahájení třeba za 5 měsíců. kdy se ale začne stavět.... Konečný termín se bude počítat od předání posledního staveniště.
Pokud se nekopne do zeme, tak je zbytecne o tom spekulovat. Neverim, ze se letos zacne, protoze nebudou penize, a nikdo nevi, jak s rozpoctem zamacha prichazejici ekonomicka krize. Brexit definitivne spusti hospodarsky pokles v Evrope, a veskere penize pujdou do useku, ktere jsou rozestavne jako D3. Na D35 pak nebudou penize.
Můj názor je, že peníze budou ten nejmenší problém. Pokud bude připraveno, peníze se najdou.
Kaik
Příspěvky: 52
Registrován: 18.6.2011 16:37:34

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od Kaik »

Lynx píše:Díky Jirkovi L za nové zobrazení pozemků. Za důležité považuji, že u estakády přes Labe jsou všechny pozemky už teď.

Co se týče brexitu, tak katastrofické scénáře, tak jak je malovali odpůrci vystoupení se zatím vůbec nenaplnily a doufám, že ani nenaplní. Nevidím důvod proč by něco takového mělo spustit nějáký celoevropský pokles. Podle mě se nestane plus minus celkem nic.
Katastroficke scenare take nevidim, ale hospodarsky pokles tu bude, a ekonomicke naznaky na krizi tu jsou. V CR pri poslednim rustu 1.9% muze pokles zahranicniho obchodu vyvolat hospodarskou krizi. CR prozila vice krizovych let od roku 1990 nez kterakoliv zeme z byvaleho socialistickeho bloku, ktere jsou v EU a dodnes jede ekonomika pod urovni 2008. Jestli neverite, tak si projdete MMF a udaje Svetove Banky. Tam jsou hezky v tabulce, a muzete si je porovnat.

Jestli prijde hospodarska krize, tak se nic noveho stavet nebude, tak jak se to stalo v roce 1997 (odskakaly to tenkrat zeleznicni koridory), nebo 2013. Veskere zdroje pujdou do rozestavenych useku na D3, D11, D1 a D35 bude odlozena.
harmonica
Příspěvky: 223
Registrován: 26.4.2012 15:43:50
Bydliště: Ostrava

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od harmonica »

OFFTOPIC: Koukám ještě věštící koule Vám chybí a budete to mít dokonalé...
Peníze na stavbu jsou a budou, to je prostě fakt. Vaše spekulace o ekonomice patří někde na bulvár ala IDnes apod. A jestli aspoň trochu čtete články min. o téhle stavbě víte, že peníze jsou její nejmenší problém.

@Jirka L: díky za aktualizaci
BMW E61 530d
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI

Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od Honey72 »

Už kvůli tomu, že se jedná o prioritní stavbu, na ní peníze musí být.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Kaik
Příspěvky: 52
Registrován: 18.6.2011 16:37:34

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od Kaik »

harmonica píše:OFFTOPIC: Koukám ještě věštící koule Vám chybí a budete to mít dokonalé...
Peníze na stavbu jsou a budou, to je prostě fakt. Vaše spekulace o ekonomice patří někde na bulvár ala IDnes apod. A jestli aspoň trochu čtete články min. o téhle stavbě víte, že peníze jsou její nejmenší problém.

@Jirka L: díky za aktualizaci
Nevim zda LzIDnes je bulvar, ale nikdo fakt nevi, co bude presne ve ekonomice. Pokud se nezacne stavet v nejblizsich par letech, tak se muze stat, ze penize pak nebudou. Prioritnich staveb bylo, je, a bude v CR stovek, a co z toho se postavilo je zlomek. D35 je jedna z nejdulezitejsich dopravnich staveb, ktere by se kdy v Ceskych zemich postavilo.
Mario
Příspěvky: 877
Registrován: 23.3.2009 16:36:20
Bydliště: Kly

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od Mario »

Kaiku, všichni víme, jak vypadá ekonomický cyklus a to, že jednou rosteme a jednou zase padáme. Ale když jsme ještě pořádně nezačali růst, není třeba strašit poklesem. Rizika v ekonomice jsou s Trumpem a brexitem nepředvídatelná, odhady sleduji pravidelně a stále jsou pozitivní a příští 3 roky se PRAVDĚPODOBNĚ nic špatného dít nebude.
Přečtěte si tady vše o stavu přípravy D35 a uvidíte, že by se mohla stavět i v krizi. Když bude připravená, nezabrání jeji stavbě ani menší krize. Peníze vždy budou, pokud nebude válka nebo se nevrátí hlubokà krize či Bárta.
Jste moc vydeseny černými scénáři.
Warcz
Příspěvky: 2091
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od Warcz »

Mario:
Souhlasím, že stavět D35 i v době krize.
Nesouhlasím že krize je daleko.

Stačí se podívat na US indexy: https://www.screencast.com/t/oRzixeX2tV
Jsme dávno za propadem v roce 2008 a rosteme ještě více na dluh ( Nízké úrokové sazby ) než v minulosti.

Sorry za Offtopic ale řekl bych že krize je blíže, než si myslíme.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od Honey72 »

Právě během krizí je účelné věnovat se investicím do infrastruktury. Nechci se ohánět Hitlerem, ale trošku podobné to je. Stavební průmysl (tedy ne jen stavební firma, ale i dodavatelé surovin) má zakázky, lidi mají práci, mohou si jít nakoupit kraviny, ty jim má kdo prodávat atd.... :)
Jak už víme, úplné zmrazení staveb je špatná volba, což se ukázalo před lety, když nevím už který ministr to všechno zastavil a do dneška se s tím potýkáme. Propadlá EIA atd.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Lynx
Příspěvky: 3697
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od Lynx »

Výstavbu zcela zmrazil ministr Bárta. Bohužel nejen výstavbu, ale z části i přípravu staveb. Že je to úplná pitomost, která se principiálně nemůže vyplatit bylo jasné od začátku. Od Kalouska tenkrát dostal za úkol ušetřit 5 mld navíc oproti už tak seškrtanému rozpočtu a prsil se, jak se mu to povedlo a je úspěšný šetřílek, když zastavil výstavbu + následně škrtal dál a nic nového nezačínal. Říkal jsem si už tenkrát, že tohle "šetření" nás přijde pořádně draho a tipoval jsem, že místo těch jeho ušetřených 5 mld zaplatíme v budoucnu alespoň 10. Bohužel se to nedá jednoduše vyčíslit, ale tohle šetření bylo z kategorie těch největších absurdit. Aneb abych dneska nemusel dát stovku, tak dám za týden tisícovku .....
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od Diaľničiar »

Většina (ne všichni) států, když na ně dolehne tzv. krize tak seskrtá co jde. Špatně se snižují důchody a platy, takže se omezí co není až tak vidět. Zakázky obr. průmyslu a výdaje na infrastrukturu. S tím, že se to pouze odsouvá na později a jak napsal Lynx (opravdu nenarážím teď na něj nějak špatně, tak snad nebudu psát že někdo jinej, když to napsal a neutrálně, když navazuju na něj) je to úplná pitomost. Vše co je rozestavěné se zpomalí (tudíž prodraží), vše co se mohlo začít budovat a dávat práci lidem se odsune a teprve se to prodraží (budou se muset vydávat nová stavební povolení atd.). Paradoxně, výdaje do infr. jsou vždycky mizivé proti tomu, kde ty státy plýtvají, ale odnese si to vždycky nejvíc. Utlumení výstavby dálnic a oprav silnic včetně dotací na nižší silnice (které nejsou prostě ani v ČR financovatelné z krajů, nejsou a nebudou, dokud se nezmění zdrojové financování) mělo za následek současný stav. A teprve je nutností znásobovat zdroje do dopravy, žádá si to ekonomika a vývoj životní úrovně. A teprve se ty degradované vozovky na silnicích musejí opravovat do hloubky. To ČR odkoukala ze SR, ale ta se z toho snaží více jak dekádu vzpamatovat.

Polsko, jak tam staví. Zdaleka to nepostačuje, ale oni masivně staví: dálnice, silnice, včetně oprav silnic, lokální silnice, železnice, veřejnou dopravu, přístavy a další a další investice. Zapojila se samospráva a všechno jde. I formou PPP.

Maďarsko, jak tam staví. Zapojili EU fondy, ale posledních 7 let investují pomalu, ale stále objemově větší peníze z národních vlastních zdrojů i do dálniční sítě, silniční sítě, železniční sítě. I formou PPP. Dokonce krize na nich dolehla, byla tam nějaká ta půjčka a úvěrová linka do cca. 25 mld. USD, teď Rusko dalo 10 mld. na atomovou elektrárnu, ale oni ve finanční krizi neutlumili ten rozvoj dopravní infr. A zreformovali systém realizace infrastruktury po vzoru dalších zemí (podobně je na tom třeba Irsko). Páteřní státní infrastruktura = 1 podnik. Nikoliv 1 na železnici, 1 na dálnice atd. Centralizace, ale paradoxně úspora zdrojů, lepší ohodnocení těch zaměstnanců, jak se říká stačí 1 budova, 1 ředitel, 1 vozidlo. A ty výsledky jsou zde řadu let a dlouho budou.

Pobaltí, byla tam krize, chtěli zavést € některá ta země, seskrtala co šlo, ale i ty platy. Dnes se tam budují 4-pruhové komunikace, obchvaty a zpevňuje se velkém a do hloubky se opravují silnice.

Chorvatsko to ano to začalo omezovat výdaje do infrastruktury. Když ale mají téměŕ hotovo. Teď si to můžou dovolit a kdo jim to vezme? Sebere jim někdo tu dálnici? Budovali i formou PPP. A že nesmějí budovat dálnice na Koprivnicu a Bjelovar, tak oni nebudují. Oni to překlasifikovali na státní silnice ve 4-pruzích, ještě se jim to zlevnilo o mil. € na 1 km a taky to pomalu staví. A státní silniční program utlumen nebyl, naopak během recese a krize se rozjel masivní program BET. II. na opravu (komplexní modernizace) 10% silnic I. třídy (kterých má ale HR až 7.000 km).

Slovinsko má dálnice de facto hotové, pomalu dobuduje to ostatní. Taky jsou SLO dálnice a silnice zadlužené, ale mají enormní zdroje z mýta a nálepek a zvládají to bez jakékoliv pomoci. Také tam ta krize byla, zpomalila se dostavba dálniční sítě, ale nijak neutrpěl rozvoj hlavních silnic.

No to jsem se zas rozepsal a zcela zbytečně. Faktem je, že politik velmi snadno seskrtá rozpočet rozvoje infrastruktury (jakékoliv), ale aby se politici napříč spektrem domluvili na nějakém rozvoji na +15 let a ten se pak plnil, to už ne. Přitom všichni v té zemi žijí a mají tam stejné voliče, stejné od toho, že všichni tu infr. k životu potřebují.

Abych pokračoval v podobních zemích, které nejsou vyspělé, tak Španělsko se svým mega dluhem nepozastavilo rozvoj infrastruktury. Ty plány tam pokračují. To samé Portugalsko a to samé řadu let dělá Itálie. Jednoduše ta infrastruktura neodčerpává zásadní zdroje, ty odčerpává celkový chod států. A totální boom rozvoje dálnic nastal v Řecku, jak tam EU přes fondové nástroje nasměrovala miliardy € na dokončení rozestavěného.

Irsko je krátko po krizi a dokázalo pomoct jak obyvatelstvu s hypotékami, tak financuje i navzdory zadlužení, které má pod kontrolou tak budují dálnice. Dlouho nic a teď poslední dekádu budují jak nikdo (vzhledem na jejich rozlohu a počet). Ta dálniční síť tam přesáhla 900 km a přitom je to ostrov, že jo. :D Větší o 1/2 než Slovensko s počtem obyvatelstva o 1/10 nižší a v Dublině a okolí žije 1/2 státu. A ta výstavba tam pokračuje, oni mají plán a oni ho dokončí. A je jedno že stát musel ledacos seskrtat. 1/3 jde formou PPP.

Srbsko, další taková země. Po válce, ekonomika zesláblá, ale dálniční síť se buduje na všechny strany. Komplikace, sesuvy, ale buduje. Financování ode všech směrů, počínajé vládními výdaji, pokračujíc úvěry od spřátelných zemí (RF, Ázerb, nyní i Čína) až po mez. fin. instituce. Oni seskrtali všechno, ale rozvoj dálnic a silnic nikoliv. I když obchvat Bělehradu vázne.

Bělorusko ... podobná země jako ČR. Také mají přes tisíc km dálnic. Na rozdíl pd ČR má ale Minsk v provozu 2. ring road v provozu. Délka 160 km. Ano hlavní tah je napříč zemí, cca. 1/2 dálniční sítě. od JZ po SV přes Minsk. Hospodářství a výkonnost ekonomiky ... a kde je dopravně v dálnicích a silnicích ČR?

Do rána bych to mohl psát ... 100 mld. Kč by mohla ČR vkládat ročně do realizace dopravní infrastruktury a dalších 20-25 mld. Kč do její přípravy. 1/2 do dálnic, 1/3 do železnic, zbytek do jedniček. Tedy v tom rozmezí 2-2,5% HDP. Hned by to za 10 let jinak vypadalo kdyby byla i ta kontinuita. Do rána čas nemám, tohle klidně přesuňte do ... někam jinam to jsem jen reagoval na ty 2 předchozí příspěvky.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od ML90 »

Občas porovnáváte nesrovnatelné. Třeba Bělorusko se s ČR nedá absolutně srovnávat, protože to není demokratický stát. Sice je hezké, že má Minsk hotové dva dálniční obchvaty, ale jednak je tam trochu příznivější terén pro stavbu než kolem Prahy a nižší hustota osídlení (cca 45 obyvatel na km2 proti 135 v ČR) a druhak, když to trochu zvulgarizuju, stačí, aby Lukašenko řekl a staví se. Nepředpokládám, že se tam nějak obšírně řeší vlivy na životní prostředí, výkupy pozemků, konzultuje se to samosprávami atp.

V tomhle směru má kolega Lynx pravdu, Vít Bárta je hlavním viníkem toho marasmu v posledních letech. Že se v době krize dává méně prostředků na investice lze pochopit (ačkoliv ČR v zas až tak hluboké krizi nebyla a určitě by si mohla dovolit rozsáhlejší výstavbu, ale to je na jinou diskusi), ale Bárta především zabrzdil u řady staveb přípravné práce, které zase nejsou tak finančně náročné, aby se to dalo ospravedlnit krizí a nutností šetřit.
Mike
Příspěvky: 4988
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od Mike »

Honey72 píše:Už kvůli tomu, že se jedná o prioritní stavbu, na ní peníze musí být.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:twisted:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od Diaľničiar »

Nikoliv ML90, neporovnávám, píšu jak je to jinde. A vyjměnoval jsem toho dost. Ale ano zcela jistě se vždy najdou důvody, proč je to v ČR jiné a lepší, o tom nepochybuji nebo dokonce proč je to obtížnější. Zvláštní je jen to, že téměř všude je to lepší. :D A nemáte pravdu, není to tak jak to píšete, nestačí aby pan Lukašenko řekl, stejně jak nestačí aby řekl pan Putin. :D Takhle to tam nefunguje. Ale i kdyby, ČR je výkonnější hospodářství a i tak to nevidět. Tak kam jdou ty peníze tedy?
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: [D35] Opatovice – Ostrov

Příspěvek od ML90 »

Já neříkám, že je to v ČR nejlepší a tím spíš už ne nejobtížnější (ostatně podívejme se na Slovensko). Vím, že jste toho psal víc, ale zrovna to Bělorusko mi přišlo opravdu dost mimo mísu. Jasně, že nestačí, aby Lukašenko řekl a stojí to, však jsem psal, že to trochu "zvulgarizuji". Ale jinak je to podmínkami opravdu někde úplně jinde (jak přírodními, tak tím že nebudou moc řešit nějaké pozemky, ekologii atp.)

Ale to už je fakt mimo, takže zpět k D35.
Odpovědět

Zpět na „D35“