Ať tak nebo tak, potřeba dostavby odstavných tu je na 100%. D35 není dálnice, kde stačí/budou stačit zálivy. Za mě se měla projektovat jako plnohodnotná dálnice D27,5/130 a ne pořád postaru na 25,5, ale chápu, že příprava byla rozjetá no ... Každopádně při přestavbě s odstavnýma určitě už na D28, nedovedu si představit, že po komplet dostavbě D35 zde bude při opravách stačit 2+1/1+2, ten provoz zde bude velký.Martin z Ostravy píše:Vejít by se to mohlo, ale i tak bude potřeba ÚR a SP, což vzhledem k průchodu CHKO Litovelské Pomoraví vyvolá potřebu EIA, v podstatě se to rovná stavbě nové dálnice. Takže nějaké výkupy už budou proti tomu "sranda".
D35 Mohelnice - Olomouc
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
OK, ten vliv CHKO mi nejak nedocvak. Pokud bych to vzal ale jenom od Olomouce po exit 248 (za nim je podle scitani 2016 o cca 5 tisic vozidel), tak jaky by byl pak rozdil hypotetickeho rozsireni D35 oproti nynejsimu rozsirovani D1?
(BTW, D1 do Brna sice neprochazi skrz CHKO ale skrz PP a NPP ano)
(BTW, D1 do Brna sice neprochazi skrz CHKO ale skrz PP a NPP ano)
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
S odstavnýma určitě, jen bych ty intenzity nepřeceňoval, po dokončení D35 sice vzrostou, ale zase oblast Šumperska a dál na sever se vylidňuje, vylidňování obcí, které jsou daleko od větších měst je celosvětový trend. Jen zatím nemáme celé prázdné obce za euro.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/nefu ... _mapka.jpg
Mimochodem na mapce je vidět odkud lidé nejvíce prchají - rezavý pás pod Prahou, kde chybí D4, D3, špatná I/20. Sever od Brna, kde je pouze přetížená I/43. Oblast u hranice se Slovenskem. Jesenicko, Bruntálsko, ...
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/nefu ... _mapka.jpg
Mimochodem na mapce je vidět odkud lidé nejvíce prchají - rezavý pás pod Prahou, kde chybí D4, D3, špatná I/20. Sever od Brna, kde je pouze přetížená I/43. Oblast u hranice se Slovenskem. Jesenicko, Bruntálsko, ...
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Nevím jak u Prahy, ale na sever od Brna je tohle sice dlouhodobý obecný trend, ale ta kritická situace se stavebním řízením u nás, způsobuje a hlavně bude v nejbližších 10 letech způsobovat naprostý opak. Protože se tak málo staví, tak ty byty a domy se v těch městech a už i okolo nich stávají tak nedostupné, že cena tak narostla, že se čím dál více lidí stěhuje dál od těch měst (Kuřim, Tišnov, a hlavně všechny vesnice podél I/43) Doprava na I/43 bude tudíž narůstat právě rychleji než obecný nárůst dopravy (ten podle mě naopak nebude takový, jak se počítá pro roky 2040 obecně v ČR). Nevím, jak Šumpersko, ale jen chci říct, že ten trend se pomalu ale jistě mění, resp. otáčí a to tím způsobem, že bude přibývat příměstské dopravy ve všech módech. Protože ač lidi budou bydlet na venkově (ať už 1,5,10 nebo 50 km od centra), pracovat se stále více bude ve a okolo měst.Anonym píše:S odstavnýma určitě, jen bych ty intenzity nepřeceňoval, po dokončení D35 sice vzrostou, ale zase oblast Šumperska a dál na sever se vylidňuje, vylidňování obcí, které jsou daleko od větších měst je celosvětový trend. Jen zatím nemáme celé prázdné obce za euro.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/nefu ... _mapka.jpg
Mimochodem na mapce je vidět odkud lidé nejvíce prchají - rezavý pás pod Prahou, kde chybí D4, D3, špatná I/20. Sever od Brna, kde je pouze přetížená I/43. Oblast u hranice se Slovenskem. Jesenicko, Bruntálsko, ...
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Já tam spíš vidím oblasti hranic krajů - jinými slovy, kraje si "hrají na vlastním písečku" a "příhraniční" oblasti mají problémy (dopravní obslužnost, dostupnost lékařské péče, zásobování, ...)Anonym píše:Mimochodem na mapce je vidět odkud lidé nejvíce prchají - rezavý pás pod Prahou, kde chybí D4, D3, špatná I/20. ...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Pánové, odbíháte od tématu. Odliv a přemísťování obyvatelstva řešte v odpočívce.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
D35 modernizace tahu v úseku Mohelnice – Olomouc po D46, technická studie
Předmětem záměru modernizace je především zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy rekonstrukcí dálnice D35 na normový dálniční profil v úseku Mohelnice - Olomouc, zejména s přihlédnutím k chybějícímu odstavnému pruhu (nově zpevněná část krajnice) na šířku 3,50 m a dále vzhledem ke kapacitnímu připojení systematicky budovaného 4-pruhového, směrově rozděleného tahu silnice I/44 od severu do Mohelnice, který zpřístupňuje Šumperský a Jesenický region. Studie bude zpracována pro dálniční kategorii podle posledního znění ČSN 73 6101 „Projektování silnice a dálnic“ ze září 2018, a to na kategorii D 27,5/130. Součástí TS bude i ekonomické porovnání výše uvedené kategorie s kategorií D 26,0/130, podle které je v současnosti projektována DUR D35 v předchozím úseku Staré Město - Mohelnice (v přípravě ŘSD ČR Správy Olomouc).
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: 8.10.2010 7:30:58
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Dx/130? Už se nedělají 120?
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Mám pocit, že se to měnilo a je to ve finále stejné/dost podobné. Kdyžtak mě opravte
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Ano, podle nové normy ČSN 73 6101 z 9/2018 jsou u 4-pruhu Vn 90, 110 a 130.
Bod 8.2.1:
Návrhová rychlost pro projektování dálnic a silnic vychází z nejvyšší dovolené rychlosti a zvoleného kategorijního typu (...).
Bod 8.2.1:
Návrhová rychlost pro projektování dálnic a silnic vychází z nejvyšší dovolené rychlosti a zvoleného kategorijního typu (...).
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Na základě tohoto trvat na kategori R22,5/120 v úseku D35 Slavonín - Křelov mě připadá za zpátečnické.Majkii píše:D35 modernizace tahu v úseku Mohelnice – Olomouc po D46, technická studie
Předmětem záměru modernizace je především zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy rekonstrukcí dálnice D35 na normový dálniční profil v úseku Mohelnice - Olomouc, zejména s přihlédnutím k chybějícímu odstavnému pruhu (nově zpevněná část krajnice) na šířku 3,50 m a dále vzhledem ke kapacitnímu připojení systematicky budovaného 4-pruhového, směrově rozděleného tahu silnice I/44 od severu do Mohelnice, který zpřístupňuje Šumperský a Jesenický region. Studie bude zpracována pro dálniční kategorii podle posledního znění ČSN 73 6101 „Projektování silnice a dálnic“ ze září 2018, a to na kategorii D 27,5/130. Součástí TS bude i ekonomické porovnání výše uvedené kategorie s kategorií D 26,0/130, podle které je v současnosti projektována DUR D35 v předchozím úseku Staré Město - Mohelnice (v přípravě ŘSD ČR Správy Olomouc).
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Ano, ale už se "překročil bod, odkud není návratu", takže bude snazší a hlavně rychlejší dodělat to v R22,5/120 a pak rozjet následnou přípravu rozšíření, jakkoliv se to zdá nelogické.
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Vždyť to nemá ještě ani ÚR. Nebylo by lepší to stopnout a rozjet přípravu znovu dle platné ČSN. Kdyby se dělala EIA, DÚR a DSP paralelně tak by to vyšlo časově nastejno. Finančně by se ušetřilo protože takto se bude dělat vše 2x. Ostatně pochybuji, že dostane SP komunikace dle normy (R22,5/120) která již delší dobu neplatí.vodouch2000 píše:Ano, ale už se "překročil bod, odkud není návratu", takže bude snazší a hlavně rychlejší dodělat to v R22,5/120 a pak rozjet následnou přípravu rozšíření, jakkoliv se to zdá nelogické.
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Udělají třetí DÚR na 3508.2 a bude
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Správě Olomouc se těžce začíná rozpadat úsek hr. okr. - Křelov . U Příkaz a Unčovic je to katastrofa. Hold zub času nezastavíš, poslední velká oprava byla v letech 2002-3, pokud nepočítám loňskou opravu hr. okr. - Litovel.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Lenny: a problém je na AB povrchu v obou směrech nebo jen v jednom směru, je to na lokální opravu nebo spíš rovnou sundat AB až na ložnou komplet sanovat podloží a nové AB ?
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Započal bych přípravu na GO opravu s doděláním odstavných Někde se začít musí
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Je to na opravu v obou směrech, vždyť ten AB povrch má 17-18 let, což je velice slušné. Rozsah opravy je minimálně obrusná vrstva a další vrstvy nechávám na odborníky dle diagnostiky.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Chystá se nějaká oprava km 248 - 261? Je nejvyšší čas, ta dálnice se tam doslova rozpadá...
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Od začátku tohoto týdne se to tam začíná opravovat. Nejde o látání, ale o celé jízdní pruhy.
Ve směru Křelov-Unčovice je jízda pravým pruhem naprosto OK, lepší jak levým, snad dodělají i ten...
A v opačném směru se teprv uvidí - zabrané místo tam je, dělají to samé, snad přeasfaltují komplet pravý pruh.
Ve směru Křelov-Unčovice je jízda pravým pruhem naprosto OK, lepší jak levým, snad dodělají i ten...
A v opačném směru se teprv uvidí - zabrané místo tam je, dělají to samé, snad přeasfaltují komplet pravý pruh.
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
No, dá se to zhodnotit spíše jako to látání. Sem tam je sice část jízdního pruhu (nebo i celá šíře pásu) v novém, ale mezi opravenými úseky jsou další místa s ponechaným tankodromem. Jel jsem tam včera a smysl této pseudoopravy jsem nepochopil. Ano, v místech, kde je to udělané, tento způsob dostačuje a na nějaký čas tu situaci určitě zlepší, ale je to opravdu jen někde... Takže za mě tento způsob "částečné" opravy ano, ale poctivě na všech bolavých místech...
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Dne 01.09.2022 byla zveřejněna smlouva na D35 Mohelnice - Olomouc, modernizace - DUSP, IČ, TP.
"Silnice D35 km 236,700 - 260,368 pracovního staničení".
Cena 18,466 mil. Kč.
Bohužel víc informací nebylo zveřejněno.
Předpodkládám, jedná se o projekt modernizace na D27,5?
Odkaz na smlouvu: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/21531715?backlink=w82dw
"Silnice D35 km 236,700 - 260,368 pracovního staničení".
Cena 18,466 mil. Kč.
Bohužel víc informací nebylo zveřejněno.
Předpodkládám, jedná se o projekt modernizace na D27,5?
Odkaz na smlouvu: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/21531715?backlink=w82dw
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Ne, nejedná. Jde jen o bezpečnostní opatření, blbě se to jmenuje.
Jde o úpravy svodidel na aktuálně platné parametry, doplnění sčítačů dopravy a meteo hlásek, doplnění oplocení, nouzové zálivy, sem tam nějaká mobilní PHS a nejspíš ekodukt někde u Mladče s rezervou na 3+3.
Jde o úpravy svodidel na aktuálně platné parametry, doplnění sčítačů dopravy a meteo hlásek, doplnění oplocení, nouzové zálivy, sem tam nějaká mobilní PHS a nejspíš ekodukt někde u Mladče s rezervou na 3+3.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Nouzové zálivy pomohou hodně. Aspoň se sníží riziko, že nějaké auto při banální závadě zůstane stát na vozovce. Jezdím často na xkrát zatíženější polské A4 a nikdy jsem na vozovce žádné auto stát neviděl, vždy jen v zálivu.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D35 Mohelnice - Olomouc
Moc děkuji za odpověď @mapman.mapman píše:Ne, nejedná. Jde jen o bezpečnostní opatření, blbě se to jmenuje.
Jde o úpravy svodidel na aktuálně platné parametry, doplnění sčítačů dopravy a meteo hlásek, doplnění oplocení, nouzové zálivy, sem tam nějaká mobilní PHS a nejspíš ekodukt někde u Mladče s rezervou na 3+3.
Měl bych ještě jeden dotaz, pokud se stále počítá s D27,5 mezi Mohelnicí a Olomoucí, dle kategorizace dálnic a silnic I. třídy do roku 2050, proč se společně s těmito investicemi do bezpečnostních opatření zároveň neřeší i to rozšíření?
Ty bezpečnostní opatření společně s nouzovými zálivy se pravděpodobně stihnou zrealizovat ještě před úsekem D35 St. Město - Mohelnice, ale o pár let později se asi bude řešit další velká investice.