[D35] Opatovice – Časy – Ostrov
[D35] Opatovice – Časy – Ostrov
První etapa bude zcela jistě v celku až po Ostrov, pokud se nezasekne územní řízení kvůli ptačí oblasti Komárov. Pak se postaví v celku těch cca 30 km Opatovice - Ostrov a přes I/17 zpátky na R35, co je na to teď dopracovávána DÚRka s datem dokončení 31.8.2009.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Aktuální stav
Ví někdo, jak to vypadá s DÚR, konec srpna je pryč ....martini píše:První etapa bude zcela jistě v celku až po Ostrov, pokud se nezasekne územní řízení kvůli ptačí oblasti Komárov. Pak se postaví v celku těch cca 30 km Opatovice - Ostrov a přes I/17 zpátky na R35, co je na to teď dopracovávána DÚRka s datem dokončení 31.8.2009.
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Aktuální stav
Pardubice jsou ve spicce uz tak neprujezdne, a kdyz se tu nacpe tranzitni doprava tak to bude totalni kolaps. Stejne problemy bude mit hradec u nemocnice. Obe mesta by mela spolupracovat tlacit na to, aby po zprovozneni tretiho patra u opatovic se zacalo hned stavet R 35 alespon po Casy, coz obema mestum dost ulevi...
Re: Aktuální stav
I podle mě je to přesně o prodloužení na Časy (asap) .....
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aktuální stav
A v jaké fázi je stavba Opatovice - Časy, respektive co brání její realizaci?
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Aktuální stav
Projednává se DÚR s dotčenými orgány, po projednání a zapracování připomínek a vyřízení dalších nutností se teprve požádá o vydání územní rozhodnutí.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Aktuální stav
Jak psal Lenny, stav přípravy je takový, jaký je... 2012 by se mělo dokončovat estakádu v Opatovicích, proto doufám, že nejpozději jaro 2013 by se mohlo pokračovat směr Časy, Ostrov - když ta příprava je na tom teď u těchto úseků stejně. Jestli se ale nebude teď dva roky nic nového stavět, obávám se, že těch připravených důležitých staveb bude poměrně dost, tak to zas bude otázkou peněz a priorit.... Chce to tu stavbu alespoň po ty Časy, ikdyž nevím, kolik aut z D1 na Moravu to stáhne, to pak přes Mýto začne být opravdu problém..
Re: Aktuální stav
Když už je tu řeč o opatovické estakádě a pravděpodobném termínu jejího dokončení, mohl by někdo, kdo má k problematice blízko odhadnout časové schema realizace úseku po Časy (nebo Ostrov), pokud by jednotlivé etapy navazovaly bez výrazných obstrukcí a zpoždění ?
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Aktuální stav
Nemám to sice rád, připomíná mi to věštění z křišťálové koule, ale budiž.
2010 - ÚR
2011 - DSP
2012 - SP a zahájení stavby
Jde to i rychleji, ale to byl extrém D5 a 512.
2010 - ÚR
2011 - DSP
2012 - SP a zahájení stavby
Jde to i rychleji, ale to byl extrém D5 a 512.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Aktuální stav
No možná to věštění dopadne ještě lépe. Podle mých informací z vysoce relevantních zdrojů by měla být R35 dovedena k Vysokému Mýtu již v roce 2013. O pokračování od Mýta je to již horší. Zde nic bližšího nevím. Nechme se (snad mile) překvapit.
Re: Aktuální stav
Tak to je ale hodně , ale opravdu hodně optimistická vize.martas píše:...Podle mých informací z vysoce relevantních zdrojů by měla být R35 dovedena k Vysokému Mýtu již v roce 2013...
Jsou to celkem 3 stavby, dvě jsou před dokončením dokumentace k územnímu rorhodnutí ... a za 48 měsíců by se mělo jezdit? Vzpomeňte si jak se v roce 2004 tlačilo na D47 a stejně se to nestihlo do slibovaného 2008, a to se tam děly "úřední" zvěrstva nebývalých rozměrů, to se už nejspíš opakovat nebude. Ještě bych tak uvěřil že 2013 budou všechny 3 stavby rozestavěné, ale rozhodně ne v provozu.
Na celém tom projektu R35 mě děsí skutečnost, že se prioritně neřeší Vysoké Mýto a Litomyšl, to považuji za dost zásadní strategickou chybu. Jakýkoliv špunt, coč tyhle města rozhodně jsou, bude mít vliv na to, že tam stejně nikdo (rozuměj nikdo nový) nebude jezdit.
Re: Aktuální stav
Osobně se rovněž obávám, že dovedení trasy k Mýtu je možná ještě horší varianta (alespoń rozhodně pro obě města) než vybudovaná rychlostní silnice. Pokud by se to postavilo alespoň k MÚK V. Mýto jih, vyřešilo by to problém Mýta, ve kterém bych řekl, že je situace horší než v Litomyšli. Bohužel však myslím, že když už by byl daný termín dodržen, tak stavba skončí na MÚK Ostrov.
Re: Aktuální stav
Rok 2013 by melo byt zahajeni stavby, ne zprovozneni. Zalezi ale jak rychle probehne priprava stavby. Nastesti se uvazuje o PPP, tak penize by nemely byt problem.. Jen to pripravit! V jakem stadiu priprav jsou dalsi useky?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aktuální stav
Je už aspoň celá trasa stabilizovaná?
Ideální by to bylo v první fázi dovést za Litomyšl do Janova, tím by se pořešilo Vysoké Mýto a vlastně i Litomyšl.
Ideální by to bylo v první fázi dovést za Litomyšl do Janova, tím by se pořešilo Vysoké Mýto a vlastně i Litomyšl.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Aktuální stav
Ano. Informace o financování skrze PPP jsou správné. Jináč dovedení za Litomyšl je v současnosti takřka nemyslitelné, jelikož byla v srpnu zrušena část územního plánu PK v úseku před Litomyšlí, čímž se příprava a realizace stavby opět o něco zdrží.
Re: Aktuální stav
Vzhledem k tomu, že R35 bude s velkou mírou pravděpodobnosti realizována jako PPP, jde hlavně o to, jak se podaří časově skloubit investorskou přípravu Staré město - Mohelnice a Ostrov - Staré město. Resp. tak, že je možné uvažovat o etapizaci Ostrov - Janov ve II. fázi a zbytek později. I když realita možná bude taková, že úsek Janov - Mohelnice bude investorsky připraven dříve.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Aktuální stav
2013? Totální nesmysl!!!
To by znamenalo, že příští rok se začne stavět. S ohledem na bankrotující stát nereálné.
To by znamenalo, že příští rok se začne stavět. S ohledem na bankrotující stát nereálné.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aktuální stav
Má pravdu, předseda, budeme rádi, když se dokončí rozjeté stavby.
Je třeba si uvědomit, že opravdu nejsou peníze a R(D)35 do OPD nenacpeme, dle mého.
Je třeba si uvědomit, že opravdu nejsou peníze a R(D)35 do OPD nenacpeme, dle mého.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Aktuální stav
Hm a jestli projde to, co navrhuje levice, tudíž v krizi šetřit různě jinde (třeba na dálnicích) aby bylo dobře chudým a důchodcům, tak se to jen tak nezlepší. Pokud by se R35 otevírala v roce 2013 tak snad na to otevření dojdu z Brna pěšky po rukách. Já osobně budu strašně rád když nějakou chytrou hlavu napadne dát jako prioritu alespoň obchvat Hradce, tudíž co nejdřív dokončit D11 i bez MUK na pozemcích p.Havránkové a R35 aspoň v úseku Opatovice-Časy. Myslím, že těch pár km by snad nevnuklo úplně všem nápad jezdit najednou z Čech na Moravu zásadně po 35, takže by to snad nějak zvládlo i Mýto a Litomyšl. Samozřejmě, že nejlepší by bylo postavit co nejdelší úsek, ale tak lepší než nic. Jinak jsme zvědav na to PPP, a to nejen u této stavby. Ale to je spíš hudba budoucnosti bych řekl, ať už to bude jak chce 2013 je jen krásná pohádka
Re: Aktuální stav
Bohužel u toho PPP je poměrně zásadní komplikace do jednoho kontraktu zahrnout úseky, které mají rozdílný stav investorské přípravy. Teoreticky by to řešitelné bylo, avšak stát by musel přesně vědět, kdy je schopen dodat územní rozhodnutí včetně všech pozemků. To bohužel vzhledem k problémům u Sedliště je teď příliš velké riziko stanovovat pevné datum.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Aktuální stav
Ale vždyť o to právě jde. Může někdo vyloučit, že se kvůli komlikacím mezi Časy a Ostrovem v prípravné fázi stavby Opatovice - Ostrov zdrží zbytečně stavba Opatovice - Časy ?
Přitom právě tento relativně krátký úsek přináší zásadní kvalitattivní změnu pro nás, co již jezdí po R35 na Mohelnici. A současně platí, že mnoho nových řidičů ta změna nepřitáhne.
Podle mě dosud nikdo na tomto fóru rozumně nevysvětlil, proč se prioritně neřeší Opatovice - Časy
..... No a pak se může vcelku stavět trasa Časy - Litomyšl, až to bude možné
Přitom právě tento relativně krátký úsek přináší zásadní kvalitattivní změnu pro nás, co již jezdí po R35 na Mohelnici. A současně platí, že mnoho nových řidičů ta změna nepřitáhne.
Podle mě dosud nikdo na tomto fóru rozumně nevysvětlil, proč se prioritně neřeší Opatovice - Časy
..... No a pak se může vcelku stavět trasa Časy - Litomyšl, až to bude možné
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Aktuální stav
Obě stavby, tedy Opatovice - Časy a Časy - Ostrov jsou ve velmi obdobném stádiu přípravy (dodělává se DÚR), předpoklad získání ÚR je ještě v 2010 (otázka jaká bude realita). Fakt je ten, že pokud to chceme zadat jako PPP, musí to být minimálně celý úsek Opatovice - Ostrov, jinak se transakční náklady související s přípravou tendru PPP nevyplatí už vůbec.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R35 - Aktuální stav
O způsobu realizace pomocí PPP již bylo v této věci rozhodnuto nebo je to pouze alternativa ?
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: R35 - Aktuální stav
Je to jen možná alternativa, nebylo ještě o ni rozhodnuto.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R35 - Aktuální stav
Když už jsme u alternativ, existuje nějaký dokument, který by řešil varianty výstavby R35 mezi Opatovicemi a Mohelnicí v závislosti na konkrétním stavu příprav jednotlivých dílčích úseků ?
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI